Fórum - Téma


Prasklá hlava Nissan Almera N15


Fórum Almera N15 Prasklá hlava Nissan Almera N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2007-12-14 12:23:29

Kolegové, již jsem svůj problém s únikem kapaliny popsal v jném tématu, ale tohle je na nové téma, protože potřebuji od Vás pomoc. V servisu zjistili, že únik kapaliny způsobila prasklá hlava Navíc je prasklá pod vačkovou hřídelí, takže nejde ani zavařit nebo jinak opravit Chce to druhou hlavu! Jsem z toho na prášky. S prasklou hlavou u N15 se totiž podle mých dotazů ještě v žádném z oslovených servisů nesetkali. Motory N15 patří podle nich totiž k těm nejspolehlivějším Obracím se na Vás o radu, kde bych mohl sehnat dobrou starší hlavu na mého Nissana Almeru N15, r.v.1999, 64 kW, benzín. Novou neřeším, protože ta by podle sdělení Nissan servisu stála cca 35 až 40 tisíc + práce ! Vzhledem k tomu, že za auto jsem dal 100 litrů, tak tuto možnost vylučuji. Děkuji předem za informace.

2007-12-14 18:57:40

Mozno by ta na stejnako vysla vymena komplet motora.....

 Janis
2007-12-14 19:13:24

To mě mrzí,Barane - tak nakonec se ta sotva pravděpodobná náhoda,že se ti po výměně chladicí kapaliny projevila prasklina hlavy,přece jen stala skutečností...Kdyby to byla skrytá vada,mohl bys reklamovat auto u prodejce a požadovat vrácení peněz,ale psal jsi,že to do výměny kapaliny nedělalo a voda držela.Prasklá hlava je kromě prasklého bloku,v němž jsou přímo vyvrtány válce,asi druhou nejnepříjemnější závadou.Jediná možnost je vyzkoušet obvolat vrakoviště a koupit buď hlavu nebo celý motor - čísla motorů už v TP uváděná nejsou (aspoň já ho tam nemám),takže bys ho mol vyměnit kus za kus a zbytek z původního buď prodat po ND nebo schovat na ND.Pár vrakovišť máš tady:

http://toyota.autovrakoviste.cz/nd.php#vraky

http://www.autaabouracky.cz/info.htm

http://www.autokutnohorska.cz/nissan/index.html

http://www.autoland.cz/

a vůbec v kontaktech v tomhle threadu:

http://www.nissanclub.cz/...dedd05bc2a5a4f9d9be390b02

Držím pěsti,ať to nestojí ranec a Alma zas jezdí

2007-12-14 19:50:52

Děkuji Janisi za kontakty na vrakoviště. Já sám jsem již podnikl kroky k sehnání hlavy. Samostatně hlavu na N15 není prakticky možné sehnat. Mám ale možnost koupit celý motor za 8.000,-Kč, který jako nový , je z Almery 1.4, rovněž r.v.1999, na kterou spadl strom - na její zadní část, a v době této nehody někdy v roce 2006 měla najeto 45 000 km (údaj z tachometru). Chtěl bych radu, jestli mám z tohoto motoru odmontovat pouze hlavu a předělat ji na můj stávající motor (najeto 90.000 km) nebo radši vyměnit celý motor? Již teď mám v servisu pěkný účet za již provedené práce v souvislosti s prasklou hlavou (tlakování chladícího systému,demontáž hlavy, odvoz na tlakování, tlaková zkouška, nakoupené potřebná těsnění, atd.) Jaký máš na to názor? Pro motor si mám jet již tuto neděli. Chtěl bych mít totiž auto do Vánoc pojízdné. Ještě jedna otázka? Není na závadu, že ten motor již víc jak rok nebyl v provozu? Případně čeho si mám při koupi toho motoru všímat ?

Děkuji za rychlou odpověď.

2007-12-14 21:02:42

Teď jsme nedávno do VW T4 kupovali motor,který stál 3 roky někde v nějaké dílně ve fabrice a funguje.A pokud byl ten tvůj budoucí po celou dobu v autě,tak bych se ho nebál.

2007-12-14 21:20:55

Před rokem byl z Almery vymontován a mají ho mít ve skladu. To by snad nemělo vadit, nebo jo?

2007-12-14 21:27:20

Jestli má zacpané všechny důležité díry,tak ne.

 Janis
2007-12-14 21:39:39

Já osobně bych asi už rovnou vyměnil celý motor - záleží ovšem na tom,jestli máš starý kam dát.Jestli se ti ve starém dostala kapalina i do oleje,mohl bys mít bez rozebrání a vyčištění motoru problémy i s mazáním.

Roční odstávka motoru by vadit nemusela,pokud na něj nepršelo,neležel někde v kopřivách a podobně - i v autobazarech jsem si kolikrát všímal aut,stojících tam řadu měsíců a pouze u nich dobíjeli autobaterii,motor nenahazovali.Olejovou i kapalinovou náplň vyměníš,filtry taky,takže v tom bych problém neviděl.A čeho si všímat?Já bych kouknul na vzduchový filtr a do klapky,jak moc je čistá nebo špinavá,pak bych vytáhnul a prohlídnul svíčky,nejsou-li černé nebo zaolejované - černá nesmí být středová elektroda,na závitové části to nevadí,není-li to mastnota,prohlédl bych stav hadic a řemenů a taky spojku,když už bude motor venku,víc vizuálně nezjistíš.V servisu ti můžou změřit tlaky před montáží do auta,ať víš,v jakém stavu jsou válce.Domluv si možnost vrácení motoru v případě,že by se objevila nějaká vada - pokud ti ho prodávající nepředvede nastartovaný,tím spíš.A ještě jedna věc - motory s klimou mají jinou ECU (řídící jednotku),proto by bylo dobré,aby ji měla (nebo neměla) obě auta,jinak bude snazší vyměnit jen tu hlavu.

2007-12-14 21:50:31

Moc děkuji za užitečné rady, to s tou klimatizaci jsem vůbec nevěděl. Já klimatizaci nemám.

 Janis
2007-12-14 22:10:15

Já to taky nevěděl,ale psal to v jednom starším threadu Petr (Rs) a má to logiku - jestliže ECU řídí zvýšené volnoběžné otáčky při zapnutí spotřebičů,musí rozpoznat,že je zapnutá klima a mít na to uložené mapy,podle nichž řídí ventil přídavného vzduchu nebo třeba když sešlápneš naplno plynový pedál a je zapnutá klima,ECU ji na pár vteřin vypne kvůli lepší akceleraci atd.

2007-12-15 13:18:57

Ahoj. Prozradíš kde jsi sehnal tak levný motor? Já bych potřeboval kompletní sadu zámků s klíčema.

2007-12-15 17:32:13

Potřeboval bych ještě poradit ohledně toho motoru. Konzultoval jsem to s prodejcem motoru, a ten mi řekl, že motor, který budu kupovat, měla Almera s klimatizací. Současně řekl, že když já klimatizaci nemám, že to vůbec nebude vadit. V této souvislosti jsem mu řekl o rozdílných řídících jednotkách, jak si o tom psal, a bylo mi řečeno, že to nebude vadit, že chod motoru bude řídit moje řídící jednotka, která klimatizaci nezná. Tak nevím. Co vy na to? Jinak motor byl vymontován z auta letos v létě, byl v něm ponechán i olej z důvodu zabránění koroze. Po namontování mám olej vyměnit. A ještě jedna otázka. Je rozdíl v označení motorů Almer, které mají klimatizaci a Almer, které klimatizaci nemají. Já klimatizaci nemám a motor má označení GA14DE. V případě Almery s klimou je označení typu motoru jiné nebo je stejné ? Díky za rady.

 Janis
2007-12-15 19:40:35

Rozdíl ve značení motorů není,ty jsou stejné pro klimu i bez ní (mimo řemene pro pohon klimy) - GA14DE je čtrnáctistovka s vícebodovým vstřikem.Když klimu nemáš,nebudeš potřebovat řemen pro pohon kompresoru - řemeny ti přehodí ze starého motoru.Mám šestnáctistovku se dvěma řemeny,u čtrnáctistovky s klimou jsou možná tři,teď nevím - každopádně to půjde použít,neboj.Řídící jednotka z tvého vozu může zůstat a jde použít bez obav - měníš pouze motor,klimu nedodáváš a tak ECu nebude potřebovat její řídící mapy.Problémy by mohly nastat jedině kdybys doplňoval klimatizaci - pak bys musel vyměnit i tu ECU.Olej vyměň,filtry taky,propláchni chladicí systém a vyměň náplň v něm - a doufám,že to byla tvoje poslední svízel s Nissanem na dlouhou dobu!

2007-12-15 20:03:18

Díky za informace, jsem o něco klidnější. Snad to dopadne dobře. V každém případě budu informovat o průběhu a výsledku této "operace".

2007-12-17 09:53:01

To s tou klimou je hovadina. Řídící jednotka je samostatná a ej v kabině pod palubkou, to snad všichni víte. Motory jsou úplně stejný. Správně je tu napsáno, že po zapnutí klimy se zvýší volnoběžné otáčky. Ale to právě dělá ta řídící jednotka - dá povel pro vstřikování. Je to totéž jako motor na almeře s posilovačem řízení a bez posilovače. Je tam akorát navíc čidlo tlaku oleje na řízení, které jde drát do řídící jednotky, která zvedne otáčky motoru. Totéž je i u Almer, které mají originál svícení ihned po nastartování. Jde tam drát do řídící jednotky, která opět zvedne volnoběžné otačky atd.... ještě další věci a čidla, která zvedají otáčk ymotoru. Ani když přidáš klimatizaci nemusíš nic měnit, jednotk yjsou shodné, (dokonce je i kabeláž na autě shodná. jen se připojí čidlo klimatizace, které opět zvedá volnoběžné otáčky.

2007-12-18 15:46:26

To znamená, že v případě výměny motoru nebude problém ani v tom případě, když moje Almera má výkon 64 kW, a druhý motor, který tam chci dát je z Almery, která má výkon 55 kW ? Je to také nastavené v řídící jednotce, nebo i na motoru ?

2007-12-19 08:48:26

Na motoru nikde rozdíl není, to ani není možné, v čem by asi tak byl? Vždy je rozdíl pouze v řídící jednotce motoru! Ale jestli budeš měnit jen hlavu, tak místo jednoho zku**enýho motoru, budeš mít dva zku**ený motory. nikdo neví co vše se v tom motoru podělalo, jak je to vše zasrááno od oleja - chladicí kanály apod. V životě bych pouze hlavu neměnil, kdybych měl motor. A navíc je podstatně jednodušší vyměnit motor než vyměnit hlavu. - výměna motoru cca dopoledne, bez jakýhokolinastavování rozvodů apod. Navíc je vše zaběháno k sobě a nedávám to co je zaběháno nějak v jednom motoru do motoru jiného. Ale to je tvoje věc jak to uděláš.

 Janis
2007-12-22 19:39:16

Jak uvádí Rs v tomhle threadu: http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=33482 ,je jednotka ECU (ECM) u vozů s klimou a bez ní jiná,cituju: "okrem kompresora chladica vyparnika a komplet trubky+hadice dlhsieho klinaku ineho panelu kurenia potrebujes aj inu ECM...

Já nevím,kdo má pravdu,jestli Petr (Rs) nebo HonzaBK a ECU je jiná pro obě provedení,nebo je ECU se stejným softwarem a řídí se podle signálů z (ne)připojených snímačů klimy - nicméně na věci,že je ten motor možné nahradit,to nic nemění.Výkon motorů GA stejné litráže je opravdu záležitostí úpravy map v ECU,když ponecháš stávající výkonnější,bude mít motor výkon 64 kW,jak píše Honza.Konstrukčně jsou obě verze motorů stejné.

2008-01-02 09:02:21

Ale Rs nerozporuje, že by byl jinej motor. Motory jsou stejné, On rozporuje pouze řídící jednotku, o čemž i já pochybuju. Myslím že jednotk aje taky stejná. Teď budu dávat klimu do N16, která byla původně bez klimy. V hlavním svazku chybí kabeláž na klimatizaci, aler v elktřině, která je pod palubkou (ovladač topení, k řídící jednotce avše ostatní) už elktřinu má nataženou. I ovladač topení je zcela shodnýá, jen mje tam místo vršku tlačítka jen záslepka. Pod záslepkou je normální funkční tlačítko, včetně stejného integrovaného obvodu a všech ostatních hovadinek co je potřeba. Takže chybí jen jedna vrtule (sahara tam je), chladič, trubky, hadioce, výparník, čerpadlo řemen, napínák a dráty v elktříně co jde od palubky k baterce a k čerpadlu klimy. ž to bude dám vědět. Joa drát do řídící jednotky aby zvedla otáčjky motoru po zapnutí klimy, tak ten tam taky je i v řídící jednotce je zapojenej ten kontakt.

2008-01-02 09:03:10

Beran a jak dopadls ty? Už jezdíš? vyměnils motor tak jak ti tady všichni radili nebo jen hlavu tak jak ti radil tvůj mechanik???


Odpovědět

1  2