Fórum - Téma


R51 - Hodně kouří


Fórum Pathfinder R51 R51 - Hodně kouří

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Pathfinder R51  |  Naše vozidla


1  2

2013-08-01 23:43:21

mám čerstvě 2005 PF, ještě 128 kW 2.5dCi verze bez DPF. poměrně hodně kouří (černý kouř, takže problém se směsí a ne olej z turba atd.).

na co se zaměřit? výkon se mi zdá OK, chod tvrdší (donedávna jsem měl BMW 530d, takže přechod na 4-válec je cítit )

váha vzduchu? vstřiky? vylítaný rozvody a mírna porucha v časování?

2013-08-09 21:49:31

milo9: Já bych jako první zkontroloval jestli nejsou prodřené gumové hadice které vedou stlačený vzduch od turba a dotáhnut všechny objímky na tomto vedení. Jenda

2013-08-10 10:14:05

jancha: pohledove + co jsem prohmatal, tak hadice vypadaji OK. auto tahne normalne, takze jestli dira v sani, tak bych to videl pred turbem.

jinak jsem vyzkousel odpojit vahu vzduchu a ... auto pod plynem nekourilo (resp. velice lehce, na diesel bez DPF vicemene normalne). samozejme reakce na plyn byla diky nouzovemu rezimu vlaznejsi. po zapojeni vahy zpet a seslapnuti plynu opet cerno.

2013-08-10 10:18:14

milo9: Zkus zaslepit ještě EGR ventil . A pak bych to zkouknul da diagnostice a kdyžtak hodil vstřiky na test

2013-08-10 10:42:02

auto mam kratce, zatim jsem na to moc cas nemel, jen zakladni kontrola, vymena baterky, oleje + prubezne sledovani, jak se co chova.

klidne je mozny, ze EGR je zaslepen od minuleho majitele, kdoviiii

vstriky kouknu vyhledove, pravdepodobne me neminou i rozvody, nevim jestli je tam nekdo delal. i kdyz auto je celkove v udrzovanem stavu, neda se rict, ze by bylo vylitane (zanovni brzdy, olej v automatu je krasne cisty atd.)

2013-08-10 10:43:04

s tou diagnostikou - kam? (stredni cechy, praha)

co jsem koukal, samo-domo diagnostika na PF je celkem problem (krome zakladni OBDII)

2013-08-10 22:09:52

milo9: Tryska,diagnostika ti ju nezisti,mechanicky problem

2013-08-10 22:47:05

Do budúcna by ma zaujimala odpoved na otázku, či má zmysel kupovať repasované trysky, alebo len nové. Videl som totiž akesi reklamy, že to repasuju a predávaju aj repasované.

Čo vy na to?

2013-08-10 23:06:28

milanwow1: Zaleži od koho ,za kolko a s akou zarukou

2013-08-11 10:26:43

na diagnostice u BMW co jsem mel byla pro kazdou trysku korekce mnozstvi paliva (pres diagnostiku, samozrejme ze ne OBDII). neumi tohle vysledovat original Nissan diagnostika?

jinak pry vstrikovace DENSO, ktere ma PF se nerepasuji, co jsem slysel... nevim co je na tom pravda.

2013-08-11 13:33:17

milo9: Treba zistit kolko paliva dava do prepadu.Diagnostikou sa da zistit jedine sluchom ktora tryka nejde vobec odpajanim trysiek elektricky od napajania.

Inak da a zistit vadna aj fonendoskopom bez rozoberania

2013-08-12 15:18:04

sjaro: Aj mne zadymilo, v Chorvátsku, vymenili mi všetky vstrekovače, zohnal som ich na Slovensku za 380€/ks, zapchali EGR ventil a zatiaľ to ide. Sviňa jedna

2013-08-12 22:20:24

veldik: Nechapem ....akože jedna tryska 380eur??? Kua som nevedel, ze su tak drahe. A to boli original nove ? Akej značky, tie denso?

2013-08-12 22:22:19

Ano, jedna. Ine ako Denso tam nedas a cena v Nissane je okolo 605€ za jednu. Egr stoji okolo 800€.

2013-09-06 13:38:35

Tak jsem byl s autem v diesel servisu na Kladně (specializace na DENSO) a mechanik od pohledu říkal, že pokud nevím, na jakou naftu to auto v poslední dobu jezdilo, ať před nějakou výměnou vstřiků atd. vyzkouším pár nádrži nějaké kvalitní nafty a dám tam aditivum (konkrétně mi prodal Pro Tec Diesel System Cleaner).

Osobně moc fanoušek aditiv nejsem, ale řekl jsem si, že vyzkouším. Prý motor může jet jen na to aditivum, takže pokud si troufnu, ať jej ředím naftou co nejméně. Po 2 lahvích opravdu už za mnou není kouřová clona po jakémkoliv sešlápnutí plynu, jak byla předtím. Kouř nějaký je, když mu hodně "naložím", ale zdaleka ne tolik, jak původně. Mám 128 kW verzi bez DPF.

Prozatím tedy problém vyřešen :)

2017-09-17 07:48:19

milo9: ahoj, jak si to provedl ? vyjel naftu ? pak dal pouze aditivum, a pak zase naftu ? taky kouří, pouze při rozjezdu, díky

 _fefe
Fero
2017-09-17 08:35:38

rexmil: neviem či dostaneš odpoveď,tie príspevky sú 4 roky staré

2017-09-17 12:20:40

rexmil: su pripravky ktore sa leju priamo do suchého naftoveho filtra. Ale sa nezlakni po nastartovani na ten cleaner bude mat motor strašny zvuk.

2017-09-17 13:16:35

sjaro: niekedy na jar som zapojil za pal. filtrom palivovu hadicku s 2ks prietokovym filtrom, nalial cleaner do flase (500ml) a vyviedol do flase aj prepad, auto na takto vytvoreny okruh hodny cas islo kym to spalilo. Pri rieseni naliat cleaner do filtra vidim problem v tom ze cleaner z prepadu ide zbytocne do nadrze kde ho netreba, tam nanajvys uvolni blato ak nie je nadrz cistena.

2017-09-17 13:36:33

ale odpovi :) porad to vicemene resim... tehdy jsem procistil okruh a s autem jsem od te doby najel v pohode kolem 80tkm. ted se ale kourivost zase zvysila. preventivne jsem daval repasovat turbo, celkem houkalo, byla dira v intercooleru, ten jsem vymenil.

ale kouri to porad. pustil jsem se do vstriku a na diagnostice jsem zjistil, ze jsou spatne nakodovane vstriky (sedel jen 1. valec, ostatni byly prehazeny). nakodoval jsem je spravne. hodne se uklidnil chod motoru, ale kouri to porad. mam koupen ten cistic vstriku, co se dava primo na obeh, to bude posledni pokus a pokud to nezabere, objednam 4 nove vstrikovace... taky asi konecne uz preventivne udelam rozvody, minimalne na ne kouknu, jak na tom jsou, taky na te kourivosti muzou mit podil


Odpovědět

1  2