Fórum - Téma


Praskání hlav u TD


Fórum Primera P11 Praskání hlav u TD

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-08-12 08:32:59

Ahoj, tak jsem včera sundal hlavu, že si vyměním těsnění, protože mi to tlakovalo do chladiče. Bohužel zase nastala ta nejhorší varianta a zjistil jsem že je prdlá hlava hned na dvou místech. Zajímalo by mě docela, kde se mohlá stát chyba? Člověk se snaží tomu za studena nedávat a za tepla jsem to nikdy nechcípl uhoněný, ale nechal to chvíli bublat. Auto má najeto 210 000 km (já jsem najel necelých 60 000km).

Četl jsem na tenhle motor různý recenze, které naznačovaly, že ty hlavy praskaj a těsnění odchází, ale řikal jsem si, že když se k tomu člověk chová, mělo by to vydržet. Chladič jsem čistil, byl málo průchozí ale nikdy se mi to nepřehřálo, teplotu jsem prostě nevidě na víc jak na půlce.

Stalo se to tu někomu, že to takhle prasklo mezi ventilama?

2011-08-23 20:54:41

Nazdar, asi nepomôžem, ...len pozerám na Tvoje fotky a nechápem ... no ja mám už 208000km... a motor až tak veľmi nešetrím ako Ty, dám mu čo si žiada... odkedy som vymenil váhu vzduchu, motor perfektne ožil... je dobre dravý, na papierových 66kW a na hmotnosť kombíka je to fakt slušné... napíš ako si vyriešil prasknutú hlavu... či budeš kupovať novú, alebo budeš hľadať na vrakáči nejakú neprasknutú...??? ... držím palce nech to máš čím skôr pojazdné

2011-08-23 23:03:24

Presne tak isto som mal aj ja hlavu prasknutu,ale ja som uz auto s tym kupil ,tak neviem pri akej prilezitosti sa to stalo predoslemu majitelovi,riesenie bola vymena motora.Inac doma sme mali este 2 TDcka primeri na jednej sa u nas najazdilo 150tis do kopi mala cez 270tis a pohoda nikdy ziadny problem s motorom,na druhej co ma momentalne otec je momentane cez 250tis a pohoda tiez,neviem co to je za nepodarky poniektore,ale uz viacej ludi mi volalo ze zhanali hlavu je to divne

2011-08-24 07:42:54

Tak vidím, že to záleží asi kus od kusu . Časem mě napadlo, že jsem měl jednu dobu málo průchodný chladič, ale teplota mi nikdy nyvylítla na víc jak půlku. Taky jsem jednou já vůl načepoval benzín místo nafty, ale výsledný poměr mohl být tak 1:1 ale to si myslim, že když už tak by to odnesly vstřiky. Prej ty hlavy prasknou tak nešťastně, že to ani nemám zkoušet vařit, je to prej zbytečný . No snad už dnes bude nová hlava

2011-09-16 18:34:10

ahoj měl jsem stejný problém s prasklou hlavou na me P-11 řešil jsem to tak že jsem nasadil hlavu s p-10d.zatím mám najeto asi tak 5000km a je to OK.

2011-09-16 20:41:08

neni náhodou hlava z P10 stavěná na menší tlak oproti P11 s turbem? abys to nemusel za rok přehazovat znovu..

2011-09-17 14:25:28

Zdravim uvidím kolik ta hlava vydrží kdyby vydržela tak těch 15000km bylo by to docela dobry.Když budu brat že mě ta hlava stala i s prací 5000kč a sehnal jsem ji za Dva dny.Když jsem schaněl original tak tak za hlavu na P-11 starší chtěli za ní i s motorem 10000kč a ještě ne hned.To nikdo nevi co sni je.V tomto se da spolehnout jen na par prodejců.

2011-09-17 19:33:00

ˇMara362 ta hlava je uplne rovnaka akurat na hlavove šroby treba vyvrtat vačšie diery.U všetkych CD20 je rovnaka.Už som ich menil viac ako 5 a maju najazdene viac ako 50t a bez problemov

2011-09-17 21:12:23

To jste mě potěšil že jsem neudělal chybu.

2011-09-19 07:57:07

Jen by mě zajímalo že to takhle praskne... Chlápík co dělá Nissany už několik let mi říkal, že to nikdy není jen tak samo sebou a téměř vždy to souvisí s vodou. Buď pumpa, termostat, neprůchozí chladič, nebo víčko na chladiči. v mém případě musím přiznat, že chladič průchozí moc nebyl - to jsem zjistil někdy na jaře a celou věc napravil, ale už bylo asi pozdě .

A ještě k hlavám - na té hlavě z TD byla jedna skupina pružin z ventilů kratší (bíle označené) a jedna skupina pružin ventilů delší (červeně označené). Zatímco u hlavy z 2.0D byly jenom bílé pružiny stejné délky. Na TD pak ještě byly navíc podložky mezi pružinou a vedením ventilu a nahoře menší podložky pod miskama ventilů - nevíte proč to tak je? Je to možná trochu patrné z toho obrázku, kde je zadní dvojice pružin delší než přední. Díky .

2011-10-10 08:59:11

Tak jsem podle manuálu zjistil, že delší pružiny (červeně označené) jsou na výfukových ventilech a kratší pružiny (bíle označené) jsou na sání. Už to nebudu laborovat, dám tam hlavu jako celek a bude. Přesto existuje několik rozdílů na hlavách

  • - P11 má malinko větší díry pro šrouby (vedoucí do bloku motoru) než P10
  • - P11 má označení ventilů 6(výfuk) a 8(sání), zatímco P10 má 5(výfuk) a 7(sání) - netuším co ty čísla znamenají .
  • - P11 má navíc u vnitřní i vnější pružiny tenkostěnnoé podložky mezi vedením ventilu a pružinou
  • - P11 má proti P10 malinko vyšší vnější plášť hydroštelu - pokusím se změřit o kolik a zajímalo by mě zda jsou záměnné nazvájem
  • - zatím jsem neměřil ještě vačky, zda je u P10 rozdílná oproti P11, ale dnes bych měl mít mikrometr a chystám se na to, rozněž by mě zajímala možnost záměny.

Jen pro doplnění .

2011-10-31 09:02:29

Tak jsem to konečně složil, dal jsem nové těsnění, hlavu zdravou ze Sunnyho (tu jsem nechal jak byla bez rozebrání ven, hydroštely na svých původních místech, jen jsem jí nechal přebrousit do roviny). Rysky na řemenu na rozvodech vačky i čerpadla mi sedly přesně na sebe, tak, jak jsem je před rozebráním označil, motor naskočil prakticky napoprvé na brnknutí, což mi udělalo radost, jen to hrozně klepe.

Motorem jsem před spuštěním zkoušel točit golou takových 5-7 otáček, než jsem to nahodil a nic se nepotkávalo. Jde krásně za plynem, takže čerpadlo vypadá v pohodě nastavené, vím že když bylo někdy třeba o zub, tak to jelo jen do 2000ot/min a pak nic. Není mi známá délka odstávky motoru, z něhož mám použitou hlavu. Je to patrné zvláště v čase 1:20 a dále, kdy po protůrování motor spadne do svých původních otáček a je tam slyšet hlasité doprovodné klepání (snad to takhle z mobilu bude aspoň trochu slyšet). Chci se zeptat, jestli by tohle klepání mohly dělat zavzdušněné hydroštely, nebo by to mohlo být něco jiného? Díky za názory.

Primka

Takhle mi to strašně klepe .

MOV00056 ...

2011-11-02 21:03:18

zavijanie je od klinovych remenov alebo si tak našponoval rozvodove?Remene si dal nove?Posun si čerpadlo trochu k motoru ak ti klepu trysky Možu klepat aj hydroštely - neboli na nich od ventilov vyklepane jamky?Aky olej maš v motori?

2011-11-03 08:19:25

Ahoj, toto video bylo točeno ještě se starým rozvodovým řemenem (klika - vačka), je možné že byl napnutý, nějak to vilo. Klínový řemen jsem dal zatím jen jeden a to na vodní pumpu. Jinak ty hdroštely jsem nechal na hlavě z P10 tak jak byly - a musím říct, že na nich byly otlačené jamky od vačky. Hydroštely, co mi zbyly z hlavy z P11 byly krásně hladké a mám je nadále uskladněné v oleji, jsou tyto součásti záměnné? Malinko se totiž tvarově navzájem lišily. Olej požívám Texaco Havoline 10W40 modifikace diesel.

Tak abych to uzavřel, je to všechno hotové, auto jede dobře a to klepání taky ustalo - přehodili jsme rozvod čerpadla o zub, přitom se stačí kouknout do manuálu a je to tak jednoduchý, že bych si nafackoval .

Po složení jsem měl dojem, že mi znova tlakujou hadice do chladiče, ale bylo to jen do doby, než se soustava sama odvzdušnila, pak už naprostá pohodička (vyčistil jsem víčko chladiče, rozhýbal ho a chodilo to najednou jak víno). Uvidíme jak se to osvědčí ve zkušebním provozu .

Děkuji všem za rady a snad se to nikomu nestane .

2012-12-10 09:16:08

Tak mám po víkendu další zajímavou zkušennost, na kterou mě upozornil Sjaro a já mu tímto děkuji za další trefnou diagnózu.

U kamarádové primky byly pár tisíc km po výměně hlavy a těsnění po jízdě natlakované hadice chladiče, a po zastavení motoru to lehce zabublalo jakoby zepředu motoru u chladiče a hadice tvrdý jako blázen.

Voda neubývala z chladící soustavy, topilo to, a ani v létě, když bylo těch 35°C se mu to nepřehřálo. A právě Sjaro mě upozornil na to, že to může být i turbem pokud má díru do chlazení vodou, může se to tlakovat i přes tohle. Tak jsme si lámali hlavu jak to zjistit bez rozebrání a napadla nás jednoduchá věc - tam kde vedou hadičky chlazení do turba, tak jsme to zaslepili a chlazení turba úplně odpojili. A najednou hadice krásně měkký a všechno OK. Takže jezdí teď bez chlazení turba, zatim to jede (čekáme, kdy se to zbleje, zatim 1000 km a nic se nestalo ), ale budeme muset objednat jiné turbo - furt lepší než znovu dělat hlavu a pak by to tim stejně nebylo .


Odpovědět