Fórum - Téma


podtlak v nádrži


Fórum Sunny podtlak v nádrži

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2  3  4  5 ......... 7

2010-04-22 10:10:17

...to nie su teorie, pozri sa prosim ta na tie obrazky zo SERVISNEHO MANUALU, kde je vidiet PRIAME NAPOJENIE NADRZE NA SACIE POTRUBIE

otvor oci

Add pridal som dalsi obrazok, ktory vysvetluje pracu toho ventilu na vyssie uvedenom obrazku. Ak treba preklad:

Ventil je ovládaný ECM. Ak motor beží, tok vyparov je pomerne regulovaný ventilom

podľa veľkosti toku vzduchu. Ventil sa uzatvára aj pri spomaľovaní a voľnobehu - logicky z toho vyplýva, ze tok vzduchu v sacom potrubí vytvára podtlak a pri uzavretí ventilu v nadrzi ZOSTAVA PODTLAK.

2010-04-22 10:13:48

Já musím stále souhlasit s almerií, a hlavně proto že při otevření opravdu necítím žádný závan výparů ven a naopak cítím jak vzduch nasán dovnitř do nádrže, navrhuju abychom si na to všichni za domácí úkol dávali pozor jestli se nasává nebo vyfukuje vzduch při otevření nádrže

2010-04-22 11:44:25

je tam přetlak, zkuste si to!! tady už není co dodat!!

2010-04-22 11:56:05

almerie: to ci je nadrz napojena na sanie motora alebo nie je nepodstatne pretoze VO VIECKU NADRZE JE JEDNOSMERNA KLAPKA KTORA SA OTVORI AKONAHLE VZNIKNE V NADRZI VELMI MALY PODTLAK (PODLA MANUALU MAX. -6KpA) KVOLI TOMU, ABY V NADRZI NEVZNIKAL PODTLAK KVOLI ODSAVANIU PAR MOTOROM CEZ CARBON CANISTER (ale hlavne kvoli ubytku paliva samozrejme). To je to iste, ako keby si nadrz vobec nezavrel a napriek tomu budes tvrdit ze je v nej podtlak, pretoze je napojena na sanie motor-nie, podtlak tam nie je,pretoze je vyrovnany neuzavretou nadrzou. pocas behu motora je v nadrzi podtlak max. -6kPa, v skutocnosti ale este slabsi (-6kPa je max. hodnota ktoru spravne fungujuce viecko umozni). Akonahle motor zastavi, behom chvile sa vyparovanim paliva tlak vyrovna s atmosferickym a behom dalsieho casu sa z toho isteho dovodu tlak zvysi nad atmosfericky, v nadrzi je pretlak a tento je udrzovany opat jednosmernym ventilom vo viecku nadrze (do urovne 20kPa ako bezpecnostna poistka). Ak je naozaj take tazke pochopit, ze ked mas vo viecku nadrze dieru (ktora pusta len smerom dnu), tak asi v nadrzi tazko bude podtlak, ako vravim fukni do viecka a pochopis to.

Podtlak v nadrzi je vec zasadne negativna, pretoze ovplivnuje efektivitu palivoveho cerpadla a na jeho eliminaciu sluzi viecko nadrze.

2010-04-22 12:07:54

Teď jsem to zkoušel a když jsem dal šňupák až k víčku a povolil, tak jsem ucítil benz. výpary, jak to zasyčelo. Pro jistotu jsem odzkoušel i ventil víčka nádrže a opravdu propouští jen směrem do nádrže při případném podtlaku. Když jsem měnil palivový filtr, tak mě z trubky chcal benzín a to docela dost i když jsem stál do kopce. Přičítám to právě zmíněnému přetlaku. Teď mám v hubě z toho víčka jak v polepšovně. Ať si to každý vyzkouší sám, stojí to za to..... a ukončí to nekonečné dohady.

2010-04-22 12:12:33

vies, ja som si to uz kedysi davno vyskusal, pretoze som si tiez myslel ze to syci smerom dnu...jediny dovod preco som sa zapojil do tejto temy je to, ze podtlak v nadrzi (z akehokolvek dovodu) sposoby pomerne zasadne problemy a ako potencionalne nebezpecna zalezitost ma vyprovokovala k reakcii....tak peace pani a nech vam chutia vypary pri cuchani viecka:) jo a poznamocka, ked som odstranil carbon canister a upchal hadicu co donho z nadrze isla, tak sycanie/ pretlak pri otvoreni sa nijako nezmenil, ani jeho smer, ani jeho intenzita...

2010-04-22 13:40:44

raddy ma pravdu, je tam pretlak. To co popisuje almerie podtlak vytvari prave proto aby se odvetraly ony vypary, ale ono to podtlak nevytvari jen cirkulacni okruh do nadrze, ktery pres vicko je pruchozi (onech -6KPa), takze podtlak to v podstate neni, jen proudeni vzduchu pres carbon canister a evap canister diky podtlaku ze sani. To je jen ale pomoc jak rychleji likvidovat unikajici vypary diky expanzi a tekavosti benzinu, ktery vytvari staly pretlak v nadrzi.

Vem si, kdyby tam byl podtlak, tak ti za chvilku umre cerpadlo. respektive by se vytvarelo vakuum co by melo destrukcni ucinky. zvlaste na te plastove nadrzi.

Pokud mate podtlak v momente otvirani nadrze, tak mate poruchu ventilu vicka nadrze a doporucoval bych to opravit.

PS me to taky fouka ven, kdyz uvolnuju prazdnou nadrz. Ono kdyby tam byl tak velky podtlak viz syceni, tak to vicko pravdepodobne ani neuvolnite, jak by bylo tlaceno podtlakem do nadrze.

2010-04-22 13:52:09

len este pridam par realnych udalosti, co sa stane ak je v nadrzi podtlak:

http://passionford.com/fo...2-fuel-tank-imploded.html

http://pictureposter.audi.../showthread.php?t=2255581

a chutovka na zaver, implozia bola sposobena tym, ze cisterna bola zvnutra cistena parou bez odvetrania. ked para ochladla a skondenzovala, vytvorila podtlak ktory urobil toto:

http://www.metacafe.com/w...274345/gas_tank_implodes/

2010-04-22 14:02:45

tak me napadla jedna vec - nesmejte se mi jak jsou tam vratny hadice? bez ventilu? pokud jo - to je pak teda pretlak udrzovanej i v nadrzi a kdyz otevru vicko nadrze pri behu motoru mel by motor chcipnout? protoze v okruhu az k tryskam nebude tlak??? a cerpadlo to bude tlacit do nadrze kde nebude natlakovany? - to me jen tak napadlo musel bych se podivat jak tam jsou ty hadice ale nebylo by to tak?

2010-04-22 14:37:18

ak bezi motor, tak je otvoreny jednosmerny ventil na viecku a do nadrze prudi zvonka vzduch. kludne mozes dat viecko uplne prec, motor pobezi uplne rovnako, este raz, ak bezi motor tak je v nadrzi viac menej staly prud vzduchu v smere atmosfera-viecko-nadrz ako kompenzacia ubytku paliva v nadrzi (odsavanie cez carbon canister je len doplnkova-ekologicka funkcia a nema ziadny vplyv na funkciu palivoveho systemu alebo na jeho principy). vo vratnych hadiciach nie je ziadny ventil. tlak paliva tvori cerpadlo, jedine co sa tyka nadrze je jej odvetranie cez viecko. pri behu motora nie je v nadrzi vyslovene udrziavany pretlak, na to nie je ziadny dovod (dovod pre udrzanie pretlaku je len ak motor nebezi), avsak je prostrednictvom viecka zabranene tvorbe podtlaku....vazne to nie je take komplikovane.

2010-04-23 07:25:34

Raddy stejně nám neuvěří, i kdybys jim to tyady vysvětlil odborně 10x. To už nemá cenu se k tomu vyjadřovat!!

2010-04-23 07:40:46

raddy, no konecne, ze si si to vsimol, nie pri behu motora NIE JE v nadrzi pretlak, je tam podtlak do -6kPa, to znamena, ze ak niekto soferuje, dojde na benzinku, vypne motor a otvori nadrz, tak sa stretne so spominanym podtlakom a nadrz si "cucne" trochu vzduchu, boze to bol porod...

2010-04-23 12:24:50

almerie neumíš číst? žádný podtlak tam není píše raddy. Podtlak tam nevzniká!! aby nevznikal je ve víčku ten ventilek, ketrý pouští vzduch dovnitř!!

2010-04-23 13:21:55

počkej zas z nás nedělej uplný blbce. Když víčko umožňuje podtlak a otvírá ventil až při podtlaku -(x) pak když je podtlak (-x+y)

2010-04-23 20:27:40

........v nádrži se vytváří podtlak,ale jen do určité hodnoty,jak tento podtlak dosáhne nastavené velikosti,tak si nádrž přes ventilek ve víčku přisaje vzduch zvenčí a zmenší hodnotu podtlaku(udržuje se však stále malá hodnota podtlaku)-je to logické,podtlak vzniká odsáváním benzínu a i výparů z benzínu k filtru a následnému spálení v motoru........co je na tom nelogické?.......pokud toto správně funguje,tak není možné,aby se dostaly výpary z benzínu do ovzduší a o to přeci jde,ne?...........no,a pokud se v tomto něco poruší(přestane se odsávat-motor stojí).tak může vzniknout přetlak prcháním benzínu- třeba při vyšší teplotě,když je v nádrži málo místa na výpary(plná nádrž) ..............

2010-04-26 07:36:49

V nádrži je přetlak, když zastavíš a otevřeš víčko, tak je v nádrži přetlak. Možná za jízdy malý podtlak, ale po zastavení vždy přetlak!

2010-04-26 07:46:09

to je pořád jak hluchej s hluchym - můžem to uzavřít s tim, že to teoreticky může být "jak kdy" tak i tak - záleží na víc okolnostech, který nejde vždy jasně vyloučit. a v globálu jde o udržování jakéhosi rovnovážného stavu...

2010-04-26 07:53:15

správně!! ale po zastavení je tam přetlak, který ti vytlačuje benzín ven!! zkus si odmontovat vratnou hadici a uvidíš jak ti poteče benzín ven tak dlouho, než se vyrovná tlak v nádrži s tlakem okolním, nebo než povolíč víčko nádrže a přetlak ti unikne ven. Ale za jízdy se tam asi opravdu udržuje nějaký skoro rovnovážný stav!!

2010-04-26 08:32:02

povodna otazka znie: je sycanie pri otvoreni nadrze pretlak alebo podtlak?

kdo by bol povedal, ze je pre niekoho jednoduchsie teoretizovat na fore ako ist k autu, otvorit nadrz a dat si pozor, ktorym smerom to fuci....za jazdy je v nadrzi taky stav, aky je aktualny pomer medzi ubytkom paliva a vyparovanim benzinu a odvetranim cez carbon canister (ak je pritomny), moze to byt ako pretlak (ak je mala spotreba paliva), tak hranicny podtlak viecka (ak je velka spotreba paliva). Da sa povedat, ze ak idete na benzinku s lahkym plynom, tak budete pocut vyrazne sycanie, pretoze vyparovanie paliva je v prevahe nad jeho spotrebou. Avsak, to sycanie pri otvoreni viecka je VZDY PRETLAK. V pripade, ak je v momente otvorenia viecka v nadrzi atmosfericky tlak (da sa povedat, ze v nadrzi je hned po zastaveni motora minimalne atmo. tlak ak nie priamo pretlak, vsetko je to dane rapidnym vyparovanim benzinu), tak nie je pocut nic. Vsimli ste si, ze niekedy to syci viac, niekedy menej a niekedy vobec? Je to dane aktualny stavom tlaku v nadrzi pri otvoreni. Ale este raz, ak to zasyci, je to preto, ze v nadrzi je pretlak a je uplne jedno ci to pocujete pri otvoreni nadrze dlhsie stojaceho auta alebo pri prichode na cerpacku, vzdy je to pretlak. Ak nie je v nadrzi pretlak, nepocujete pri otvoreni viecka nic. Cisto teoreticky, nemate velku sancu otvorit nadrz v takom stave, aby v nej bol podtlak (aky dovoluje viecko)...Staci dat prsty pri otvarani viecka co najblizsie k hrdlu nadrze a krasne ucitite ktorym smerom to syci (tlak unika po celom obvode viecka pri odkruteni, preto nie je taky vyrazny ako by sa mozno podla zvuku cakalo)a ak date da obdobne miesto nos, pocitite aj ten tak chybajuci smrad vyparov...

2010-04-26 12:43:02

RADDY KONEČNĚ VELKÝ SOUHALS DÁVÁM!!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7