Fórum - Téma


Pokles otáček při vytočených kolech


Fórum Almera N15 Pokles otáček při vytočených kolech

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2012-07-17 20:44:31

Ahoj, nejedná se ani tak o problém, jen mě to zaujalo na parkovišti Nissan almera N15 , 1.4 (asi 55kW ) Je normální ,že když vytočím kola úplně nadoraz doleva nebo doprava, tak otáčky na volnoběhu se propadnou na cca 500-600 otáček. Je to normální chování , máte to taky tak? Já si toho ještě nevšiml ,tak se ptám

 Romik
Roman
2012-07-17 20:49:25

jo ma to dela taky u obou aut

2012-07-18 06:20:12

pokud vím tak kolem 600 jsou normální volnoběžný otáčky. Jinak otáčky b ypoklesnout neměli. Pokles souvisí s řízením. Na řízení je tlakový ventil, který při maximálním vytočení kola zvednutí tlaku v servu a tím většímu odporu servočerpadla dá signál do řídící jednotky motoru a jednotka zvedne otačky motoru. U N15 je to ten ventil za pravým tlumičem pod kapotou, oválný konektor, můžeš ho zkusit odpojit a vyzkoušet, zda otáčky ještě více klesnoua tím vyzkoušíš zda funguje.

2012-07-19 18:57:23

Já mám volnoběžné otáčky kolem 800-1000 (1000 pokud zapnu ventilaci nebo stěrače , rádio). ale těch 500 je fakt už na hraně že to skoro chcípe Ten ventil je na oboou stranách nebo jen v pravo? Já se teď k autu moc nedostanu ,nějak mě skolilo počasí...Ale jestli to vysloveně nevadí tak bych se v tom asi moc nevrtal

2012-07-20 06:09:40

vpravo zapojený na hadicích od serva. ale ten nesouvsí se zapnutím klimy apod. to jsou další čidla, která dávají impuls do řídící jednotky, která zvedne otáčky.

2012-07-23 16:33:24

Na 1,6 mám taky volnoběžné otáčky vyšší při zapnutí nějakého spotřebiče, ale teplý motor drží těch cca 800/min. Při natočení kol nadoraz na obě strany se otáčky zvýší (na těch cca 1000/min nebo lehce výš), takže pokud tobě naopak klesají, něco bude špatně...

NO_HITS  
Laďa
2012-07-23 18:08:17

otáčky mají být 700+-50 , při zapnutým větráku, světlech , topení klimě a pod to je 800-900 v klidu. Pokud máš při plným vytočení kol nižší tak ti nefunguje ten ventil u serva

2012-07-25 06:20:53

žádnej ventil u serva u N15 není!! je za pravým tlumičem na podběhu tak jak jsem psal já!!

2012-07-25 10:04:32

Tak jsem se konečně dostal do auta

Dneska při studeném motoru po nastartování volnoběžné otáčky cca 1100 (nevím proč tak vysoké, jindy jsou nižší, asi za to může studený motor) po vytočení kol doleva i doprava viditelný i slyšitelný pokles otáček, podle otáčkoměru na cca 800-900.

Takže ventil je asi v háji Je to nějak podstatná závada a mám to řešit, nebo si toho nemusím všímat?

Ventil bohužel nevím kde hledat (koukal jsem do dílenské příručky a nějak ho tam vpravo nevidím ) a ani nevím jestli bych to svedl vyměnit ,děsí mě hadice od serva

Otázka tedy zní, řešit to nebo jezdit dál?

2012-07-25 10:35:25

Vždyť je u N15 krásně vidět mezi pravým tlumičem a tím krytem co jsou stěrače je tlaková hadice a trubka a na ní je ten ventil s oválným konektorem.

2012-07-25 11:00:11

dobře tak já se tam po obědě skočím podívat znova a je to těžké vyměnit? Já s tím nemám žádné zkušenosti ,a nevím jestli se musí nějak odpojit ta hadice a trubka eventuelně jak se to má odpojit aby mě to nezabilo / nenahodilo olejem

NO_HITS  
Laďa
2012-07-25 11:40:47

honzabk: ten sem měl na mysli

2012-07-25 14:04:35

Jasný ale je potřeba to psat polpaticky, protože když to někdo nezná, mohl by ho opravdu hledat na čerpadle a ne na podběhu.

2012-07-25 14:17:57

Lidi nenapsali byste nějaký polopatický postup nebo aspoň nastínili jak je složitá výměna?

A taky kde se ten díl dá koupit krom vrakoviště , já to zatím nikde nenašel

2012-07-25 15:39:31

výměna je cca 3 minuty práce. Odpoíš konektor, vyšroubuješ ventil, našroubuješ ventil, zapojíš konektor. My ho v životě novej nekupovali, typnul bych že jedině Nissannemocnice. Vyzkoušet to můžeš tak, že ten konektor odpojíš a kouskem drátu spojíš ty 2 piny v konektoru a měl by se ti zvednout otáčky motoru. Pokud se takto zvednou, ale po maximálním vytočení se otáčky nezvednou tak je to fakt ten ventil.

2012-07-25 16:46:57

a nic na mě po odpojení nevyteče?

2012-07-25 18:11:40

Už jsem to asi pochopil Ventil tam zůstane a já odpojím jen konektor , kruci já jsem natvrdlej ,takže nic nevyteče

2012-07-26 06:23:39

Na vyzkoušení fukčnosti opravdu jen odpojit konektor a propojit kouskem drátu a sledovat zda se zvednou otáčky. pro výměnu vyšroubovat ventil. Když bude vypnut motor, taka ni při vymontování ventilu nic nepoteče, možná nějaká kapka, protože tlak tam je jen pokud běží motor.

2012-07-26 17:15:03

Tak jsem k tomu konečně dostal Když jsem vypojil konektor,takový ten velký co ,,do něj" vede hadice od posilovače, a propojil piny drátem tak to nemělo žádný vliv Další poznatek je ,že když vytočím kola na plno tak někde v motoru (nedokážu říct přesně kde, něco syčí) a koukal jsem ,že hadice od posilovače je od oleje takže to tam asi sákne asi to radši hodím do servisu, protože s tímhle si už moc nevím rady... co byste radili k tomu ventilu, je tohle chování toho konektoru normální?

2012-07-27 09:00:23

Takto, ten ventil dáva povel do RJ len keď sú kolesá nadoraz a fakt netuším prečo... Krásne to vidieť na konzulte... Inak to ani nieje ventil ale skôr čidlo dorazu - funguje to ako tlakový spínač... To syčanie je práve pretlakový obtokový ventil vovnútri servočerpadla. Už som to vysvetľoval inde - je to bezpečnostná vec a bez toho by sa servo po otočení po úvrať proste samo zničilo lebo by tlak nemal kde uniknúť - takže pri doraze a zvýšení tlaku sa otvorí obtokový ventil a tlak oleja prepustí zo servočerpadla späť do nádobky(do okruhu).


Odpovědět

1  2