Fórum - Téma


Prasklá manžeta


Fórum Almera Tino Prasklá manžeta

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2013-02-13 15:14:46

Zdravím mám prasklou manžetu na levém homokinetickém kloubu, chci se zeptat jestli bude potřeba vyměnit i kloub a nebo jen manžetu, sem tam při zatáčeni doprava se ozve lupnutí. předem děkuji za odpověšd Nissan Almera Tino r.v. 2001

2013-02-13 15:50:56

to ti takto nikdo neporadí, vyndat, vyčistit a uvidí se podle vůle. Jde o to jak dlouho je prasklá a kolik v ní bude bordelu.

2013-02-13 17:02:52

A neví tady někdo náhodu postup jak jí vymontovat ven a nasadit novou tak abych nemusel do servisu?

2013-02-14 07:52:55

to je ednoduchý.

1. Sundáš poklicu

2. vyndáš závlačku na poloose

3. Povolíš matici na poloose

4. podheveruješ auto.

5. Vypustíš olej z převodovky (nemusíš celý stačí půlka)

6. sundáš kolo na té straně kde to máš vadný

7. Z tlumiče a těhlice vyklepneš ty plechový příchytky co drží brzdovou hadici

8. odšroubuješ velkou matici na poloose

9. Silonovou paličkou vyklepneš z těhlice poloosu, aby byla volná - jen ji uvolníš - posuneš o cca 5-10 mm

Hlavně ne kladivem, aby jsi nezk**vil závit

9. odšroubuješ dva šrouby co drží tlumič k těhlici

10. lehkým poklepem vynáš poloosu z těhlice. je potřeba natočit kola tak a vyklopit těhlici tak, aby šla poloosa vyndat. je to takový lehčí ježek v kleci, musíš si i přehodit tu hadici kolem tlumiče na druhou starnu a vyndávat poloosu dopředu.

11a. lehneš si pod zvedlý auto a pokud je to levá poloosa, tak pajsrem ju vycvakneš z převodovky - dáš ho mezi převodovku a poloosu a lehce zapáčíš.

11b. Pokud je to pravá poloosa, tak to nejde pajsrek, ale musíš vzít nějakej větší šroubováka jak ej plech mezi motorem a převodovku, tak zspodu je tam takový malý obdélníkový výřez, tak tam musíš dát ten šroubovák a tam zapáčit.

Ta pravá jde blbě, levá jde v pohodě.

12. A máš poloosu venku.

13. Upneš ju do svěráku za tyčku

14. tupým majzlem srazíš kloub z poloosy - musíš dát majzl (nebo starý šroubovák) až těsně k poloose, aby jsi srážel kloub za vnitřní křížek.

15. zajdeš si koupi manžeti podle průměrů.

16. pečlivě opucuješ tyčku poloosy a vymyješ kloub!!

17 nasadíš manžetu na poloosu, naklepneš klob an poloosu naormálně paličkou tak jak jsi ju vyrážel přes ten velkej závit.

18. Naplníš to tukem, který je součástí manžety, pokud není, tak si hio koupíš. ne aby jsi tam dával nějakou obyčejnou vazelínu

18. Speciálníma klešťěma připevníš manžetu spciálníma páskama ke kloubu a k poloose

19. a pok už můžeš montovat zpět do auta v opačném pořadí

To už tu nebudu popisovat, jen dvě upozornění.

A: při narážení poloosy do převodovky zkontroluj, zda je opravdu naražená až nadoraz jak byla a narážej rukou, jde to v pohodě.

B: před namontování dvou šroubů na tlumič, nezapomeń provlíct zpět tu brzdovou hadici ať to nemusíš znovu odšroubovávat.

C: všechyn šrouby mažu grafitovou vazelínoua tu část poloosy co jde do převodovky (ta broušená plocha na gufero) a pak ten tisícíhran co jde do těhlice vždy mažu olejem před naaszením.

Bez heveru se to dělá dost špatně, hlavně ta pravá!

Stačí tak??

 Janis
2013-02-14 09:41:57

Kdybys měl možnost půjčit pneukužel, můžeš koupit přetahovací manžety a ušetřit práci s demontáží poloosy a rozebíráním kloubů.

2013-02-15 07:24:33

V žádným případě to nedělej tím pneukuželem, protože kdyby si ten kdo ti toto tady poradil přečetl tvoji otázku hned od začátku, tak by ti to nemohl ani poradit. my to v zásadě nepoužíváme a nedoporučujeme, pokud je manžete již prasklá. takto jdou měnit jen manžety zteřelé. Pokud je manžeta prasklá, je třeba vše rozebrat a pečlivě vyčistit, protože už je tam písek a pokud by jsi to udělal takto, tak ten opravář si jen nachystá tímto zásahem dalšípráci pro sebe a pro teba další výdaje - podatně vyšší za nový kloub, protože ten písek a bordel co se dostane dovnotř do kloubu ti tam po par tisících km udělá pěknou paseku my máme i ten kuže i vzduch a používáme to jen vyjímečně, protože jsem zjistili že je to k ničemu.

 Janis
2013-02-16 16:20:47

Jde o levý vnější kloub, jak píše tazatel - ten je nerozebiratelný a mně tedy šel očistit i při ponechání poloosy v převodovce: nejdřív jsem dřevěnou špachtlí odstranil hrubší vrstvu tuku, pak štětkou a technickým benzínem i ten zbytek. Nakonec nechal vyschnout a vyfoukal vzduchem. Pak nový tuk s molykou, přetahovací manžeta a bylo to. Problémem u prasklé manžety bývá nejvíc to, že dírou uniká mazivo a kloub se nemaže a zničí.

NO_HITS  
Laďa
2013-08-08 19:00:15

Po roce od výměny sou obě manžety utrhlý u poloosy, už mě klouby při plným rejdu cvakají, takže řeším jakej výrobce dělá kvalitní homoklouby, na škoda/vw foru jsem se dočetl spidan , na fiat foru zas metteli a meyle. Jaký sou kvalitní podle vás ?

Co sem se díval na sadu kloub + všechen blbinec okolo, tak ceny za kus s DPH sou :

Meyle - 999Kč

Metteli - 1081Kč

SKF - 1291Kč

Spidan - 1762Kč

A ještě mě zajímá jestli sou lepší gumový nebo plastový manžety.

Objednával bych zřejmě od jagyho nebo svobiho, ale spíš mě prostě zajímá co vydrží abych to díky ruplým manžetám za rok neřešil znova, navíc v říjnu mám jít na technickou, takže je to aktuální :D

 jagy
2013-08-08 19:13:37

Drahe... jinak Meyle je Cina. Zbytek ok.

2013-08-08 19:37:38

no_hits: tak to ti manžety vydržely dlouho,u naší 1.6stky vydržely 4 měsíce klasický kvalitní.Jenže oni je už mají 10-15 let ve skladu nebo co a nic nevydrží

Ty plastový je jen další špatnej vtip na našem kvalitním trhu

Zrovna nedávno sem se setkal s tím,že mají zase o neco větší bordel v programech od dodavatelů a z ničeho nic nabízejí manžety pro 1.6 dva rozměry.(stejně jako na 2.0 gti věci z 2.0D)

Určitě je kup u kluků,co ví co kupují a jak má vypadat

2013-08-09 06:58:12

bmarcellus: Já na citroenu měl plastový a nemůžu si stěžovat, vydrželi několik let. Je pravda ale že byly kupovaný drahý v originále. Na svý auto už kolikrát přemýšlím zda má cenu kupovat neoriginály. Např. řemenice na klikovku, citoren stojí 5 tis. JKč, neoriginál kolem dvojky. Po dvou letech neoriginál zase v pr.... takže teď si koupíma si originální v Citorenu apokud mě vydrží dalších 11 let jak ta původní, tak budu spokojen. Samozřjmě, kotouče, destičky lana brzd apod. kupuju taky neoriginál. Jo a na xantii mám originál plastový manžety 13 let a bez známek poškození!!

2013-08-09 13:03:33

honzo to máš aspoň dobrou zkušenost.Známímu přišly do ruky ty tvrdý a já když to viděl tak jsme se dohodly,že se to vrátí.Nepochopili jsme,jak to může být poddajný.

Jo s dílama je to jak s ženskejma,úplně stejný

Xantii má i kamarád a je to skvělý auto musím uznat.A ještě jí má v neuvěřitelným stavu a tomu svezení nestačí ani renomovaný značky


Odpovědět