Fórum - Téma


Pravidelne cvakani (nekde od kol?)


Fórum Technický koutek Pravidelne cvakani (nekde od kol?)



1  2

2008-02-01 09:32:31

Vcera jsem normalne prijel z prace domu, dal auto do garaze. Dneska vyjizdim (na zpatecku do kopce), vsechno ok az do doby nez dam 1 a zacnu se rozjidet a pomalu jedu. Najednou dost hlasity cvakani. Vypozoroval jsem zatim:

  • cvakani souvisi s otackama kol (dela to i pri vypnutym motoru), cim vetsi rychlost, tim castejsi cvakani je (jel jsem max 80 a to uz bylo spis hrceni)
  • cvaka to do zatacky i pri jizde rovne
  • dela to JEN kdyz brzdim motorem nebo jedu na neutral (v obou pripadech je stejne hlasity)
  • pokud pridavam plyn, tak je ticho
  • na zpatecku (pri jizde dozadu) to taky nedela
  • cvakani je slyset i pri prudkym brzdeni
  • nezavisi na spojce - stejne to dela pri neseslaple i seslaple

Tak co to muze byt?

2008-02-01 10:05:29

Mam ted něco podobneho,akorad to přerušovaně piska v zavislosti na otačkach leveho kola,ne hned ale az po nejake době jizdy.....kdyby někdo věděl čim to je byl bych vděčny

2008-02-01 10:18:46

Typnul bych si nějakej kamínek, nebo nečistota někde v závěsu kola.

2008-02-01 16:55:24

tak dalsi poznatky

  • vsechny manzety vypadaji v poradku, alespon co jsem se snazil divat
  • zvuky to vypada i na prazdno pri zvednutych prednich kolech
  • stejny zvuk to dela kdyz je zvedle jenom jedno kolo (leve nebo prave, to je jedno)
  • nezporoval jsem zadny vule

Dux
Radek
2008-02-01 17:03:17

a nechrousta to?

2008-02-01 17:55:22

nechrousta, spis to ma zvuk jako rehtacka

Dux
Radek
2008-02-01 18:43:25

nahraj zvuk mobilem a nekam uploadni. to muze byt cokoli, nedotazeny kolo, nejakej kaminek, homokloub, ...

Taky mi cvakalo na Toyote dojel jsem do servisu a sup, nekdo mi povolil kolo.

2008-02-01 20:30:48

me to delalo podobne,shodil jsem kolo a vytahl jsem sutr ktery uvizl mezi kotoucem a krycim plechem,hod to na zvedak a zatoc kolem a uvidis

2008-02-01 22:54:23

Jak jsem psal, dela to i kdyz je zvednuty jenom jedno kolo (a je jedno ktery), navic jsem kola sundal a dal znovu.

Jeste co jsem zjistil, tak kdyz vic zatlacim na radici paku (treba hodne za trojku), tak citim razy v rytmu toho cvakani v te pace

Jo a to cvakani-klepani-rachoceni je hodne nahlas...

pomoooc

Dux
Radek
2008-02-02 00:12:27

tak prevodovka

2008-02-02 12:53:15

no nejspis to bude, ale nevim proc to takhle z niceho nic zacalo. zadny priznaky predtim nebyly...

2008-02-03 13:16:54

Pro Marca polla

Hele koukni na desticky muze byt utrzena pruzina na pritazeni desticek anebo to je smesi co je v destickach piskaji jsou tvrde ja jsem to mel taky a koupil jsem jiny a uz je to okey

2008-02-03 13:22:34

Hele s tim rehtanim,nevim jaky mas srouby na diskach co ti drzi kolo bud stefty a dotahujes matky nebo srou kdyz mas sroub muze se stat ze je trochu delsi nebo je na nom rez a nekde to skrta o plech,a delaj to vubec kola me to taky bouchala v zadu a pak jsem zjistil natrzeny sylemblok na vyfuku a ten mi pak bouchal do kastle ze spoda,nemas chyceny lozisko ale koukni na plechy co krytujopu brzdy jestly tam neni nekde neco cesrstvyho podrapanyho a pak po tom jdi

2008-02-03 23:53:57

Srouby na kolech (nissan ma matky) to fakt nejsou ani to neni ohlej plech ani vyfuk. Myslim, ze z toho popisu kdy to dela a kdy to nedela to je jasny. Ja si myslim, ze problem bude nekde v diferencialu nebo tak, protoze uplne stejny zvuky to dela, kdyz jedno kolo stoji na zemi a druhy je ve vzduchu a toci se (a je jedno ktery).

Spis me zarazi, ze to nedela na zpatecku a pri jizde kdyz pridavam plyn (resp. auto je v tahu) - na neutral muzu mit aj 5tisic otacek a zvuk neprestane.

Mozna by to mohl byt nejaky silentblok co drzi motor nebo prevodovku - to by mozna davalo smysl pri tech priznacich.

2008-02-05 09:28:44

Takze po vcerejsim vyzkumu u auta (a nakresu kolecek v prevodovce) jsem zjistil, ze:

  • cvaka to pri volne jizde dopredu (v zaberu ne)
  • na zpatecku to cvaka naopak pri pridavani plynu (ikdyz slabe), ale pri volne jizde ne
  • cvakani je asi rychlejsi nez otaceni kol

Musi to byt diferencial nebo neco na hlavni hrideli prevodovky.

K tomu jak se to stalo: radil jsem 1, zajel do garaze (v poradku); dalsi den rano jsem na zpatecku vyjel (v poradku), zaradil 1 po rozjezdu/pri rozjezdu(?) to zacalo delat.

Mohlo se nekde neco blbe pohnout nebo ulomit/nalomit nejaka pruzinka pri razeni 1 nebo R? Nekde by ted neco nemuselo spravne dosedat a to by delalo ten klapot.

Ma to takovej divnej jakoby "hlinikovej" zvuk

2008-02-05 15:38:08

vypada to na super monolog

muze mi aspon nekdo rict jestli je prevodovka stejna u motoru GA16DE 66kW a GA16DE 75kW?

ten rozdil ve vykonu bude spis v ECU ne?

u GA14DE a GA15DE jsou ruzny pocty zubu na nekterych koleckach

2008-03-19 21:30:48

Po vymene prevodovky vse v poradku. Ale az ted jsem se dostal k te stare a zacal zkoumat co s ni je

Je to hlavni hridel, ale jak se to stalo netusim

2008-03-20 08:06:00

takhle hezky vyštípaný zuby jsem dlouho neviděl...

2008-03-20 08:54:18

Podobný masakr jsem viděl, když na fréze prasklo ložisko a kuličky se dostaly mezi zuby

2008-03-20 08:57:57

kdyby bylo praskly nejaky lozisko tak by to bylo jasny co se stalo, ale vsechny dily jsou na miste kde by mely byt a nikde nic nechybi, tak jak je to mozny?


Odpovědět

1  2