Fórum - Téma


Pískanie pri brzdení


Fórum Qashqai J10 Pískanie pri brzdení

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2009-12-16 19:55:11

Ahojte, posledné dva dni mi začali pískať brzdy..Nie veľmi hlasno a nie stále, ale predsa..Dosť ma to znepokojuje, pretože auto má 2 900 km...Poradí niekto??

2009-12-17 09:37:49

Me to zacalo delat az po 40 000km prohlidce. Pri dobrzdovani to silene piska. Nevim co s tim. Je to neprijemne.

2009-12-17 12:40:05

Kedze vsetky moderne brzdove platnicky maju z neaktivnej strany nejaku vrstvu zabranujucu piskaniu, jedna z najcastejsich moznosti, je technika brzdenia / sustavne dlhsie trvajuce jemne brzdenie, napr 100-200m pred semaforom, krizovatkou ..., alebo dlhsie trvajuce jemne pribrzdovanie. Takymto sposobom sa na brzdovej dosticke vytvori vrstvicka podobna sklu a ta je zodpovedna za piskanie.

Riesenie je vyjst niekde na kopec, alebo kde a viackrat po sebe riadne dupnut na brzdy - zabrzdit.

Takto sa vrstvicka zoderie a piskanie pretane. No a treb zmenit styl brzdenia ...

POZOR - celu vec treba robit premyslene a bezpecne - auta za Vami, dobra cesta, bez rizika smyku, ...

2009-12-21 10:29:01

Nespravne brzdenie urcite nie je moj problem a piska mi to tak ci tak. Obavam sa, ci sa tie platnicky neskrutili. Podobne problemy mavali Ochcavky.

2009-12-21 19:41:43

Nie je to "nespravne brzdenie" ale jemne alebo mierne brzdenie. "Pall" to popisal spravne.

2009-12-22 22:17:58

Nejsem zrovna expert na brzdove desticky, ale z te techniky brzdeni v beznem provozu bych nedelal vedu... Podle mne lehke pribrzdovani "100-200m pred semaforom" nema velky vliv (to spis samozrejme takovy sjezd na brzdach z Les Deux Alpes, nebo stacilo by z Cervenohorskeho sedla ).

Stejne bych si tipnul - ale mozna me opravite - ze driv nez slinutim povrchu desticek by se prehrati projevilo zkroucenim kotoucu - u dnesnich aut se snad delaji z horsiho materialu nez driv (viz rezaveni kotoucu QQ po sebekratsim desti, to nechapu), pred 20 lety jsem napr. o zvlneni kotoucu nikdy neslysel, zatimco u Swifta (ale pry to ani u Nissanu nebyva vyjimkou) po 10000km do prace a domu

2009-12-23 16:23:48

IMHO skrivene kotuce, to sa moze prihodit, napr. presne tak ako pise medved, po zufalom brzdni a nahlom ochladeni kotucov napr. najaydom do mlaky. Tak ako kotuce, ci skrivene platnicky, s cim som sa vsak este nestretol, nie su zdrojom piskania, ale vibracii, ktore citit na volante pocas brzdenia.

K piskaniu by som okrem rady co som uviedol v predoslom prispevku, snad este vybral platnicky a skontroloval, ci nie je poskodena vrstva na "rubovej" strane platnicky, co by mohlo byt pricina piskania tiez.

2009-12-29 15:30:57

Práve to ľahké pribrzďovanie spôsobuje vytvorenie sklovitej vrstvy, ktorá spôsobuje pískanie. Dlhším prudším brzdením sa tá vrstva odstráni a pískanie prestane.

2009-12-29 18:19:23

Presne tak vytvorenie sklovitej vrstvy sposoby to piskanie .Naozaj silnejsim zabrzdenim sa na chvilu odstrani to pisklanie.Ak to nepomoze robime to tak,ze sa demontuju platnicky zrazia sa na treciej vrstve pilnikom hrany a smirglom sa obrusi sklovita vrstva .Este mozes pouzit maksie platnicky ktore sa rychlo opotrebuju ,prasia ,ale nepiskaju .

2010-01-04 08:51:41

To s tou sklovitou vrstvou na platničkách sa mi zdá celkom logické, aj keď ja takýmto štýlom určite nebrzdím

Mne takisto začali pískať brzdy, a čo je zaujímavé, bolo to po výmene pneumatík z letných na zimné. Pokiaľ viem, pri výmene pneumatík sa nerobí žiadny zásah do brzdových platničiek, jedine že by zmenilo zaťaženie kotúča a to spôsobilo to pískanie.....fakt netuším....

2014-12-18 11:14:13

Všetko čo tu bolo popísané môže mať za následok pískanie bŕzd. No vhodnosť a kombinácie platničiek a kotúčov je dosť problematická k zisteniu, ktoré nepískajú, toľko ich za životnosti toho konkrétneho vozidla nikto nevymení (x výrobcov) a na každom inom vozidle sa tie samé možu chovať inak. Odstránenie sklovitej vrstvy pri prutšom brzdení pomôže, ale na krátko. Tak isto zrazenie hrán na doštičkách pomôže, ale čo som sa zatiaľ stretol v súčasnosti s platničkami, tak sú už z výroby hrany zrazené. Na staršie vozidlá sú ešte v predaji aj rovné. Ale zrazenie hrany by prichádzalo v úvahu možno až pri ich takmer 50 - 70 % opotrebovaní, kde už v podstate je hrana na platničke rovná. Brzdy si doma robým na vozidlách sám, v domácnosti máme 4 vozidlá, no na žiadnom brzdy nepískajú. Jediné z ktorým bol problém od nova bol Swift, ten pískal ako šlak. Doporučujem sem tam rozobrať, všetko vyčistiť (napr. čističom bŕzd), platničky prebehnúť jemne pilníkom, namazať špeciálnym mazivom bočné plochy platničiek ktoré sa pohybujú v plieškoch a zadné strany platničiek (nie trecie, mazivo sa nesmei dostať na treciu plochu platničiek ani na kotúč. Mazivo treba použiť vysoko tepelné určené práve na brzdy, v prípade že vozidlo je vybavené ABS tak mazivo bez obsahu kovu. Je ich viac druhov napr. medená pasta, keramická pasta atď. Nie je to zrovna vďačná práca, ale treba sa stým trocha pohrať. No pochybujem, že by sa takto niekto v servise stým papral. Maximálne vzduchom ofúknu, prestrieknu čističom, keď tak zbrúsia hrany, alebo vymenia platničky a kotúče a za chvíľu píska znovu.


Odpovědět