Fórum - Téma


Podivné praktiky servisu


Fórum Almera N16 Podivné praktiky servisu

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2007-09-05 14:54:54

nedavno som kupila almeru 2,2 tdi, r,2000. Prevodovka neola idealna, ale auto jazdilo dobre. malo nejakych 180.000km najazdenych, aj ked myslim ze aj viac. Problem nastal, ked som ho dala do servisu, nech mu daju aditivum. Mechanikovi skoncila v rukach s tym, ze ma prasknutu vačku a musi sa vymienat hlava. Je to naozaj tak?

Teraz cena. pouzita prevodovka 18 K a to iste aj hlava. Overovala som ceny po vrakoviskach, ale dost sa lisia- od 7K po 15K. Poradte.

2007-09-05 17:45:39

Auto jezdí dobře s prasklou vačkou?No teda - ty Nissany jsou fakt zázračná auta...

Dost legrace - v bazaru nebo při soukromém prodeji tě tedy podvedli - reklamace možná není?Píšeš,že jsi ji koupila nedávno - možná se to moc neví,ale na skryté vady platí záruka i v bazarech (horší je se záruky domoci).V předávacím protokolu (pokud ho vůbec máš) asi stěží uvedli,že "je prasklá vačková hřídel"...

O dieselu nemám bližší informace,ale obecně jsou vačkové hřídele uložené v hlavě v kluzných ložiscích.Pokud se ta nepoškodí,hlavu není třeba měnit - mimo samotné vačkové hřídele se dají samostatně měnit i samotné šálky (pánve) ložisek.Záleží na tom,jestli prasklá vačka nějak nepoškodila hliníkovou hlavu.

Ceny na vrakovištích - liší se dost,záleží na stavu dílů.U hlavy můžeš vizuálně zkontrolovat stav,ale to je asi vše - a ty potřebuješ zjistit,není-li prohnutá (na kontrolní rovině),není-li popraskaná (tlakovou zkouškou) a těsní-li ventily (ty jdou eventuálně zabrousit).Na to potřebuješ dílnu,takže doporučuju buď zkušeného mechanika s sebou nebo si vymínit při koupi možnost vrácení v jisté časové lhůtě,pokud by díl byl vadný.U převodovky platí totéž - až na autě poznáš,jak na tom je.

Vážně bych uvažoval o vrácení auta prodejci...

2007-09-06 08:17:43

aby som to dala na pravu mieru: auto som kupila pred troma mesiacmi. jazdilo dobre, presla som nejakych 10.000 km. potom som ho dala do servisu- a az mechanikovi praskla vacka, s tym, ze mala poskodit i ventil. tvrdi, ze musim teda menit hlavu komplet. bolo povedane, ze s prasknutou vackou by som nedosla daleko, az take dobre nissany nie

momentalne je auto stale u mechanika a hlada sa hlava.

2007-09-06 10:16:58

hlavamakova, no bud tu situaciu okolo prasknutej vacky popisujes...nepresne,alebo Tvoj servis,no hladam slova ako to slusne napisat...,treba zdaleka obist

2007-09-06 11:20:46

asi oboje. co s tym? da sa vobec verit servisom ?

2007-09-06 15:33:38

Tak moment - z toho už jsem jelen i já,hlavičko: zkusíme to rozplést.Rozumím-li tomu dobře,jezdila jsi s koupeným vozem tři měsíce bez problémů,i když převodovka se ti (z jakých důvodů?) nezdála optimální.Pak jsi vozidlo odvezla do servisu - nikoliv kvůli závadě,ale pro aplikaci aditiva,jak uvádíš v prvním příspěvku.(Aditiva jsou přídavné látky do paliva nebo maziv,aplikují se obvykle smícháním buď při výměně náplní nebo jednoduše vlitím do stávajících náplní.)

Při tomhle úkonu mechanikovi v servise praskla vačka a poškodila ventil (zřejmě ohnutý dřík - pokud ale chce měnit celou hlavu,muselo by být poškození vážnější,např. zničený otvor pro vodítko přímo v hliníkové hlavě apod.)

Pokud nebyla vinou prasknutí vačky vada materiálu (což lze na lomu v některých případech zřetelně poznat),pak by se k problému měli postavit čestně v servisu a na nákladech na opravu a uvedení do původního stavu se minimálně spolupodílet.Nedovedu si představit,jak (mimo zmíněnou vadu materiálu) může vačková hřídel prasknout při normálním provozování motoru.Předpokládám,že motor má omezovač otáček a za kritickou mez by se neměl dostat,ale takhle bych si už příčinu prasknutí dokázal představit - ovšem nechci nikomu křivdit a i kdyby,jak to dokázat?

Každopádně,jak píše Rs - i já bych tenhle "servis" veeeelikou oklikou objížděl.

2007-09-06 16:38:16

Ak niekto môže/vie, vysvetlite mi prosím vás, ako môže pri dolievaní aditív prasknúť vačka a potom niekto môže žiadať od majiteľa, aby ju zaplatil niečo mi nedochádza?

Makovička, možno by si mohla uviesť sídlo toho servisu, aby sa mu každý mohol vyhnúť...

S nepojazdným autom toho veľa nenarobíš. Asi ti zostáva len nechať ho "opraviť v tom servise" alebo odtiahnuť do iného.

2007-09-06 18:11:38

Almerie: myslím,že po aplikaci těch aditiv je v postupu doporučeno nechat motor nějakou chvíli běžet,aby se olej s aditivem promísil a dostal i k mazaným místům.Pokud mechanik bude tvrdit,že jen nastartoval motor a po chvíli se ozvala rána,pak se bojím,že s tím hlavička nic nenadělá...

2007-09-06 20:46:55

v podstate na aditiva anio nedoslo- mechanik sa chystal na to, ked to buchlo.

mame ale moznost si tu hlavu prezriet aj odniest. takze to aj spravim, dam hlavu preverit- a ked sa ukaze podvod, dam varovanie.

samozrejme, budem hladat v kazdom pripade iny servis. teraz potrebujem hlavne to auto, takze som rukojemnik.

ach jo

2007-09-06 20:57:15

osobně bych to řešil s právníkem, nebo se minimálně poradil, protože se domnívám, že pokud se to stalo servismanovi, je za to odpovědný, a ten servis by měl být pojištěn proti takovým možným problémům, který nastal a pojištovna by to měla proplatit, ale jestli to tak funguje a jestli to tak půjde nevím, ale každopádně, když do servisu dovezu pojízdné auto, chci opět auto pojízdné a co s tím provedou je jejich věc, tot můj názor

2007-09-06 22:05:17

Omlouvám se za off-topic,ale nedá mi to: hlavičko,ty jsi horký kandidát na "Smolaře roku" - přivézt auto do servisu kvůli dolití aditiv,na které se ani nedostane a mít na autě škodu za desítky tisíc,to je vážně šlápnutí do hodně měkkýho...

2007-09-07 10:06:10

kentoya: presne môj názor, servis predsa tiež na seba musí zobrať nejaké riziko, že sa také niečo môže stať.

Zákazník potom ide do servis ako "nahý rukojemník", že servis k tomu pristúpi čestne a zodpovedne. Keď doveziem do servisu auto, tak s ním chcem aj odísť.

2007-09-07 14:21:21

No možnost může být taky taková že mechanik potřeboval pro sebe nebo pro známýho vačku a ženu si vybral jako obět.Jinak normální praktiky servisů.

Ale co je důležitější,proč lejete aditiva do motoru?? Tam patří maximálně kvalitní olej.Pokud je motor kvalitně udělaný nebotřebuje aditiva.Příklad můj motor v Mercedesu,je to sice 30 let starý piáno 3 litr dizl který jezdí na 15W40 ale měním olej každých 10 tisic.Žádný zlepšovadla ani aditiva,jen měnit filtry a oleje a nechat je dochlazovat a pomalu zahřívat,pak budete mít najeto 650 tisíc bez generálky jako já. Motor sice dneska už kouří a špatně chytá ale dát do něj ty podvodný aditiva tak se kousne po pár km.


Odpovědět