Fórum - Téma


Papirek z diagnostiky


Fórum Technický koutek Papirek z diagnostiky




2007-09-12 23:41:11

Pratele mohl by mi nekdo rici co znamena tohle ?

system air bag

Self-diag[curent]

DTC results

Airbag module [open]

Drive pre-tensioner

[open/VB-short]

diky moc .. Berry

2007-09-13 19:20:43

To znamena sucasnu stale aktualnu zavadu.Odpojeny vodicov airbag,alebo vadny ,alebo poskodeny spiralovy kabel.Pre-tensioner znamena ,ze mas vadny bezpecnostny pas ,alebo odpojeny,alebo skratovany.

2007-09-13 22:01:03

Serzino prosim te to sem z toho zmatenej .. ja myslel ze te jednotka umi presne rict co je spatne :o( ... me to vymazali ale nic mi k tomu poradne nerekli :o((.. prej neco s airbagem spolujezdce ... ted uz to neblika .. ale

myslim ze to urcite zase zacne .. takze se te chci zeptat .. co je to spiralovy kabel ? Bezpecnostni pas .. tim myslis jako ten pyrotechnicky predpinac ? .. da se nejak dostat k ridicovy pod airbag a zkontrolovat ten krouzek s kontaktama ? ... nebo nedej boze jestli tam vubec nejakej airbag mam ??? Za odpoved ti predem dekuji ... Berry

2007-09-13 22:32:07

For-Bery.Jednotka airbagu vie urcit,ktory modul je odpojeny,alebo skratovany na kostru,alebo na napatie.Niektore zavady napr.tvoj vodicov airbag .Jednotka vie ,ze je odpojeny,ale nevie ci je to vinou vadneho airbagu,alebo poskodenim spiraloveho kabla co ho napaja.V tvojom pripade,ked bol aibag aktivovany uz jednotka nemusi spravne plnit svoju funkciu a moze vypisovat chyby ktore ani v systeme nie su.Mal som uz viacej zakaznikov ,ktory si priniesli opravene jednotky z Polska,ktore pisali chyby,ktore tam vobec neboli,alebo svietila kontrolka a consult vypisoval system je ok.Co sa tyka pasu myslel som patrony.podla vsetkeho je odpaleny.

2007-09-14 08:10:20

Jeezis no to me nestras .. ja si myslim jak si ted jezdim bezpecne a pritopm se klidne muze stat ze pri nehode bouchnu hlavou do prazdnyho volantu :o( ... jak to ze to teda kdyz to vymazali tedka uz neblika ??? .. nemoch tam bejt treba jen spatnej kontakt ?? .. da se volant nejak rozebrat ? a nebo zkontrolovat ta patrona v pasu ??? ... sem z toho ted docela mrzutej .. premejslim ze kdyz to tam nebude tak vletim na puvodniho majitele a budu chtit slevu za skrytou vadu

2007-09-17 08:05:11

Pás se dá zkontrolovat tak, že když ho demontuješ, tak nahoře v té hliníkové trubičce je dírka. Když do ní strčíš drát, tak pokud není pás vystřelenej, tak jde drát dost hluboko zasunout (odhaduji cca 5 cm), když je pás vystřelenej, tak ho tam zasuneš jen kousek. Opravit se nedá jedině na vrakovišti sehnat jinej. Na P11 a P144 jsou pásy stejné, jen se liší barevně to oko nahoře na sloupku. Novější je trošku tmavší plast. Kroužek pod volantem a airbag volantu zkontroluješ jedině po demontáži. Airbag demontuješ tak, že z boku volantu vycvakneš krytky a odšroubuješ 2 speciální šrouby (hvězdička s dírkou) co drží airbag. Před tím odpoj baterku a po vyndání spodního krytu volantu odpoj airbag (dá se odpojit po demontáži, tím že ho pozvedneš a odpojíš). Pak demontuješ volant, 19-kou klíčem odšroubuješ tu středovou matici a několika dobře mířenými ranami rukou zespodu srazíš volant z drážkové hřídele. Než ho sundáš, tak si na volantu pod maticí najdi vyraženej důlek a na hřídeli volantu rysku a měli by být u sebe, pokud to neměl nikdo sundaný. Pak je třeba to nasadit přesně tak jak to bylo, ab yjsi neměl příčku volanta nakřivo když pojedeš rovně. Pak musíš demontovat kryty kolem volantu - zespodu je 5 nebo 6 šroubů samořezek na křižák. Když to vše demontuješ tak uvidíš ten kroužek pod volantem, ten je přišroubován 4 samořezkami na křížák. tak po odšroubovánía odpojení ho sundáš. A pak ho nechat proměřit nějakým elektrikářem zda jsou všechny dráty OK - vyzkoušet při otáčení. Při nasazování tohoto kroužku je třeba mít kola na autě rovně, a tento kroužek mít ve středu počtu jeho celkových otáček. Má celkem asi 6 otáček, tak ho mít nastavenej 3 otáčky do leva i do prava. Pokud to neuděláš, tak po prvním zatočení volantu ty jemný drátky vevnitř přerveš a máš to v pr**li. výstupy drátů z kroužku dole a kolík kterej z toho vystupuje se nasadí do dírky ve volantu. No a pak to opačným způsobem smontuješ. A pak znovu na diagnostiku.

2007-09-17 15:39:42

Honzo moc dekuju ze sis nasel cas a sepsal tu vycerpavajici odpoved .. Zkusim se na to podivat .. snad se mi podari povolit tu divnou hvezdicku s dirkou .. jen se chci este zeptat na ten predpinac pasu ... kdyz sedim jako ridictak na leve strane pas nahore vede do navijaku a dole je prisroubovanej ke kastli .. a na prave strane je tam ten zacvakavaci mechanizmus a ten je taky jen prisroubovanej k sedacce nebo kastli .. ted nevim .. ale ten valecek o kterym si mluvil sem nejak nikde nevidel :o((( ????

2007-09-17 19:45:03

Předpokládám, že je to stejné (nebo obdobné) jako na Maximě. Váleček s pyropatronou je na straně u dveří (čili od řidiče vlevo). Je namontován na zařízení, které navíjí pás. Tělo tohoto zařízení je pak připevněno dole ke karosérii vozidla. Pyropatrona je schovaná v dutině karoserie. Takhle je to na Maximě.

2007-09-17 20:41:32

Aha .. tak tam sem nehledal .. protoze mi to prislo jako blbost aby to hejbalo s celym tim navijakem ... diky Alfe .. zkusim to nejak odeklovat a podivat se na to :o)

2007-09-18 14:59:57

Ano patrona je přímo na tělese pásu ve středovém sloupku. funguje to tak, že na mechanismu pásu je namotáno ocelové lano průměru cca 4 mm, které končí pyropatronou. Při aktivaci ta pyropatrona vyjede těch cca 5 -7 cm v tom hliníkobvém válečku a tím to lanko otočí silou celým mechanismem pásu tak že se ti pás utáhne. Někdy po tomto utažení pás překvapivě normálně funguje (P11 apod.) a někdy je celej vnitřek pásu od toho lana rozbitej a pás je zablokovanej (N16, N15 apod.). A právě proto že u P11 se to většinou nezablokuje tak to málo lidí mění.

2007-09-18 16:41:23

Panove a nevite jak to osidit v pripade ze je ta patrona vystrelena ? .. dat tam nejakej odpor nebo tak neco .. aby alespon zbytek systemu fungoval .. ???


Odpovědět