Fórum - Téma


Péče o lak automobilu


Fórum O článcích Péče o lak automobilu



Diskuze o článku

Péče o lak automobilu

Kdo má zájem o to, aby lak jeho vozu byl ve skvělé kondici a vypadal krásně, musí jeho péči věnovat pravidelně chvíli času a znát trošku know-how celého postupu práce včetně vhodnosti výběru vosků a přípravků. Pečlivě opečovávaný lak může automobil vizuálně značně omladit a též za...


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 21

2009-09-01 11:48:02

Tak som sa rozhodol pre moznost pouzit povodne urobenu zmes s Turle Wax Platinum Extra Gloss bez ziadnych dalsich prisad.

Pridal som do nej viac farebneho vosku a viac olejov. A cele som to skusil dat zatial iba na strechu auta. Robil som nieco take 1-krat takze nemam celkom predstavu ako to ma vyzerat ked sa to robi. Preto sa na mna nehnevajte ze sem dam aj fotky (ako to vyzera mnou natrete na streche a foto tej mojej zmesi) ako to dopadlo aby ste mi mohli pripadne poradit. Dakujem

2009-09-01 12:09:38

Jj, tohle vypadá dobře. Myslím, že se Ti to povedlo. Jak se Ti to jinak leští, jde to lehce? Důkladně to krouživým pohybem nanášej, je třeba si s tím trochu pohrát a kroužit tak dlouho, až ten vosk skoro zmizí, na té prostřední fotce to je docela pěkně vidět. Nechat to dobře zasnout a pak vyleštit do zrcadlového lesku. Ve finále to leštím jelenicí, kůže dokáže mnohem víc, než obyč hadřík. Pokud by něco z toho šlo hůře, přidej do směsi ještě trochu silikonového oleje. Já ho nyní používám větší množství a je to o dost lepší.

2009-09-01 14:01:11

Dakujem za pochvalu Doris

Nanasa sa ta zmes celkom lahko. Teraz uz aj viem, ze to treba rozlestit este trosku viac az ten vosk skoro zmizne – teraz som to urobil tak, ze som tam nechal vrstvu vosku aby tam malo co zaschnut.

Tak som to nechal zaschnut a potom rozlestil najprv papierovou utierkou a potom tou jelenicou tak ako je standardny postup ak som dobre pochopil.

Skor pri tom rozlesteni po zaschnuti to slo trosku tazsie a na viackrat. Tak neviem ci to tak ma byt alebo to tak bolo lebo som tam nechal hrubsiu vrstvu nanesenej zmesi alebo tam este treba dat viac silikonoveho oleja ako si odporucila. Hm???

Zatial som teda takto osetril iba strechu – na 1-krat na skusku som si povedal ze to zatial staci. A ked tak teraz na to pozeram – ked je ten lak este novy a cele auto umyte, tak medzi tou strechou a ostatnymi neosetrenymi castami auta na pohlad velky rozdiel nie je – Zatial No ked som sa dotkol osetrenej strechy hned som citil ze je tam ochranna vrstva a na dotyk je tam uz rozdiel.

Tak ak som z nasej debaty a Tvojho clanku dobre pochopil Doris, na novy lak pokial nie je velmi poskrabany mi to pojde osetrit aj zmesou, ktoru sa mi podarilo urobit s Tvrdym voskom Turle Wax Platinum Extra Gloss, ktory je sice riedky ale ked to riadne zamiesam s farebnym voskom tak to ide. Pricom s pribudajucim vekom karoserie do zmesi treba dat aj lestiaci vosk pripadne aj s brusnymi zlozkami alebo brusnou pastou. Je to tak?

Dakujem Ti za konzultacie, lebo inak si neviem predstavit ako by som si s tym poradil a vsetko by to bola iba metoda pokus-omyl Takze dakujem Doris

2009-09-01 20:30:33

Nemáš zač!

Při nanášení směsi na lak je potřeba ji skutečně perfektně rozleštit, až zůstane jen nepatrná vrstvička, tu pak po zaschnutí vyleštíš snadno. Když by se zdálo, že to jde trochu hůř, přidá se do směsi ještě trochu silikonového oleje. Hrubá vrstva vosku je naopak nažádoucí, nemá to o nic větší leštící ani ochrannou účinnost, akorát se vypatlá více vosku. Rozleštění zaschlého vosku jde pak špatně.

Na nový lak bez škrábanců se nemusí dávat brusná/leštící složka, mnohé moderní laky jsou navíc velmi tenké a třeba u Mazdy i měkké, takže hrubý vosk by je při častější aplikaci dost ztenčil. Po navoskování musí být lak dokonale hladký, když po něm přejedeš dlaní, nesmí být slyšet šum. S každým dalším voskováním bude výsledek lepší. Pokud se Ti zdá být malý rozdíl mezi navoskovaným a neošetřeným lakem, je to i tím, že origo laky mají povrchovou strukturu jako pomeranč a trvá nějakou dobu, než se to voskováním trochu vyhladí. Já jsem u naší M6 poznala výrazné zlepšení až asi po třetí aplikaci, přičemž jsem do směsi přidala trochu leštící složky. Důležitá je zde i technika voskování, skutečně je třeba si s tím pohrát a dostatečně "kroužit" při rozlešťování . Rozdíl je hodně znatelný třeba při voskování přední kapoty a blatníků, tam když se udělá jen část, tak rozdíl bývá vždy vidět. U dokonale pěstěného laku je ten rozdíl minimální, je to pak důkaz, že lak je v TOP stavu a stačí mu jen konzervace.

U starších laků se samozřejmě směs upravuje o brusnou/leštící složku, takže Tvoje dedukce je správná.

2009-09-01 21:53:46

To je super Doris tieto Tvoje lekcie. Sa mi naozaj paci ze toto vsetko ovladas a este sa aj to ze sa s tym dokazes s nami takto verejne podelit. Takze za seba a urcite aj za vsetkych ostatnych Ti dakujem

Chcem sa Ta este opytat este o tom vosku lestiacom. Ak som to dobre pochopil odporucas mi do mojej zmesi dat aj ten - zatial bez brusnych castic. Vyber moznosti si mi napisala uz predtym.

Nasiel som aj na Slovensku ze konecne niekto predava TW Platinum Car Wax. A da sa zohnat aj ten TW Metallic. Ak to niekomu pomoze necham tu aj odkaz na Platinum Car Wax na Slovensku http://www.topspol.sk/def...DETAIL&nparams=kod_id;872

Korrek Classic sa na Slovensku asi kupit neda, ak to nie je pravda a niekto vie kde sa da zohnat budem rad ak to tu napise.

A este sa Ta chcem opytat ci Korrek TFX ci TXF je skratka od TEFLOX a ci je toto? http://www.avon-oriflame.sk/278-korrek-teflox.html Ten TFX sa da teda asi tiez zohnat.

Tak sa teraz neviem z tolkych moznosti rozhodnut, ktory si mam vybrat

Na novy lak mazdy zelenu metalizu by si co najviac odporucila? Predsa len mas vela skusenosti a ovela viac ako ja

Opat dakujem za odpoved nech sa Ti dari aj Tvojmu auticku

2009-09-02 08:18:05

Nejlepší z toho všeho je Korrek TFX (TEFLOX), správně jsi to napsal. Ten je vhodný právě na zánovní a jemné laky, jako má třeba Mazda. Výborně se s ním pracuje a je trvanlivý. Z Turtle Wax bych spíše brala Platinum Car Gloss, Metalic je o úroveň níže.

Já nyní míchám směs právě z vosků a přípravků od Korrku + ještě další složky. Zatím ještě zkoumám, jak se to bude projevovat především při odbourání z důvodu nutnosti přelakování auta nebo jeho části, ale vypadá to dobře. Docela mne láká spojit se s nějakou firmou a jít s tím do výroby.

Taky Ti přeji, ať se Ti daří a jsi maximálně spokojen s autíčkem!

2009-09-03 09:41:42

Tak som si objednal ten Korrek TFX . Ked pride a pouzijem ho do zmesi na auto dam urcite vediet ako to dopadlo Kedze ten TFX obsahuje teflon davas potom do zmesi teflonoveho oleja menej?

S tym spojenim sa s nejakou firmou to by bolo fajn, asi by si mala naozaj nieco take skusit ked mas tolko skusenosti a si v tom jednicka Drzim palce!

2009-09-03 10:11:56

Toho TFX použij do směsi cca 50%, zbytek může být použito z toho, co jsi již namíchal. Opět doporučuji míchat jen v malém množství do 2dcl komplet. Těch olejů není třeba ubírat, větší množství je naopak přínosné pro snadnější aplikaci a posléze i údržbu laku.

Jinak děkuji za podporu , láká mne to a musím vše promyslet a vyřešit do posledních detailů.

2009-09-13 13:43:48

Zdravim

Potřebuji nějakou radu. Na internetu jsem našel pouze tuto diskuzi, která se takto podrobně zabývá ošetřováním laku. Tedy k dotazu - dnes jsem provedl kompletní opravu rzi na svém autě ( Stříbrná Felicia r.95)

Po vybroušení,nanešení karosářekého tmelu a natření antikorozní barvou jsem nastříkal metalickou barvu ze spreje úplně identického s tím co jsem dostal před 14 lety od Škodovky (Stříbrná Zermatt 9103). Provedl jsem jednu vrstvu a výsledek mě velmi zklamal. Místa, která jsem ošetřil sice nejsou od rzi a z dálky nepoznáte, že je tam nějaká odchylka od původního laku. Ale jakmile se přiblížíte je to dost vidět. Kór kydž kolem toho lezu každý den :(. Proto se chci ás odborníků zde zeptat jestli existuje nějaký způsob, který by to alespoň trochu napravil. Nekladu si vysoké cíle asi to už moc zpravit nepude, ale za každou radu budu vděčný. Děkuji s pozdravem všem Křike

2009-09-13 13:51:38

Nechte si někde namýchat nový sprej, oni ho namýchají i podle stáří auta.

2009-09-13 14:01:16

U koho si tady na budějicku nechat namíchat barvu např ??

2009-09-13 14:58:42

Zajeď s autem do jakékoliv profi lakovny, kde míchají i barvy. Odstín po namíchání nikdy není 100% shodný s tím, co je na autě, takže se provádí při opravě tzv. zástřik do ztracena. U stříbrných metalíz je to náročnější a aby to vůbec nebylo poznat, musí být ten zástřik podstatně větší.

2009-09-13 17:35:47

Takže nějakou leštěnkou to nerozetřu i když to je čerstvě nastříkané?? Pokud ne tak mi nic jiného nezbude. Jinak díky za odpovědi

2009-09-13 18:21:20

Metalickou barvu zásadně ne, leští se až svrchní bezbarvý lak, který musí zasahovat ještě dál než metalíza.

2009-10-03 00:54:23

Zdravím leštičov

V prvom rade - vďaka Doris za inšpiratívne články. Ak uvažuješ nad komerčným využitím tvojich elixírov mladosti, mal by som zaujímavý tip. Daj si zaregistrovať obchodnú značku DORIS.

tomasko82: Korrek Classic môžeš kúpiť tu: http://home.nextra.sk/betra/

2009-10-03 01:02:13

Připojuji se .Doris ví o čem mluví.A nám poradila také.A dobře.

2009-10-03 09:40:02

Robin1: Díky za tip! To je zajímavý nápad a uvažovala jsem už i o dalších krocích ke komerčnímu posunu, ale je zde stále ještě jeden zádrhel - svoji směsku sestavuji z produktů jiných výrobců, které mají ochrannou známku, což by byl asi problém. Musela bych si ty ingredience asi vyrábět sama, na což ale nemám zatím prostředky a možnosti.

V laborce vyšly testy nového složení dobře, je to odbouratelné pro účel nutnosti lakování. Zatím to míchám a prodávám individuálně. Taky to má něco do sebe, ponevadž je složení přizpůsobeno co nejlépe konkrétnímu laku a jeho stavu.

Brouček: Ráda jsem pomohla!

2009-10-05 17:42:05

DORIS: Ten zádrhel aj mňa napadol, že by to bolo problematické, ak nie nemožné.

Inak, ja som už tiež podľahol čaru tvojej mágie Už mám kúpené TW Color Magic a oba oleje. Ešte musím objednať Dinitrol HardWax a TW Platinum. Mojej Felícií by sa už zišiel celolak, ale zatiaľ na to nie sú financie, tak som si povedal, že vyskúšam aspoň tvoju receptúru a pred zimou dám lak troška doporiadku.

Chcem sa spýtať na ten Dinitrol ML, akú to má po aplikovaní konzistenciu? Je to podobné Resistinu, ktorý sa chvíľu po nasprejovaní zmení na hustú lepkavú hmotu? Narážam na to, že v článku spomínaš hadičku na predĺženie dosahu. Ak by som chcel takýmto spôsobom ošetriť napríklad prahy, potreboval by som aspoň 50cm hadičku, no na konci hadičky, by sa už tekutina nerozprašovala v širokom uhle do priestoru dutiny, ale len by vytekala a usádzala by sa po dne.

Alebo je ten Dinitrol dostatočne dlhú dobu v riedkom stave a za ten čas stihne vyzlínať po celom povrchu prahu?

2009-10-05 18:44:16

Ten Dinitol ML nemá tendenci lepit, je dost řídký i po dlouhou dobu, kdy má schopnost se roztáhnout po vnitřní části dutin, teplem vzlíná. Je to hodně dobrý přípravek, já jsem s ním velmi spokojená.

2009-10-05 19:48:28

Dík.

Inak, ten tvrdý vosk (7040) sa mi na nete nedarí nájsť. Ani priamo na www.dinitrol.com nie je v ponuke. Neprestali ho už náhodou vyrábať?


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 21