Fórum - Téma


PF s DPF (filtrom pevnych castic)


Fórum Pathfinder PF s DPF (filtrom pevnych castic)

Informace o modelu: Nissan Pathfinder



2015-04-09 10:54:33

Zdravim vsetkych,

V blizkej buducnosti by som chcel menit auto, a (okrem inych kandidatov) poskulujem aj po 1-2 rocnom Pathfinderovi, cize rocnik 2013-2014, idealne nejaky posledny nepredatelny kus s minimalnym najazdom od oficialneho dilera. O starsi rocnik, resp. jazdeny voz nemam zaujem.

Prehladaval som toto forum (aj vlakno pre Navaru), ale nenasiel som vela informacii ohladom realnych skusenosti s Pathfindermi, ktore uz DPF maju. Momentalne vlastnim Nissan Qashqai, ktory uz DPF ma, ale je to starsia EURO 4 norma. Na to, ze u mna prevladaju kratke jazdy, som doteraz nemal zasadny problem s DPF. Z roznych zdrojov som sa dozvedel, ze postupom casu, ako sa sprisnovali normy (Euro 4, 5a, 5b, 6) sa aj samotny proces ohladom znizovania emisii a vypalovania DPF filtra komplikoval. A to, ze ja som pri Euro 4 mal malo problemov, mozem byt len rad, lebo od Euro 5b je to vraj uz hroza. Hlavne v suvislosti s kratkymi jazdami, ktorych je u mna pozehnane. Pre vasu predstavu, typicky mesiac u mna vyzera takto: 50x5km, 32*15km, 8x30km, 2x100km. Raz za stvrtrok cesta viac ako 200km, raz za rok cez 500km. Ano, nadavam, ked sa mi vypaluje DPF, a spotreba je skoro dvojnasobna, a raz-dva krat za rok sa mi rozsvieti aj kontrolka, ale vzdy som to dlhsou jazdou vyriesil.

Som si teda vedomy toho, co DPF je a ake starosti prinasa, ale zaujimalo by ma, ako je to u PF. Konkretne by ma zaujimalo, ako casto bezne dochadza ku regeneracii, ako dlho trva regeneracia, ako velmi sa zvysuje hladina motoroveho oleja po reneracii, pripadne ine vase postrehy. A tiez, nakolko by ste ma vyslovene odhovorili od kupy PF s DPF (hlavne s ohladom na moje kratke jazdy, a relativne minimalne problemy s mojim sucasnym QQ s DPF).

2015-04-15 20:37:55

Čau, já mám PF V6 2010 s DPF a euro 5 nevím zda "a" nebo "b" a zatím o filtru pevných částic vůbec nevím.

Údajně je to zařízeno tak, že když diagnostika vyhodnotí, že filtr je zanesený( na výfuku je 5 čidel) tak při provozu

speciální tryska vstříkne do filtru naftu a saze vyhoří.

Asi to funguje. Nevím zda to mají čtyřválce stejné.

Zdraví Jenda

2015-04-18 23:16:58

pokud se ti nerožne kontrolka DPF ,která ti hlásí ,že je potřeba delší jízda pro regeneraci tak problém není.U D40 a r51 po face s 2,5d se u některých mění teplotní čidlo za turbem

2016-09-28 19:48:02

Ahojte,

mam otazku na vsetkych majitelov Pathfindera od "plynarov". Su to tie biele facelift-ovane Pathfindery vo vybave SE, rok vyroby 2010 a neskor, co sa vo velkom predavaju v slovenskych bazaroch posledny rok-dva. Tiez mam jeden, a momentalne riesim, ci tam DPF filter je alebo nie je. Aj ked zo spodu vidno nieco, co by mohlo DPF filter pripominat, na pristrojovej doske nemam taku tu zltu ikonku, ako to byva pri inych autach. Okrem toho, koncovka vyfuku je riadne spinava od sadzi, na druhej strane, nikdy som nezaznamenal, ze by z vyfuky vychadzal cierny dym.

Takze ako to mate vy?

2016-10-28 10:18:16

ronyx: tak to by zaujimalo i mna, pretoze mam jeden z tychto PF a pri cipovani sa ma na to chalan pytal ... ked vsak sahol do vyfuku a vytiahol ruku ciernu ako kominar, len skonstatoval ze DPF nemam

2016-10-28 10:52:40

erricco: Takze, dal som si to overit v servise podla VIN, a potvrdili mi, ze na 99% nemam DPF. To zvysne percento je len o tom, ze to neskontrolovali fyzicky. Ale pozrel som to sam zospodu, a evidentne tam filter nie je.


Odpovědět