Fórum - Téma


Po dlouhém stání ranní start na tři válce


Fórum Almera N15 Po dlouhém stání ranní start na tři válce

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 1.6

1 fotek  |  18 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, GA16DE.

Předfaceliftová Almera ,německá verze se se sníženým výkonem 1,6SLX



2014-10-05 16:11:26

Tak se mi po roce Almera přihlásila se vtipným problémem,když mi auto stojí 3 dny a dýl bez hnutí,tak při ranním startu chytne motor na tři válce,motor poměrně nahlas klepe (HTP zvuk) a drží otáčky 1600-1700 ot./min,když ho nechám běžet,tak se pomaličku srovnává,a cca za 20-30 vteřin se plynule přidá i čtvrtý válec,zkrátka to klepe míň a míň,,chod je plynulejší,až to najednou běží normálně... nemá na to vliv přidání/ubrání plynu,nebo pokus o rozjetí,prostě se to srovná samo od sebe po 20-30 vteřinách. Podotýkám,že u toho z výfuku řádně smrdí nespálený benzín.Udělá to jen při prvním ranním studeném startu,pak už nikdy,pokud auto chytne normálně,tak drží studené cca 1300-1400 otáček.

Když jezdím autem denně,neprojeví se to,když jezdím autem obden,neprojeví se to,když ho nechám stát 3 a více dní,tak to udělá tohle...

Odpojil a znovu zapojil jsem všechny kabely k rozdělovači,i na svíčkách,svíčky jsou tam 13 000km ,NGK,spotřeba je normální,auto jezdí pravidelně dlouhé trasy,třeba 200km v kuse,teplotní čidlo půl roku staré,vzduch.filtr nový,benzín tankuju pořád stejný,přidávám do toho VIF benzín Aditiv podle návodu...

Teď babo raď

2014-10-05 16:15:46

Změř tlaky válců (a vyzkoušej nový svíčky).

 NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 18:05:06

Jak psal marcel, změř tlaky, pokud budou OK (všude nejmíň 11) tak zkus sundat víko rozdělovače a pročistit , , taky to může dělat vstřik, že drhne než se zahřeje a chodí špatně , ale to spíš asi ne.

Pokud budou špatný tlaky , tak kroužky a hlava. Víc Ti teď asi neporadíme

2014-10-05 21:54:55

Ventily si kedy naposledy nastavoval?

2014-10-05 21:58:52

no_hits: Blbost... tlaky pod 11 nezajisti, aby se to takhle chovalo.

 NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 22:05:21

jagy: To možná ne ale rozhodně to není hodnota ,,zdravých,, tlaků

2014-10-06 18:13:08

Ventily jsem nenastavoval nikdy,auto má mít najeto 90 000km(údajně). Tlaky určitě špatný nebudou,protože tohle se mi objevilo teprve nedávno,a projeví se to jen když to stojí 3 dny a více. Teď auto stálo dva dny přes víkend a v noci chytlo normálně Olej to nežere ani kapku

2014-10-06 18:31:59

Ak ten tvoj motor nemá hydroštely, čo nemyslím, tak ventily mali byť nastavované už min. 2 krát...

2014-10-06 18:36:28

Ventily se tu neseřizují.

Tlaky být špatný můžou.Třeba je potřeba,aby se ohřál píst a pak začne těsnit a dobře spalovat. A nebo chvíli nepálí svíčka (i nová může být špatná ze zkušenosti) třeba i díky starýmu kabelu,nebo rozdělovači s ojetými kontakty apod..To by asi bylo to jak je cítit nespálený palivo. Se snižující teplotou se to asi začne projevovat po kratší době.

2014-10-06 20:14:25

Stretol som sa s podobnym problemom že do sania z klapky slzila chladiaca kvapalina.Ked to chyti na tri valce tak by som to zhasol a vyšroboval sviečky a pripadne aj pozrel na piesty či niektory nieje extra čisty

 NO_HITS  
Laďa
2014-10-06 21:50:25

sjaro: jenže u N15 se tam ta voda z klapky nemá jak do sání dostat, leda že by odšrouboval ty 4 velký imbusy na klapce , pohl s ní a pak z klapky ( z termočlenu) sundal hadici a nasměřoval do sání

Hydroštely GA1xDE nemá, vůle se seřizuje podložkama. Na rozdíl od GA14 dostávají asi rozvody GA16 v almeře víc zabrat, protože jsem těch 1.6 viděl několik a tichý rozvody měla jenom jedna a to ještě v primeře, naopak u 1.4 jsem vždy slyšel rozvody tichý i při vyšším nájezdu. Proto bych u 1.6 okolo 150-200tis řešil i rozvody.

Postupoval bych takhle:

1) Vytáhl bych kabely , změřil jejich odpor při cca 25°C, srovnat s manuálem. Pokud bude některej špatnej, tak vzít od Jagyho celou sadu NGK

2) Prohodit svíčky mezi neposlušným a dobrým válcem (za studena), mohla by to být špatná svíčka

3) Jak psal sjaro třeba je to vyšší množství karbonu na pístu. V takovým případě bych dal 250% dávku (5-6 vršků VIFu) do prázdné nádrže, natankovat plnou a ideálně si o víkendu udělat dlouhej výlet třeba 200km do Brna na certifikaci a zpátky . Mám to osobně vyzkoušený kdžy jsem jel do Rožnova na sraz. Motor a hlavně vstřiky to pročistí a pak můžeš dat zas normální dávku 100%

2014-10-07 10:29:18

no_hits: tys mě ale vyděsil To mám tedy štěstí,že naše 1.6 je dvakrát tišší než SR

2014-10-07 22:00:13

Rozvoďák mám samozřejmě rozhrkaný,zastudena to chvíli rachtá,po ohřátí dobrý Auto jezdí každý víkend 200km na jeden zátah, VIF dostává pořád,někdy větší dávkování,někdy normál .Ale není mi jasný proč jen po 3 a více dnech odstávky ,mi to příjde jak kdyby někde na něčem zkondenzovala vlhkost a pak to chvilku nevodilo a nepálil jeden píst,teda,asi zkusím rozebrat a vyčistit ten rozdělovač a proměřit ty kabely.

Ohledně těch ventilů,seřídit by asi chtěly,ale sám se do toho pouštět nebudu a navíc mám strach že se při sundání víka zkur... to těsnění na odvětrání kliky a pak to bude chlastat olej. Rozvody dramatizovat nebudu,jsem na motor zastudena slušný a myslím že taková investice se u tohohle auta (rok výroby a jeho bezcennost při prodeji) nevyplatí

2014-10-07 23:11:47

jiray: na prodej nemysli,mysli na to,že je to jen pro tvoje pohodlí pro beproblémový užívání.To jen na okraj,to určitě znáš

Po rozdělovači a káblech bych šel jako první I vrátit starý svíčky zkusit,jestli makaly. (proto si je vždycky schovávám do další výměny)

2014-10-08 00:30:19

Staré svíce dávno vyhozeny,byly vypálené až běda,takže nemělo cenu je schovávat Nedělám si iluze,že by někdy z mojí Almery byl youngtimer,stejně jako většina ostatních Almer je to prakticky bezcenné auto,byť v celkem slušném stavu,ale starý kepl,který má pro mě hodnotu jen když mě vozí denně do práce a funguje Při jakékoliv poruše,kde její oprava by převyšovala dejme tomu 10 tisíc bych auto odeslal směrem vrakáč,protože další funkční Almera se dá koupit za pár korun.Z toho důvodu rozvody řešit nechci.

Ale díky za dobré rady,prolezu to a třeba na něco příjdu

 NO_HITS  
Laďa
2014-10-08 09:41:39

pokud to za studena rachta a po ohrati je to ok tak je neco špatně. napadlme napinak řetěuu ze by byl na koncu drahy a chvilu trvalo nez ho tlak oleje donastavi ale to by trvalo max 2 sekundy. jestli ti neprotika vstrik a nepodpaluje ventil

 Svobi
2014-10-08 13:38:08

no_hits: To vis ze jo zase hned třetí světová a měnit motory

2014-10-08 14:18:11

svobi:


Odpovědět