Fórum - Téma


Pokles otáček - opakující se téma


Fórum Primera P12 Pokles otáček - opakující se téma

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2010-12-04 22:21:16

Ahoj,

Našel jsem zde plno jiných témat,ale nevím zda pasuji i na můj případ. Primera p12, 1.8. Najeto cca. 154000,- . Druhý majitel. Mám problém, že nyní při velkých mrazech se občas stane, že když vyřadím rychlost, nebo brzdím motorem, že klesnou otáčky volnoběhu až na 100/za minutu nebo plus/mínus, pak se vrátí na cca. 700,-minutu . Stává se to hlavně, když jedu dlouho na stejnou rychlost a pak najednou vyřadím. Jako by se tam něco zaseklo. Nevím, zda na to má vliv mráz, ale před tím jsem si toho nevšiml.

Jinak vše OK., motor běží, startuje to a vše OK. Jen ten občasný pokles, skoro až na 0,- za minutu..

Máte někdo s tímto zkušenost ?

Děkuji

Vackoň

2010-12-05 09:30:16

... skontroluj podtlakove hadice v motore,vycisti klapku a vahu vzduchu ....

2010-12-25 20:30:02

Ahoj všem,

tak jsem si nechal před Vánoci vyčistit klapku a dali mi i nové svíčky. Otačky už neklesají pod těch cca. 900 (nebo 700) . Neptal jsem se, ale vzhledem k tomu, že je to autorizovaný servis tak předpokládám, že nastavili i volnoběh v ECU.

Mám ale nyní ten problém, že někdy mi ty otáčky klesnou na 900 a pak na chvilku skočí na 1200 a vrátí se zpět. Nebo klesaji pomaleji než dříve k těm cca. 900. Nebo pokud vyšlápnu spojku a nechám rychlost, tak klesnou na 1200 a pak po chvilce až na těch cca. 900. Zatím jsem po vyčištění najel jen 200km.

Nevíte, srovná se ta řídící jednotka ECU sama ? Nebo mám reklamovat? Nebo odpojit baterku na 1hod?

Měl jsem totéž na Felicici a tam se ta jednotka po cca. 1000km srovnala sama. Nevím, zda Nissan má totéž.

Děkuji pěkně

Vackoň

2010-12-26 12:03:38

ja mam uz druhu primeru p11 a na obidvoch ked dochadzam napriklad do krizovatky a vyslapnem spojku tak podrzi na chvilu otacky na cca 1 100-1 200,potom pusti na volnobeh,pytal som sa na to mechanika a ten povedal ze to tak ma byt,zevraj hlavne kvoli posilovacu brzd

2011-09-22 22:31:37

mam ten samý problém..kdyz najednou vyspojkuju(nejcasteji dvojku) tak ot. klesnou skoro k nule az z toho nekdy i probliknou svetla a cele auto se rozklepe..potom se hned seberou na normal kolem cca.800 mel jsem s tim problemy uz v zime..po case se to ztratilo a tak jsem to dal neresil.. ted v lete se to ale vratilo a k tomu mnohem horsi.. bojim se aby mi to za chvilku nezaclo chcipat protoze nekdy uz to fakt vypada ze zdechne.. nemate s tim nekdo zkusenosti jestli je to ta klapka nebo .. ? popr. na kolik to cca. vyjde a co je to vlastne za klapku? moc se v autech nevyznam sam si tak maximalne vymenim svicky olej nebo nejakej ten filtrik .. budu vdecny za rady diky

2011-09-22 22:34:53

jo a nedavno jsem cistil vahu vzduchu cca. 2 mesice auto se potom uplne probralo chvili jsem si pripadal jako bych mel diesela jak to najednou tahalo i z nizkejch.. jinak motor GA16DE 73kW r.97

2011-10-10 16:56:41

... skus vycictit klapku - aj zo zadu a hlavne hornu hranu na klapke ....

2011-10-13 06:52:14

no ani nevim kde ji hledat jak vymontovat atd. neudelal by jsi mi nejake fotky?

2011-10-14 21:32:27

ides od filtra - za filtrom je vaha ktoru si uz cistil, no hadica za vahou usti do klapky ... das dole hadicu a klapka je pred tebou ... na SR20 ju na sacom potrubi drzia 4 sruby .... klapka je ovladana pedalom plynu cez lanko,je to kruhovy plech uzatvarajuci privod vzduchu do motora ... tu je odkaz do galerie clena - dufam ze sa nenahneva - http://www.nissanclub.cz/...ozidlo/nissan-almera-1077

2011-12-24 13:13:29

kaldicek: už máš vyřešené padání otáček při vyřazení?

Jakub

2011-12-24 14:11:45

.... mozno to niekomu pomoze - inode aj ja sme mali zoxidovane kontakty v rozdelovaci - po vycisteni je volnobeh OK ....

2012-02-18 11:24:29

Ahoj,

po nějaké době opět oživím toto téma.

Někdy při přeřazení, hlavně směrem dolů, se mi stává, že otáčky padnou na krátkou dobu asi na 400 ot/min. Místo aby počkaly na 1200. Pak se zase zvednou. Někdy při vyřazení klesnou na 1200 jak mají a pak klesnou na 750, jindy jdou rovnou na těch 750, pak se zvednou na 1200-1500 a znovu klesnou na 750.

Postupně jsem vyčistil škrtící klapku, vyměnil váhu vzduchu a IACV AAC ventil, vyčistil PCV ventil a překontroloval dostupné podtlakové hadice. Udělal jsem základní načtení klapky po vyčištění.

Nedělá to nějak tragicky často, ale štve mě to.

Neumím to vyvolat, dělá to nahodile.

Napadá Vás něco, na co se ještě podívat?

Děkuji, Jakub.

2012-02-19 18:38:27

prekontrolovat niekedy nestaci - napr hadiva medzi vikom ventilkov a sanim sa pri podtlaku scucne a nepusti vzduch - pri vypnutom motore to nemusis vidiet ... mne pomohlo hlavne poriadne vycistenie klapky a rozdelovaca ...

2012-03-02 11:09:29

stále nemám vyriešený problém padania otáčok na neutráli, alebo pri vyšliapnutí spojky počas jazdy...

  • skontrolované a vymenené podtlakové hadičky
  • vyčistená klapka a váha vzduchu
  • vyčistený rozdelovač ( po tom auto akoby ožilo trocha)
  • vyčistený pcv ventil

som objednaný na diagnostiku, kde mi premeraju váhu mimo iné aj...

v čom môže byť ešte problém páni? zabudol som na čosi?

2016-03-29 15:31:40

Chalani možno blbá otázka ale kde nájdem podtlakové hadice?myslím že mam deravu niektoru lebo ked zhasnem motor chvilu počujem zvuk podobny vypuštaniu balona.Vdaka !


Odpovědět