Fórum - Téma


Prasklá hlava Nissan Almera N15


Fórum Almera N15 Prasklá hlava Nissan Almera N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2008-01-02 13:41:52

osobne sa priklanam k honzovi a to ze riadiaca je rovnaka len konektor pre dannu vec je zaslepeny a chyba vedenie ci uz elektriky a roznych casti.vyvoj auta sa robi na full vybavu cize nie je rozna riadiaca pre rozne vybavy jedine ak sa zmeni komplet ale to zase ide do vsetkych aut(nieco ako facelift- 84 vs 85 kw atd)

ziadne strachy motor hod na miesto aa doporucujem skontrolovat stav spojky a nove spojkove lozisko.

2008-01-02 14:05:31

HonzaBK: Honzo,že se neliší motory s a bez klimy,nerozporuje vůbec nikdo - řeč byla jen o té ECU a to opravdu nevím,jestli je jiná,jak psal Peter Rs,nebo shodná,jak píšeš ty.Uvidíš po dodatečné montáži klimy - poběží-li bez problému,pak je v ECU stejný software a opravdu je rozdíl jen v (ne)připojené kabeláži od snímačů.Na samotném motoru je navíc jen pohon kompresoru klimy - proti provedení bez klimy.A výkonové verze 55 a 64 kW u 1.4 a myslím,že i 66 a 73 kW u 1.6 jsou jen dílem upravených map v ECU a to kvůli odlišným částkám povinného ručení jednotlivých výkonových variant v některých státech.

2008-01-02 20:55:42

Zdravím všechny, kteří mi ve smolné situaci poradili a ještě jednou moc děkuji. Motor jsem koupil, byl bez převodovky. Byl jsem rozhodnutý, vzhledem na Vaše rady, že motor vyměním. Nakonec jsem ale vyměnil jen hlavu. Výsledek? Zatím pouze spokojenost. Ujeto cca 400 km, chladící kapalina drží pořád přesně na rysce max (ani se nehne), teplota OK, motor jenom přede, spotřeba kolem 6,5 litru. Jediné, co mi doporučili ještě udělat, po ujetí tak cca 500 km ještě jednou vyměnit olej.

Proč jsem nevyměnil i motor? Dal jsem nakonec na mechanika. Ale až po dlouhé diskusi, při které jsem s ním probral hlavně rady a zkušenosti, které jsem získal od Vás ( nikoho jsem nejmenoval ! ). Ten neměl proti výměně motoru námitky, i pro něho by byla výměna motoru jednodušší než výměna hlavy, ale řekl mi, že kdyby to bylo jeho auto, tak by v tomto případě vyměnil jenom hlavu. A to z důvodu, že motor šlapal jako hodinky a všechno ostatní kromě hlavy je v motorovém prostoru v pořádku. Motor by měnil pouze v případě, že by byl i s převodovkou. Tak jsem nakonec s tím souhlasil. Jinak celá tato sranda mě vyšla celkem na 20 tisíc. Z toho mohu ještě 1500,- odečíst, jelikož na motoru je poslední díl výfuku, který jsem nepoužil a prodejce motoru ho odkoupí zpět, jestliže ho nebudu chtít.

2008-01-03 21:28:59

Jsem rád, že ti N15ka již slouží k spokojenosti, jenom mi pořád nejde do hlavy prasklá hlava na N15ce... To snad ani neexistuje... Jedine, že by nekto jel 200km bez vody 200km/h

2008-01-04 07:43:20

Kamarád má taky N15, a jezdil tak dlouho, až měl hodně oleje všude ve vodě, hadice skoro zacpaný, topení taky apod. Ale auto pořád bez problémů jezdilo. Auto mělo najeto jen cca 40 tis. km, kupoval to když to mělo kolem 8-10 tis. km. Takže je to jednoznačně údržbou. Než bych hledal závadu a zabýval se tím několik dní, tak jsem za jedno odpoledne vyměnil celej motor a ten starej vyhodil. Přece nebudu zkoumat co je tam špatnýho a jen to čistění těch různejch kanálků apod od oleje by zabralo jeden den. Stačilo že jsem spotřeboval 2 arvy na vyčistění topení a chladiče!! Když si člověk spočítá náklady na výměnu motora (včetně jeho koupě) a náklady na rozebránía složení (+těsnění atd.) tak vychází jednoznačně levněji výměna motoru. To jen tak pro ostatní co to budou číst.

A ještě na doplnění. Celkem jsem měl v rukách minimálně 200 ks N14 a N15 a poruchy motorů za celou dobu (15 let) byla na motoru jen 2 jedna viz víše a jednou se nám přetrhl řetěz a potkaly se ventily atd. Jinak jsou to absolutně bezproblémové motory.

2008-01-04 07:59:35

tak nech ti sluzi a ten olej ak si ho menil po vymene hlavy (stary v ktorom mohla byt ta stratena voda) tak si myslim ze mozes preventivne vymenit olej v polovici normalneho intervalu. ak si nedaval novy olej po vymene hlavy tak by som tak urobil co najskor.

2008-01-09 19:39:34

Kolegové, mám na Vás ještě jednu prosbu o radu. Jak jsem již napsal, chladící kapalina se po opravě hlavy již neztrácí a ještě do konce minulého týdne byla před jízdou i po jízdě hladina na stejné úrovni, na rysce max. V pondělí po dojezdu do garáže jsem ale zjistil, že hladina chladící kapaliny je asi 2 cm nad ryskou max. Tedy více než před odjezdem! Po vychladnutí motoru se ale hladina kapaliny vrátila zpátky na rysku max a níže již neklesla. Dnes jsem to po dojezdu kontroloval znovu a hladina byla asi 1 cm nad ryskou a po vychladnutí se zase vrátila zpět na rysku. Kontroluji hladinu po každém dojetí a ještě minulý týden byla hladina pořád na rysce (jak před odjezdem, tak i po dojezdu). Chtěl bych k tomu dodat, že teď jezdím přes týden pouze krátkou trasu 7 km do práce a zpět. Mám se znepokojovat , anebo je to normální jev? Děkuji za odpovědi.

2008-01-09 19:40:49

Kolegové, mám na Vás ještě jednu prosbu o radu. Jak jsem již napsal, chladící kapalina se po opravě hlavy již neztrácí a ještě do konce minulého týdne byla před jízdou i po jízdě hladina na stejné úrovni, na rysce max. V pondělí po dojezdu do garáže jsem ale zjistil, že hladina chladící kapaliny je asi 2 cm nad ryskou max. Tedy více než před odjezdem! Po vychladnutí motoru se ale hladina kapaliny vrátila zpátky na rysku max a níže již neklesla. Dnes jsem to po dojezdu kontroloval znovu a hladina byla asi 1 cm nad ryskou a po vychladnutí se zase vrátila zpět na rysku. Kontroluji hladinu po každém dojetí a ještě minulý týden byla hladina pořád na rysce (jak před odjezdem, tak i po dojezdu). Chtěl bych k tomu dodat, že teď jezdím přes týden pouze krátkou trasu 7 km do práce a zpět. Mám se znepokojovat , anebo je to normální jev? Děkuji za odpovědi.

2008-01-09 21:14:50

Ahoj Baran , mne sa deje to same ze pri studenom motore mam "kapanek" menej kvapaliny ako pri zahriatom motore, ale nevenujem tomu ziadnu pozornost pretoze auticko slape jak hodinky, voda sa nestraca, olej takisto takze myslim ze je to normalne ahoj

2008-01-10 10:52:38

Kapalina se roztahuje....... proto je v motoru expanzní nádoba.... to je ta s ryskou, do které kapalina expanduje. Tedy je-li teplá, je jí víc, než když je studená. Kdyby tomu tak nebylo, nemusela by být v autě expanzka a okruh by mohl být uzavřený. I doma (máš.li rodiný dům) máš na topení expanzku... taková červená bomba, kam Ti expanduje voda, když zatopíš a ona se roztáhne.

Co ty vložky do zámků?

2008-01-10 11:53:00

Jak píše Octan - změna objemu kapaliny v nádržce je normální,horká nabývá,studená se smršťuje a nasává si ji i samotný okruh chlazení,když v motoru a chladiči kapalina vychladne a zmenší objem a tím vznikne podtlak.Já mívám studenou asi v polovině mezi ryskami MIN a MAX,po dojezdu cca 25 km mám přesně na MAX.Z toho důvodu je i ryska MAX umístěna zhruba v půlce kapacity nádržky - když ji za studena doliješ po,aby teplá kapalina nevyvřela až ven z nádržky.

2008-01-10 18:11:46

Dnes večer jsem dojel (opět ujeto 7 km, hladina kapaliny jako včera - po vašich zprávách jsem klidnější), ale sáhl jsem na chladič a tento byl ze dvou třetin studený (ze strany od expanzní nádržky). Jakžtakž teplý byl až v poslední čtvrtině pravé strany (z pohledu zepředu kapoty). Hadice vedoucí od víčka chladiče do motoru byla horká, ale hadice na druhé straně (vpravo), vedoucí z motoru do spodní části chladiče byla úplně studená. To se mi nějak nezdá. Má to tak být? Jinak během jízdy jsem zapnul topení (topilo), teplota kapaliny byla rovněž OK.

2008-01-10 18:40:55

Jel jsi kousek a je zima.Když jsi měl horkou hadici nahoře,znamená to,že termostat ti vodu pouští do chladiče,to je v pořádku.Že byl chladič jen vlažný je tou krátkou jízdou,puštěným topením a nízkou venkovní teplotou,s tím se fakt netrap.Voda vstupuje do chladiče vrchem a spodem odchází,i když je v okruhu čerpadlo,samotížný efekt (horká voda stoupá vzhůru,studená klesá dolů) pomáhá z motoru odvádět horkou kapalinu a ochlazenou zas spodem z chladiče do motoru.Kdybys měl ucpanej chladič,začal bys přehřívat.


Odpovědět

1  2