Fórum - Téma


Pokles tlaku oleje???


Fórum Primera P10 Pokles tlaku oleje???

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2009-11-13 11:16:22

Zdravím, mám menší problém, a nějak sem tu o tom nic nenašel..

Už se mi to stalo víckrát, a určitě to není samo sebou, takže bych chtěl poradit...

U P10 GT, stál sem na semaforu, červená, stál sem delší dobu, no a jak byl motor ohřátej ( né až tak, že by sepl ventilátor) tak mi z ničeho nic klesl tlak oleje až pod nulu.. většinou se drží tak kolem 1,5bar na volnoběh, ale už se mi to párkrát stalo, že prostě z ničeho nic spadne až pod nulu, ale kontrolka na mazání nesvítí, takže teoreticky to maže? myslel sem, že by mohlo blbnout čidlo na ten tlak oleje.. byl sem v Nissanu, říkal že to tlakuje dobře, ale samozřejmě že za tu dobu, co sem byl v dílně ten tlak na ukazateli neklesnul.. Ale pak mi to udělalo znovu.. když mám prostě auto dýl nastartovaný, zahřátý, tak pak ten tlak někdy spadne,aspoň teda na tom ukazateli..Olej tam je asi 5tisíc km, jdu tenhle týden na výměnu,ale asi to stejně nepomůže.. V nissanu mi řekli, že je to starej motor,a že se to prostě asi děje, a že možná vyběhaný ložiska na klice, a že se ten tlak ztrácí... Ale je to snad SR20DE ne? ten něco vydrží?! tak když to nejsou ložiska, je možný, že by čerpadlo dokonávalo službu? Popravdě, při studeným startu mi taky dost dlouho trvá, než se do napínací kladky dostane olej,a delší dobu to cvaká.. to trvá,než se napne řetěz? je to tak nebo ne? tak díky za rady

2009-11-13 11:47:55

Zkus vysledovat jak dlouho při studeném startu trvá než zhasne světýlko mazání, pokud to trvá déle než cca 5 vteřin tak můžeš mít vážný problém, mě to ke konci někdy už svítilo i třeba necelých 10 vteřin než zhaslo při startu a nedlouho poté zaklepal motor na klice....

2009-11-13 20:58:41

V první řadě bych hledal chybu ve špatném kontaktu na tom čidle tlaku oleje, pokud máš dost oleje. Kdybys měl motor vychozenej třeba na klice, tak by to ztrácelo tlak pořád nebo po zahřátí a kontrolka by svítila. Pokud bych nic nenašel, tak bych shodil vanu a mrkl na sací koš olejového čerpadla a čerpadlo samotné. Ale pokud ti měřili tlak oleje po zahřátí a řekli, že je to dobré, tak nevím. U staršího auta jsem měl prasklou pružinku na ventilu v olejovém čerpadle a olej se vracel do vany, místo aby šel nahoru do kanálků. Kontrolka oleje mi po zahřátí na volnoběh svítila skoro pořád.

2009-11-13 21:02:41

Neviem aký máš budík na tlak oleja ale ak je nejaký elektronický tak by som skúsil pozrieť či je kabeláž OK. A samozrejme odmontovať čidlo tlaku oleja a nahodiť tam klasický budík na tlak oleja a skontrolovať to takto. Samozrejme predpokladám, že máš dostatok oleja... Príčiny môžu byť rôzne ale ak vymeníš olej a filter a bude to robiť aj tak tak to vyzerá na olejové čerpadlo a vtedy treba čakať že sa časom začnú kusať ložiská na kľuke alebo vačky. Videl som už zadretú kľuku, čo má za následok väčšinou aj vybehnutie ojnice skrz blok, videl som aj zadreté vačky čo zas spôsobilo roztrhnutie rozvodu... Nechcem ťa strašiť tak držím palce aby sa to dalo dokopy... Pomeraj tlak oleja a uvidíš a ak bude pod 4 tak tam minimálne daj hustejší olej...

2009-11-13 22:11:05

On tam mám budík originální co má primera na tlak oleje, má to na fotkách, no jinak změřit tlak by bylo dobré, ale u nás v nissanu za to chtěli asi 1000 tuším, dělaj to tak že odšroubujou něco v motoru a nasaděj čidlo tlaku oleje nějaké jejich, ale říkali že to po nich ještě nikdo nechtěl. Jinak taky bys mohl napsat jaký olej používáš a jak často měníš?

2009-11-13 23:24:04

Kajencik: To ti svitilo 10sek. a nechal si to tak? To se nedividim, ze to zaclo klepat. Cerpadlo muselo byt spatne... bezne to nesmi byt dele nez cca 3sek.

2009-11-14 09:39:13

No s tema deseti vterinama jsem to prehnal asi, tady je to videt: http://www.youtube.com/watch?v=gWUUM47UPI8 Trva to tak pres 3 vteriny nez to zhasne, obcas kdyz to bylo dele studene tak to bylo i treba k peti, ale asi nikdy ne vic nez to.... kazdopadne u toho druheho motoru, ackoliv sice taky zacal klepat, to zhaslo okamzite. Takze jsem tim chtel hlavne rict ze to svetylko muze predznamenat problemy kdyz sviti dele....

2009-11-14 09:42:30

Ja bych si tam dal nejakej budik na tlak oleje na stalo takovej ten tjuningovej a nejakej co ukazuje dobre . Nejlip se signalizaci problemu a videlo by se. A kdyz by i ten ukazal spatne hned menit nejspis olejovy cerpadlo nebo by mohlo bejt neco ucpanyho ,ale to by byl malej asi porad

2009-11-14 10:25:25

Všem vám děkuju za to, co tady píšete, ale psychycky mě moc nepomůžou slova typu že se zadře klika apod... To by mě asi jeblo... V Nissanu mě právě tam hodil ten jejich budík, sundal tam nějakej kabel nebo něco, hodil tam budík a ukázalo mu, že na volnoběh maže 1,8bar a při 3000tis. otáčkách to mazalo tlakem 5,5bar takže budík mi ukazuje o trošinku méně, ale hlavně když to maže tak, jak říkal on... Ale to, že mi ručička padá až na to místo, kam padá když chcípnu motor, to je divný.. kontrolka nesvítí.. Auto mám od najetejch 87000km, ale asi to není pravda...Měnil sem ho teď 2x po 8tis. Teď měnim po 5tis. a měním olej.. Lili mi tam Aral 10W40 Teď dávám jako většina tady Castrol Magnatec 10W40 a moc doufám, že to aspoň trochu pomůže.. při studeným startu ta kontrolka bohužel svítí hodně dlouho, ale přesně to ještě změřím... myslím ale, že tak 3-5vteřin to bude... takže asi mám pomalu shánět SR20??? Když se mi motor drbne na klice, tak pak už to asi není jen na výměnu ložisek že? co když se mi to celý někde roztrhne? Výměna ložisek by stála tak kolem 20,-korunek... To můžu pomalu sehnat jinej motor, a výjde to levněji.. jagy, ty máš po ruce všechno co?!

2009-11-14 10:50:27

no záleží co bys měnil, samozřejmě použity motor je vždy levnější, ale zase nevíš do čeho jdeš.... Mě budou dělat generálku spodku motoru, tzn. broušení kliky, nové šály, vybrus válců a nové pisty a pístní kroužky a bude to stát 17 - ale to je jen generálka, celkem se vsemi těsněními a olejem, prací, atd to vychází na 25-27 a to si bere za práci opravdu málo.... No pokud bys ty měl pisty v pořádku mohlo ty to být lepší, jeden ten pist mě bude stát 2000 zatímco originál olejove čerpadlo z usa určené pro sr20ve vyjde na 5000 cca, v nissanu chtěj za čerpadlo pro sr20de 10000 takže to je nesmysl, doporučil bych Ti taky vyměnit případně i ventil který drží olej ve filtrů oleje, jinak všechen pak vytéká a motor běží déle bez oleje.... Tento ventil byl podle mě prvotní příčinou mého problému. Omlouvám se za pravopis ale píšu to z mobilu

2009-11-14 11:06:04

A kde si to necháváš dělat? za ty prachy bych do toho asi šel.. Já mám sice místo, kam bych to mohl dát taky, ale nevim kolik by to stálo přesně, ještě sem se neptal... A když se dá ten motor takhle celej předělat a udělat znova, nový písty, ložiska, přebroušená klika apod. Jak potom bude chodit? Bude to všechno zase ok, jako uplně novej motor? Nebo to má nějaký rizika? Kdybych měl předělávat celej motor, tak pak bych si asi nechal udělat i kastli komplet, vyvařit, přestříkat, hlavně pořádně slícovat, páč teď je to nic moc.. No a taky turbo bych tam strčil.. Takováhle finanční investice do tak starýho auta je na prd... Na aukru sem koukal, je tam GT za 15500,- tak ho hodim na šroťák a vezmu si z něj aspoň motor... Jenomže je to z AAAauto, velice známý to bazar...Hledal sem teď na netu čerpadlo oleje, a nenašel.. prostě není...Dneska změřim, jak dlouho svítí ta kontrolka, v pondělí asi jedu s tim olejem na výměnu, a pak uvidim.. Buď se to posere, nebo ne... Ale nějak bych to chtěl vyřešit... Díky moc za rady, ahoj

2009-11-14 12:45:44

Tak kdyz to vtom Nissanu bylo OK tak snad bude problem jen vtom tvim budiku protoze je asi blbost ze by to chvili mazalo a pak zas ne. Takze bych to asi neresil pripadne tam dat ten dalsi budik abys vedel jak na tom si kdyby to nahodou zablblo .

A proste bych stim jezdil a nemenil zbytecne veci . A kdyz se to posere tak by se hold sehnal jinej motor.

Zkoukni ten start akorad.

A kdyby ti klesl tlak az o tolik co ti ukazal budik tak bys to slysel i na motoru podle me.

2009-11-14 13:03:03

řekli mi,že budík ukazuje trochu míň, než tam ve skutečnosti toho tlaku je...Ale taky mi řekli, že jestli ten tlak padá, tak to můžou dělat vyběhaný ložiska na klice... Páč párkrát už mě to prostě udělalo, že při zahřátým motoru z ničeho nic ten tlak klesne na budíku až pod nulu... ale kontrolka se nerozsvítí...Zkouknu start, zkusim spočítat,kolik vteřin tý svini kontrolce trvá, než zhasne.. ale je to dost dlouho.. určitě víc jak tři vteřiny.. Svobi, ty jsi moji primku viděl.. Víš, jak je na tom opticky, myslíš, že má cenu do toho vrážet za novej motor nebo za dělání GO?! Je to dilema no... snad to bude ok... Doufám.. mám z toho docela nervy..a le kdo by je neměl...

2009-11-14 13:36:32

Nevim jde o to jestli jenom nezablbne ten budik protoze kdyby tolik klesl rozvisitila by se i kontrolka.

Ja bych jezdil a pak pripadne za par korun sehnal jinej motor az by tenhle klekl .Chtelo by to fakt vedet zda ten tlak opravdu klesne nebo to ukaze jen budik .Primerka vypadala pekne no to je na kazdim zda mu vyhovuje a netouzi po necem jinem. Zase musis brat at tam udelas GO motoru pripadne nejaky opravy ze uz se ti to vetsinou nevrati .

2009-11-14 13:46:58

když mi ten tlak na budíku spadne, tak to dám trochu do otáček a tlak se zase zvedne.. ale pak po delší chvilce zase spadne... prostě chvíli zůstane na tom jak má, nějak kolem těch 1,5bar, a pak klesne zase až pod nulu.. ale udělalo mi to zatím jen asi max.4x... víckrát zatím né, ale zase jde tu taky o tu kontrolku, co mi svítí při studeným startu... všechny kontrolky zhasnou,a svítí jen ta na olej a ta zhasíná jako poslední...pak večer jedu pryč, tak změřim čas, uvidim... Po jiným autě sice toužim,ale Supra je dost finančně náročná, jak na údržbu a provoz, tak i pořizovací cenou... Ale primerka se mi líbí vzhledově i výkonem a hlavně ty jízdní vlastnosti jsou dost v pohodě... Za pár korun jinej SR20? Kde nakupuješ?

2009-11-14 20:47:41

Osobně bych nečekal na to až se mi přidře motor, pochybuju, že seženeš druhej motor za litr jak na favorita. Tlak oleje mi měřili v normálním servisu, nemusí být nutně značkovej, takže se ti můžou věnovat déle a za míň peněz. A pokud ti to budou měřit déle, tak je velká pravděpodobnost, že to bude i ve chvíli, kdy ti na budíku klesne tlak, jak to popisuješ a mechoš bude vidět, jestli je vada v tlaku oleje nebo jen v budíku. Mě kontrolka zhasíná různě a nikdy se mi za běhu motoru nerozsvítila. Když zhasnu motor a hned zase otočím klíčkem do polohy zapnutých kontrolek, tak chvilku trvá, než se mi kontrolka tlaku oleje rozsvítí, takže tlak to drží. Myslím si, že pokud by ti blblo čerpadlo, tak tě na to upozorní taky kontrolka. Začal bych tím budíkem.

2009-11-14 23:26:59

Prave proto bych si tam dal jeste jeden nezavislej budik a videl bych . A dokud to nezablbne je vse OK a pak kdyby zablblo tak bych videl zda je fakt nejakej pruser nebo je to jen budik .


Odpovědět