Fórum - Téma


R51 - Pohon 4x4


Fórum Pathfinder R51 - Pohon 4x4

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3  4  5 ......... 6

2008-07-05 17:36:37

prosim vas, mohol by nam tu niekdo objasnit rozdiel medzi 2WD - AUTO -4WD

nejde mi to do hlavy, pretoze na bahnitom kopci pocujem neustale mechanicke buchanie od prednej naprave, ci uz mam v polohe AUTO, alebo 4WD.

doteraz som si myslel, ze poloha AUTO, len pripaja predne kolesa pri presmyku zadnych, co by vysvetlovalo tie mechanicke zvuky od prednej napravy, a poloha 4WD pripoji napevno predne kolesa do zaberu

tak ale potom z coho vznikaju? je to normalne, ci niaka zavada? predsa to ma byt pripojene napevno 50:50

vyskusal som aj ESP OFF, co si myslim, ze by nemalo pribrzdovat jednotlive kolesa a proste ist nech maju, alebo nemaju prilnavost, ale taktiez nespozorovana niaka zmena.....

2008-07-05 19:44:35

Tak na to jsem se asi před půl rokem taky ptal - kromě toho bouchání. 2WD je jasný - jen zadní kola a jde samo vypnout ESP, to znamená, že ti elekronika brání v prokluzu ( to je takový to vrčení z motoru, podobně jako ABS ), když někde zapadneš a potřebuješ se vyhrabat stylem bláto a šutry lítaj 20m kolem auta, tak ti to ESP nedovolí a otáčky motoru srazí dolů i když máš plyn až na podlaze. AUTO jsem zjistil přiřazuje předek nejen při protočení zadních kol asi o 30°, ale i při rozjezdech bez protočení a to asi až do rychlosti kolem 30km/hod. Ptal jsem se na to, protože mi prodejce doporučil jezdit na AUTO celou zimu a mně se zdálo, že je předek nějak hlučnější i když to nehrabe. Takže při AUTO módu se přiřazuje i předek podle aktuálního sešlápnutí plynu, natočení kol, rychlosti jízdy a bůh ví čeho ještě. V horách jsem vyzkoušel, ža AUTO mód můžeš používat i v plným rejdu na suchým asfaltu aniž by si lámal nápravy a přitom máš daleko lepší trakci než na 2WD. Je to taková elektronická náhrada mezinápravovýho diferáku.

4WD je předek natvrdo v poměru 50:50 se zadkem, takže nedávat na suchým asfaltu ani na jiným přilnavým povrchu - jak zatočíš, tak to zastaví - pf jak sis všimnul nemá mezinápravový diferenciál, jako auta u kterých nejde vypnout jedna náprava.

To pravidelný bouchání od přední nápravy se mi taky asi dvakrát objevilo a vypozoroval jsem, že je to asi špatným připojením přední nápravy a stalo se mi to jen když jsem tam předek nacpal při nějakým zatížení, třeba 4Lo když už jsem stál v kopci. Chce to po přiřazení předku kousek popojet s vyšlápnutou spojkou, aby se vyrovnalo pnutí mezi přední a zadní nápravou. Někdo taky doporučuje prostřídat plný rejdy, ale toho nejsem příznivcem

2008-07-05 21:57:06

jo jo, to mas pravda, stal som vo velmi prudkom kopci a preradil som na 4 WD a potom na LO a pocul som buchanie od predku a to ESP asi aj fungovalo, kedze auto zastavilo a slimacim tempom sa posuvalo hore a hore. velmi som bol prekvapeny, co dokaze.

a co si pisal, o AUTO, to znamena, ze mi predok pripaja aj na suchej ceste?

preco potom nepocujem ziadny zvuk???

2008-07-07 20:09:42

Jen bych upřesnil, že při poloze AUTO se předek připojuje při "náznaku" prokluzu - to znamená ještě dřív než zadní kolo proklouzne. Nissan se tímto systémem celkem chlubí a i v testech je velmi chválen, mimo jiné i proto, že okamžik připojení je kultivovaný a v předstihu. To klepání (obdoba ABS) je slyšet až při skutečným prokluzu (podle mě se jedná o přibrždění kola ESP).

Při poloze AUTO a pomalém manévrování (např na parkovišti) je cítit, že je předek aktivovaný. U automatické převodovky lze krásně poznat, že při plném rejdu při AUTO a poloze bez plynu auto přestane popojíždět. (takto se chovají i auta s trvalým 4x4 - tedy s mezinápravovým diferenciálem, který přece jen malý moment udrží)..

Mimochodem, přivítal bych možnost v terénu vypnout ABS, protože při brždění z rychlosti na trávě, blatě, písku apod nedojde k probrždění kol na podklad s větší adhezí, a brzdná dráha je potom zbytečně dlouhá..

2008-07-12 23:23:38

Podle mě funguje režim AUTO tak že pohaní pořád zadek tak i předek a mění podle situace jen poměr přenášení krout. momentu, a když se začne jedna z náprav protáčet tak se přenese kroutíci moment na druhou nápravu. A mezinápravovej difer. PF určo má to bysme zachvili sbírali po silnici zoubky.

2008-07-12 23:43:43

Mezinápravovej diferák pf nemá, aspoň ten můj ne asi máš jinej model. Já když nechám na pevno 4x4 tak nezatočím na suchým asfaltu a když, tak to zastaví. Navíc jsem ho ani pod autem neviděl... A AUTO mód ti připojuje předek jen do určitý rychlosti, ve 160 tě tlačí jen zadní náprava, u přední by si v týhle rychlosti uvařil diferák.

Můžeš zkusit jet takle rychle s AUTO módem a pak s 4Hi a potom sem napiš zážitky...

2008-07-13 10:45:28

jo jo, pravda, plny rejd, 4x 4 a auto zastavi

2008-07-14 00:11:49

Mam patfika jen mesic a jsem z vasi diskuze malinko zmaten. Chci se zeptat ne rezim AUTO. V zime kdy silnice ve meste jsou suche ale za mestem je brecka tak muzu bezstarostne jezdit na zapnutym AUTO? Nebo mam porad pamatovat ze je ho je treba vypinat na suchem podkladu. Mam trosku obavy ze kdyz bude ridit moje zena a najede na kluzky povrch bez zapnutecho AUTO tak bude kolotoc. Nebo pri jake rychlosti ho vypinat?

2008-07-14 08:02:26

Režimy 2WD a AUTO můžeš používat stále, i na suchém podkladu. Režim 4H jen na nezpevněném podkladu protože přenos síly na kola je uzamčen a při zatočení je třeba aby kola na vnitřní a vnější straně zatáčky mohla proklouzutím vyrovnat různou délku trajektorií. Pro režim 4L platí to samé jako pro 4H, pouze převod je ještě redukován do pomala. Režim 4H by se také měl používat jen do výrobcem doporučené rychlosti (tuším 100 km/h?).

2008-07-14 20:57:16

tak tak, na auto můžeš jezdit pořád. Na 4Hi opavdu výrobce doporučeju rychlost do 100km/h, protože na vyšší není stavěnej přední diferák. Upřímně kdy by taky při takovýhle rychlosti potřeboval náhon na 4.

2008-07-14 21:18:10

no predsa impreza

2008-07-14 21:25:46

ale mezinápravovej diferák teda fakt nemá ale mě to nevadíííííííííííííííí

2009-07-21 11:46:14

Ahoj vsem, muzete mi rict jaky rezim pohonu pouzivate jestli 2WD nebo AUTO....? me se uz parkrat stalo, ze v rezimu AUTO, se mi pri rozjezdu rozblikala kontrolka 4WD, a okamzite je to bez vykonu a nejede to.... no nastesti se to chytlo vsechno, kdyz se vypne motor a znova nastartuje.... teda aspon to vzdycky zatim pomohlo, tak doufam, ze to nebude nic vyznejsiho a jen nejaka momentalni chybicka na cidle..?? Nemate s tim nekdo nejakou podobnou zkusenost.....???

2009-07-21 15:21:43

zatial sa mi to nestalo ale jazdim na auto dokonca ani v zime ked som riadne tomu sliapol akurat ESP zacalo reagovat

2009-07-23 13:22:52

Ti, co už s tím autem něco umí, jezdí na 2WD i ve středně těžkým terénu a dokonce se neleknou ani křížení náprav, až se kola zvedaj ze země. Zeptejte se Pavla68 nebo Nalima....

2009-07-23 15:34:54

no pro blbnuti to muze bejt sranda, no ale nevim, nevim....nebo je to for....? takze to jezdis na 2WD i s tim velkym vlekem.... ?

.... tak napiste jeste nekdo jestli jezdite jenom na 2WD...??

2009-07-26 22:33:50

Fór to opravdu není, a na co bych jako měl jezdit s vlekem, když ne na zadokolku. Spojka dostává na prdel tak jako tak, když se rozjíždím do kopce. Leda že bych tam naládoval redukci, ale s tím se nedá na asfaltu zatáčet a děkuji, ale diferák už mi jednou měnili....

S tím terénem bych to neviděl tak drastický, dokud to jede na zadek, nevidím důvod tam přidávat předek. Navíc to líp zatáčí, když není 4x4.

V Alpách jsme se nejednou škrábali po horách a říkali si jaký jsme offroďáci a když jsme se dodrápali nahoru, stál tam Yaris a v něm seděla za volantem stará babka. To tě naučí tam cpát předek jen když už to na zadek prostě nejede.

Abych ale zase byl úplně upřímnej v zimě když je nasněžíno jezdím na Auto, preventivně, ale hlavně kvůli brždění motorem. Taky když jedu do terénu, mám tam většinou ATčkový gumy a co si budem povídat, gumy dělaj strašně moc.

2009-07-27 10:53:30

No neco na tom asi bude, ale tak nejak jsem to neresil, a kdyz "rikali", ze na auto se da normalne jezdit porad, tak jsem to moc neresil, ale kdyz to zapina pri kazdem rozjezdu, za sucha, na silnici, tak to je asi dost nanic.... no asi to budu muset zkusit.... no je pravda, ze mozna clovek s urcite formy "nadseni" si rika kdyz tam dam "ctyrkolku" tak uz je to uplne offroadove, ale zase jen tak to nebude...... no, treba se mi i zlepsi spotreba... no to je pravda, ty gumy delaji hrozne moc... kdyz jsem onehda se snazil dojet ke znamym, kteri maji chalupu dost na kopci, a bylo mokro, tak se preci jen ty "originalni" gumy co na tom byly uz se dost zanesly bahnem....ale dojel jsem, bejt to ale jeste dal tak nevim.... a to jeste nebyl zadny "poradny" teren..... .. no chce to zkouset, no... diky za tyto informace, neni to vubec spatne, kdyz se clovek neco dozvi, aniz by musel vsechno zkouset sam....

2009-07-27 13:44:42

Musím s tebou nesouhlasit, není nad to, když si člověk vyzkouší sám, co to auto dokáže... Povídat to může kdo chce co chce, ale není nad vlastní zkušenost

2009-07-27 14:09:41

No asi jsem se blbe vyjadril, mas pravdu, ze urcite je potreba, kdyz si to kazdy vyzkousi sam na vlastni "kola", ale myslim si rozhodne, ze napsani si navzajem ziskanych zkusenosti a poznatku neni vubec na skodu....a nekdy to muze i zamezit nejakym vetsim problemum... rozhodne nejsem proti zkouseni, kdyz se najde dobre misto, tak je urcite radost si to vyzkouset, co vsechno umi, ale ponekud blby je kdyz jedes sam a nekde zustanes "viset", tak to je potom pech...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6