Fórum - Téma


podtlak v nádrži


Fórum Sunny podtlak v nádrži

Informace o modelu: Nissan Sunny


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2010-04-26 19:39:44

.......pokud má někdo v nádrži přetlak,tak má závadu na odvzdušňovacím systému palivové soustavy ......podtlak v nádrži prostě odsáváním paliva vzniká a je vyrovnáván tím,že se přisávají přes uhlíkový filtr benzínové výpary a taky se přisává vzduch přes ventil ve víčku nádrže.........prostě palivová soustava MUSÍ být uzavřená-nesmí unikat žádné výpary do okolí,........a jak to udělat?.....prostě mírný podlak nedovolí unikat výparům z paliva ven do okolí.....................no jasně,pokud auto stojí,neodsává se benzín,tak se nevytváří nový podtlak,benzín teplem odpařuje,takže může vzniknout i přetlak,ale zase jen takový,jaký dovolí bezpečnostní ventil,.......................................a pokud někdo odpojí někde hadičku,z níž vytéká proudem palivo-no jasný,z čerpadla jde benzín z nádrže směrem k motoru přetlakem,který tam prostě v té trubce od čerpadla do motoru je,ale to nedokazuje,že je v nádrži přetlak ....ten je pouze ve vedení od čerpadla směrem k motoru.......................

2010-04-26 19:58:05

bude bitka?...

muj nazor z toho co jsem cetl je takový ze diky evaporaci je v nadrži tlak ktery uniká prez carbon canister a pokud by byl priliz vysoky nebo byla nekde chyba foukne to prez vičko... vzhledem k tomu jak sebou auto "hrká" tak tlaku tam bude porad dost, zkuste si do zmačkane PET lahve dát par deci benzinu a zahrkat pripadne v kombinaci s teplem je hned nafoukla. jediny pripad kdy by asi teoreticky ten podtlak mohl byt je /jak psal raddy/ při full boostu ale na beznem seriovem aute asi ani toto nebude mozne... jinak mam k disoizici nekolik tech kanystru takze kdo chce muze řezat a podivat se co tam je a jak to funguje

2010-04-27 07:43:13

Skandal ty jsi to sprasil jak sviňa branku - kde jsi vzal takovou blbost že po azstavení auta ti vytéká přes čerpadlo z hadičky benzín? čerpadlo je uzavřené, tak ti maximálně trošičku vystříkne benzínu to co je natlakováno v potrubí mezi čerpadlem a vstřikovací rampou na motoru. Takovou blbost by tady nikdo nenapsal co jsi napsal ty! Pokud by byl podtlak, tak to pak těch několik set aut co jsem opravoval, jsme prodali a opravili špatně a všichni, kteří u nás měli v opravě auto nebo si koupili auto od nás mají doma časovanou bombu, protože my prodáváme jen Nissany, kterým vzniká v nádrži po zastavení přetlak! takže jsme prodali několik set nebezpečných aut . Vždy je v nádrži po zastevení přetlak Vzduch se nasává přes víčko nádrže a nadbytečný přetlak jde do sání motoru (podobný systém jako fixírka). Pokdu by vznikal podtlak, tak by to čerpadlo nenasálo benzín, protože by to neutáhlo - sací výkon čerpadla. Pánové přečtěte si učebnice pro automechaniky!!

Souhlasím s Raddy a Fizbakerem!!

2010-04-27 11:42:39

jen tak jeste bych dodal jak predpokladam ze funguje carbon canister.

hlavni soucati je nadoba s aktivnim uhlim to je jasny, a predpokladam ze ta tenka hadicka co je pripojena do sání je podtlakovy ventil ktery se otevre jakmile se nastartuje a dovolí párám unikat prez akt uhlí do nosniku v karoserii... (aspon ja ten vyvod tak mam prez takové kolínko) páry do sání podle me vubec nejdou bo to by mohlo delat bordel jako treba snizovani tlaku v palivove nadrzi a navic by to mohlo byt nebezpecne treba když to blafne zaptky a pdobně...

2010-04-27 12:00:06

....ale Honzíku,o tom vytékání benzínu tu někdo psal předemnou,čímž chtěl dokázat ten přetlak v nádrži-já to jen vysvětlil,tak jak píšeš Ty,vyteče to,co je natlakovaný palivovým čerpadlem...........já jsem taky nemyslel,že by tam měl být nějaký veliký podtlak,to jsem jen pro názornost přehnal,ale víceméně je v systému mírný podtlak, než se přisaje vzduch třeba přes víčko nádrže,tak malilinkatý rozdíl tam je,prostě když budeš odsávat kapalinu z uzavřeného systému,tak tam zákonitě bude vznikat podtlak,který je samozřejmě dorovnáván např.přes dorovnávací ventil nádrže,pokud motor přestane odebírat palivo,tlaky se vyrovnají a podelší době pak vznikne odpařováním přetlak....................já nevím,jak je odvětrání přesně provedené u Nissanů,psal jsem jen obecně,že by měl být MÍRNÝ podtlak,aby se zabránilo unikání výparů do ovzduší............proč mám tedy na víčku nádrže ventil,který mi dovolí přisávat vzduch směrem do nádrže?????......co ten ventil otevírá ????............jsme na diskuzním fóru a nemíním se hádat,jen diskutovat a dopátrat se vysvětlení,.....

............................u většiny aut se benzínové výpary přes nádobku s aktivním uhlím prostřednictvím elektromagnetického ventilu řízeném řídící jednotkou motoru přivádějí do sání ke spálení,........

2010-04-27 12:35:24

fizzbiker: funkciu carbon canistru si popisal spravne, hlavne si spravne napisal ze pary z nadrze nejdu do sania, ale len prejdu cez aktivne uhlie v carbon canistry a potom idu do atmosfery. z tohto faktu vypliva dalsi dolezity fakt: ak by bol v nadrzi podtlak, tak by emisny system nemohol fungovat, pretoze pary z nadrze cez carbon canister pretlaci samotny pretlak tychto par v nadrzi (ventil, ktory umozni prechod par z nadrze cez canister je ovladany bud mechanicky-podtlakom zo sania alebo elektricky riadenim solenoidom), podtlak by sposobil opacny tok a nadrz by nasavala vzduch cedz carbon canister. pretlak v nadrzi je dolezity aj pre emisny system.

skandal: o vytekani benzinu z hadicky sa pisalo, avsak bolo to o vytekani z VRATNEj hadice, kde nie je ziadny tlak z cerpadla, avsak je tam tlak benzinu sposobeny tlakom par v nadrzi.

to ci je v systeme pocas behu motora podtlak nie je az taka jednoducha otazka, benzin sice ubuda spalovanim, avsak vyparovanie je v prevahe vo vacsine rezimov prace motora je v nadrzi pretlak sposobeny parami benzinu, ktorych tvorba je vyssia ako ubytok paliva v motore. Co sa tyka uniku par do ovzdusia, tak to sa mylis, nie je ziadny ucel (pripadneho) podtlaku v nadrzi aby tomu zabranil. Nie, tak to nie je, toto je presne ucel emisneho systemu carbon canister. Pri otvoreni nadrze uniknu pary do atmosfery a s tym nic neurobis, nakolko podtlak v nadrzi by si v takejto chvili hladal marne, ani sa to vyrobcovia aut nesnazia dosiahnut.

Vo viecku nadrze je ventil preto, aby zabranil vzniku podtlaku v nadrzi. Podtlak v nadrzi moze vzniknut vtedy, ked rychlost ubytku paliva prekroci rychlost vyparovania benzinu. V beznom aute sa takejto situacie dockas zriedka, avsak staci zvysit vykon, vacsie vstreky a cepradlo a vtedy je mozne ze je potrebna akcia jednosmerneho ventilu vo viecku a zacne proces ventilacie-zavzdusnenia nadrze. Vseobecne, konstrukcia nadrze je vedena smerom udrzovania prislusenho pretlaku, samozrejme pre situacie kde nie je mozne udrzat pretlak je vo viecku jednosmerny ventil, ktory zabrani vzniku podtlaku vacsieho ako je limit spomennuteho ventilu, v tomto pripade je rozsah -3kPa az -6kPa. Ale ako uz bolo skor napisane, tazko sa ti podari otvorit nadrz v stave, aby v nej bol akykolvek podtlak.... Konstrukcia viecka je robena tak, aby sa unik pretlaku pri otvoreni rovnomerne rozdelil po obvode viecka a tym sa zabranilo prilis rychlemu ubytku tlaku (resp. rychlosti prudenia), co v minulosti sposobovalo az vystreknutie benzinu pri otvoreni nadrze....

2010-04-27 13:23:52

......aha,tak dik za vysvětleni...............ale stejně si myslím,že se ty výpary posílají přes elektroventil do sání motoru,...........a když ucpu přisávání ve víčku,tak bude problém,vznikne po delší jízdě velký podtlak,bude namáhané pal.čerpadlo,......

2010-04-27 13:27:57

naspodu carbon canistru je vyvod precistenych par, je to odvedene do nosniku karoserie, do sania nic nejde. ak zapchas zavzdusnovaci ventil na viecku tak problem urcite nastane, otazka je kedy/po akej dobe (podla uz skor popisanych situacii pocas behu motora). jeho nasledkom bude velmi pravdepodobne implozia palivovej nadrze skor ako problem s cerpadlom.

2010-04-27 14:05:59

Skandal to jsem reagoval na tu hadičku, to jsem psal já, ale já psal o VRATNÉ hadičce, ze které vytéká benzín, pokud ju odšroubuješ z důvodu přetlaku v kabině. Je zajímavé, že Raddy to tu několkrát velmi odborně vysvětlil (což ani já bych tak nedokázal), a stzejně tu někteří pořád se přou o podtlaku. Podtlak není možný z důvodu sání čeropadla. právě proto je ve víčku ten ventilek na přisávání vzduchu,a le to se jen pořád opakujeme dokola!! (PS nechjtěl jsem se tě dotknout)

2010-04-27 15:42:57

.....tak v knížce na údržbu a opravu vozů Nissan se píše: ,,Pro minimalizaci množství nespálených uhlovodíků uniklých do atmosféry jsou všechny modely vybaveny systémem sběru výparů.Uzávěr hrdla pal.nádrže je utěsněný a výpary se shromažďují v nádobce s aktivním uhlím v době,kdy je vozidlo zaparkované.Za chodu motoru jsou pak přepuštěny do sacího potrubí.Aby byl zajištěn správný běh motoru,tak se vypouštěcí ventil otevírá až když je motor ohřátý a ve výkonu-el.ventil je pak otevírán a zavírán a plyny z nádobky vstupují do sacího traktu motoru.............tak je to popsané v knížce Nissan a tak to,pokud mám zkušenosti z jiných značek aut,je dnes u většiny aut,.................o stavu podtlaku nebo přetlaku v knížce není a je to i problém zjistit na netu-jsou na to různé názory,......................no nic,nebudem se tu přít,já jsem si kvůli tomu koupil knížku,člověk se hold má stále učit,............a Honzíku,nic se nestalo,jsem rád,když tu mohu diskutovat a bylo by škoda se tu zde urážet,každý máme své zkušenosti,já spíše z aut,kterých už moc na silnicích nejezdí a japonci jsou pro mě neznámá......a taky asi tím,že jsem s nimi zatím neměl problémy............a taky se mi už na stará kolena nechce v tom vrtat,to nechám dnes už zkušenějším kolegům,.......

2010-04-28 15:15:37

a jak to poresit když CC vyhodím? protoze tam pak nebude ten stálý tlak bude to necemu vadit kdyz bude větrání čistě do atmosfery? nebo se na to mam vyprdnout a nechat ho tam_?

2010-04-28 19:24:42

odstranenie CC vzdy znamena upchatie vsetkych povodnych hadic (privod z nadrze, podtlak zo sania), ak nechas vetranie do atmosfery,budes citit v kabine vyrazny pach benzinu. Ak upchas privodnu hadicu z nadrze (ta ktora ide do CC) tak v nadrzi bude presne rovnaky pretlak ako v stave, ked nie je povodny emisny system aktivny. inak povedane, nespozorujes vobec ziadny rozdiel...vsetko prakticky a osobne vyskusane

2010-04-29 12:59:40

musim opravit to co som skor napisal o CC a konkretne fakt, ze precistene pary IDU do sania a nie do atmosfery, ako som napisal skor. Spodna hadica na CC sluzi na privod cerstveho vzduchu, ktorym sa obsah CC ventiluje smerom do sania. Mnozstva precistenych par, ktore idu do sania su tak male, ze nesposobia ziadne podstatne zmeny v spalovacom procese. proces ventilacie je bezne riadeny podltakom zo sania ventilom na vrchu CC. faktom vsak zostava, ze pary sa do CC dostanu pretlakom z nadrze a az nasledne su zhromazdene pary odcerpane z CC do sania. Ak som spravne pochopil schemu, tak ventilacia CC je v smere spodna hadicka canistru, CC, sanie motora a nedochadza k priamemu napojeniu podtlaku zo sania do pal. nadrze. skandalov preklad systemu je spravny.

2012-12-24 06:49:40

Debata je tu dlhá ale mohli by ste mi napísať či ide o normálny jav keď otvorím nádrž pred tankovaním a poctivo to zasičí? - nebudem riešiť či podtlak alebo pretlak, podľa mňa pretlak.... doteraz som sa v iných autách s takým niečím nestretol... treba niečo skontrolovať?

2012-12-24 10:33:30

Je to naprosto normální a svědčí to o tom, že máš palivový systém v pořádku.

2012-12-24 11:31:35

Jistě že je naprosto v pořádku, když je v nádrži mírný podtlak a je tam zejména pro to (jak tu již bylo zmíněno), aby neunikly výpary ven do ovzduší - toť celá záhada...

2012-12-24 15:00:06

vdaka, ide len o to že fiat nesyčí, hyundai nesyčí, škoda nesyčí.... ale ak je to pri nissane ok potom ok....

2012-12-24 15:04:30

Transit taky syčí Samozřejmě když je prázdná nádrž, při plný jen trochu.

2012-12-24 15:25:56

celou dobu se to pise je tam PRETLAK diky evaporaci paliva. ve vicku palivovem je venzilek ktery urcity pretlak drzi ale podtlak ne... pokud by drzelo podtlak nadrz by se ti pri odebirani paliva smrskavala.

cele to syceni je stejne jako kdyz nechas treba benzin v petlahvi nebo kanystru. cim vice volůneho prostoru tim vice se ho muze odparit. samozrejmne v teple nebo na slunicku se to deje vice a urcite uz se nekdo z vas potkal s nafouklym kanystrem... pokud by se prave todo delo s nadrzi v aute odfoukne to pres to aktivni uhli dolu samotne visko nadrze funguje obdobne ale až v situaci kdy je system pres CC napriklad ucpany poskozeny a nebo odpojeny. ale to je extremni pripad v normalnim stavu se ty vypary nasavaji do sani jak psal raddy.

2012-12-24 18:33:59

inak prajem krásne Vianoce.... finta je v tom že je zima, mínusové teploty a po odkrútení viečka efekt že som sa zľakol.... jasné že pary nad kvapalinou vytvoria nejaký tlak až kým nevznikne rovnovážny stav ale zdá sa mi to trošku veľa.... ešte prebehnem manuál určite je tam odvetrávanie nádrže to je myslím u všetkých áut. nechcem tu rozpútať novú debatu pretlak-podtlak... len mi je to také zvláštne, cigarku asi držať pri tom nebudem...


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7