Fórum - Téma


Péče o lak automobilu


Fórum O článcích Péče o lak automobilu



Diskuze o článku

Péče o lak automobilu

Kdo má zájem o to, aby lak jeho vozu byl ve skvělé kondici a vypadal krásně, musí jeho péči věnovat pravidelně chvíli času a znát trošku know-how celého postupu práce včetně vhodnosti výběru vosků a přípravků. Pečlivě opečovávaný lak může automobil vizuálně značně omladit a též za...


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 21

2008-08-29 19:43:54

já dnes stříkal u Frenkýho dutiny

2008-08-30 00:43:12

takže ještě koupím:

Brusnou složku

Leštící složku - Turtle Wax Platinum

Barevný vosk - Turtle magic stříbrný

Tvrdý vosk

silikonový olej ve spreji

to tam nechám 1000,-

Na míchám to :1díl tvrdého, 2díly stříbrého, 2díl leštícího +1 díl brusného+ silikon + teflon

Snad to nějak dopadne

2008-08-30 08:35:13

Papír: Jj, tak by to bylo ideální. Větší škrábance předem udělej brusnou pastou, nemusíš celé auto. Po navoskování nechat pár hodin reagovat s lakem ve stínu a teprve pak vyleštit měkkým hadříkem. Počáteční unvestice je vyšší, ale pak to máš na pár let v klidu. Před samotným voskováním auto důkladně umyj a vysuš.

2008-08-30 10:38:53

Když počasí vydrží, udělám to o víkendu. Přidám i nějaké fotky.

2008-11-09 20:25:13

O auticko pecujem dokonce kdyz se to nestiha myje se i za tmy . Ale musi se posvitit dvema autama

kliknout na ty bily ctverecky a pak se ukaze foto

2008-11-09 21:08:42

Svobi: To není vůbec marné, protože právě pod umělým osvětlením je vidět výrazněji mikroskopické škrábance na laku a dá se s tím pěkně pohrát, aby zmizely. Když leštím lak svých aut, tak kontrolu dokonalosti výsledku vždy prověřuji pod zářivkami v garáži.

2008-11-10 15:59:42

Tak to je dobre dokonce je umyta lip nez jsem cekal jeste by ji to chtelo nalestit ,ale to az na jare a kdyby ji nekdo chtel za 160 000kč by byla k mání r.v2001-2.2di chip na cca 130 koni elektrony novy letni a zimní .

2009-01-29 09:49:48

DORIS:Opravdu obdivuji tvou pečlivost.Na jaře asi budu muset vyzkoušet tu tvou "technologii" Snad se mi podaří zastříknout nějaké škrábance-poněvadž mi to minulý týden nějaký H***** objelo klíčem... A pak bych to dle tvých rad moh i pěkně naleštit.

2009-01-29 10:36:02

technics.net: Díky, to mne těší! No nic složitého na tom není, jak budeš mít dostatečně vytvrdlý a zralý opravený lak, klidně to ošetři tou směskou. Já už nic jiného ani nepoužívám, protože se s tím lehce pracuje a výsledek je dlouhodobý a super. Navíc to nepoškozuje lak ani plasty či pryžové díly. Nemám zkušenosti se všemi druhy vosků, co jsou nabízené v obchodech, nicméně ty, co jsem zde zmínila, se spolu bez problému snášejí a po přidání obou typů olejů - silikonový a teflonový to získá výborné vlastnosti. Poměr složek směsi se upravuje dle momentální potřeby a i když tam dáš třeba těch olejů víc, nic se nestane, jen to třeba déle zasýchá a zpočátku chytá více prachu. O to déle to však na laku vydrží a snadněji se aplikuje . Vždy je však potřeba mít na paměti, že ochranné vlastnosti této směsi jsou dlouhodobé a tudíž několik měsíců se lak nedá bez odstranění této konzervace přelakovat novým.

2009-02-12 21:15:32

Doris prosimtě čím se voskujou ty elektrony? Je nějaký přípravek kde bych mohl zakoupit? Díky moc

2009-02-12 22:20:40

Voskuji je stejnou směskou, jako lak auta, akorát tam dávám větší množství těch olejů, aby rozpustily případné nečistoty a zamezily jejich usazování. Pro vyleštění povrchu liťáků mi asi nejvíc vyhovuje vosk od Turtle - série Platinum,

http://sport.sunshop.cz/d...k.aspx?sklk_id=U4T0000101

v případě jemných škrábanců nebo zašlého povrchu je lepší 3M profi pasta. Přidej k tomu cca 15% silikonového a teflonového oleje (dohromady je to těch 15%) a po promíchání můžeš leštit. Je třeba skutečně důsledně roztírat vosk a krouživými pohyby rovnoměrně rozleštit po celé ošetřované ploše.Musí zůstat jen tenká mikrovrstva vosku, hrubá vrstva je zbytečná a neúčelná a akorát se pracně leští. Po důkladném zaschnutí stačí už jen přeleštit suchým měkkým hadříkem.

2009-02-15 01:06:43

děkuju moc pořídim a vyleštim

2009-03-08 11:11:38

Zdar.Kúpil som si leštičku karosérie a v návode na použitie bol napísaný postup leštenia tak že nanesiem prípravok na leštiaci kotúč priložím ho ku karasérii a začnem leštit.Proste pravý opal toho ako je to napísané v tomto článku od DORIS a na etikete leštidla.No a teraz si z toho vyber.Čo vy na to?

2009-03-16 13:27:36

Já leštím lak zásadně ručně, leštičky neuznávám jako dokonalý a šetrný prostředek hlavně kvůli omezenosti použití ve skulinkách a jiných obtížně přístupných místech. Mimochodem, co se Ti na tom návodu zdá přesně naopak? Přípravek musíš vždy rozleštit po laku a je jedno jestli ručně nebo leštičkou.....Nějak tomu nerozumím Když se koukneš na návod na jakémkoliv vosku, je to všude stejné - nanést a rozleštit na lak auta a po zaschnutí vyleštit měkkým hadříkem k dokonalosti.

2009-03-17 10:51:52

Ahoj, navody od Doris a vsetky vase postrehy tu na fore su uplne super, az tak ze som si ich nasiel aj zo Slovenska, fakt super stranka a debata

Ja som si tiez zohnal potrebne pripravky, ze sa idem postarat o svoj lak na aute, pekne som ho vyumyval, no ked bolo take ciste som zistil, ze na aute je kopec skaredych skrabancov Medzitym sa auto uz aj zaspninilo. Skrabance som vsak vyfotil a chcem sa s vami poradit co s nimi, ci bezny clovek bez navstevy servisu s nimi dokaze nieco urobit.

Tych skrabancov je pomerne dost takze ich fotky sem dam asi nejak postupne a pre prehlad ich ocislujem.

1. zacnem skrabancami pod dverami na zadnych dverach batozinoveho priestoru.

2. dalsi je najvacsi skrabanec na aute - priamo na kufri, zhora nadol, hned pri logu, kuknite foto.

3. hore nad zadnymi dverami kufra je opat dalsi skrabanec, dost podobny ako skrabanec c.2

Snad sa mi sem podari bez problemov dat aj fotky tych skrabancov.

Zatial tolko, mam pripravene este bohuzial aj dalsie...

Tak spolieham na vas a vase rady co s tym

2009-03-17 11:31:04

Tak davam hned do pozornosti aj dalsie skrabance...

Pokracujem v cislovani po mojom predchadzajucom prispevku

4. skrabanec vpredu pri svetle

5. taky maly skrabanec pri spatnom zrkadle - ako keby od skalky

6. na kryte motora su tiez podobne skrabance ako c.5

7. naraznik a na nom vela malych skrabancov, nevyzeraju take hlboke ako c.5 a c.6

Plus samozrejme pridavam aj obrazky

2009-03-17 12:01:44

No a aby to este nebolo vsetko tak posledna vec ma mrzi najviac. Dost casto mam auto zaparkovane medzi panelakmi a pravedpodobne nejaky dobrak mi nieco vyviedol, ktovie...

8. Na zadnom pravom narazniku, hned nad kolesom mam take odreniny - rovno dve, a su tam aj male preliaciny.

Nie su tak dobre viditelne, preto davam viac obrazkov z viacercyh uhlov, aby ste videli ako to presne vyzera.

Nevadi to velmi tomu autu, len cloveka to stve, ze niekto mu take nieco urobil, a chcel by som to nejak dat do poriadku, tak vas prosim o rady aj s tymto. A asi to aj treba lebo ktovie co s tym lakom bude za par rokov ked sa to necha iba tak bez osetrenia.

Verim, ze mi aspon trosku pomozete, co s tym vsetkym a tesim sa na vase reakcie

No na zaver tejto mojej fotodokumentacie musim len skonstatovat ze auto je v podstate nove a ma 8 mesiacov a to pravidelne parkovanie medzi panelakmi mu nerobi zjavne dobre.

Chcem sa opytat, to mate aj vy ostatni take doskrabane auta alebo ja som nejaka vynimka?

2009-03-17 12:52:05

Kosmetické vady jsou marné při používání auta. U měkkých a tenkých laků, jako má třeba Mazda, je to dvojnásobně háklivější na poškození. Drobné škrábance, které nesahají pod čirý lak, můžeš zkusit rozleštit třeba tou 3M pastou, ale pozor, lak je velmi tenký a snadno se prodře až na barvu U těch hlubších to lze opravit retušovací tužkou a zakápnout lakem, doporučuji se vyhnout vodou ředitelným barvám, jsou nepoužitelné na takové opravy. Dokonalou opravu lze však docílit jen zástřikem, jinak to bude vždy vidět a poznat.

Zde jsem psala v článku, jak na drobné opravy laku:

http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=10

U menších poškození bych to řešila asi opatrným přeleštěním brusnou pastou BEZ vosků a olejů A následně bych místo odmastila a jemným štětečkěm bych to přetřela akrylovou barvou a po zaschnutí bezbarvým lakem stejné báze. Po cca 48 hodinách vytvrdnutí při teplotě alespoň 20°C bych toto místo pak ještě přeleštila opatrně 2000 vodním smirkem a následně brusnou pastou, třeba tou 3M, která je jedna z nejlepších, co jsem zkusila. Po cca měsíci zrání laku to pak můžeš už v klidu převoskovat. Oprava laku tímto způsobem je vždy znatelná, ale při troše šikovnosti se dá docela slušně zakrýt původní poškození a zamezíš tak odloupávání nebo poškozování laku v okolí oděrky.

Důlky v karoserii od parkování se dají buď "vytáhnout" – existují specializované firmy, které toto umí bez následného lakování – toto jde v případě, že není poškozen lak a nebo přetmelit, srovnat a pak komplet díl přestříkat.

http://www.afterstorm.cz/sluzby

http://www.autoglanc.cz/d...ky-v-karoserii-oprava.htm

2009-03-17 14:00:06

ahoj doris! prosím ťa nevieš mi poradiť či sa s tým da ešte niečo urobiť? tú čiernu ochrannú lištu možno zoženiem niekde z vrakoviska,ale s dverami si neviem rady.myslíš že by mi pomohla tá pastelka a potom reštaurátor laku? striekať to nedávam,lebo to by ma vyšlo asi dosť draho,takže ťa prosím o radu.to je najhorší škrabanec aký sa mi na aute vyskytol.tie mikroškrabančeky už radšej ani nepočítam a tiež kapotu mám dobitu od kamienkov,ale to asi každý že? doteraz som používal len triplewax colour polish,ale to veľmi nezabralo ani na tie najmenšie chybičky pridávam fotky ako to vyzerá.je to dosť strašné,ale už som si na to pomaličky zvykol

2009-03-17 19:12:49

Šamanik: Ahoj!Lištu můžeš snadno opravit přestříkáním pomocí tzv. strukturovače plastů, což je černá barva přímo na plasty, která po nástřiku vytvoří charakteristickou strukturu neleštěných plastů. Při troše šikovnosti to jde i s akryly od Motipu, ale je třeba použít základ na plasty - změkčovač. Kupuji to ve speciálkách pro autolakýrníky, ale i v mototechně by to mohli mít.

Co se týče toho šrámu, tak ideální stav je samozřejmě přestříkání, pak by to nebylo poznat vůbec, že tam něco bylo, ale v případě levnější opravy můžeš použít návod z mého předchozího příspěvku nebo z článku, na který jsem odkázala. Je to piplačka, musíš trefit odstín a co nejvíc i strukturu metalízy, což jde štětečkem dost špatně a pak i výšku vrstev barvy a finálního laku. Vhodné jsou opravné sady retušovací barvy a laku přímo od Nissanu, jsou na bázi akrylu, tedy neředitelné vodou a mají hodně přesný odstín. Ten bezbarvý lak nanes v nepatrně hrubší vrstvě a částečně i na okolí poškozeného místa. Po vytvrdnutí ( minimálně dva dny nechat v klidu při teplotě aspoň 20°C) to můžeš opatrně přebrousit vodním smirkem 2000 a pak leštící pastou 3M. V žádném případě pro opravu takových poškození nepoužívat vodou ředitelné barvy, je to práce k ničemu. Špatně drží k podkladu, jsou pro broušení měkké a vydřou se. Mizerně schnou a bez povrchového laku na akrylové bázi nemají žádnou odolnost.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 21