Fórum - Téma


posunuté přední kolo


Fórum Primera P11 posunuté přední kolo

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-05-03 22:46:32

Ahoj,

koupil jsem si nové ALU na P11 s nižším ET a zjistil jsem, že jedno kolo je víc vylezlý ven než druhý (samozřejmě na stejné nápravě :D a všechna nová kola mají stejné ET).

LP kolo je cca o 5 mm víc vylezlý než PP. V servisu mi říkali, že můžou být posunutý nápravnice (např. po nehodě) nebo nárazník. Ale plechy si myslím, že všude lícují přesně a kromě lehce promáčklýho levýho prahu vpředu (to vypadá na ňáký kámen, obrubník, ...) není na autě jediná známka nehody.

Máte ňáký nápad, čím to může být a dá-li se to rozumně řešit? I když podle mě nemá smysl s tím cokoli dělat.

Díky P

2011-05-03 22:49:39

Je-li geometrie v pohodě a nebrání to jízdím vlastnostem,neřeš to.Jediné vysvětlení by asi mohla být jiná poloosa na některé straně.Ale nevím,o kolik se jaké poloosy liší.

2011-05-03 22:53:47

A nemáš jenom o tech 5mm jinak našroubovanej blatník,toho se ani moc nadá všimnout.

2011-05-03 22:56:43

Také možné že je vyboulený.

2011-05-03 22:59:41

Geometrii mi dělali loni a byla ok (+něco jemný doštelování), pokud to bude dělat ňákej randál třeba při jízdě po dálnici, tak skočím na kontrolu znovu. To by mohlo být poloosou? Myslel jsem že poloha je daná zavěšením...

Jak jsem psal - blatník i nárazník se mi zdaj ok a hlavně je to vidět i při pohledu zezadu např. vůči dveřím.

2011-05-03 23:02:07

Tak to nevim no . Skus s temy novými koly jít na geo.Ci ta chyba náhodou není v nich .

2011-05-03 23:35:17

Jn na geosce tam uvidis jestli jsou kola v ose.

2011-05-04 07:17:55

to vypadá jen an blatník, nedokážu si představit, co by tam mohlo být špatného, aby kolo bylo 5 mm ven nebo dovnitř. I kdyby to bylo nevím jak nabourané, tak tato alternetiva je konstrukčně nemožná!! Zkus přehodit kola mezi sebou, v tom množství kol cos evyrábí by mohl být zmetek (třeba šptně označeno jiné ET).

2011-05-04 11:04:06

já bych asi zkusil přehodit jako první ty kola jak to bude vypadat potom, případně změřit, položit přes kolo nějakou rovnou desku a zkusit to změřit - těc 5 mm asi změříš. pak bych zkusil nějako šuplerou změřit vzdálenost náboje od těhlice, případně to doladit podložkou.

2011-05-04 11:28:25

Níboj od těhlice musí být OK, jedině že by tam bylo dáváno něco z jinýho auta? (P10???). Nedokážu si opravdu předstvit, co by mohlo být ohlé, aby kolo bylo nahoře i dole 5 mm vevnitř ebo ven z karoserie. To opravdu je technicky nemožné!!

2011-05-04 11:36:21

honza - no právě ten náboj z něčeho jinýho mě napad, nebo nějaký širší ložisko, ale to snad ani ne, muselo by to být nějak "naprasený" 5mm pro třmen by asi ani nevadilo. změřil bych si tohle prostě "tak pro jistotu no"

2011-05-04 11:38:25

nebo co ještě jinej kotouč?

2011-05-04 12:42:00

Vzhledem k tomu že uložení je jedno složení, nemůže být ani kotouč jinak silnej, nevím jak by tam pasoval, brzdič je na třmenu a kotouč je na otáčjící se části, těhlice být ohlá nemůže, piokud bývá ohlá je špatný odklon, ale dole se ohnout u spodního čepu nemůže. Když je ohlé horní rameno, tak je zase špatně jen odklon, totéž spodní. Kdyby byly ohnutý obě ramena - spodní i horní, museli by být ohlý hrozně moc musely by být do Z aby byly kratší o 5 mm. Nápravnice ohlá být taky nemůže, pokud ano, tak by mohlo být kolo venale jen dole, ale zase by musel být špatný odklon. Takže opravdu jediný co mě napadá je ohnutej bltník. Nosníky a hrnce musí být OK, pokud pasuje motor a kola mají správný odklon. Podle mě opravdu v podvozku problém není.

2011-05-04 12:55:19

Honza - taky bych to prakticky spíš tipoval na to kolo nebo nějaký "optický klam" v rámci pasování plechů - proto bych zkusil prostě ty kola prohodit.

Ale jinak si myslim teoreticky tak 5mm by brzdiči asi vadit moc nemuselo (možná jo v okamžiku kdy by se dávaly nový destičky) ale jestli jsou tak nějak sjetý - ale to je spíš prostě taková jakoby teoretizování - toho že by to někdo kurvil. Jinak ramena - jak říkáš

2011-05-04 18:51:41

díky všem za rady ! zkusím prohodit ty kola a uvídíme (ale teda že by mi dali kolo se špatným ET když i jeho značení je stejný...to by byl pech ale není to nijak zásadní, takže jak jsem psal, pokud to nebude dělat bordel např při vysokých rychlostech, tak to asi řešit nebudu...

2011-05-06 12:54:44

ještě prosba:

teď jsem na sídlišti viděl jinou P11 s obyč. standardníma pneu 185/65 a zdálo se mi, že to levý přední kolo je taky víc ven než to pravý.

Mohli byste se, majitelé P11, podívat na svůj kousek a napsat mi, jak to vypadá u vás?

Díky

Petr


Odpovědět