Fórum - Téma


Péče o lak automobilu


Fórum O článcích Péče o lak automobilu



Diskuze o článku

Péče o lak automobilu

Kdo má zájem o to, aby lak jeho vozu byl ve skvělé kondici a vypadal krásně, musí jeho péči věnovat pravidelně chvíli času a znát trošku know-how celého postupu práce včetně vhodnosti výběru vosků a přípravků. Pečlivě opečovávaný lak může automobil vizuálně značně omladit a též za...


1  2  3  4  5 ......... 21

2008-02-22 12:59:19

Alesh: A má to být včetně řidiče?

2008-02-22 20:02:48

Ano Doris.Můžeš vysát i řidiče.

2008-02-22 20:07:10

Supér!

2008-02-22 20:18:01

Teda Romčo Ty jeden myslím Tě naučíme, slušným mravům na srazu

2008-02-23 10:49:41

Doris: Právě jsem teď taťkovi ukazoval fotky tvojí Primery a ani nechtěl věřit, že má už 16 let. Ta moje bude mít letos v květnu 11 let a oproti té tvé je to hotový vrak

2008-02-23 12:20:17

Mino: Ale kdepák, Tvoje je v nejlepších letech. Primery a celkově Nissani jsou trvanliví a najezdí spoustu kilometrů. Naše Primka kdysi vypadala skutečně hrozně a má za sebou nelehký provozní život. Je mým miláčkem, na staré roky se má už skvěle a je o ni dobře postaráno. Není to auto na denodenní ježdění jako kdysi. Moc si toho autíčká vážím a mám v úmyslu si ho nechat.

Třeba ty moje rady ohledně péče budou ku prospěchu a pomůže to lidem autíčka dostat do hezkého stavu, alespoň tedy vizuálně.

2008-02-24 12:38:21

Velmi pekny clanok. Ked bude casu tiez sa vymaznam so svoju P11, ale dnes som ju len tak narychlo splachol a vsimol som si ze v prahoch je blato(ked ze mi prahy az tak nepriliehaju ), umyvate prahy aj z vnutra?

2008-02-24 14:29:28

DracikVTH: Díky , jinak prahy, pokud máš na mysli tu část pod dveřmi, tak ty umývám i voskuji, dutinu uvnitř prahu ne. Ta je oštřena spešl voskem, který teplem vzlíná a roztáhne se na celou vymezenou plochu. Průniku nečistot do prahů hodně zamezují i zástěrky. Vzhledově to možná není ono, ale je to dost užitečná věc na autě.

2008-02-24 14:36:47

Jinak dnes jsme měli takovou malou akci z druhého klubu a při té příležitosti jsme vyzkoušeli recepturu na docela zašlém a vybledlém laku. Přeleštila jsem na ukázku dva místa na kapotě a pak vyfotila. Posuďte sami. Při pohledu naživo je ten rozdíl markantní a taky je to dost cítit na dotek. Když přejedete dlaní po sice čistém, ale zanedbaném laku, slyšíte jakoby jemný šum, když udělám totéž na navoskovaném laku, není slyšet nic. Lak je nádherně hladký a silně odpuzuje vodu. I to jsme vyzkoušeli. Jsem si připadala jako v té srovnávací reklamě a prací prášky.......

2008-02-24 14:39:42

Dost dobré

2008-02-24 16:43:38

Tak jsem to dnes u babička poprvé ručne umyl. Nijak zvlášť, ale aspoň trochu. Tak pěkné to auto nebylo snad ani když jsem jej kupoval. Jenže strašně moc vylezly všechny ty boule, škrábance a další nerovnosti Ale aspoň se na Primeru zas dá dívat.

2008-02-24 17:50:35

Hehe, taky sem dneska umyval, poprvni co to mam sem to vzal rucne, a tech skrabancu po predchozich majitelech sem nasel... Bych se chtel jeste zeptat, jak zapravit tady ty drobnustky, treba jestli se da sehnat nekde ta barva stribrna perlet, co mam na p11.

2008-02-25 09:29:11

Jak osetrit predni naraznik kdyz je tam zazrana spina a hmyz. Vse jsme delal vecma od Zelvicky vse se leskne krasne jeste pristi tejden pouziju lak + teflon a rozlestim to. Ty papirovy rucniky skvela vec padly 4 role. Jen ten predni naraznik se mi nijak nepodarilo vycistit. Jak na to?

2008-02-25 10:50:35

zelvon: Opravit jde všechno, korekční tužky existují a na metalízu to bývá včetně bezbarvého laku. Metalíza - pigment sám o sobě nemá ochrannou funkci, takže je potřeba opravené místo i přelakovat. Něco jsem o tom napsala v článku zde: http://www.nissanclub.cz/...detail.php?id=10&lang=cze

Dokonalá oprava je možná jedině přestříkáním nejlépe celého dílu nebo alespoň zástřikem - u stříbrných metalíz je to velmi náročný úkon na dopasování odstínu barvy.

2008-02-25 10:57:24

No to mi povidej, byvaly majitel asi tuknul pravou stranua je to tam zapravovane, a barvu moc netrefili :) Toz nejspis budu muset nasetrit, protoze je toho hodne, ale rad bych si to auto hodil fakt do dobreho stavu, protoze rozhodne za to stoji a kdyz vidim Doris to tvoje, tak si rikam ze to ma i smysl :)

2008-02-25 11:02:26

HonzaGT: No ideální je tomu předejít, to jest nenechávat tam ty zbytky hmyzu dlouho, protože jejich těla obsahují organické látky velmi agresivní pro lak, dokáže se to slušně prožrat a nikdy už to nebude možné dokonale vyčistit. Pokud je to stará a zažraná špína, pomůže už jedině to přebrousit leštící pastou, třeba výše zmíněnou 3M a použít k tomu silikonový olej, aby to šlo hladčeji a pak lépe odpuzovalo nečistoty. Samotné vosky Turtle jsou účinné pro leštění navrácení pestrosti barev, ale na laku nevydrží tak dlouho, proto je míchám s dalšími složkami. Některé se navíc nepříjemně leští, produkují velké množství prachových částic. Na voskování předního nárazníku v letních měsících výrazně přidávám množství silikonového oleje, zbytky hmyzu pak jdou očistit snadněji a lak si udrží déle ochrannou mikrovrtvu. Přesto v letních měsících provádím dodatečně voskování předních partií auta a to i jednou za měsíc. Je to otázkou pár minut. Vyplatí se to.

2008-02-25 11:10:17

Zelvon: Určitě to má smysl, takhle kvalitní a trvanlivá auta se dnes už nedělají a když už, tak za nekřesťanské peníze. Opravy zatřením jsou na laku vždy vidět. Metalíza se nedá takto trefit, ač je namíchaný odstín přesný. Obsahuje různá aditiva, která zajistí při stříkání správnou plohu a výšku zrnek pigmentu, což u natírání štětcem nejde dosáhnout. Rozhodně nástřik je nástřik, oprava pak není ani vidět a často ani poznat. Jedinou překážkou bývá samozřejmě vyšší cena. Rozhodně však doporučuji nechat nastříkat vždy celý blok dílů z jedné strany, protože když třeba nalakuješ jedny dveře, tak na 90% se budou jevit jinak, než zbytek auta. Když jsem lakovala na Mazdě přední nárazník kvůli poškození od pohozeného drátu na cestě , tak jsem lak musela zakončovat v bočních ohybech nárazníku, neboť barevný přechod byl znatelný i u čirého laku.

2008-02-25 14:31:01

A co mam pouzit na hadice a umele hmoty v motorovem prostoru.

2008-02-25 15:38:40

Já používám převážně silikonový olej - ten je na gumu a plastové díly v motorovém prostoru ideální, a pak ještě přípravek od Armorallu - Protectant Foam. Je to pěna, která umí čistit i chránit plasty. Je vhodná i na palubovku auta.

2008-02-25 21:55:59

Dekuji uz du schanet a o vejkendu si du hrat. Jen premyslim co s tim prednim naraznikem ani tvrdsi houba s tou spinou nic neudelala ach ju.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 21