Fórum - Téma


Píská čerpadlo


Fórum Technický koutek Píská čerpadlo



1  2  3

Ozi
Radek
2008-06-03 12:42:15

To by mozna nebylo spatny - nechcete nekdo zkusit ten zvuk nahrat a hodit ho sem ke stazeni Docela by me to zajimalo, protoze nejaky zvuky podobny piskani taky slysim, ale netusim, jestli by to mohlo byt zrovna treba to cerpadlo

2008-06-03 17:43:13

Jestli jde pískání z nádrže poznáš snadno, sundáš vzadu sedák a poslechheš si, jestli to píská od víka přístupu k čerpadlu, co je uprostřed pod zadním sedadlem. Jinak zas tak moc toho, co může pískat v autě nezávisle na otáčkách motoru není, snad ještě větrák topení, případně větrák na chladiči, víc mě nenapadá. Já už to nahrát nemůžu, protože už mi to nepíská, každopádně to byl alespoň pro mě subjektivně opravdu hodně nepříjemný zvuk, nehledě k tomu, že auto žádné nepatřičné zvuky nemá co vydávat

Michal

2008-06-04 08:19:25

Já to nahraju v nejbližší době, ale budu asi muset sehnat nějaký vhodný nástroj. Okamžitě bych mohl udělat nahrávku i s videosekvencí s foťákem, ale nevím jestli to bude dost citlivý. Každopádně ale nevím, jakou cestou bych to sem dal. Kdo by měl zájem, můžu mu to poslat mailem. Nebo je na těchto stránkách jiná elagantní možnost ?

Ozi
Radek
2008-06-04 08:29:43

No kdybys mi to poslal na mail, muzu to nasdilet na svych strankach... elegantni to moc nebude, ale funkcni urcite

2008-06-09 09:55:43

Tak, nahrávka je k dispozici zde: http://leteckaposta.cz:80/103151812.

Přes weekend jsem najel cca 500 km s benzinem Shell V-power 95, z důvodu popsaném výše. Odhadoval bych, že hluk poklesl asi tak na 40% původní hodnoty. Ještě stále ale s plnou jistotou nemohu potvrdit, že to není čerpadlo. Uvidíme, co na to řekne Zaky...

P.S. Mimo tuto diskuzi: čerpal jsem ten benzín v Brně na Lesné - naprosto výjimečná kvalita, kterou jsem ještě nikdy nezažil s následky - snížení hlučnosti motoru, svižnost atd. Druhé čerpání ve Valaském Meziříčí: stejný benzín (dražší o 3 Kč než normální) a ...totální fiasko. Nejhorší benzin, co jsem v nádrži měl. Vysoká hlučnost a jako kdybych táhl za sebou vagón. ValMez - nikdy více...

2008-06-09 10:04:46

Ta adresa ještě jednou, doufám, že to už bude v pořádku:

http://leteckaposta.cz/103151812

Ozi
Radek
2008-06-09 10:27:47

Bezva, odkaz funguje. A teda ten zvuk, co tam je slyset opravdu neni nic prijemnyho Tam sem se jeste nedostal... Kazdopadne diky za varovani co se tyka toho benalu. Taky se chystam vyzkouset ten zazracnej urychlovac/cistic

2008-06-09 12:26:13

Ahoj, tak ten zvuk je úplně stejný s tím mým, takže čerpadlo to nebude. Vyčistil jsem tu trysku, jak jsem popisoval výše a trochu vymezil vůli v držáku kuličce na ventilu, co je na zpětném potrubí uvnitř toho "kýblu" s čerpadlem. Ten hluk vydává nejspíš právě ten ventil, je to kulička připevněná na pružný ocelový pásek, který jí přitlačuje do sedla. Právě ten pásek kmitá a hlučí. Uvažoval jsem navléct na něj kousek nějaké hadičky, aby se rezonance přeladila jinam, po vyčištění trysky je to ale zatím OK, tak to neřeším. Benzín tankuji pořád na stejném místě a to u Teska v Praze Letňanech.

Michal

2008-06-09 21:54:24

Ahoj tak ten zvuk mam uplne stejnejted jsem natankoval Vpower a uvidime.

2008-06-16 16:29:14

To Zaky: Zapomněl jsem zrušit tu rezervaci toho čerpadla. Zatím o výměně neuvažuju. Ten progres po užívaní kvalitnějšího benzinu mě zatím upokojil.

Díky ještě jednou za všechny dobré rady v této diskusi.

2008-07-17 13:37:59

Ještě epilog k celé záležitosti: najel jsem mezitím cca 3000 km a používal jsem střídavě benzin Shell V-power a ÖMV Carrera 100. Zmiňovaný problém se prakticky "rozpustil" pravděpodobně vlivem aditiv v těchto benzinech obsažených.

Takže doporučuji jednou za čas jejich použití - určitě tato "očistná kúra" prospěje i celému palivovému systému.

Ozi
Radek
2008-07-17 14:02:53

potvrzuju Mam ted natankovanou asi treti nadrz Shell VPower a cela Almerka z toho ma radost a k tomu klesla spotreba o necelej litr

2008-07-18 09:37:33

Taky tak. Obcas koupim 2 plne nadrze Shell V-Power 95 a Almerka zretelne ozije.

2008-07-18 09:40:13

Jo a jeste. Pokud jezdim stejne jako s obycejnym benzinem, tak to min zere. Pokud jedu tak, ze to zere stejne, tak to zase lip jede (na rovine tachometrovych 200 km/hod).

Ozi
Radek
2008-07-18 10:01:33

200??? Neni nahodou u Almery maximalka 175?

2008-07-18 13:43:46

Papír snese cokoli a na jakoukoli stranu 200 km/h tachometrových s Almerou N16 1.5 potvrzuji také. Pokud je v pořádku podvozek, ani to nepůsobí nijak divoce, když vzpomenu, jak jsem kdyzi vyždímal ze Škoda 120 nějakých 160 km/h tachometrových, to rozhodně dobře nepůsobilo

Michal

Rop
Radek
2011-05-02 20:20:01

Kdyz uz je tu rec o cerpadlu a nekdo se zminil o jiskreni motorku cerpadla, tak by me zajimalo, jak je mozne takovou vec bez nasledku ponorit do benzinu respektive benzinovych vyparu??? V cem vezi ta finta??? Nemate nekdo povedomi o tom jak je to osetreno? Je to celé tak dokonale zaizolovano? Nebo konektory na plovaku. Ty jsou jen tak bez izolace ponořeny v nádrži, tady ale asi jde jen o pripojeni nejakeho (asi odporoveho) snimace, cili napeti celkem nula. Uz jen to ze do nadrze vedou draty se mi zda odvážne.

Jeste me napada jedne otazka k cerpadlu. Cerpadlo ma nahore dve hadicky, jednou tlaci benzin do motoroveho prostoru a druha je napojen az motoroveho prostoru zpet. Proc? A jakou funkci ma valec v mororovem prostoru do ktereho je palivo privadeno, vypada to jako "nejaky filtr". Diky za objasneni.

2011-05-03 14:05:23

Zajímá tě, jaktože ti ještě pod zadkem nebouchla palivová nádrž ?

Ale popořadě: válec v motorovém prostoru alias nádobka s aktivním uhlím je filtr, který sbírá palivo z benzínových výparů (z nádrže), za běhu motoru při zvýšených otáčkách a částečně i na volnoběh je odvádí do sání a omezuje tak škodlivé emise, které by jinak znečišťovaly ovzduší a patří podobně jako recirkulace výfukových plynů k systémům, snižujícím emise motoru, škodlivé pro životní prostředí.

Dvě hadičky z čerpadla: u GAxx dvě hadičky vedou z pouzdra čerpadla, čerpadlo samotné má jen výstup (výtlak). Tím proudí vytlačované palivo ven, projde přes filtr do vstřikovacího potrubí s regulátorem tlaku a tudy do trysek - nevyužité palivo se pak vrací zpět do nádrže právě tou druhou hadicí, ale ta je vyústěná mimo samotné čerpadlo, se kterým sdílí jen to plastové pouzdro. Tenhle koloběh zabraňuje delšímu setrvání nevyužitého paliva v potrubí blízko motoru a tím i zvyšování teploty paliva od horkého motoru (a vzniku případných bublin v systému).

A závěr: to, že nádrž nebouchne, přestože v ní jsou elektrické komponenty a možné zdroje zápalných jisker, je triviální - tekutý benzín sám neexploduje ani nevzplane. Musí k tomu mít určitý poměr kyslíku (nejčastěji ze vzduchu) a vytvořit s ním zápalnou (výbušnou) směs. Čerpadlem proudí naplno pouze benzín, vzduch se do něj nemá kudy dostat, nádrž je tudíž jedno z nejbezpečnějších míst, kam můžeš čerpadlo umístit. I když je v nádrži jen část benzínu, čerpadlo je ho neustále plné a nezaplněný prostor nádrže je natolik nasycen výpary z benzínu, že to minimum vzduchu v ní nemůže vytvořit výbušný poměr směsi. Jiná věc je, když je nádrž otevřená a výpary se smísí s okolním vzduchem, nebo když se svařuje relativně prázdná a suchá nádrž, ve které je ale právě ta nebezpečná koncentrace benzínových par a vzduchu...

NO_HITS  
Laďa
2011-05-06 18:31:09

Tak mě taky pískalo čerpadlo, po výměně palivovho filtru to skoro ani neslyším před startem

a k těm kontaktům v nádrži - benzín stejně jako ostatní ropný výrobky např olej je izolant a proto můžou na čerpadle být kontakty neizolovaný a nic se nestane

Rop
Radek
2011-05-07 14:58:04

Janis... dik za vycerpavajici odpovedi. Ze bez kysliku nic nehori to je mi jasny ale verit tomu i v tomto pripade sem se porad nejak zdrahal. Přece jen 60 litru benzinu pod prdelí je docela "bubák". Jeste jednou dik.


Odpovědět

1  2  3