Fórum - Téma


podtlak v nádrži


Fórum Sunny podtlak v nádrži

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2  3  4  5 ......... 7

2008-11-28 14:26:08

Taky se mi to dela kdys treba trosku vice tocim motor , a mam uz skoro prazndno tak to jde citit asi nejvice .Myslim ze by s tim nemel byt problem .Taky jsem na to ale kukal jak puk jak jsem to videl poprve :-D

2010-04-20 16:54:44

Ja nemám v nádrži podtlak ale pretlak ,pretože mi výpary unikajú von cez veko nádrže a ked idem okolo auta tak cítim benzín a počujem sičanie.Takže opačný efekt?

/dajne je tu o tom vedená rozsiahla diskusia no mne sa tu nikde nepodarilo nájsť rozsiahlu diskusiu na pretlak v nádrži

http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=144481

2010-04-20 19:12:49

mas spatne zapojeny podtlak... popravde uz to tam nemam vyhazel sem karbon canister a podobne kraviny a nesmrdí to...

2010-04-21 08:07:12

co vím tak jsem ve všech nissanech (a nejen Nissanech) zjistil vždy přetlak v nádrži. Kdyby byl podtlak, tak yb auto nejelo.

2010-04-21 08:54:29

Podle mě je tam právě podtlak, včera jsem tankoval a ještě na to schválně dával pozor a když jsem odšrouboval nádrž tak si to rozhodně vzduch nasálo, ne že by naopak vyšel ven.

2010-04-21 12:20:32

já bych řek jednoduše logicky podtlak vzniká tim, že jede pumpa, přetlak tim, že se rozpíná benzín sám "těká"

přetlak asi ničemu neva protože jak začne běžet čerpadlo tak se to srovná a když se vzduch nasytí parama přestane se benzin odpařovat. Podtlak když je ucpaný víčko může asi v extrému zbytečně namáhat čerpadlo... případně přestat dodávat palivo - ale fakt v extrému spíš teoretizuju

2010-04-21 15:07:45

v palivovej nadrzi je vzdy udrzovany pretlak, viecko nadrze prepusta smerom dnu (do nadrze) a tesni smerom von (z nadrze), po otvoreni nadrze pocujete unikajuci pretlak, v ziadnom pripade vnikanie vzduchu do nadrze, aj ked to tak moze vyzerat. podtlak v nadrzi je neziaduca vec kvoli zvysenej zatazi palivoveho cerpadla a ak by viecko tesnilo smerom dnu, nastala by implozia nadrze alebo by cerpadlo nevladalo tahat palivo. Naopak, pretlak v nadrzi sa udrzuje kvoli zamedzeniu evaporacie paliva, kedze pri urcitom pretlaku sa evaporacia benzinu zastavi, inak by v nadrzi po nejakom case bez tankovania ostala nehorlava tekutina...pre funkciu nadrze a cerpadla je nutne len odvetranie smerom dnu na odstranenie podtlaku sposobeneho spotrebou paliva v okruhu. (do nadrze sa vrati menej paliva akoi z nej odislo).

2010-04-21 16:01:04

Díky za teorii, ani já bych to tak pěkně nepopsal, plně souhalsím!!

2010-04-22 07:41:02

Honzo, no pozeram ako puk. By som na takeho odbornika, ako si ty, nepovedal, ze bude s takym niecim suhlasit.

Podtlak v nadrzi je sucastou emisneho systemu v aute. Vypary benzinu v nadrzi su tiez emisie. Kvoli obmedzeniu tychto emisii je v nadrzi prostrednictvom sacieho potrubia a ovladacieho ventilu udrziavany PODTLAK.

Vo viecku nadrze je zabudovany ventil, ktory tento podtlak (vacuum) pri prekroceni predpisanej hranice prepusti.

Pripajam obrazky zo servisneho manualu N16.

2010-04-22 07:43:54

Nevím co je v servisních manuálech ale já vždy našel v nádrži přetlak!! O čemž mě přesvědčily auta které jsem rozebíral. Pokud odpojím vratnou hadičku od benzínu an motoru, bude mě z ní neustále vytékat benzín do doby, než se tklak v nádrži vyrovná. Poklud před odpojením, odšroubuju víčko nádrže, vyrovná se tlak v nádrži ihned a po odpojení hadičky žádný benzín nevytéká. takže jednoznačně přetlak a vyzkoušeno při rozebírání na několika desítkách Nissanů!! anglicky neumím, ale když se podívám na šipku na obrázku, tak asi unikají výpary ven z nádrže do uhlíkového filtru, takže tam musí být přetlak. Kdyby byl podtlak, tak by ta šipkla asi byla opačne ne?? A na co by tam byl ten filtr, kdyb to přes něj nasávalo a ne odfukovalo. Nesouhlasím s tebou almerijko.

2010-04-22 07:55:45

Vypary benzinu sa nasavaju do sacieho potrubia a jednoducho sa spotrebuju pri chode motora. Raddy vo svojom prispevku pise, ze je to (udajny pretlak) vraj tiez sucastou emisneho systemu. No tak potom nech mi vysvetli, aky to ma vyznam, ze ked otvori nadrz, tak aj tak tie emisie vyletia von z nadrze pri udajnom pretlaku. Okrem toho, ak by tam bol pretlak, tak pri otvoreni nadrze by si musel citit brutalne vypary, ktore by sa naraz uvolnili. To vytekanie benzinu z hadicky moze mat ine priciny, napr. tlak kvapaliny v systeme a podobne, to by som musel vidiet.

Ale zarucene je tam podtlak.

Add: na tom prvom obrazku "Air" - smer vzduchu pri prepusteni ventilu (aby nedoslo k obavanej "implozii" nadrze)

Fuel Vapor (benzinove vypary) - v smere sipky su nasavane do sacieho potrubia. Jednoduche.

2010-04-22 08:18:13

no já vím že je tam na 100% přetlak v nádrži nevím jaký tlak je v systému kapaliny - benzínu ve vratné hadičce. není tam žádný ventilek - prostě nic. tatop hadička je přímo spojena s nádrží a benzín vytéká z této hadičky přetlakem v nádrži - mnohokrát vyzkoušeno jednoznačně přetlak!

2010-04-22 08:19:04

almerie: raddy nepisal nic o tom, ze pretlak v nadrzi je sucastou emisneho systemu, precitaj si poriadne co som napisal, slovo emisie v mojom prispevku nenajdes. evaporacia je len cudzie slovo pre vyparovanie, nic s emisiami som nespominal, ucel pretlaku je zamedzenie znehodnotenia paliva odparenim (evaporaciou) jeho prchavych zloziek, co zmeni (obrazne) benzin na vykurovaci olej. ked uz spominas emisny system, cize carbon canister, tak ten je tam presne z dovodu pretlaku v nadrzi. ak otvoris nadrz, benzinove vypary idu do atmosfery, co sposobuje umieranie tulenov na severnom pole. preto sa ako emisne opatrenie pridala nadoba s aktivnym uhlim, ktora ma jednosmerny ventil, ktory je riadeny podtlakom za klapkou. pokial je v sani (za klapkou) podtlak, tak cez jednosmerny ventil carbon canister aktivne odsava pary z nadrze, inak sa nic nedeje. ucelom je presne to, aby to co unikne do atmosfery po otvoreni nadrze obsahovalo co najmenej skodlivin, tulene dakuju. pokial auto carbon canister vo vybave nema (alebo ho odstranis), tak sa do motora nic z nadrze neodsava. odvetranie nadrze a odvetranie par z nadrze su dve navzajom nesuvisiace veci. prva sluzi na zamedzenie podtlaku v nadrzi, druha sluzi na zamedzenie umierania uz spomenutych tulenov. zober si viecko nadrze a prefukni jeho jednosmerny ventil, nebudes schopny fuknut von, ale dnu to pojde lahko, co vsak bohuzial vylucuje teoriu podtlaku v pal. nadrzi. Znefunkcni/zablokuj tento ventil tak aby tesnil v oboch smeroch a chod sa povozit, vysledkom bude implozia palivovej nadrze, je to velmi zaujimave efekt, ako vizualne, tak zvukovo, kdo nezazil bude sa bavit.

almerie: obrazky systemu nadrze a viecka co si sem dal, praveze potvrdzuju to ze v nadrzi je udrzovany pretlak a rusi sa podtlak (ak tam je). precitaj si tlakove specifikacie viecka, ktore drzi tlak do 20kPa, ale podtlak drzi len do -6kPa (co je velmi velmi slaby podtlak). Inak povedane, je to jednosmerna klapka, ktora drzi tlak a otvori sa ak nastane co len slaby podtlak aby ho vyrovnala...

2010-04-22 08:41:27

dobre chlapci, tak mi teraz vysvetlite, ako tam ten "pretlak" v nadrzi vznika. Vy tam vidite nejaku hadicku, ktora vhana do nadrze vzduch?

2010-04-22 08:47:09

pretlak v nadrzi vznika odparovanim benzinu, vazne som to nenapisal? pretlak v nadrzi vzniknuty odparovanim benzinu je nasledne udrzovany vieckom nadrze az do urovne 20kPa (v tvojom konkretnom pripade), vyssi tlak v nadrzi nie je nutny a ak nastane, viecko ho odpusti, do urovne 20kPa pretlaku v nadrzi. nadrz je konstruovana na udrzanie pretlaku, naopak nevydrzi podtlak a zruti sa do seba, imploduje, kludne si to vyskusaj ak neveris.

pokial je v akcii emisny system (aktivne odsava pary z nadrze), tak sa ventil viecka otvory aby vyrovnal vzniknuty podtlak (pokial je podtlak vyssi ako -6kPa.

2010-04-22 08:50:16

ak si naozaj myslis, ze vypary mozu urobit tlak 20kPa, tak nema cenu sa o tom bavit vobec...

2010-04-22 08:54:00

20kPa je 0.2bar a ano, presne tento tlak vytvoria pary v nadrzi, pretoze pri tomto tlaku a beznej teplote sa evaporacia benzinu v podstate zastavi a pretoze jednosmerny ventil viecka je na tento tlak nastaveny. vyparovanie benzinu moze sposobit aj podstatne vyssi tlak v nadrzi, staci zvysit teplotu, tym sa zvysi hranicny tlak evaporacie benzinu. napln ciernu plastovu bandasku do polovice benzinom a nechaj ju na slnku a potom sa na tu zdutu zalezitost pozri a napis este raz ze 20kPa je hlupost...to ze na to mas iny nazor vsak realitu nezmeni.

2010-04-22 09:26:27

súhlasím s raddy.je to presne tak ako hovorý.Tento istý jav pozorujem ked otváram prenosnú bandasklu na benzín.Aj ked ju neskladujem na slnku ale v chladnej nádrži tak vždy sa natlakuje a potom ked ju otváram tak dosť hlasno počujem ako unikne vzduch(výpary) von

2010-04-22 09:58:37

no moment tak potom ale uz hovoris o zvysovani tlaku vplyvom teploty, nie vplyvom vyparovania. Na to je v tom viecku ten prepust tlaku 20kPa, ak sa VPLYVOM TEPLOTY (auto na slnku) tlak v nadrzi zvysi. V nadrzi ma byt podtlak a je to tak normalne.

Aky vyznam ma udrziavat tam pretlak (z dovodu zastavenia odparovania), ked ho aj tak vypustis ked otvoris nadrz pri tankovani. Kym sa vypary uvolnia (nie vplyvom teploty) a vytvoria tvoj tlak 20kPa, tak medzitym je pol nadrze spotrebovanej a pretlak je fuc. Ak aj tankujes a otvoris nadrz, tak po nastartovani tam mozes mat podtlak okamzite (napojenie na sacie potrubie).

Add este raz opakujem, pri otvoreni nadrze mi nasaje vzduch dovnutra, nevypusta sa vzduch von. Ak by aj vyfuklo vzduch von, musel by si citit prival brutalnych vyparov, nic take sa ale nedeje.

2010-04-22 10:05:05

vyparovanie benzinu je dej zavisly ako na aktualnej teplote, tak aktualnom tlaku. tlak v nadrzi VZDY vznika kvoli vyparovaniu. Miera vyparovanie (a vysledneho tlaku) je dana teplotou pri akej sa vyparovanie deje. V nadrzi nema/nbesmiebyt podtlak, preto je na viecku nadrze ventil ktory sa pri velmi malom podtlaku otvori a vyrovna ho. Ak mas v nadrzi podtlak vacsi ako -6kPa, mas vadne viecko nadrze a koledujes si o problemy. Tlak v nadrz kvoli zamedzeniu vyparovania benzinu je ucelny len ked auto stoji a nepouziva sa, ak motor bezi, samozrejme nic take nie je nutne. preco si neskusi fuknut do toho viecka nadrze a stale si tvoris vlastne teorie?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7