Fórum - Téma


palivoměr u N15


Fórum Almera N15 palivoměr u N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2007-09-29 21:19:27

Ahoj, jen pro informaci, nemáte někdo ňák přesnějš vysledovaný, jak ukazuje palivoměr u N15? U naší se mi totiž zdá, že zezačátku vždy palivo "mizí" hezky pomaličku, ale pak se to rozjede a poslední čtvrtina to jede, "jakoby spotřeba byla 100/100" :). Jednou mě to docela vypeklo na dálnici v Itálii. Tam jsem se snad už poučil, že není dobrý na něj moc spoléhat... .

Rop
Radek
2007-10-01 10:14:57

Tento jev se mel i u stare Corolly a potvrzuje ho vetsina kolegu v praci i u jinych aut. Prvni polovina ukazatele mizi pomalu a druha je pryč rychleji. Ted u mé N16 zatim nevim, bral sem poprve....Proste neni pulka jako pulka

2007-10-01 10:44:41

Toyota Carina i Nissan Primera - kdyz mam plnou, tak ujedu tak 100-150km a rucicka se ani nepohne, pak zacne pomalu padat... A postupne cim dal rychleji

2007-10-01 11:01:55

Vysledované ani ne,ale všimnul jsem si té samé věci.Palivoměr asi nebude bůhvíjak přesně cejchovaný a jak píše Wong: při plné nádrži by ručička měla jít ještě dál za horní hranici,ale už nemůže - proto nějakou dobu "trčí" na místě,než z nádrže ubude určité množství paliva a ona začne reagovat sestupem dolů.Do první půle sestupuje pomaleji,druhá už je rychlejší,zvlášť poslední čtvrtina zmizne docela rychle.Naštěstí je celkem spolehlivá kontrolka rezervy,takže jakmile se trvale rozsvítí ta,počítej s těmi 5 litry do konce (cca 70-80 km v mém případě).

Ostatně,z ukazatelů docela slušně proměřuje i rychloměr,při 60 km/h na stupnici 53-54 km/h na radaru,při vyšších rychlostech ještě víc - v jednom testu na netu z japonských aut suverénně největší "vůle" měl Nissan Almera N15.

2007-10-01 17:41:39

N15 1.4i 64kW > pri tankovani vynuluju pocitac kilometru "A" a benzín beru při 600km. rucicka benzínu ukazuje fakt divoce. hladové oko nechám poblikávat bez problémů i 150km.

u N16 se mi to téměř nevyplatilo - do 60l nádrže jsem dal na benzince 59litrů - tady to hladové oko myslí vážně

2007-10-02 13:22:52

Mám N15 1,6i a to samý vždy beru plnou a ze začátku to vypadá, že by mi záviděl každej Tédéíčkář a po překonání poloviny to zase vypadá jakobych tam měl V8 , ale jinak mam normálně spotřebu 7,5l/100km. A dělalo mi to i u starýho Escorťáka

2007-10-03 08:34:21

Je to tak prosté, milý Watsone: celé tajemství tkví ve tvaru nádrže, která je v dolní polovině menší. Předpokládám, že palivoměr je spjat s plovákem (či jiným obdobným zařízením) v nádrži a celý systém má lineární charakteristiku. Pokud je potom nádrž ve spodní polovině menší (a to je - viz obrázek v manuálu), je pokles plováku rychlejší. Takže polovina na ukazateli vlastně není polovina v nádrži co se týká objemu, ale je polovinou výšky hladiny benzínu v nádrži

2007-10-05 22:00:55

Ahoj, no to by bylo vysvětlení (možná i je...), ale s tím snad počítaj, ne? Ukazatel by snad měl ukazovat objem a ne podle tvaru, ale podle cca skutečného objemu. Nebyl by snad problém, to vypočítat, kde je půlka objemu a ne "udělat rysku" v půlce výšky a označit to jako půl nádrže... .

Jinak, nám to žere kolem 6,8 l (1,4 - 64kW). Takže spotřeba není špatná.

2007-10-06 06:11:26

palivomer nie je meraci pristroj ale len a len informativny

2007-10-06 20:03:13

To je jasný :) (ale název o něčem taky vypovídá). Nepředpokládám přesný měření na litry, stejně tak jako že v zatáčkách a kopcích se to značně vychyluje, to je samozřejmý. Ale mohlo by to ukazovat aspoň rovnoměrně - první půlka by mohla být aspoň podobně velká jako ta druhá, ne?

2007-10-07 22:31:45

no pre perfekcionalistov je tusim RollsRoyce/ale pochybujem ze tam niekto baziruje na presnosti palivomeru/ a pre nas ostatnich je zlta kontrolka,ktora hovori,ze behom sto km by bolo vhodne navstivit cerpaciu stanicu

2007-10-09 22:51:19

No abych řek pravdu, zajímalo by mě, jak se jezdí s Rollsem. Jestli se tam najde ňáká chyba nebo je-li to prostě "dokonalý". A co asi dělá na pražský dlažbě?

2007-11-06 18:58:23

Chcem sa spytat kde vam zacne svietit kontrolka paliva, ja som mal asi 1 mm pod cervenou ryskou a stale nic ziarovku som skontroloval je dobra.

2007-11-06 19:57:02

No nevím přesně, ale myslím kolem cca 1/8 nádrže. (omlouvám se, ale teď si neuvědomuju, kde přesně je červený pole)

2007-11-06 21:18:20

Svého času vedli i právníci polemiku na téma tachometr: je to informatívní měřící přístroj s přesností +-10%

2007-11-06 22:15:26

Směrodatné byly pouze údaje cejchovaného tachografu, v případě spotřeby se používal průtokoměr v palivovém potrubí. Bylo to dost složité, protože část paliva se vrací přepadem zpět. Tenkrát se od toho upustilo.

2007-11-06 22:20:44

spotřeba paliva se počítá z doby otevření vstřikovače (krát množství paliva za jednotku času krát počet válců)...

2007-11-06 22:26:42

pavel53: "tenkrát" jsi byl ještě mladý

2007-11-06 22:59:40

Jo v g/ks/hod nebo tak nějak ,Bylo to tak 200g/ks/ hod. Ale tenkrát se ještě psalo švabachem

2007-11-07 17:24:03

Pavel53: "Ale tenkrát se ještě psalo švabachem"

Doufám,že ne dvojjazyčný cedule a letáky s orlicí....


Odpovědět

1  2