Fórum - Téma


Píská čerpadlo


Fórum Technický koutek Píská čerpadlo



1  2  3

2008-05-12 11:30:38

Mám najeto na své Almeřce cca 40000 km. V poslední době se výrazněji začalo projevovat palivové čerpadlo pískaním a vibracemi. Po konzultacích v Nissan servisu mně sdělili, že to je normální, že je to tak nastaveno, ale když chci, tak ho můžou za cca 20000 vyměnit. Nechci se zbytečně plašit, ale plánuji cestu do zahraničí a nerád bych riskoval případné problémy. Máte někdo zkušenost s výměnou čerpadla, resp. s příznaky které indikují jeho brzký konec ? Jinak, co se týče jízdy, ve všech režimech (zrychlení, plynulost jízdy, startování a pod.) je všechno po starém - tedy O.K. (kromě toho pískání)

Díky za každou radu.

2008-05-13 08:03:19

Na N16 ani na N15 jsem čerpadlo ještě z důvodu nefunkčnosti neměnil a hlučnost jsem neřešil, zatáím s tímto problémem nikdo nepřijel. Výměna je jednoduchá, cca hodinku práce.

2008-05-13 09:04:41

Dedukcí a na základě informací z podobných fór ve světě mám ještě podezření, že by zvýšenou hlučnost čerpadla mohl způsobovat palivový filtr (u mě zatím neměněn). Pokud by znečištěný filtr zhoršoval propustnost palivového systému, čerpadlo by to mohlo "vnímat" jako požadavek na vyšší tlak v palivovém potrubí a běželo by stále naplno. Jsou tam prý dvě úrovně ovládacího napětí - plná 12V a něco kolem 9V. Tak se domnívám, že když by jelo pořád s těmi 12V, mohlo být podstatně hlučnější. Při poloze 1 spínací skřinky při startu (9V ?) ho téměř neslyším, ale ihned po nastartování si už přede svou.

Jaký je doporučený interval na výměnu palivového filtru ? Může to nějak souviset s tou hlučností čerpadla ?

2008-05-13 22:00:47

Palivový filtr se mění po 90.000 km nebo 3 letech u benzínu a po 60.000 km nebo 2 letech u dieselu.

Zaujalo mne to tvoje popisování projevů - pískání bych pochopil,ale jak se projevují ty vibrace?To ti třese plošinou karosérie nebo jak si to mám vyložit?

Pískání,respektive vysoký bzučivý tón je vcelku normální a ozve se po zapnutí klíčku zapalování - než čerpadlo vytvoří tlak v systému.Pak cvakne relé a čerpadlo ztichne.Vibrace jsem ale nikdy nepostřehl - nemáš někde povolený nějaký šroubek nebo tak něco?

2008-05-13 22:02:29

mě měnili palivový filtr po 60 000 (a spoustu dalších věcí), rozebrali mi půl auta a bylo to drahé jak prase

2008-05-14 08:41:29

Když jsem hledal zdroj toho pískání, vlezl jsem pod auto a zjistil, že původcem je palivová nádrž. Původně jsem si myslel, že vlivem tepla a při malém množství paliva se chová dno nádrže jako membrána reproduktoru a její kmitání při určité frekvenci (rezonance ?) způspobuje také ten vysoký tón. Takže vibruje jenom samotná nádrž a cítim to, když se ji dotknu. Původně jsem podezíral výfuk, resp. přenos jeho vibrací na nádrž. Ale to už jsem vyloučil. Skrátka díky za každou radu, která nebude vést k výměně čerpadla.

Odkud máš ten údaj 3 roky na výměnu filtru ? Moje Almera má už 6 let. Jaký je důvod k výměně po 3 letech ?

2008-05-15 16:40:32

Ahoj, tvůj první příspěvek, jako by byl ode mě, včera mi začalo palivové čerpadlo taky pískat, mám najeto cca 40 tis., r.v. 2001. Jdu prozkoumat manuál, každopádně tahle čerpadla jsou zalisovaná a nerozebiratelná Výměna je jednoduchá, kde koupit za přijatelný peníz nové zatím netuším. Dotaz na odborníky, mění se čerpadlo včetně celého plastového držáku a snímače hladiny, nebo jen samotné čerpadlo (kovový váleček) uvnitř toho plastu ?

Michal

2008-05-15 17:51:48

Piko:

Těch 20.000 Kč za výměnu palivového čerpadla je úsměvná záležitost,když samotné čerpadlo (kupříkladu Walbro) stojí řádově okolo - no,koukni sám:

http://www.dicompracing.c...tuning&podkat=11&strankuj=

Interval výměny je přímo ze servisního manuálu k N15 (ke stažení v PDF zde na webu - díky někomu obětavýmu a hodnýmu,kdo se s tím uploadoval),ta lhůta v čase (36 resp. 24 měsíců) se uvádí standardně i u výměny náplní nebo ostatních filtrů a je to jakási "dodatková" lhůta pro případ,že se s vozem jezdí málo a nedosáhne předepsaného kilometrového proběhu.Není to dogma,spíš předpis výrobce pro zachování záruky (pokud je tak dlouhá) a vyloučení případných potíží - nemusíš se ale bát,že by se ti filtrační vložka po 3 letech provozu rozpustila nebo zanesla.Stejně tak se ti v případě čerpání extrémně znečištěného paliva může filtr zanést ještě před nájezdem určených km i uplynutím uváděné časové lhůty a budeš muset měnit "předčasně".Sám jsem takový případ ale nezažil.

Vibrace nádrže jsem nepozoroval,ale popravdě jsem ani nezkoumal,jak moc se chvění z čerpadla přenáší na plášť nádrže,takže v tom ti neporadím.

Zaky:

Pokud vím,mění se samostatně jen čerpadlo,tedy ten tzv. "kovový váleček" - pouzdro s hadičkami a plovákem zůstává původní.

2008-05-16 08:11:27

To Janis: Díky moc za usměrnění na redukovanou možnost řešení - výměnu jenom samotného čerpadla. Celá palivová jednotka BOSCH by přišla na 7500 Kč. Mám ale problém se vyznat v té škále čerpadel. Liší se vnějšími rozměry, výkonem (tlakem) a terminály na palivo a el. energii. Nerád bych šlápl vedle. Můžeš prosím blíž specifikovat ten správny kus, resp. rozměr průřezů hadiček a označení el. socketu ? Jak je to s tím uváděným tlakem ? Musí být přesně podle původního, nebo vyšší tlak je už atribut tuningu a případně lepších vlastností ?

Něco jsem našel v manuálu i o té demontáži. Vypadá to celkem proveditelně. Nejsem ale celkem přesně v obrazu, jak provést výměnu a nezavzdušnit palivový systém. Máš na to nějakou radu, nebo je lepší svěřit stroj do rukou odborníků za drahý peníz ?

2008-05-16 13:13:25

Se zavzdušněním bych si hlavu nelámal - když dojedeš nadoraz,že ti dojde benzín v nádrži a auto se zastaví,taky nic neodvzdušňuješ a jen doliješ benzín a počkáš,až čerpadlo zaplní systém a motor zas naskočí,ne?Žádné odvzdušňovací šroubky ani zátky tu (na rozdíl od chladicího okruhu) nehledej,prostě jen po výměně čerpadla opět necháš natlakovat systém otočením klíčku.

Zato před demontáží čerpadla (a při jakémkoliv zásahu do palivového okruhu!) je nutné se přesvědčit o snížení přetlaku: vyndá se pojistka od palivového čerpadla z pojistkové skříňky,nastartuje se motor a nechá běžet do zhasnutí.Pak se zkusí opět nastartovat - nenaskočí-li už motor,je systém bez tlaku a může se do něj zasahovat.Pokud se tohle opomene,může se stát,že po povolení jakéhokoliv spoje vytryskne benzínový gejzír,což je dost nebezpečné - přetlak v systému vydrží ještě nějakou dobu po vypnutí zapalování,proto ta ujišťovací procedura s pojistkou.

Tlak paliva v systému je vytvořen jinou součástí (regulátorem tlaku paliva),která je namontována u rozvaděče paliva k tryskám poblíž motoru.Tu měnit nebudeš,takže o správný tlak v systému se taky neboj.

Co se týče konkrétního čerpadla,já osobně bych s klidem sáhl po Walbro,jsou to sportovní výkonová čerpadla - hlavní údaj,potřebný pro správnou koupi pro konkrétní vůz ,je mimo fyzických rozměrů hlavně výkon (počet dodávaných litrů paliva za hodinu).Tady máš například kompletní kit (včetně spojovacího materiálu,případných hadiček,těsnění a redukcí napájení,pokud má čerpadlo odlišný konektor) na Nissan SX 240 s motorem SR20DET:

http://www.dicompracing.com/ukaz.php?id=636

Kit pro Nissan Sentra (která používá mj. i motory GAxx) vypadá takhle:

http://www.walbrofuelpump...l-pumps/gss342-400954.jpg

Pokud chceš jen samotné čerpadlo,můžeš vybírat mezi:

http://www.dicompracing.com/ukaz.php?id=4440

http://www.dicompracing.com/ukaz.php?id=635

Poptej se s klidem i jinde,já volil první z odkazů ve vyhledávači,takže můžeš klidně zvolit i jinou značku (Bosch,Denso atd.)

2008-05-18 18:31:14

Doplňující informace o čerpadle v Almeře N16 (1.5 motor QG15, r.v. 2001), je to čerpadlo Bosch, označení 0 580 453 487, další uvedené číslo je ještě 170115M400. Další údaje jsou tady : www.mjauto.cz/newdocs/bosch/bosch_cerp.XLS Až seženu, dám vědět, kde a za kolik jsem ho koupil. Vyndat čerpadlo z plastového držáku jde docela snadno, stačí vytáhnout, jinak pojištěné není. Docela problém je sundat výstupní hadici, nahříval jsem horkovzdušnou pistolí a dost se to bránilo.

Michal

2008-05-19 07:48:53

To Zaky: Dík za cenné informace. Hned zahájim pátraní na internetu.

Ještě bych se rád zeptal na to, jak sis poradil s tou maticí na vstupu do nádrže. V manuálu je na manipulaci s ní určen přípravek. Je to pro mě v této chvíli největší otazník. Zatím jsem se tak daleko jako ty nedostal, jenom přemýšlím o možných úskalích při případné svépomoci. Jakým nástrojem jsi nahradil ten přípravek ?

2008-05-19 10:05:48

Manuál jsem předtím nečetl, tak jsem po žádném přípravku nepátral a matici jsem povolil normálně rukama přes hadr a stejně pak zase utáhl. Než se ovšem podaří chytit závit při zpětné montáži, je potřeba si u toho trochu zanadávat

Michal

2008-05-21 15:01:53

To Zaky: Zatím se mmě nedaří sehnat toho BOSCHE originál tak se chci zeptat: Objevil jsi nějaký důvod hlučnosti čerpadla po demontáži ? V materiálech BOSCHE jsem objevil text:

Excessive current draw or noisy operation can indicate foreign material in the pump roller cell. After removing the old pump from the vehicle, empty the contents of the pump into a container. Examine the fuel for signs of foreign material including rust, rubber, varnish, plastic etc.

Nenašel jsi něco v tom smyslu ? Zkoušel jsi hlučnost chodu motorku mimo nádrž ? Demontoval jsi ho kvůli identifikaci, nebo už máš náhradu ?

2008-05-22 18:17:58

Originál Bosch se mi taky nedaří sehnat, jen celou sestavu včetně plastu za cca 7500,- což neberu. Příští týden mi přijde jakási náhrada za cca 1200,-, tak dám vědět, jak to vypadá. Proběhnout čerpadlo mimo nádrž jsem zkoušel, radši menším napětím, abych ho bez mazání benzinem nezadřel, taky pocit jiskřících uhlíků v benzínových parách není zrovna příjemný Když se točí pracovním směrem, hlučí, obráceně jde tiše. Zkoušel jsem s ním za chodu klepat, jestli se případná nečistota neuvolní a nic. Mě ten zvuk připadá na ložiska. Až budu mít jiné, zkusím ho možná rozpertlovat a prozkoumat.

Michal

2008-05-28 23:26:57

Tak hlučné palivové čerpadlo vyřešeno, dnes mi přišlo nové, proběhla rozborka, výměna, sborka, start a myslel jsem, že mě raní mrtvice Hluk úplně stejný, takže čerpadlo je naprosto v pořádku a problém byl jinde. V nádobce čerpadla je v dolní části na vratném potrubí tryska a ventilek s kuličkou, ta tryska byla zrejmě ucpaná a veškerý vracející se benzín šel ventilkem, který se rozvibrovával. Řešení je odpojit vratnou hadičku od dolní části nádoby čerpadla a trysku opatrně pročistit, vzal jsem to tenkým drátkem, je to trochu piplačka, protože vedení v nádobce je do rádiusu a není tam vidět. Já vyndal celý systém čerpadla ven z nádobky a rozebral a prohlédnul i ventilek s kuličkou, ten byl ale asi OK, takže toto předpokládám není třeba.

To Piko: zkus nejdřív tohle, pravděpodobně ti to vyřeší problém o 1200,- levněji, než mě Kdyby ne, nové čerpadlo nevyužiji, takže ho nabízím za 1000,-, lze ho nejspíš využít jak na N16, tak i na N15.

Michal

2008-05-29 08:03:27

Myslím že na N15 je jiný, spíš bych řekl že bude stejný na P11, P144 a P12

2008-05-29 11:01:33

To Zaky: Sleduji Tvoj fortel téměř "bez dechu". Tušil jsem v našem problému nějakou habaďúru.

Mezitím jsem oslovil kdekoho (třeba BOSCH Stuttgart a mnoho servismanů) Na základě získaných informací mně vyšlo asi toto: Vzhledem k delším prostojům v používání auta a horší kvality benzínu (asi platí obecně u levnějších benzínů) mohlo dojít k znečištění palivového okruhu různými usazeninami, svůj podíl zřejmě sehrála i voda. Zkusím použít kvalitnější palivo (Shell V-power, který má jakousi čistící schopnost) a uvidím, zda ty změny způsobující ty problémy, byly nevratné. Pokud by to nepomáhalo, aplikoval bych ten tvůj postup. Kdyby se ukázalo, že problémovým článkem je samotné čerpadlo, musel bych ho koupit, takže do té doby bych si ho (pokud můžu) zatím rezervoval. Můžeš ještě upřesnit, co je to - značka, (nové ?) a případně kompatibilitu ?

Zajímavý článek o čerpadlu Bosch webu: http://www.jag-lovers.org...xj-s/book/83FuelPump.html

2008-05-29 11:55:36

Čerpadlo je nové, je to zcela přesně typ AT-3803 odsud http://www.autoskla-dily-...vneji.cz/data/katalog.pdf. Výrobce je nějaký OEM, je na něm napsáno jen Autotechnik, i na krabičče, jinak ani písmenko, prý snad z Brazílie, čerpadlo vypadá slušně, je na něj 2 roky záruka a je to vlastně jediná alternativa k originálu, co se mi podařilo sehnat, navíc mám na 100% vyzkoušeno, že je plně záměnné za Bosch

Pokud nahraješ, co ti to vydává za zvuk, řeknu ti, jestli to zní stejně, jako to hlučelo mě a jestli tedy máš čistit trysku. Jinak, pokud jsem stisknul vratnou hadici, co jde od vstřikování zpátky do nádrže, přestalo to úplně hlučet. můžeš zkusit i tohle a budeš mít hned celkem jistotu.

Jestli je čerpadlo použitelné na jiné modely nevím, pokud by ho někdo potřeboval, koukněte na foto nebo se ptejte na podrobnosti.

Michal

2008-05-30 18:43:22

Ahoj mam stejny problem taky my huci asi cerpadlo je to jako moturek naky.Mam pry skusit natankovat nekde jinde nez tankuju premejslim zkusit natural98.


Odpovědět

1  2  3