Fórum - Téma


Po natankování cuká kolem 2000 ot.


Fórum Note Po natankování cuká kolem 2000 ot.

Informace o modelu: Nissan Note


1  2

2015-06-28 18:58:22

Zdar členi mám problém s manželčiným Notem. Jedná se o Nota 1,4 rv. 2008

Auto jezdilo naprosto perfektně, včera jsem ale bral u Benziny plnou nádrž a od té doby auto cuká a přijde mi, že nejde tak zlehka do otáček. Zhruba kolem 2000 otáček auto dvakrát cukne a pak už tak něják jede. Jen mi teda přijde, že je jakési líne. Nevíte prosím někdo co stím? Na co prvně kouknout? ERG?

2015-06-28 20:36:50

safpet:

V tomto prípade môžeš kludne ako prvé "podozrenie" mať na nekvalitný benzin. Osobne (mám to odskúšané) by som najskôr nalial aditivum (velfobin alebo podobný na to určený prípravok) do nádrže. Môže byť aj Castrol na benzinove motory. http://aditiva.heureka.sk/castrol-tbe/. S tým nič nepokazíš a v prípade, že je tam nejaký "miešaný"benzin, takéto aditivum vodu "odstráni".

Ja ten Castrol bežne ako "prevenciu" dávam pred natankovaním jednu odmerku a natankujem do plna. Preto sa najskôr dáva ten prípravok a následne natankuješ, aby sa zmiešal počas tankovania s benzinom ( cca každé 3 tankovanie-jednu odmerku).

Apropoo - je to dobré aj na prečistenie vstrekov. Používam to takto už asi 7 rok( počnúc od fordu, cez yaris a teraz aj note...) , lebo som už raz nabral nejaký bordel do nádrže .

2015-06-28 21:35:34

gougou: Díky moc za názor.

BENZINA a.s. je velká síť čerpaček a žil jsem v domění, že mají kvalitní palivo (do takových těch malejch benzínek nejezdím, bo mám strach). Ale možné to je, no.

Takže koupit aditivum na "vodu v benzínu"? A jak to namíchám, když mám plnou nádrž? Naleju tam nějáký poměr, který se dočtu na flašce a budu doufat, že se to časem promísí?

2015-06-28 22:10:12

safpet: No, ked už si natankoval, čo už ... Ked kúpiš ten prípravok , treba sa riadiť pomerom, čo je tam napísané. Ale v podstate vôbec nič sa nestane (a v tomto prípade by tomu len dopomohlo), ak naleješ trochu viac ako je pomer udávaný na flaške (býva to väčšinou +,-, 0,5ml na celú nádrž). Takže skús naliať napr. z toho castrolu jeden a pol tej odmerky do ktorej "natlačíš" ten prípravok po otvorení uzáveru (Ked stlačíš tú flaštičku, tak sa naplní vrchná časť ktorá slúži ako odmerka ) .Alebo kludne prečisti systém, s týmto:

http://aditiva.heureka.sk...tp-fuel-injector-cleaner/. - nalieva sa celá flaštička do nádrže. Je to bežná "údržba" vstrekov a pal. systému.

Alebo tento VIF (myslím,niečo ako Velfobin- ten ale sa dáva tiež na "pomer" - nie celá nádoba) :

http://aditiva.heureka.sk/vif-super-benzin-aditiv/

No a konkrétne ak chceš Velfobin, tu je napr:

http://aditiva.heureka.sk/vif-super-benzin-aditiv/

Inak je to všetko v kocke o jednom a tom istom, len iné značky...

Môžeš dotankovať potom ked naleješ do nádrže aditivum aj trochu benzinu aby sa to premiešalo ak ti tam niečo vlezie. Ale pre istotu nie na tej čerpačke, kde si tankoval.

To, že je BENZINA velká sieť, nie je nikde zaručené, že tá daná čerpacia stanica kde si tankoval "nepodvádza". No nechcem tu nikoho obvinovať. Len je to bežná vec v živote a je to jedno o akú čerpačku ide. Napr. Shell- ka mala niekolkokrát pluser nielen nekvalitným palivom, ale dokonca v benzinovom stojane bola nafta pred nedávnom a ľudia ďaleko nedosli .

No a ak to nepomôže, skúsil by som vymeniť sviečky ak si ich dlhšie nemenil. Tie robia podobnú šarapatu ako opisuješ.

No a ak ani tým to nebude, tak len diagnostika.

2015-06-28 23:23:28

Díky moc, tak mi to nedalo a jel jsem na tu pumpu pro to aditivum. Mám to přes celé město (cca 2 km) a za celou cestu mi to ani jedno neškublo. Až na zpáteční cestě těsně před dome mi to jednou nepatrně škublo.

Jinak na pumpě jsem se ptal, zda by bylo možné, že jsem u nich natankoval benzín s vodou a prej jsem první, co má takový problém. Prej tam za den tankuje 600 aut a z toho polovina benzín. Takže prý když by byl problém s benzínem, tak by to postihlo hodně lidí. Tak nevím, no. Navíc žádné z těch aditiv na pumpě neměli, takže to koupím zítra v autodílech. Je ale divné, že to začně cukat až po cca 3km jízdy.

2015-06-29 08:57:08

Tak to aditivum nepomohlo a už začala svítit kontrolka motoru

Jaký další nápad? Modlit se aby to byl jen zasraný EGR? Kde ho najdu a jak ho vyčistím? Zvládnu to doma, nebo je to na servis?

Nebo máte nějáký další nápad co s tím?

2015-06-29 13:53:58

Dignostikou zistiť, prečo tá kontrolka svieti.

2015-06-29 14:28:26

safpet: egr ventil nenajdes.

Túto funkciu vykonava variab casovanie vacky.

Skôr by som sa zameral nato ze ak si to nalial doplna doplna tak tusim sa to vola EVAP odvetranie nadrze a tade noze ist benzin do sania je bohata zmes atd.

2015-06-29 15:29:56

rs955i: Přesně to samé mi teď řekli v servisu...... napojili to na diagnostiku a byl tam problém s první lambdou. Tak jí zkoušeli něják samostatně a prej funguje jak má. Tak tu chybu vymazali a zatím to jezdí bez cukání (ale nechci to zakřiknout).

Jsem laik, takže jestli jsem to dobře pochopil, tak prý je odvětrání z nádrže ne ven ale zpět do sání. No a já jelikož jsem starej lenoch a beru vždy maximálně plnou nádrž (několikrát vytahuji pistoli abych nabral co nejvíc benzínu). Tak že je prej možné že tam vletěl benzín a pak to něják dávalo bohatou směs či co a tím se to dusilo. Sám tomu nerozumím, ale tak něják mi to bylo řečeno.

Tak jsem zvědavej. Dnes musela jet manželka do práce mým QQ tak zítra prubne Nota a uvidíme, zda to bude ok. Každopádně všem díky za rady!

2015-06-29 21:00:59

safpet:

No v prvom rade čo sa týka tej otázky na pumpe, ked si položil otázku na pumára či je možné u nich natankovať nekvalitný benzin zrovna dobrý nápad nebol a už tobôž nebudeš snad čakať od nich odpoved , že samozrejme môže byť - to by si podkopali nohy

Ako som písal , potom už len diagnostika - bez diagnostiky sa dnes pri takýchto "záhadných" správaním sa motorov nezaobídeš..A ked sa Ti aj kontrolka motora potom rozsvietila, inú možnosť si ani nemal, než s tým ísť do servisu na diagnostiku.

No tak či onak, to aditivum ti neni na škodu raz za čas ho dať

Ten prepad benzinu ako píšeš do sania sa mi ešte nestalo. Tiež som XY krát tankoval do plllna, pokial som benzin v hrdle nevidel, ale ešte sa mi to nestalo,žeby kvôli tomu cukalo motorom. No, ale môže byť-nie som tiež mechanik. Ale teraz mi napadla jedna vec, že niekedy sme rozoberali na fore ked som mal ešte yarisa, že po natankovaní doplna môže vzniknuť "podtlak" v nádrži a začne to cukať... Stačí vraj otvoriť nádrž a zavrieť znova. Potom by to malo byť dobre, teda ak nie je chyba niekde inde. Ako sa to ale vyriešilo, teda či to bolo tým alebo nie si už nepamätám, len mi svitlo v hlave, že aj o tom som niečo počul

Potom sem napíš priebežne, ako s tým na tom si po vymazaní chyby

2015-06-29 21:41:01

gougou: Určitý podtlak sa v nádrží udržiava pre zamedzenie uniku pár paliva do ovzdušia. Že ekológia!

A ked prelejes nádrž tak sa miesto pary do sania dostane palivo.A kedze ECU vyrata podla udajov prietokomeru davku paliva na množstvo nasateho vzduchu a k tomu sa pridá palivo z odvetrania je to kurva bohate a okrem toho ze to zle hori a teda netaha su emisie mimo co zisti lamda.ECU sa to snazi uregulovat ale je to mimo rozsah.Takze sa rozsvieti kontrolkaMIL. Keby jazdil aj bez vymazania zavady ona by po niekolkych dalsich bezzavadovych cykloch zhasla aj sama.Samozrejme za predpokladu ze dostane uzivatel rozum a dalej neprelieva nadrz.

Ak si písal ze aj ty bezne prelievas a nikdy sa ti to nestalo je len otazkou casu kedy sa splni dalsia podmienka ze sa v plnej nadrzi zohreje palivo zvacsi svoj objem az dôjde k jeho prisatiu priamo za skrtiacu klapku.

2015-06-29 22:08:39

Chlapci díky moc oběma. Cítím se tu jako kretén, že neumím tankovat. Jen teda doufám, že to bylo tím.

gougou: Na pumpě jsem se zeptal natvrdo, bo tam měl zrovna službu jeden kamarád. Má ale pravdu, že když by byl problém s benzínem (nekvalitní, voda,...), tak nejsem jedinej. A když by se tam podělalo za den 400 aut, to by byl humbuk jako prase. To bychom to možná viděli i v televizi ve zprávách.

RS955i: Máš SZ, něco bych potřeboval....

2015-06-30 11:31:40

rs955i:

No možno som to trochu prehnal zasa tak bezne to nerobím, len ak idem na dlhšiu trasu, tak sa mi stane, že ho tam namačkám. Bežne tankujem do 1/2 - 2/3 nádže

Ale v podstate ano, súhlasím s tebou - môže byť . Tiež som už niekde čítal, že palivo môže zväčšiť svoj objem v nádrži - teda nieže by sa "rozmnožil" (čo by nebolo na zahodenie), ale myslíš tým "plynmi - výparni", čo tam vzniká hlavne v lete ?

2015-06-30 12:46:08

gougou: teplom kvapaliny zväčšujú objem .Natankujes 15°C benzin z podzemneho zasobniku.Ked sa na slnku prehreje na cca40°C bezohladu na nejake vypary zacne vytekat kvapalina.

2015-06-30 16:06:34

rs955i:

Ty koki...dostal si ma... jaaaak vytekať ? Akože ak natankujem ráno pri 15°C benzin (teda dajme tomu že bude mať aj benzin 15°C ) napr. 20litrov, na obed ked sa prehereje na 40°C budem tam mat aj 22litrov? Teraz si pripadám ako debil Asi som to nejak inak pochopil...že ?

2015-06-30 21:15:11

Tak Notes dnes najezdil 50 km a jezdí zase jako dřív. Bohužel po cca 10 km vyskočila opět oranžová kontrolka motoru

Auto jede úplně normálně jen ta oranžova kua svítí. Co stím? Zajet opět na diagnostiku, nebo s tím třeba týden jezdit a čekat že zhasne (až se vyjede nějáký benzín a nádrž pak nebude tak plná)?

2015-07-01 14:13:52

safpet:

Nie, myslím si, že to určite nie. Ak svieti kontrolka motora (nazývaný tiež ako "chceck" ), tak iné riešenie ako dagnostika bohužial nie je. Boh vie, čo s tým bude. . Takže- opäť servis... Je to nepríjemné, ale na dialku Ti nikto takto na 100% nepomôže

2015-07-03 09:06:33

Tak přináším další info.....

Včera jsem byl opět na diagnostice a závada stejná jako předtím - vysoké napětí na první lambda sondě.

Opět to proměřovali a prý ta lambda maká jak má (i nějáký graf mi ukazovali, jak se chová na volnoběh, pod plynem a na prudké přidání plynu). Jediné co, tak že má trochu větší napětí. Když jsem tam byl poprvé, tak měla něco kolem 2,5V a nyní měla něco málo přes 1V. Údajně by měla mít do 1V (ale nevím, nerozumím tomu).

No a závěr dle servisu je to, že jsem asi opravdu přelil nádrž, do jakéhosi uhlíkového filtru se dostal benzín a teď se výpary míchají do sání a tudíš je mírně bohatší směs. Oproti první diagnostice (hned po natankování) jsou prý nyní znatelně lepší hodnoty na lambdě (ujeto cca 120 km od natankování), takže prý mám vydržet až se z toho filtru benzín odvětrá úplně a bude klid.

Sám tomu nerozumím, ale zní mi to docela logicky. Může mi prosím nějáký odporník napsat, zda je reálné to co mi napovídali? Nebo zda se mě jen chtěli zbavit a celé je to blbost.

Každopádně po ujetí dalších 10 km, mi opět vyskočila oranžová kontrolka motoru. Ale už nato asi prdím a budeme s tím asi jezdit. Dle toho že diagnostika jiný problém nenašla (svíčky, kabely, .... ) tak doufám, že nic podělat nemůžem.

Co myslíte?

2015-07-03 15:14:53

safpet:

Podla mňa Ti diagnostika neukáže či sú dobré sviečky alebo nie...a myslím si, že ani to, či máš vporiadku kable k sviečkam Ti to neukáže.Ale môžem sa mýliť - overené to nemám ! Každopádne to, že cuká môžu byť uplne vpohode aj sviečkami alebo aj kablami ku sviečkam. Vychádzam zo skúseností ked som mal ešte Opel Corsu v r. 2006 (r.v. 1998), mi tiež raz cukal motor -hlavne pri predbiehaní (to boli iné šoky...) . Ked som ale kupil nove kable ku sviečkam, tak som mal svatý pokoj. Tým netvrdím, že je to káblami a už vôbec nemám vúmysle porovnavať starú corsu s Nissanom, ale princíp a "funkcia" káblov je tá istá aj dnes. Ved určite sem napíše niekto okolo toho niečo, kto tomu viac rozumie.

2015-07-03 19:27:30

safpet:

2015-06-29 21:41:01

znovu si to prečítaj, kľudne aj 5x


Odpovědět

1  2