Fórum - Téma


PF Automat JO NE


Fórum Pathfinder PF Automat JO NE

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3  4

Alf
2007-12-27 17:29:18

Mám dotaz jaký je názor z praxe na utomat do Pathfinderu ?? Co jsem četl různé recenze tak mne to kapku odrazuje ,nikdy jsem nic v automatu neměl.

2007-12-29 14:16:49

s automatem jsem nejezdil, ve všech recenzích ho dost hanili, ale možná je to trochu tendeční. Nekde jsem četl, že automat je celej převzatej s Americkýho Pathfindera a z toho vyplývají následné Evropské potíže....

V Amošce to fachá nejméně s V6- 4,6 litru a v Evropě většinou s V4 - 2,5 dci i když je to dostatečně silnej motor asi na původní automat se musí více točit apodobně...... Ale zase do terénu je to podle mého osobního názoru lepší ....neutavíš spojku, rozjedeš se bez problémů do 39 stupnového kopce aniž by sis couvnul( což je někdy vskutku užitečné , třeba když už za tebou nic není, nebo naopak je za tebou třeba strom)

2007-12-31 13:59:37

Urcite na R51 je vhodnejsia manualna prevodovka.Automaticka prevodovka radi divne ,dost sa motor vytaca a podla mojho nazoru radi neskoro.Aj ,ked mozem povedat,ze je uz novy soft na prevodovku,ktory zlepsuje jej funkciu.

Alf
2007-12-31 17:52:18

Doufám že tvé informace pocházejí od dobrého zdroje .Nový soft ?? To znamené že bude možnost up date ??? Nebo to takto nefunguje a příjdou pak jen inovované převodovky ?? A starší mají smolíka

Pohodlí a úspora

Hypertronic CVT je technologicky vysoce vyspělá bezestupňová samočinná převodovka, přinášející ve srovnání s konvenčními automaty hladší chod a především vyšší účinnost. Ačkoli má dobře známý vzhled tradičních automatů “P-R-N-D-L”, je její funkce zcela odlišná. Místo série ozubených převodových kol totiž CVT používá jenom dvě kola s proměnlivých průměrem, spojená ocelovým pásem z velmi přesných článků. Systém je optimalizován pro nejvyšší výkon dvoulitrového motoru. Aby dobře zvádl vysoký točivý moment silného motoru, používá nový Hypertronic CVT široký, vysoce pevný ocelový pás a vysokotlaké hydraulické ovládání celého systému. Na rozdíl od CVT, osvědčeného u vozů B-segmentu (Nissan Micra), nepoužívá Hypertronic CVT elektromagnetickou spojku, ale podobně jako klasické automaty olejový měnič a planetové soukolí. Oproti běžným automatům s měničem uzamykaným až při rychlosti 50 km/h ale měnič Hypertronic CVT přechází do uzamčeného režimu “lock” už při rychlosti 20 km/h, což významně omezuje dobu prokluzu a šetří palivo. Při použití měniče točivého momentu se Hypertronic CVT méně namáhá při “plazení”, extrémně pomalé jízdě typické pro městské zácpy. Nissan tak nabízí první CVT převodovku na světě, která se dokáže bez námahy plazit a zároveň výtečně zvládá rychlou akceleraci, rozjezdy do kopce i parkování. Další úspory si novinka připisuje díky mnohem menšímu vnitřnímu tření, než s jakým se setkáváte u konvenční převodovky. Vozy vybavené Hypertronic CVT jsou tedy proti klasickým automatům ve svém výsledku vedle pohodlnější jízdy zvýhodněny i nízkou spotřebou paliva, srovnatelnou s automobily vybavenými manuálním řazením. Zcela unikátní výhodou Hypertronic CVT je v porovnání s jinými CVT systémy možnost využívat při zpomalování vozu velmi účinně i motor, stejně jako u převodovek manuálních. Na voliči jízdního režimu najde řidič i další prvky obvyklé u samočinných převodovek – přepínač na sportovní styl vyžene otáčky motoru do vyšší sfér, kde se vůz chová dynamičtěji. Naopak zimní režim, používaný ovšem nejen na sněhu, ale třeba i při tažení velkého přívěsu, klade na první místo co nejlepší přesnost točivého momentu, velkou sílu záběru.

Někde jsem našel že to dží otáčky cca kolem 2000 teda pokud nejdeš do extremů

Alf
2007-12-31 17:56:01

Razance a styl

Snad každého řidiče, který má srdce sportovce, musí nadchnout lahůdková specialitka Nissanu – úžasná kombinace samočinné a sekvenční pseudošestistupňové převodovky Hypertronic CVT M6. Jízda s Primerou vybavenou touto novinkou se prostě nedá přesvědčivě popsat, tu si každý musí prožít sám. V principu nabízí kulisa převodovky CVT v jízdním režimu (D) možnost vychýlení páky voliče z její tradiční přímé dráhy napravo, do krátké paralelní dráhy. V této části kulisy řazení může řidič manuálně řadit šest rychlostních stupňů pohybem voliče vpřed nebo vzad, jako u sekvenční převodovky v závodních autech. Neřadí přitom samozřejmě reálné převodové stupně, ale vlastně vybírá řídicí jednotce předprogramované nastavení převodového poměru, takže i přechod mezi jednotlivými “stupni” je hladký a plynulý. Řadí se zcela bez problémů pod plným plynem nahoru i dolů a motor velmi ochotně reaguje s téměř okamžitou odezvou. Novinka má přitom v sobě zakódovanou ochranu proti poškození, takže když náhodou v sekvenčním režimu "zapomenete" řadit, převodovka to v kritickém okamžiku udělá za vás sama. Při přetočení motoru až na hranici nejvyšších povolených otáček tedy místo zapnutí omezovače otáček samočinně (a hladce) přeřadí na vyšší stupeň a naopak. Díky schopnosti CVT využívat aktivně motor i ke zpomalování je jízda v nové Primeře vybavené CVT M6 opravdu srovnatelná s řízením závodního vozu vybaveného sekvenční převodovkou. Na pestré cestě plné zatáček, stoupání a klesání, s častým předjížděním, si ji vychutná doslova každý, kdo alespoň občas usedá za volant s chutí. V hustém městském provozu přitom můžete na řadicí páku klidně zapomenout a infarktovými zácpami proplouvat díky samočinnému řazení v naprosté pohodě. Hlavně ve verzi CVT M6, montované na přání do Primery Sport, je nová převodovka unikátem, který stojí za vyzkoušení.

Tak pokud je to tak že soft se dá v této převodovce měnít a aktualizovat a tao převodovka má pomyslné stupně variabilní , pak tedy i pomocí softu je možné teoreticky změnit počet stupnů v manuálním režimu

2008-01-01 14:15:48

Alfe ,

fakt dobrej a zajímavej článek, skoro ho je škoda jej dát jen do diskuse. ( kde si čerpal info ??? ) Otázka je co všechno je schopen Nissan do PF namontovat. třeba ta CVT M6 , Aby to nezústalo jen u té Primery.

Faktem zústává , že celá Evropa je konzervativní co se automatů týká...... a cena nafty a bentínu je o hodně vyšší než např v USA. proto se asi Evropanum do automatů moc nechce. Ale vem si že v USA , Japonsku nebo v Koreii se ničím jiným než automatem nesvezeš. Už i v Evropě se luxusní značky dělaj skoro výhradně s Automatem s možností sekvenčního řazení. Podívej na Ferrari dneska - "s manuálem asi těžko...." ( možná by se tím už dneska nikdo nerozjel)

Automat je good..... ,ale asi bych chtěl automat aspon se 6-ti nebo 7-mi kvalt em ( ikdyž jen virtuálním)

Já osobně bych ho dneka bral ( sám tedy mám manuál , ale už mě nějak unavuje ) ... No a už máš vybráno???

2008-01-03 12:07:31

Takže mám PF s automatem, velmi výhodná koupě předváděčky z D, lze říct, že je čerstvě zajetá. Reálná průměrná spotřeba se pohybuje okolo 10-10.5l/100km (dle počítače po okreskách od 8.5 - do 9.5, dálnice okolo 10.5, město 9.5-10.5 nebo i víc dle stylu jízdy, hustoty provozu a zahřátí motoru).

Co se týká pružnosti při rozjezdech a jízdě - no problem. Je ale nutné neposuzovat zrychlení dle zvuku motoru (při sešlápnutí plynu se zvednou otáčky a při jejich konstantní výši ale auto plynule zrychluje) Výše otáček při zrychlování závisí dle míry sešlápnutí pedálu. Při ostřejším rozjezdu či zrychlení se motor točí výš, nebo si případně podřadí, při ubrání plynu okamžitě řadí vyšší stupeň atd..

Některé automaty umí dlouhodobě "číst" řidičův styl a přizpůsobovat svoji charakteristiku - jestli to umí i ten v PF nevím, spíš ne.

V terénu (nijak extrémním jako po nápravy v bahně apod) se chová výborně. Například v kopci neztrácíš čas při vynuceném podřazení apod. Zastavit v kopci s kluzkou zasněženou trávou, dát tam 4LO a rozjet se bez couvnutí - naprostá pohoda.

Při rozmýšlení zda jít do automatu nebo ne, mě recenze trochu zviklaly, ale nakonec jsem jim moc nevěřil a udělal jsem dobře.

Alf
2008-01-04 06:54:27

mmuf super díky za cenné info přímo z praxe. Já také původně chtěl manuál ale jak jsem psal dostal jsem nab kterou jen těžko odříct tak to bude automat. Ješte jak se pak řadí v tom manuálním modu ??? A ješte jeden dotaz co jsem koukal na specifikace pro své auto mám tak difenciál se zvýšenou svorností a pak co mne pudivilo je tak ješte psáno uzávěrka diferenciálu ??? To mne trochu mate protože co jem četl tak u PF vůbec nedělají uzávěrku ?? Né že na ní trvám a si ji ani k ničemu nebudu potřebovat (doufám ) ale udivije mne že to tam mají takto rozepsané. Netušíš tedy jak to je ???

cislo tak tady je pár odkazů od kud sosám info http://www.reflex.cz/Clanek724.html http://www.tommu.cz/nissa...roba%20a%20prodej&klic3=3

Tady je docela zajímavý ten grafík ,akorát co mne není scela jasné ten nákres vedel .Myslel jsem že převodovka budou dva kužely proti sobe ,le tento nákres mne k ničemu nepasuje ??

2008-01-04 10:11:05

Alfe,

nezapomen sem přihodit nějaké fotky až si PF převezeš......

P.S. hrozně se mi líbí jak všichni, když si vybírají nový auto a začnou uvažovat o SUV tak si myslí že do terénu skoro nepojedou a když tak jen nějakej úvoz při cestě na chatu. Kdo si pak nakonec vybere PF tak kouká rychle vlítnou do něčeho odvážnějšího..... brod, sníh motokrosová dráha apod. Je super , že PF není obyčejný naleštěný SUV a je jak magnet na nějaký adventure.. Většina prvních fotek PF od členů je z nějaký kluzký, strmý nebo nakloněný legrace........

2008-01-04 10:44:25

takže dle mých info: myslím že klasická (mechanická) uzávěrka v PF není, ale její funkci řídí elektronika, asi s využitím ESP a ABS (u zřazeného 4LO svítí ESP OFF)

manuální řazení je možné, ale auto má stále přenos výkonu přez měnič momentu (tozn. nechová se jako manuál s pevným přenosem výkonu přes spojku, také v případě pře- nebo podtočení motoru tě nenechá zařadit nevhodný stupeň, případně sám přeřadí..)

Myslím si, že CVT převodovka o které píše alf v PF není..

2008-01-04 12:47:20

Zdravim,

pokud se nemilim w PF se nachazi 5 stupnova Automaticka Prewodovka s moznosti manualniho razeni, nenachazi se tam prevodovka CVT.

CVT muzes najit napriklad w Nissan X-Trail, ale jenom z benzinovim motorem 2,5Ltr, 169KM.

U toho sameho auta z motorem diesla je montovana 6 stupnova Automaticka Prevodovka. Mam dojem, ze ma moznost manualniho razeni.

Prijemny den preje

Trail

2008-01-04 12:54:52

Ano je to tak jak říká XTrail, A i nový Qashqai má taky dvě verze automatů - CVT bezestupňový jen s benzinovým motorem 2,0L a k dieslu je JEN A POUZE 6 ti stup. autom. klasika A/T http://www.nissanclub.cz/model_detail.php?id=5

Jinak moc pěkné a zajímavé čtení a odkazy od Alfa

Alf
2008-01-04 20:40:02

Jasně hned jak bude tak přihodím i foto. Jen mne tedy stále nejde na rozum ce je tydy v PF za tu automatickou převodovku ??? To však brzko zjistím na vlastní kůži

2008-01-04 20:43:00

Zdravicko.

Souhlasim.. zajimave cteni sem Alf umistil. Moderatori by to mohli zredagovat, zlepit a umistit v Clancich, muze to zajimat vice ucastniku Forum, urcite ne kazdy cte vsechny odkazy.

Takova propozice.

A co do A/T v PF urcite JO, je to pohodlnejsi. Proc porad 'michat' v kvaltu?

Urcite to docenis. Myslim, ze v Evrope by bylo vic uzivatelu A/T kdyby byla ta lepe cenove pristupna. Hodne uzivatelu je pri vyberu omezeno rozpoctem do ktereho se A/T nevejde.

Prijemny den

Trail

2008-01-04 20:48:31

Do Alf: v PF je:

1) 6 stupnova Manualni prevodovka

2) 5 stupnova Automaticka prevodovka A/T s moznosti manualniho razeni [nemylit z CVT]

To asi toliko ohledne prevodovky.

Trail

Alf
2008-01-04 20:59:54

Asi máš pravdu . U mne to bylo práve naopak PF a automatem mne vycházelo levneji naž PF v manuálu. Jediné co bylo hlavním důvodem volby 7 sedadel u manuálu bylo jen 5 a bohužel další zádrhel byla to N1 a to je problém s vlekem . Tachograf jsem si nedovedl předtavit

2008-01-04 22:37:14

Ještě mě napadla jedna výhoda automatu - a tou je mnohem komfortnější tempomat. Nastavenou rychlost drží a pokud potřebuje tak si přeřadí. To znamená, že tempomat je možné používat při rychlostech od těch cca 40 kmh-1, přidávat a ubírat tlačítkem na volantu. Při výjezdu z obce (50) jenom obnovit tlačítkem uložených 90kmh-1 a PF si sám zrychlí včetně řazení atd..

2008-01-05 20:55:20

Tak to máš tede recht.... to mě na manuálu pěkně štve .... Alfe - to je fakt dobrý.

páč na manuálu jak šlápneš na spojku okamžitě se vypne tempo až zakvaltuješ musíš zase na tlačítko, naštěstí si pamatuje původní rychlost , ale A/T v tomhle musí být naprosto super........Jdi do toho a ničeho se neboj.......

2008-01-08 22:37:48

Ano existuje novy soft aj preprevodovku aj pre motor.Nic sa nemeni nahrava sa consultom.Zalezi ci auto uz ho ma ,alebo nie.Z auta sa consultom zisti verzia softu ,v riadiacej jednotke motora a prevodovky.Potom si pozriem do tabulky ci je nova verzia a tu nahrajem do auta.Tato procedura trva cca 0.5 hod.pre ECM

Alf
2008-01-10 19:31:45

Tááák a je to. Pf už je doma Je to opravdu paráda. Sice automat je opravdu kapku nezvyk ,ale musím uznat že je to opravdu dosti pohodlné. Tak co už vím jistě převodovka CVT tam není. Je tam znát jednotlivé stupně. Přeřazuje to cca v 3000 otáčkách. také jsem zkoušel manuální mod ,ale D je kapku pohodlnější . Už chápu co všem vadilo v redakčních testech na AT není to asi na závodění pak to přeřazuje cca kolem 4000ot . Co je úžasné ty rozjedy ko kopce ,to opravdu nemý chybku. Pak mám dotaz na Cislo nemáš náhodou obrázkový návod kam namontovat SPEED KIT. Objednal jsem také v Nemecku vše přišlo OK ale mám pocit že návod s nákresem je na TOYOTU Tak si ted nevím rady kam s tím ??


Odpovědět

1  2  3  4