Fórum - Téma


ponechat a vyladit P11C nebo koupit P12?


Fórum Primera P11 ponechat a vyladit P11C nebo koupit P12?

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-01-08 11:48:38

Zdravim vsechny a prosim o radu. Nejdriv vse uvedu:

Pred 3 lety jsem koupil Nissan Primera 2.0 benzin 103 kW v provozu od prosinec/99, 140tis km, od 1. majitele(otec me pritelkyne). Za 3 roky provozu jsem najezdil 75000km takrka bez nakladu navic (az na drobne kosmeticke oderky a dve drobne havarie ve meste - bez moji viny - tedy bez dalsich nakladu). Cca v polovine mych km tedy okolo 180000 jsem zjistil velky ubytek oleje pri provozu (do te doby jsem 2x na vymene a chybelo vzdy max 3dcl - proste olej to nezralo). Od te doby jsem 2x neprosel emisema, zere to cca 1l na 5000 km a spotreba se mi zvysila z 8/100 na cca 9/100. Mechanik, co mi to servisuje (nema pri tomto stari jiz cenu platit znackovy servis, do 150000 km to melo) rika, abych se toho zbavil, ze by musel rozebrat motor a negarantuje, ze se povede odstranit zavadu. Jeste uvedu dalsi veci, co by staly za opravu - kvuli prehledu nakladu: horni ramena predni napravy, zrejme i komplet tlumice, mozna i nejake veci na vyfukovem potrubi. S jizdnimi vlastnostmi jsem velmi spokojen a vubec s celym autem... je pravda, ze jsem ho behem provozu(jizdy)vubec nesetril, pristupoval jsem k nemu jako ke sluzbe nikoli mazlickovi...

A ted otazka:

1) Pokusit se dat do kupy tohle skvely auto nebo jit do jineho?

2) Pokud oprava - kolik by to cca stalo?

3) Pokud oprava - vite o nekom, kdo by to zvladl a nestalo to balik?

4) Pokud do noveho Primeru P12 2.0 benzin(i kdyz pisou, ze uz nema tak sportovni jizdni vlastnosti) nebo neco jineho - a v tom pripade co?

Dekuji za kazdou radu, kazdy nazor

  • -

dexx

2008-01-08 12:26:32

U tech motoru a pri techto km je ta spotreba oleje docela casta.. mozna bych zkusil zajet na diagnostiku, kvlu te spotrebe, jestli tam neni nejaka chyba. Predni ramena jsou slabinou Primer.. tlumice uz asi taky maji pravo na vymenu pri techto najetych km. Celkove jsou auta drzaky a pokud jsi s nim spokojen.. motor by "odejit" nemel, takze je to na tobe. P12 bych moc nedoporucil, neni tak kvalitni motorove, podvozkove a i s poruchovosti je to horsi. V P12 ma uz prsty Renault, P11C je jeste Nissan s dobry 2.0 SR20DE motorem..

2008-01-08 13:08:41

Na diagnostice jsem parkrat byl v Nissanu na Kolbenove v Praze. Tlak na valcich je v normalu 3 jsou okolo stredni hodnoty. 1 valec je znatelne slabsi, ale jen tak o cca 5% max 10%(je to odhad, jak jsem videl ten papirek. V servise usuzuji na zapeceny nikoli praskly pistni krouzek.

Take mi jednou vyjelo od nich z diagnostiky, ze emisema neprochazim kvuli vadne vaze vzduchu. Tu jsem vymenil za novou (7000,- nejvetsi moje investice do auta), ale zjevne to (jen) tim nebylo, neprosel jsem ani podruhe...

Vim, ze P12 neni tak dobra, ale ted se pohybuje okolo r.v. 2004/200000 Kc (- kdyz se dobre hleda a ma stesti) a za stejny peniz se auto ve stejne tride neda poridit.

  • -

dexx

P.S. opet k predchozimu: vite nekdo, kde mi to auto daji spolehlive doromady?

2008-01-08 13:16:02

K nakladom co by ta to cele stalo (budem pocitat v Sk):

  • ramena pocitaj ze sa vojdes tak do 5 tisic aj s montazou
  • tlmice komplet ak sa nemylim tak do 8, 9 tisic
  • veci na vyfukovom potrubi, to je samozrejme otazne co vsetko, da sa to vyriesit jednoduchym zvaranim (jedna, dve tisicky) alebo vymenou viacerych komponentov, co by cenu o dost navysilo (aj na vyse 20 tis)

Zvysena spotreba oleja a benzinu moze suvisiet s vekom auta plus ak sa k nemu pristupovalo naozaj ako ku spotrebke (tj ziadny kvalitny olej, nesetrny pristup za studena, atd) tak sa to da pochopit.. Proste auto ma uz svoj vek. S P12 sice skusenosti nemam, ale aj tu na fore si precitas vela negativnych reakcii na jej spolahlivost. Tak aby to nebolo z blata do kaluze...

Co by som spravil je tak ako vravi jagy, zasiel do Nissanu na kompletnu diagnostiku podvozku, vyfuku a motor si dal prezriet Consultom. Cele ta to vyjde tak na tisicku, mozno trochu viac, ale budes vediet presne s cim mas pocitat.

2008-01-08 13:26:29

emise - muzes mit jeste spatnou lambda sondu ci treba prave problem s vyfuk. potrubim (napr. kat mas ko..)

Trosku me napada, ze spatna lambda ci spatna vaha vzduchu muze znamenat spatnou smes a naslednou vyssi spotrebu a vyssi emise.. ale to je jen takova uvaha...

2008-01-08 14:05:13

Lambda je dobra, to mi i na diagnostice rekli. Nejvice to vypada, ze jde olej do spalovani a zasira vyfukove plyny(Byl jsem i jednou upozornen kolegou, ze se mi radne dymi z vyfuku). Takze me pravdepodobne nemine rozebrani vycisteni a slozeni motoru, v horsim pripade nejaky vybrus... :(.

Dokud nenajdu nekoho, kdo to spolehlive udela tak, ze se spravi emise a ubytek oleje a zlepsi spotreba, tak budu uvazovat o koupi jineho auta...(Zatim fakt nevim jakeho... vsechno se jevi jako horsi varianta soucasneho modelu - kdyby byl uplne v poradku)

Kdo vi, kde mi nissana udelaji, napiste. Predem diky za dobry tip!

  • -

David

2008-01-08 15:45:36

da sa to aj bez rozoberania motora. ake presne si mal tie tlaky nevies? 1l na 5000km neni ziadna tragedia, pri tvojom povte km je to est ev norme a je to bzne. aj ked to ze sa ti zvysila po vymene oleja moze nieco znamenat. Aky olej si tam daval predtym a aky tam mas teraz? To ze neprechadzas emisiami bude ale zrejme iny problem ako ten olej. na emisnej kontroluju obsah CO2 a zvysena koncetracia spalin olaja vo vyfukovych plynoch zvysuje pokial viem splodiny na baze Siry a nei CO2. Moze byt problem aj s katom ako pise jagy, casom sa aktivna latka vypaluje a tiez zvysena spotreba by s tym mohla suvisiet (pripchaty katalizator zbortenou vnutornou strukturou (je to myslim na keramickej baze). Zvysena spotreba - samozrejme treba mat vymenene filtre (palivovy, vzduchovy) a skontrolovat ci sa lahko otacaju vsetky kola a nepribrzduju ak nie treba riesit brzdy. P12 by som inak za 200tis nezatracoval ak nebude ina cesta, osobne by som si sice vybral ked uz tak ine auto ale ani P12 neni az tak najhorsia moznost, su aj horsie

2008-01-08 20:52:35

... ak potrebujes surne emisnu skus prisadu do oleja ... na trhu je ich dost,ale nechaj si poradit ci nebude problem z hydrostelmi .... na felde mi aditivum od sunocca fungovalo,motor stichol a prestal zrat olej ....

2008-01-08 23:10:10

Na tvém místě bych to řešil asi jednoduše,horní ramena se daj dát dohromady svépomocí přibližně za 1400kč obě strany ,celé ramena stojí obě 3000kč,jde o banální opravujinak k tomu motoru stálo by za vyzkoušení změnit typ oleje.Určitě ,když na to příjde jinej motor sehnat taky není problém a ty tlumyče to je jen takovej detajl.Jestli totiž má p12tlumiče od RENDYtak by jsi je musel měnit tak jako tak

2008-01-08 23:47:01

rozhodnutie nemas lahke a taketo rozhodnutia cloveka ubijaju,ale ja ti len ku tej spotrebe oleja.Nissan neudava aspon v navode na obsluhu spotrebu oleja a inde som nehladal,lebo som nemal dovod,ale co si pamatam,tak kamaratka co mala Opel Astru 1998 1,6 benzin tak v navode bola pisana spotreba oleja az do 1L na 1000 km,co sa mi vtedy zdalo divne a zda sa mi to doteraz Takze tvoj 1L na 5000km je v norme aj ked s Oplom by som to radsej moc neporovnaval.Ja mam tiez primeru P11C s motorom SR20 DE a mam 147000 km co je o nieco menej ako mas ty,ale olej mi to nezerie skoro vobec,aspon od vymeny po vymenu nemusim dolievat a mam olej Mobil 1 0W-40,ale otec ma maximu 3,0V6 a spotrebu oleja sme zredukovali zvysenim vyskozity z 0W na 5W.Tak mozno by som skusil zvysit vyskozitu ak uz teraz nemas 15W.P11 je super auticko,s ktorym som maximalne spokojny,ale kamarat kupil P12 a nemoze na nu povedat ani krive slovo,ale zvezenie v nej je dost podstatny rozdiel.P12 je skor nieco medzi Primerou P11 a Maximou.Aj ked s Maximou co sa tyka motora sa to porovnat neda a s P11 co sa tyka jazdnych vlastnosti sa to tiez moc porovnavat neda .

mio
2008-01-09 13:13:06

skus zmenit olej (viskozitu) mam okrem P12 aj jedno benzinove kupecko na vikendy ktore zacalo okolo 160 000km zrat asi 1l na 3000km, zmenil som na hustejsi a musim povedat, ze az neuveritelne, spotreba mi klesla asi na 0.5 litra na 10 000km. Tzn, nad p11 by som palicu nelamal este ak ju mas rad. Na druhej strane, pokial chces nieco novsie, p12 ta nesklame (ale vyberaj dosledne). Ja okrem beznej udrzby (servis kazdych 20 000km) do nej len lejem naftu a vodu do ostrekovacov.

A ako tu uz niekto napisal, jazda v p12 je o niecom uplne inom. V mojom traktori pri 140 - 160 km/h sa rucicka otackomeru povaluje niekde medzi 2000 - 3000 otackami, zerie okolo 7.4l a jedine co pocujes je jemny sum vetra vdaka excel. zvladnutej aerodynamike a cd podla vlastneho vyberu.

A hluposti ako vyhrievane sedacky, komplet el vybava, parkovacia kamera, full color displej, dazdovy senzor, zatmavovacie spatne zrkadla ti robia z castych a dlhych jazd prijemne straveny cas... Ja by som nemenil asi za nic, iba ak tak za new Maximu z US trhu ...

druha vec je, ze pokial kupis nejaku mrdku ako niektori tu na fore, potom sa budes stazovat na to, ze je to polo japonec, polo francuz ktory sa kazi ako laguna...co si myslim, voci p12 nie je fer...okrem standard servis prehliadok som nedal na udrzbu ani korunu. No dodavam mu len najkvalitnejsi servis, kvalitny olej, nejazdim ako prasa- to auto na to nie je stavane...a verim ze sa v pohode prehupnem nielen cez 200 000 km ale aj cez 300 000 ak ma dovtedy neprestane bavit, alebo nepride nissan s niecim, co by stalo za pozornost.

2008-01-09 14:15:11

P11C po 200tkm, v koncoch???? Tak to naozaj majitel k tomu nemal cit ,zanedbaval udrzbu a jazdil ako prasa alebo zeby mal smolu na nevydareny kus ..... To by ma naozaj zaujimalo co tomu autu je....

2008-01-09 14:31:44

jano13 budem puntickar-po 215tis km, nemyslim si ze je to vylagrovane, len dost ludi mozno ani nevie ked si neurobi analyzu (navsteva sikovneho technika v Nissane) ze mu auto uz nejde ako by malo. Klucove su podla mna tie rozdielne tlaky

2008-01-09 18:31:25

Ak auto nema tlaky tak potom je bud stoceny tahometer alebo auto bolo v nestastnych rukach

2008-01-14 14:51:05

Taky si myslím, že by ty kilometry neměly být pro ten motor strop. Pokud má špatné tlaky, tak se dá zjistit, když se válce natlakují, kudy vzduch uniká a zda nízké tlaky mají na svědomí kroužky nebo třeba spíš ventil. Ten ventil bych tipoval spíš a s ním špatné emise. Slyšel jksem na emisích, jak technik borcovi říkal, že funkčnost katu nepozná, muselo by auto na válce a prodělat zátěžový test, pak jo, ale za současných podmínek ne. Pokud nějakej výrobce udává spotřebu oleje litr na tisíc km, tak se jen sychruje, aby nedošlo k nějaké reklamaci, klidně nemusí žrát ani deci na 10 tis. Hustší olej bych řešil jen přechodem z 5W na 10W, na 15W už ne, pokud si to chceš nechat. Když jsem měl na golfu špatné kroužky a sundal jsem hadici, která odváděla přetlak z klikové skříně, tak se z ní čudilo skoro jako z výfuku. Zplodiny nešly do výfuku, ale prošly přes kroužky ke klice a odtud zpět do sání a motoru, takže emise ko. Než si nechat udělat GO motoru, tak to si radši sežeň motor z bouračky a začni se o něj trošku starat, jinak ho odrovnáš jako tento. Ještě bych zkusil za běhu motoru sundat zátku od plnění olejem. Jestli se ti z motoru bude kouřit a bude hodně foukat, tak to nevěstí nic dobrého. Divím se, že ti nějakej mechoš nedokázal poradit.


Odpovědět