Fórum - Téma


R51 - Pohon 4x4


Fórum Pathfinder R51 - Pohon 4x4

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3  4  5 ......... 6

2010-02-17 22:21:27

To je pravda, ale s tou nevýhodou chybějící špéry bych to neviděl tak tragicky. Úmíte si představit těch rozlámanejch kloubů na nezávisle zavěšených poloosách, když bychom to my offpitomci zapomněli vypnout před najetím na pevný podklad? Takhle Aussie Locker, to by byla věc pro nás. Mimichodem, H1 tuším taky nemá mechanickou špéru, jak říkal Nalim tak se tam prostě šlápne na brzdu. Ještě jsem to nezkoušel, ale na 1 redukovanou při 2000ot. ten motor brzda nezastaví a při nějakým křížení do kopce, kdy máš křížem kola v luftě by to fungovat mohlo.

2012-11-06 18:25:22

Zdar. Ako bude fungovať 4WD/4LO pri namontovaní zadnej uzávierky diferenciálu? Má niekto skúsenosti s namontovaním niečoho takého -vid odkaz ?

http://www.offroad-obchod...averka-diferencialu-rd137

2012-11-26 09:44:41

Je to tak napisane aj v servisnom manuale. Po ceste sa jazdi na 2wd - zadny nahon, alebo AUTO.

Pocas jazdy je mozne prepinat medzi 2wd - AUTO - 4H ale iba ak ide vozidlo rovno a kolesa su v dotyku s vozovkou. Skoda, ze nepisu do akej rychlosti je mozne prepinat iba ze 4H sa ma pouzivat do 100km/h.

Na Mitsubishi Pajero je mozne prepinat 2wd na 4x4-s medzinapravovym diferakom - na cestu do rychlosti 100km/h tak tuto by som asi tiez neprekracoval tuto rychlost pri prepinani ...

2013-03-24 19:55:06

Zdarec stopaři,tak jsme se dnes s Patou vypravili do terénu,sjeli a vyjeli pár kopcůaž narazili na kopec,na kerej bylo krátký i 4H.Tož zcouval jsem potupně z toho krpálu dolů,navolil LO,a nahoře jsem byl natošup.Kousek dál byl ještě prudší sešup,najel jsem k němu a chtěl opět navolit LO,ale ouha,nešlo to.Nefungoval ani signál potvrzující volbu pohonu.Po pár pokusech mě to už nasra vzal kopec ůtokem LO ne LO.Po pár metrech jsem cítil,že se redukce chytla a kopec byl zdolán.Jen mě mátlo,že nesvítí symbol ESP OFF,což by v režimu LO mělo svítit automaticky.Setkal se s tím někdo?

2013-03-24 20:52:45

Hancz: zitra ti poreferuju, mam ale zato, ze pri redukci se ti ESP samo od sebe nevypne.. ale overim to zitra

2013-03-25 14:27:03

ahoj, když v terenu přepnu na LO, tak se mi automaticky rozsvítí ESP OFF, podle mě je to standrad (mám PF 2006, manuál).

2013-03-25 15:34:49

Hancz: tak je to tak, prepnu na redukci a rozsviti se ESP OFF.. ja to vzdycky v terenu prepinam na off uz kdyz hazim 4x4, takze jsem si toho nikdy nevsiml, protoze uz to svitilo.

2013-03-29 19:51:34

Čau pánové, přečetl jsem si Vaší 4 roky starou diskusi a rozhodl se jsem se přispět také svou trochou do mlýna.

Na Pathfinderech mám naježděno 7 let a cca 350 tisíc km. Nejprve jsem měl 2,5l a nyní jezdím 3 litrem.

Protože jsem i před tím měl offroady, od samého začátku jsem se zajímal jak vlastně system All Mode funguje.

U autorizovaných prodejců a servisů o tom moc nevědí. Já jsem z různých zdrojů a pomocí vlastních zkušeností dospěl k následujícím poznatkům. Ještě bych chtěl předeslat že to co napíši nemusí být na 100%

pravda ale je to můj pohled na věc.

2WD - je odpojena řídící jednotka All Mode, téměř 100% momentu jde na zadní kola, v případě,že vozidlo zvednete na zvedák točí se stejně všechna kola, přední však s malou silou zastavíte. Je to způsobeno tím, že lamely mezinápravové spojky i když jsou v nejvzdálenější poloze přesto přenášejí malý moment na přední kola. ( škoda, že tuto polohu u modelu 3 l zrušili, vůz je při ní živější a má menší spotřebu )

AUTO - řídicí jednotka All Mode zvyšuje přítlak lamel v závislosti na poloze plynového pedálu a pokynů od Gravitačního senzoru - odstředivé síly nebo příčný a podélný náklon vozidla. To znamená, že když jedu do prudkého kopce nebo naopak nebo intenzivně zrychluj nebo projíždím intenzivně zatáčku spojka zvyšuje přítlak až do 50 na 50% bez toho aby byl nutný prokluz zadní nápravy - to je až poslední impuls pro řidicí jednotku.

Podobný ještě vylepšený system používá BMV - X drive. V některých případech je tento system lepší než mezinápravový diferenciál, nepř. při Aquaplaningu nebo v terenu. Jeho nevýhodou je např., že v případě rozdělení 50 na 50 % chvilku trvá povolení přítlaku a vozidlo ze může cvíli chovat jako při 4WD nebo uzamčeném mezinápravovém diferenciálu.

4WD v této poloze dojde k uzamknutí - pevnému spojení nezi nápravami pomocí zubové spojky-uzávěrky.

Vhodné pouze na nezpevněný nebo kluzký povrch. Někdy se stane, že při přepnutí zpět na AUTO se zubová spojka hned nerozpojí a je proto nutno párkrát popojet s vozidlem dopředu a dozadu.

4LOW této poloze je převodová skříň zredukována do síly v poměru 1 : 2,59. Současně se deaktivuje ESP

nikoli regulace prokluzu pomocí brzd - ta funguje v každém případě.

Rázy, které slyšíte je právě práce protiprokluzového systemu.

Co se týká ESP ať je vypnuto automaticky při poloze 4LOW nebo manualně, protiprokluz funguje pořád.

ESP je také řízeno G senzorem a jedna z jeho funkcí je ubírání plynu, což je v těžkém terenu nežádoucí,

proto se v poloze 4LOW automaticky deaktivuje

Hezký večer Jenda

2013-03-29 21:04:33

Jancha: fundovaný příspěvek,ještě dotázeček-proč občas nejde v terenu navolit LOa kolik tkm snese PFpři dobré ůdržbě a slušným zacházení,pokud můžeš hovořit z vlastní zkušenosti

2013-03-30 20:46:34

Hancz: LO občas nelze zapnout proto že je v převodech nějaký tlak nebo pnutí,nebo nevím jek to popsat.nejlépe vyřadit na neutrál a pustit brzdu pak tam padne v 99,9%případech Letos se mi stalo že jsem LO zařadil ale přesně jak píšeš tam nesedlo,nějak jsem to neřešil a dál popojížděl,ta rána co pak nastala když to tam skočilo. Zastavil jsem a šel se podívat od kud poteče olej,myslel jsem že je převodovka vejpůl Pak jsem zjistil výše psaný postup a od té doby se mi to nestalo

2013-03-31 21:13:15

Hancz: Čau, co se týká přeřazení na LO nevím jak přesně to funguje u PF, ale měl jsem rozebranou jinou

přídavnou převodovku, a myslím, že to bude u většiny vozů to samé. Přídavné převodovky u většiny OffRoadu nejsou synchronizované proto se musí řadit na stojícím vozidle. Ozubená kola jsou proti sobě v okamžiku zastavení v určité poloze. Idealní je poloha : mezera na jednom kole proti zubu na druhém, to do sebe soukolí

zapadne úplně hladce. V případě mírného pootočení od ideální polohy se kola tlakem řadicího mechanismu

srovnají a k přeřazení dojde. V řípadě, že kola jsou v poloze zub přímo na zub přeřadit nejde a je potřeba s vozem trochu cuknou dopředu dozadu a někdy i vícekrát za sebou než se kola nastaví do vhodné polohy.

Já osobně vím o jediném vozu který má synchronizovanou přídavnou př. a to Velký Land Cruiser V8. U něho se dá řadit redukce za jízdy do cca 10 Km/h.

Co se týká tvé druhé otázky já jsem svého prvního PF koupil jako nový vůz r2006 najel jsem s ním 300.000 km

první a druhou výměnu oleje jsem dělal po 15.000 pak už po 30(někteří servismani zastávají názor, že výměny po 30, i když jsou dnes velmi kvalitní oleje, nedělají motorům dobře) při každé výměně oleje jsem měnil také

palivový a vzduchový filtr i když v Nissanu to mění po 60.Oleje dávám vždy ty nej co jsou na trhu. Snažím se čerpat kvalitní palivo nejlépe Benzina.

Nemohu tvrdit, že jsem tím prodloužil životnost motoru, ale udělal jsem pro to maximum. Je také možné, že jsem měl štěstí na vydařený kus.

Za 6 a půl roku jsem měnil běžné věci jako desky a kotouče. Ze zásadnějších věcí v cca 200.000 odešly téměř ve stejnou dobu ložiska nábojů u všech kol. V cca 280.000 jsem měnil tlumiče, kulové čepy v předních spodních ramenech jeden kulák řízení a silentbloky na torzní tyči, protože vrzaly.

Mám kamaráda, který má PF 2006 jako jsem měl já, má 200.000 km a měnil spojku a také náboje kol, jinak úplně bez problemů.

Měj se Jenda

2013-04-01 08:15:46

a ještě jestli můžeš napsat jak se s tím třílitrem jezdí, jestli je tam velký rozdíl v živosti, jaká je spotřeba?

2013-04-01 09:10:22

jancha: Dík za vyčerpávající odpověd

2013-04-01 10:54:23

david1976: Čau Davide, je to velký rozdíl a k tomu nádherný zvuk, ale jak se správně ptáš je to vykoupeno vyšší spotřebou s 2,5 litrem jsem jezdil dlouhodobě těsně pod 10 l/100km nyní je to o 1 až 1,5 l víc. Jednou jsem se sice dostal pod 10 l , ale to byla muší noha na plynu a vyloženě dědečkovská jízda.

Na co jsem se hodně těšil byl sedmikvalt, ale po půlroční zkušenosti už tak nadšený nejsem. Je sice příjemné

když motor točí ve 150 2500/min ve 200 3200/min, ale co je rozčarování je sekvenční řazení. Vůbec tě neposlouchá, např. pokud nejedeš min 100 sedmičku tam nedáš, když klesá rychlost podřazuje ať chceš nebo ne.

V poloze D v zátěži pracuje excelentně. Při jízdě po městě okolo 50 ti se ale často stává, že úplně zbytečně aniž bys přidával podřadí a po chvíli zase přeřadí výš aniž bys cokoli dělal s plynem.

Co je ještě příjemné zlepšení je hudba - zabudovaný subwoofer, a výrazně lepší světla. Já jsem měl u starého PF také xenony ale ty nové jsou o třídu lepší.

Měj se Jenda

2013-04-01 12:43:57

Zdravím, ja sa len chcem podelit o dnesny krásny zážitok. Máme tu nahučaného snehu, a bol som v takych koncových uličkách, kde by som si v živote netrúfal isť s osobákom v zime - sneh a ľad. Potom som sa tam v takom prudšom kopci otáčal.

NO normálne som čumel.... mal som zapnutú len AUTO žiadne 4x4 natvrdo, nič také a to auto sa chovalo ako tank. Žiadne preklzovanie a išlo si ako by tam nič nebolo.... Mám PF len 3 tyzdne tak asi preto som z toho taký vyhúkaný, ale asi je to tá odmena za to že som si dobre vybral . A to sú tam klasické zimne gumy, žiadne drapáky. Len škoda, že za chvíľu máme jar ...

2013-04-01 21:38:36

milanwow1: Mám něco podobnýho,jel jsem na lyžovačku do Špindlu,samozřejmě zrovna ten den přišla sněhová kalamita,takže u Vrchlabí nás vrátili kvůli kamionu naštorc zpátky,vzal jsem to teda okreskou na Jilemnici,po 5km končila silnice půlmetrovou závějí a kudy pokračuje se dalo tušit jen podle zavátejch stromů.Jelikož jezdím na celoročních pneu,moc se mi nechtělo,ale vracet taky ne.Tož 4H a jelo se,možná trochu rychlejc,a kvůli lítajícimu sněhu bylo vidět,ale frčelo to jak po kolejích závěj nezávěj,takže jsem svýmu ZILLU-tak ho překřtil tchán-připsal další ´plus body

2013-04-03 06:59:59

hancz: JJ a vtedy si clovek vraví, ze to bolo dobre rozhodnutie kupit PF.

Ale mal by som takéto otazky: NAČO je to tlačidlo na automatickych prevodovkách vpredu pred kutáčom, ktorým sa volí spôsob jady: P, R, N, D. No a to tlačídlo ma označenie SHIFT LOCK tuším tak nejako. Načo to je a ako sa s ním pracuje?

A ešte mám takú podotázku. Keď mám stretávacie svetlá / mám xenony, ale to asi nie je podstatné/, nesvieti mi žiadna kontrolka o tom, že nimi svietim, bežne mi svieti v inom aute zelené svetla taka ikonka. Ináč to okolie budíkov rýchlosti a otáčkomeru sa rozsvieti. Je to normálne? Nie je tá žiarovka, alebo čo tam je, vypálená?

Ale keď dam diaľkové, tak sa tam rozsvieti fialová ikonka / ako všade na každom aute/.

2013-04-03 09:13:21

milanwow1: Ty světla jsou ok,u mě to funguje stejně

2013-04-03 10:09:11

milanwow1: toto tlačítko slouží k odblokování řadicí páky z polohy P v případě úplně vybité baterie, abychom s autem mohli pohybovat táhnout ho nebo natáhnout na odtah

2013-04-03 12:13:04

jancha: OK dakujem Vam obom este sa s autom oboznamujem a kopec veci neviem ... ale skusam.

A este ma napadla otazka: Chcem si na vodicovej sedacke nastavit tie 2 polohy , aby sa mi presne sedadlo dalo ako chcem a potom tu 2. polohu pre manzelku. Navod mam spanielsky, a spanielsky neviem. Ako sa to nastavuje?

Je tam na lavych dverach tlacitko Memory a vpravo od neho 1 a 2. Skusal som ich mackat vselijako a nic sa nedialo ... ani sa nerozsvietilo / mozno sa rozsvietit nema /. Aky je postup? Dakujem.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6