Fórum - Téma


Po městě na 5?


Fórum Technický koutek Po městě na 5?



1  2

2007-11-30 12:41:16

Zdravím všechny, chci se jen zeptat, jestli se nějak ničí motor nebo cokoliv jiného při jízdě po městě na pátý rychlostní stupeň(beru v potaz to, že po městě se jezdí 50km/h ). Předtím než mě začnete kamenovat jen upozorním, že tohle nedělám, jen jsem slyšel od známého, že prý je to nejekonomičtější. Já takhle asi jezdit nebudu, protože mi to nepříjde potřebné, ale zajímá mě to i z toho důvodu, abych nešířil nepravdivé info.

Tak a teď do mě

2007-12-01 09:45:01

Tak to ani nedělej. Blbost... motor budeš při tak nizké rychlosti dusit(ničit) a nakonec zjistíš,že spotřeba je mnohem větší.

2007-12-01 11:12:18

Ano,je to náhodou velmi ekonomické.Čím více bude jezdit po městě na pětku(kdo má,může i na šestku),tím dříve zničí motor a pak bude chodit pěšky.A to je přece nejekonomičtější způsob přesunu.

PS:pokud se samozřejmě nezastavujeme v každé hospodě.

2007-12-01 12:09:50

Pátý rychlostní stupeň se u většiny vozů podle příruček k vozidlu doporučuje řadit až v rychlostech od 70 km/hod a výš.Ne,že by na tu pětku městem nešlo projíždět padesátkou (zvlášť s dieselem,který má obecně vyšší točivý moment a maximální výkon dosahuje v nižších otáčkách,než zážehové motory),ale zkus si u své Almy změřit,jaké otáčky bude mít motor při zařazené pětce a padesátce.Tipuju okolo 2000 nebo ještě míň - a to opravdu nejsou ideální otáčky pro běh motoru (měly by být okolo maxima točivého momentu).V případě potřeby mizerná akcelerace,škubání motoru a o příznivější spotřebě mám taky pochybnosti.

2007-12-01 13:20:50

Tych 50 je naozaj malo, ale 60 az 70 zvyknem po meste jazdit na 5... Dolezite je aby si mal stabilne otacky a konstantnu rychlost, cize niekde po sirokom a rovnom obchvate idealny stupen a rychlost. Motor dusis az vtedy keby si chcel z tak nizkych otacok zrychlovat, to nerob a radsej podrad. Ale stabilnou rychlostou s jemnou nohou na plyne je 5ka dobra uz pri nizkych rychlostiach, prave pre nizku spotrebu, skus si vtedy vynulovat palubny pocitac. Ja na SR20DE dostanem cislo niekde okolo 6l/100....

2007-12-01 13:21:40

při 50 na 5 určitě nebude 2000otáček pač na 5ku 2000otáček má při 65-70km/h

N16
Honza 23
2007-12-01 21:25:58

Jízdou na 5-ku (50) km/h zrušíš motor,rozvody atd. ideální je 3-4 od 2000ot. nahoru

2007-12-01 21:29:41

A můžu jet 50km/h na 6

2007-12-01 21:31:03

Jezdim ve vsech autech po meste na 4ku.. tj. tacho 55-60.. realnych 50-55 rekneme.. Jak bylo receno, aspon 2000ot.

2007-12-02 08:37:38

Aleshku,ano můžeš ..............................Doporučuje šest z pěti autorizovaných servisů.

DAK
Jirka
2007-12-02 10:59:01

Já teda jezdím i po městě na 5 ,ale to bude tím že málokdy jezdím 50,

Ale letos na na Autosalonu jsem se zůčastnil kurzu na eko jízdu (seděl vedle mně chlap co vyhrává ty Eko Rally

a má má průměrnou 20 letou spotřebu pod 4 litry) a ten mně nutil držet otáčky kolem 1500 a hodně pouštět plyn. A tvrdil že motorům to nevadí.

2007-12-02 11:18:18

Mno to se mi nezda... kamos je setrilek, jezdi na 1500ot. s 1.4kou, stejne tras jako ja s 2.0 nad 2000ot. a oba mame 7l/100km. A to je rozdil 1.4 vs. 2.0

2007-12-02 11:25:58

mě když učitel v autoškole nutil jezdit s fábou 50 na trojku tak to pro mě bylo neuvěřitelné utrpení,,,, já normal jezdím na tu pětečku čtverečku,, jen když chci akcelerovat podřadim za 3 vždy když si vzpomenu na ten zbytečně vytočený motor je mi špatně... on ještě tvrdil že je to nej na spotřebu a že auto má optimalní otačky .. v tomto směru to byl hroznej 'nouma

2007-12-02 11:34:30

od kdy motor trpi pri "vytoceni"? Tos musel mit tak 3000ot. a to je urcite lepsi jak 1500ot. pod 2000ot. bych nikdy nesel...

tom
2007-12-02 12:11:39

Já myslel,že zbytečně vytočenej motor u Nissana je tak nad šest tisíc.....

Ale zase se ušetřej kolečka na 3tim a4tém rychlostním stupni...

Tohle je vytočená Almera http://www.youtube.com/wa...FJBJ9v-cY&feature=related

2007-12-02 13:01:24

mno podle mě jezdit na 3000ot a mít na tacho jen 50 je divné ,, to je jedno ,,

2007-12-02 13:26:56

Tak všem děkuji za názory, na tu pětku jsem to zkusil párkrát ale nebylo to ono, jen mě to zajímalo... Navíc jsem to ještě probíral s kámošem, co je automechanik, a ten říkal že pokud bych měl palubní počítač, tak bych zjistil, že nejlevnější je to na trojku a pro motor je to taky nejlepší...

2007-12-02 15:03:08

Podtaceni ma vliv na dve veci. Velke razy na kliku, cimz hodne zkracujes jeji zivotnost a mensi (nekdy az nedostatecny) tlak oleje. Oboji spolu souvisi. Olej dela na loziskach kliky film, ktery pri malem tlaku nemusi byt dostatecny a ty to jeste podporis vetsimi razy. Dalsi vec je, ze pri podtaceni (ale dlouhodobem) dochazi k vetsimu tlaku pistu na stenu valce a valec se pak casem "vyjede" do elipsy.

Co se tyce spotreby tak obvykle neni moc rozdil mezi podtocenym motorem a motorem bezicim zlehka (tedy ne pod plnym plynem) ve vetsich otackach. Nekdy je spotreba pri podtaceni dokonce i vyssi.

hluboke podtaceni:

  • kluzna loziska jsou pretizena, neni (obvykle) dostatecny tlak a prutok oleje.
  • pisty jsou taky kluzna loziska, navic jsou mazane (v pripade dieslu obcas i chlazene) strikanim tlakoveho oleje, na coz je potreba tlak ...

Podtacene motory trpi na zadreniny vsude mozne, nejvice tam, kde neni tlakovy olej = pistni cepy, vlastni vacky ap.), u pistu to byva zaneseni- zalepeni karbonem. Ne ze by timto netrpely i pretacene motory, ale vypada to jinak.

Tohle jsou dva názory z fóra na autowebu,shodou okolností tam proběhla kdysi podobná polemika o nízkých otáčkách - celý thread tady:

http://garaz.autorevue.cz...s=0&postorder=asc&start=0

2007-12-03 21:29:48

Máš pravdu ,dop otáčky u N16 jsou 2500 /2000-3000/.na 5 je 5O km asi 1400ot. a to jde jen z kopečka lehce pod plynem při nějakém dojezdu na křižovatku nebo brždění motorem ,vetšinou jezdím vesnici 65km a to se dá ale 4 ka je lepší a ze strany servisu kde jsem se vyptával je tak řadit 3- 4,točit motor pod 2 tis to není dobrý , ale občas co dělám rád a není doufám na závadu hodit si rychlostní vložku a vypálit karbon na 2jku- protočit 6-tis a 3 držet na 11Okm ,ono to je občas potřeba procvičit na 4000ot. přenastavení ventilů, prohnat 114 koníků a to nemluví o tom co mi ukázaly v servisu na naftě2.2 L na turbu co s tím maník jen tak šolichal plyn ,zanešený turbo ,že se i lajk divil /to jako já/.tak nešetřit benzín a užívat si výborný auta.

2007-12-04 08:36:21

Ahoj Víťo,

koukl jsem na Tvůj profil, vypadáš jako mladej kluk (ne, neřekl jsem "mladej blbec"!) a tak přidám takovou hraběcí radu, obecnou, ale myslím, že užitečnou:

namísto dunění muziky aspoň ze začátku, když máte auto nové, prosím vás, POSLOUCHEJTE MOTOR. On si přece sám řekne, kdy i 1750 otáček je v pohodě a kdy naopak 3500 málo.

(A tomu, kdo ani potom neslyší, když se motor v nízkých nebo naopak nesmyslně vysokých otáčkách trápí, mohu doporučit leda koupit si trakař )

P.S. tvá almerka je hezká... holt jako almerka!


Odpovědět

1  2