Fórum - Téma


Padnutie otacok pri studenom starte Prim


Fórum Primera P11 Padnutie otacok pri studenom starte Prim

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-07-26 21:24:19

Takže: váha vzduchu i za studena má odpovídající hodnoty napětí, takže i ta stará se zdá být OK /snad už jen přeměřit odpor samotného čidla, ale to se mi nějak nedaří). U ventilu IACV-AAC jsem zatím měřil jen přívodní napětí (nebo co to má přesně být, podle návodu na terminálech konektoru 2,5 a kostrou), taky bylo předepsaných baterkových 12V. Ještě zkusím asi ventil odmontovat a zjistit, jestli zavírá a otvírá, ale taky tam chybu nečekám. To by asi auto nejelo (neakcelerovalo) vůbec. Měl by se tam měřit i nějaký odpor, ale ty odpory se mi stále nějak nedaří Prostě všechno je v pořádku, jen to nefunguje jak má

2010-07-26 22:04:08

No mne uz ani pridat nejde na benzine a az ked sa prepne na plyn tak sa to ako tak unormalni. Obavam sa (aj ked ti to neprajem), ze k niecomu podobnemu smeruje aj to tvoje. Zacinam byt z toho dost zufaly kedze auto potrebujem denne a teraz mozem len dufat, ze ma to niekde nencha

2010-07-27 09:08:15

U mě naštěstí zatím po tom, co se motor po "studeným škytání" vzpamatuje, tak jede i na benzín. Zlobí to už několik měsíců a i na benzín to zatím jezdí Pořád mám ale pocit, jestli se nějak nehádá plyn s benzínem, většinou totiž všichni nissaňáci řešili špatný volnoběh za tepla, snad nikdo - tedy krom nás dvou - za studena (navíc mě to zlobí jen chvilku, za takovou chvilku se nemůže motor zahřát). V jednom servisu tipovali, jestli náhodou chvíli nejde plyn i benzín dohromady - proto se to dusí (např. špatné nastavení LPG, nebo nějaký zavírací ventil špatně těsní, nebo co). Ale pouštět se do toho nechtěli U Tvého auta laicky souhlasím s dedukcí, že by to mohlo být i špatným podáváním benzínu.

2010-07-27 09:43:58

Ještě mě napadlo, jak vyzkoušet, jestli tam nejde LPG i benzín dohromady. Co zkusit vyjet LPG a jet na benzín (resp. nastartovat) . Když v nádrži žádný plyn nebude, mělo by to dávat čistě jen benzín a nemůže to žádný plny přidávat. Asi pěkná blbost, jen momentální nápad. Já tam zrovna napumpoval 50 lt LPG a denně s tím nejezdím, tak to tam zas chvíli vydrží.

2010-07-27 12:29:16

Urcite nie, pretoze parkrat sa mi uz stalo ze som vyjazdil do sucha plynovu a stale to robilo to iste pri starte.

2010-07-29 07:56:22

Tak jsem mrknul na IACV AAC ventil. Byl trochu zamazaný od nějakýho šmíru, ale jen málo, nejspíš to nebude mít vliv. Jinak se zdá, že funguje: po zapnutí klíčku se povytáhl. Taky jsem zkusil motor s odpojeným ventilem a otáčky nebyly tak pravidelné, různě to kolísalo. Takže tipuju, že něco dělá.Bohužel problém to nevyřešilo.

Jinak je mi to hodně divný, zdá se mi, že porucha úplně nezáleží na aktuální teplotě motoru, protože jak v létě (kdy je motor zahřátý hned) tak v zimě to zlobí po startu stejnou dobu (cca 20 vteřin), pak je vše OK. Navíc když se motor srovná, tak ještě není prohřátý, protože volnoběh má tak 1100 otáček. Jakoby to bylo jednotkou nějak načasovaný. Neví někdo, jestli při zahřívání motoru má jednotka nějaké časové intervaly nezávislé na momentální teplotě? Jako např. od 7 do 30 sekund po startu něco zapni, pokud je teplota motoru např. mezi 50 a -10 st. C? A to něco se nezapne,neb to nefunguje.

Ani jet to nechce a když se volnoběh snažím držet plynovým pedálem, tak se motor buď vytáčí nebo chcípe, nereaguje přesně na plynový pedál. Pak jako když utne a je vše OK.

2010-08-10 13:25:15

No tak som to mal dnes na poriadnej diagnostike a tam sme sa dostali k chybe P0300 cize Random/Multiple Cylinder Misfire Detected. Udaje z MAFka su pri otackach cca 3500 max 20 g/s co je zalostne malo (kedze rozsah je az do cca 200g/s pri plnom otvoreni klapky) ale aj napriek tomu som prelustroval X anglickych nemeckych a americkych for a takmer v 80% podobnych pripadov to koncilo vymenou rozvodovej retaze a potom to prestale robit problemy. Chcem sa spytat ci myslite, ze je nutne menit aj napinak zaroven, alebo staci ked vymenim tu retaz (neni som lakomy ale momentalne napinak okrem nissanu nejde zohnat nikde). Napinak by mal byt hydraulicky ak sa nemylim a tym padom ak su neni zapchate kanaliky mal by byt v poriadku je tak? Dakovala :)

2010-09-08 17:31:12

no vida, tak mi dneska přišlo čidlo váhy vzduchu ze španělska (koupeno na e-bay jen čidlo bez potrubí), ale bohužel po výměně se problém neodstranil. Tak nevim, co s tím může být :( Asi budu muset znova na diagnostiku...

2010-09-08 18:05:58

Sakra, tak ja uz fakt neviem mne pomohlo vycistit vahu vzduchu a odvtedy uplne v pohode. Este ma caka vymena piestnych kruzkov v blizkej dobe (spotreba oleja cca 1l/500km )

2010-10-03 21:53:05

tak problem snad vyresen. Protoze v servise zjistili, ze mam v aute airbox s filtrem z dvoulitru, tak ma potrubi na vaze vzduchu vetsi prumer, než tam má správně být. Takže jsem prozatím před potrubí váhy vzduchu vložil plastový kroužek pro zúžení průměru a auto už i za studena hezky vrní, i za tepla jsou jízdní vlastnosti lepší. Jinak i vyměněná váha vzduchu, protože tam nebyla typově správná a navíc už nedávala správné hodnoty. Ale bez onoho zúžení to zlobilo stále.

2010-10-03 22:51:22

Tak gratulujem a este by ma zaujmalo ako sa ti tam dostal filterbox z 2,0 litra? Nejaky odbornik sa na tom odbavil?

2010-10-05 12:49:01

dobrej dotaz, nevim přesně, ale protože auto bylo v minulosti bouraný, tak to zřejmě odnesla i krabice na filtr a nějakej Myšpulín tam asi dal, co bylo po ruce a nějak to slepil, aby to jelo (moc nevim, jak přemluvil tu váhu....). A jakmile zřejmě ona váha odešla, byl problém na světě Takže ve finále diagnóza stejná, jak u Tebe - špatné množství (měření) vzduchu.

2010-10-05 16:40:21

Ja som to hovoril no aspon, ze sme na to prisli tak ja budem snad tento tyzden prekruzkovavat motor tak som naramne zvedavy ako to dopadne

2011-01-03 21:55:57

No len tak na ozivenie, prekruzkovanie motora nepomohlo a uz si v primerke vrci novy motorcek ale stale sa mi zda oproti mazde 323 s takmer rovnakym (1,8 84kW) motorom leniva Rozhodil som cely vyfuk pojazdil bez neho, bez zmeny, lambdy by mali byt ok podla diagnostiky. Na motore som si vsak vsimol pod parohami sania je nejaka klapka ktora je napojena na podtlak. Neviete niekto ozrejmit co tato klapka ma na starosti? Nemala by sa pri pridani otvorit? Dalsia zahada mi je, kde sa moze stracat podtlak? V sani za skrtiacou klapkou je podtlak ok, ale pred skrtiacou klapkou (v hadici medzi filterboxom a sanim uz je podtlak veeelmi slaby pokial nezuzim prietok vzduchu rukou). Vsetky spoje a podtlakove hadicky som x krat prekontoloval.

2013-01-14 22:07:19

vim že je tohle téma asi už uzavřené, ale přesto sem něco updatuju než to zapomenu. četl sem nedávno v časopise o starých nissanech kde v jednom modelu klesaly volnoběžné otáčky - bylo to tím že od plynového pedálu nevedlo lanko byl zde pouze jaký potenciometr ( nevim elektrice nerozumim) a ten vydával špatný signál. Byla na to svolána servisní akce od výrobce ale pokud má někdo auto 14let staré už se ho to asi netýká

2013-01-15 09:40:34

Co sa tyka ovladania plynu tak elektronicky plyn bol az v novsich primerach ak sa nemylim. V tej mojej bolo klasicke lanko este. Auto som predal uz rok dozadu ale az do predaja sa mi to nepodarilo odstranit.


Odpovědět

1  2