Fórum - Téma


Porucha motoru a postup opravny.


Fórum Primera P12 Porucha motoru a postup opravny.

Informace o modelu: Nissan Primera P12

Diskuze o vozidlu

2002 Primera P12 2.2

17 diskuzí

Výkon motoru 93 kW (126 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui).



2016-01-31 17:10:50

Dobrý den. Mám vozidlo Nissan Primera 12 Hatchback (r.v.2002) s motorem YD22DDTi (93kW). Počátkem prosince 2015 jsem asi po 2 hodinovém popojíždění po městě za nákupy zastavil na parkovišti a asi po půl hodině jsem chtěl odejet. Vozidlo jsem již nenastartoval. Na místo jsem zavolal technika z Prodejny a opravny "Nissan" , který po připojení na "počítač" nenašel žádný problém, pro který se vozidlo stalo nepojízdným. Po krátké manuální prohlídce motorového prostoru zjistil (omlouvám se, nejsem odborně zdatný v popisu), že je prasklé nějaké těsnění , zřejmě na filtru paliva. Doporučil mi použít odtahovou službu a nechat převést vozidlo k nim do servisu. Tak jsem učinil a byla se mnou sepsána zakázka na opravu s předběžnou cenou do 4.000,- Kč a termínem provedení opravy za 3 dny. Po týdnu jsem servis navštívil a tam mi bylo technikem sděleno, že nemohou (zřejmě) odvzdušnit potrubí a proto že zkusí vozidlo připojit na lano a roztahovat, aby naftu dostali do motoru. Asi po 2 hodinách technik s vozidlem sice přijel, z výfuku se však silně kouřilo a vozidlo vůbec nedrželo otáčky, po chvilce motor zhasl a nastartovat opět nešel. Technik mi sdělil, že to je špatné a vozidlo si v servisu ještě ponechají.Dnes je situace taková, (vím pouze z doslechu), že metodou pokus-omyl zkouší všechno možné a pomalu mne připravují na to, že motor nejen neopraví, ale nejraději by se auta zbavili ( vrátili by mi je rozebrané) a doporučují mi se ohlédnou po koupi jiného auta. Neporadil by mi někdo jak mám dál postupovat, případně nějakého odborníka, který by se na tu závadu motoru mohl podívat. Jsem důchodce,živím 3 člennou rodinu a peněz nazbyt skutečně nemám. Díky předem všem ochotným pomoci.

2016-01-31 18:06:36

zoro:

1. koľko skutočných kilometrov má motor najazdené? Je to možno doležitý údaj aj pre iných, ktorí tu budú písať názory a svoje rady. Pokiaľ motor nie je pridretý, tak by ho asi šlo oživiť...

2.V akých intrevaloch si v motore menil olej, palivový filter ... atd.?

3. Používal si nejaké aditíva do paliva? Ak áno, tak napíš aké? Možno je problém aj vo vstrekoch...

Najlepšie by bolo, ak by si mal vo svojom okolí nejakého naozaj dobrého mechanika, ktorý rozumie motorom a práca mechanika ho aj baví...

2016-01-31 21:48:19

zoro: Ak maš všetko spisane a maš od toho doklad,tak sa porad s pravnikom,pri roztahovani im preskočili rozvody.Tak sa palivovy system neodvzdušnuje.Mali vyčistit a spojazdnit pumpu nad filtrom,ak to nevedeli alebo sa im nechcelo,tak mohli na prepad napojit ručnu pumpu alebo elektricku a pretiahnut naftu cez system,alebo v najkrajnejšom pripade fuknut do nadrže do prepadu a nafta by do privodu prišla sama.

2016-01-31 23:16:15

Roztahovat diesel hm... to je fakt banda idiotů... ale po pravdě těžko soudit co se tam skutečně stalo. Když to slyším asi bych použil toho právníka protože bych se obával toho že ta banda dovedů to důkladně rozhrabala a teď když je to rozhrabané chtějí se zbavit tebe i důkazů své neschopnosti a pokud možno po tobě budou chtít ještě něco zaplatit. Jestli na to nemáš žaludek svěř právo jednat v této věci někomu kdo ho mít bude ať ti to dají alespoň do stavu před "opravou"...

2016-02-01 00:24:54

to je nekd docela srnada co delaj za lidi v autorizovanych servisech.

2016-02-01 12:09:06

Ahoj sem z Polska. miałem podobny problem z Primera tel. 606 107 665. Wojtek

2016-02-01 16:16:34

vife: vozidlo bylo kupované zde v ČR jako nové. Přede mnou jej měl pouze jeden majitel, kterého jsem znal. Tedy s určitostí má vozidlo najeto 183000 km. Olej byl měněn vždy při prohlídkách v servisu, naposledy cca před rokem a to včetně filtru. Mezi výměnami oleje najezdím cca 10000 km. Aditiva nepoužívám žádná a tankuji stále pouze u jedné čerpací stanice Shell. Mechanika žádného nemám, ani v mém okolí neznám. Konkrétně tankuji pouze naftu pod názvem: Shell FuelSave Diesel.

2016-02-01 16:24:04

gumis23: Momentálně nemám telefon k dispozici, můžete mi napsat na email rzoro@seznam.cz.

2016-02-01 16:36:09

kdyby jste někdo aspon znali motor YD22DDTi (93kW).

motor má krátké rozvodové řetězy ne řemen a ty jen tak nepřeskočí, navíc má motor snímač klikové i vačkové hřídele a soulad kliky a vačky hned pozná řj motoru

opravit přívod paliva bez bublin je jednoduché

zjistit jaký tlak dává čerpadlo je taky jednoduché to musí mít pro start 2OO atm a pak musí fachčit vstřikovače ty se prověřují přepadovým testem pak na stolici

finačné je to ovšem horší tam 4OOO kč nic nespraví ale 43OOO + práce vstřikování denso je neopravitelné a věci se musí koupit nové a to je vždy hlavní kámen úrazu, nevěřím že by v nisanu pracovala banda idiotů kteří si neví rady

2016-02-01 16:39:51

zoro: a bydlíš kde?

2016-02-01 16:45:51

slovacek.milos: Hradec Králové

2016-02-01 17:54:44

to je daleko, když si vzpomenu kdo v hradci dělá nafty napíšu

ale jak jsem ti psal oprava tvého palivového systému je spravidla finančně krutá

nevřím tomu že by v autorizáku spravovali něco pokus omyl, ten motor nemá ani hydrooštely, změřit tlaky, obnovit dodávku nafty přes diagnostický přístroj zjistíš jak je na tom tlak paliva, teploty přepadový test prověří vstřiky, test akčních členů ti taky cokoliv řekne,

to mi nějak nebere že by v autorizáku toto nevěděli,

2016-02-01 18:46:43

slovacek.milos: Já tomu nerozumím vůbec. Je fakt, že všude, kde jsem se ptal tvrdili, že tímto způsobem (roztahovat) je pro motor nebezpečné. Nevylučovali ani to, že k poškození motoru roztahováním může lehce dojít. Zpočátku mi v servisu říkali, že tím diagnostickým přístrojem nic nezjistili, všechny testy byly v normě, sám technik mi ale nakonec říkal, že si s tím nevědí rady. Tak nevím.

Je pravdou, že před 2 lety jsem v tomto servisu měl rovněž špatnou zkušenost. Začaly mi svítit kontrolky ABS a ESP. V servisu diagnostikovali špatné čidlo na pravém předním kole. Provedli výměnu, kontrolky však svítili dál ( o tom co to stálo raději pomlčím). Následně diagnostikovali vadný "počítač", tedy tu krabičku, která je pod předním sedadlem spolujezdce. Upozornili mne, že nový díl musí objednat (stejně jako u toho čidla) a stojí kolem cca 7000,- Kč. Nabídli mi, že si jej mohu obstarat sám, může být i použitý, ale shodného typu jako mám namontovaný ve voze. Já jsem si tedy ten "počítač" sehnal, byl plně funkční a naprosto shodného typu. přivezl jsem jej do opravny, zde na počkání provedli výměnu (nic složitého, pouze pod sedačkou vypojili konektor a připojili jen na ten nový) a zjistili, že kontrolky svítí dál. Na to mi technik řekl, že to tím taky není a zkoumání proč kontrolky svítí by bylo složité a finančně náročné, neboť by metodou "pokus-omyl" objednali spoustu dalších dílů, které by postupně vyměňovali a výsledek mi stejně zaručit nemohou (mnou uhrazení procentuální ztráty na vrácení objednaných dílů a úhradu práce však ano) . K dotazu co mám dělat s tím dílem co jsem zakoupil mi řekli že si jej mohu nechat jako náhradní díl "co kdyby se ten původní přece jen někdy pokazil". Zní to neuvěřitelně, ale tak to skutečně bylo. Teď nastává otázka, proč jsem vozidlo svěřil tomuto servisu znovu? Odpověď je jednoduchá, protože jsem po 2 letech opět uvěřil tvrzení, že jde o banální závadu, kterou odstraní v podstatě "na počkání" a o žádném jiném servisu, který by byl dostupný jsem v té chvíli nevěděl.

2016-02-01 20:18:22

zoro: a to myslíš Nissan Color Car v Hradci? To bych teda nečekal že to tam bude až takhle tragické... ale přece jenom z jejich pohledu už máš staré auto ale je fakt že někdy ty autorizované servisy takhle fungujou - v podstatě vyměňujou co jim ukáže diagnostika bez ohledu na to že problém může být třeba jenom přerušený kabel...

slovacek.milos, 2016-02-01 16:36:09 napsal:

kdyby jste někdo aspon znali motor YD22DDTi (93kW). ..

motor má krátké rozvodové řetězy ne řemen a ty jen tak nepřeskočí, navíc má motor snímač klikové i vačkové hřídele a soulad kliky a vačky hned pozná řj motoru

opravit přívod paliva bez bublin je jednoduché

zjistit jaký tlak dává čerpadlo je taky jednoduché to musí mít pro start 2OO atm a pak musí fachčit vstřikovače ty se prověřují přepadovým testem pak na stolici

finačné je to ovšem horší tam 4OOO kč nic nespraví ale 43OOO + práce vstřikování denso je neopravitelné a věci se musí koupit nové a to je vždy hlavní kámen úrazu, nevěřím že by v nisanu pracovala banda idiotů kteří si neví rady ..

2016-02-01 21:59:42

slovacek.milos: Si zabil.Hlavne tou prvou vetou

K tej druhej vete.Zober si 19-ku kluč nasad na kluku a otoč motorom dozadu a potom stači zaštartovat a maš vymalovane.

Hydraulicky šponovak hornej retaze nema aretaciu a kolesa na vačkach nemaju krycie voditko.

Apropo všetko je opravitelne i vstrikovani Denso

2016-02-01 22:10:22

zoro: 183000km u 2.2dci není až tak moc, aby s motorom bol taký problém, že ho nevedia v autorizáku opraviť a posielajú Ťa aj s autom preč... Nechápem taký prístup... aspoň keby vedeli zistiť v čom je problém, ale ak ani toto nevedia, tak to je prúser... ...snad niekoho najdeš, kto Ti pomôže s problémom... držím Ti palce

2016-02-02 09:32:56

kajencik: Ne, ne ... To není servis v Hradci Králové ani jeho okolí, ta porucha se mi stala mimo bydliště. Ve kterém servisu to bylo zatím nechci uvádět, až jak to všechno dopadne..


Odpovědět