Fórum - Téma


Pathfinder jako "tažné" auto ...


Fórum Pathfinder Pathfinder jako "tažné" auto ...

Informace o modelu: Nissan Pathfinder



2015-01-01 22:42:00

Zdravím ve spolek,

koketuji s myšlenkou pořídit Pathfindera někde z let 2008/2009 a používat jej defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta a co na to automat, který beru jako jedinou možnou alternativu. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď musím točit motor hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem .

Když to tak čtu, tak se tady občas řeší spolehlivost/nespolehlivost, ale beru že je to kus od kusu a štěstí na předchozí servis/majitele. Je taky asi dobré říct, že koketuji i s Land Rover Discovery, tak ocením i případné srovnání s Pathfinderem.

Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je Pathfinder vhodná volba ?!

2015-01-02 15:40:57

Když to tak procházím a dívám se co Pathfindera 2.5 dCi trápí tak mě z toho vychází tohle:

  • problém s chladičem automatu (může téct a může poškodit jak mechanickou tak elektronickou část)
  • je třeba kontrolovat periodicky rozvody - poddimenzovaný řetěz
  • reznou 5-té dveře
  • nefunkční oficiální zastoupení
  • cena originálních dílů v ČR úplně nesmyslná

Jsou i jiné obecné poznatky se spolehlivostí ?!

2015-01-02 16:52:20

invence: co viem tak sa pathy pouzivali aj ako tahace pri dovoze aut .

Co sa tyka kontaminacie at vodou ja som sa na usa fore docital ze to je problem pathov made in usa a len konkretne s chladicom od f. Calsonic.

Retaz rozvodov vydrzi cca 220-250.000km co si myslim je slusne.

5.dvere hrdzaveju hlavne okolo madla.

Zastupenie je nahovno aj v SR to je normalne....

Diely zozenies lacnejsie na nete. Vseobecne maju vsetky autorizované značky predrazene diely. Z niecoho musia žiť .... Detto je aj autorizovaný servis.

Ja osobne som ešte karavan netahal iba vozik nalozeny cca 250 kg a dalo sa. Preteky som nerobil ale naklad som dopravil.

2015-01-02 17:26:35

milanwow1: s tím problémem s automatem a vodou bude asi obecný, on podle všeho je jen jeden automat: http://en.wikipedia.org/w...i/Jatco_5R05_transmission

A s tím karavanem, nebo přívěsem, on ten problém je znát hlavně na dálnici, kdy se snažíš udržet rychlost cca 100 km a prostě benzínovému motoru chybí krouťák v nízkých otáčkách, tak to člověk musí pořád vytáčet což je znát na spotřebě. Při běžném provozu je ten benzínový V8 bez problémů a asi bych neměnil, ale karavan na dálnici prostě patří, tak proto hledám silnější auto v nízkých otáčkách a při tom když bude z pohledu prostoru větší jen potěší, což Pathfinder nebo zmíněný Discovery splňují.

2015-01-02 18:48:23

invence: Ano, prevodovka je rovnaka, ALE z prevodovky ide olej cez chladič vody. Tam sa moze kontaminovat ten AT olej vodou z chladica, pokial je chladič vadný. A ako som pisal, udajne sa to deje len pathom made in usa, kde sa instalovala vadna seria chladicov calsonic. Elektronika Ti v AT moze odist jednoducho tak isto ako v BMW, Audi a u medaku. Tie takisto odchádzaju len tak hučí. Ale sú opraviteľne tie TCM moduly. Netreba preto rozobrat nakomplet prevodovku, aj ked servis Ti to samozrejme aby zarobil vrele odporučí na repas kompletnu.

Samozrejme ak chces mat 100% istotu, tak nie je problem preventivne vymenit chladič, nie je to nejaka velká pálka.

Path preraduje aspon mne ked idem bez privesu zo 4 na 5-ku niekde pri 80-85km/h. Neviem ako sa správa, ked taha za sebou karavan pri 100km/h. Ono by to chcelo niekoho , kto to absolvoval, ci si povedzme pri 100km/h hodi 5-ku a kolko to točí otácok.

Co sa tyka kufra, tak tiez som v minulosti uvazoval o Jeep grand Cherokee, ale kufor ma sklamal, je nízky a relativne maly.

Path ma kufor jak prasa. navyse je 7 miestny. Potom je kufor samozrejme o dosť zmenšený....

Ak ta nieco zaujima, kludne sa pytaj.

2015-01-02 19:20:51

hele mel to tady soused zivil se tahanim aut z rajchu a rikal ze v pohode.. nakonec ho nejkej bulhar rozstrelil v nemecku, takze auto uz nema, ale co rikal tak jedno z tech dobrych co na tahani pouzival.. takze podle myho karavan nebude zadny problem..

2015-01-02 19:34:33

Jakoukoliv zkušenost s taháním ocením

2015-01-02 19:42:51

milanwow1: tak bych to viděl, když je něco zralé na opakující se závady tak je asi rozumné to udělat rovnou, než se modlit že to neodejde, navíc když jde o položky v nějaké rozumné cenové hladině.

Jinak vedle dieselu je 7 míst hlavní motivace pro Pathfindera nebo Discovery, jinak bych šel do Jeepu znovu jen v dieselu, jako auto je to super, jen prostě chybí 7 míst a kufr je menší - i když se přiznám, že zvuk 8-válcového benzínu je návykový.

Kdyby někdo měl slušného Pathfindera na prodej, rád ocením nabídku a kdyby někdo chtěl Jeep Grand Cherokee V8 Limited (rv 2005) s přestavbou na LPG tak je na prodej.

2015-01-02 19:53:37

invence: Osobne som sa viezol na v8 jeepe s lpg a viem o com tocis. Zvuk pri pridaní ako tank a tie bassy. Naaadhera. Uznavam.

Bol to ale najstarai typ grand Cherokee tuším nejaky 5, 8. Po pridaní to zrychlovalo skvelo.

Ako som pisal

, keď vymenis chladic mozes kľudnejšie spávať aj ked ako som pisal kontaminacia by v eu nemala hrozit.

Btw kolko ti pre zaujímavosť zere plynu v meste a mimo? Je tam sekvencny plyn?

2015-01-02 20:00:47

milanwow1: Mám motor 4.7 V8 bez jakýchkoliv úprav (172 kW / 393 Nm ) v LPG jezdím průměr za 18 litrů (s karavanem 21,5 litrů), město tak 19 - 20 l, mimo 17 l. To je stav když člověk jede tak nějak normálně, žádné extra divočení, ale taky žádné omezování.

2015-01-02 20:10:47

invence: slušná spotreba.nijak extrémna.

Opravujem tu litraz co som spominal. Spravne 5, 9 l V8.


Odpovědět