Fórum - Téma


poloosy a prachovky/manžety


Fórum Primera P11 poloosy a prachovky/manžety

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-10-28 19:52:20

Ahojte.

Tak som dnes zmaturoval pri menení manžiet na poloosiach (Primera P11). Išiel som podľa návodu v sekcii NÁVODY a musím uznať - išlo to ako po masle. Ale , jedna vec ma zaskočila a to: na pravej strane som poloos vybral z trianglu bez problémov a tak isto aj následná montáž. Ale na pravej strane , tak to som kukal jak teľa. Tam triangel nebol ale bol tam homokyneťák, taký istý ako na vonkajšej strane od kolesa. Tak som za toho svatého nevedel ako to vybrať. Akosi s ami to samo vytrepalo von , vypadli mi gulky z homokĺbu , asi pritom ako som s tým ťahal a neviem čo všetko. Manžety som potom vymenil ... bez problémov.A nazad to dávať tiež bola sranda. Ale podarilo sa . Najhoršie bolo, že som nevedel ako tam tie homokĺby držia , teraz viem - sú narazené na poloosy a zaistené takými vzperními krúžkami alebo ako to nazvať. No a nedá mi nespomenúť tie naše nešťastné poloosy. Pravá je v stave na zaplakanie , normálne sa teraz rozbieham jak po.... Bojím sa že ju strihne. Skôr či neskôr určite - dôvod je jasný , nespočetne krát to na fóre rozoberaný.

Naopak ľavá strana je krásna ako oči, možno bola ľavá poloos už menená , boh ho vie. A tie vyvažovače či ako to nazvcať,preistotu som ich odrezal , poloos očistil atď a potom som celú poloos obtočil izolačnou páskou.

Ale tie poloosy ma fakt znechucujú de nemoty , hlavne tá pravá-dlhšia.

Všetkým tým ktorý sa na túto úlohu chystajú prajem veľa nervou a zdaru. Pripájam aj nejaké foto ako to išlo.

2009-10-28 20:00:20

Jo ta prava strana to u primery takle ma ja bych si sundal venkovni kloub na aute roztahnes segrovku a mas ho venku,ale to mas jedno nebo vytahl celou poloos ,ale to zas olej vychcije. .

Jinak stou izolacni paskou nevim zda si dobre udelal nevim zda bude drzet a pokud se pod to dostane mokro tak to mas to samy jako stim zavazim. Spis bych to nastrikal barvou a pak bezbarvim voskem nebo necim takovim.

2009-11-25 19:32:21

Nazdar, Každá P11 má pravú - dlhú poooos delenú. S tým že za motorom je domček ložiska s kĺbom, ktorý je viacmenej nerozobersteľný. Túto poloos je potrebné vyťahovať celú až z prevodovky. Ten vnútorný homokineťák je totiž od výroby zafalcovaný - aby sa nerozpadol a nešiel vytiahnuť. Ak sa to na silu rozoberie tak ten akoby falc sa poruší - je to plech ktorý presahuje cez drážky a zabraňuje vnútru kĺbu vypadnúť resp posunúť sa za určitú úroveň - ohnuté časti potom dovoľujú poloosy vyskočiť s púzdra. To buď roztrhne alebo zhodí masnžetu a zároveň sa rozsype homokineťák montáž je veľmi komplikovaná a zdĺhavá vec. Preto to takto robiť neodporúčam, resp pri výmene manžety vždy zahnúť ten falc do pôvodného stavu a až tak naložiť manžetu. Poloos vyberať aj s domčekom ložiska/ložiskom komplet z prevodovky aj s kĺbom.


Odpovědět