Fórum - Téma


Padnutie otacok pri studenom starte Prim


Fórum Primera P11 Padnutie otacok pri studenom starte Prim

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-07-08 17:08:52

Cafte chlopi,

uz isty cas sedlam Nissan Primera P11-144 1,8i a ked nastartujem studene auto, zhruba po 10 sekundach od startu mi padnu otacky na cca 300-400ot/min niekedy aj nizsie. Po cca 20 sekundach sa to vrati do normalu a otacky vybehnu naspet na cca 1300-1500ot/min. Ze to asi bude problem v automatickom sytici mi je viac menej jasne, ale nemate niekto podobnu skusenost s poznatkom co moze byt na tom sytici zle? Nemal som to este rozobrate, je sytic sucatou skrtiacej klapky alebo je to zvlast sranda?

Dikes

2010-07-08 19:46:30

skus pozret cidlo teploty moze byt aj to

2010-07-08 19:54:32

Hmm keby bolo cidlo teploty v tahu tak by to bezalo cely cas na sytici nie? Skor mam podozrenie na servomotor na skrtiacej klapke. Je mozne ho nejako odskusat, ci len na diagnostike?

2010-07-09 06:30:42

Na motoru je čidlo, kteé dle teploty řídí volnoběžné otáčky motoru. Tak možná dává informace, že je teplota pořád vysoká.

2010-07-12 10:27:20

cidlo by stim tak nehoupalo, rikas ze mas vstrikovany motor zkontroluj air regilator a AAC ventil, jak jsi na tom se svičkama?

2010-07-12 18:29:50

Sviecky maju cca 10 000km. Dnes to napichnem na diagnostiku a potom uvidim. Zatim dik za rady

2010-07-12 22:55:19

i kdyby to bylo cidlo diagnostika ti to neukaze neni to chyba jako taková, pro ECU je vse v poradku, asi bych zkusil vymenit svice vycistit klapku a treba i MAFku to je takovy univerzalni postup, pokud to nepomuze resil bych dal...

2010-07-13 20:21:46

No tak diagnostika mi vyplula "chudobna zmes", pravdepodobne kvoli LPG. Asi tam pri montazi nedali emulator a tym padom je z toho ECU zblbnute, ze ako je mozne, ze auto ide len na vzduch a neberie benzin Otazka je ci to moze mat spojitost s touto chybou. Nemate niekto skusenost ako sa chova QG18DE v nudzovom rezime? Su obmedzene max otacky pripadne priskrteny vykon alebo vsetko ide ako za normalnych okolnosti? Ked si jedneho krasneho dna najdem trochu casu tak by som to aspon vycistit mohol.

2010-07-22 11:52:06

Zdravím, při čtení popisu problému mám pocit, jako by to bylo moje auto, protože mám ten samý problém. Nejdřív jsem to neřešil, jen tak to škytalo, ale teď už občas i motor chcípne. Byl jsem s tím v servisu, kde mi LPG montovali, jenže se to trochu zkomplikovalo. Už hodně dlouho (cca 2 roky) svítí kontrolka "check engine" a nikdy nikdo na závadu nepřišel (několik servisů), Jenže teď v servise diagnostika nahlásila chyby druhé lambda sondy a prý mám vyměnit i váhu vzduchu. Váhu mám objednanou, s lambdou ještě uvidím,ale tipuju, že to problém nízkých otáček za studena nevyřeší. Ale dokud to bude diagnostika hlásit nějaký chyby, v servise se se mnou víc bavit nebudou.... Takže pokud má někdo nějaký nápad kudy z toho ven, budu jedině rád... Zatím se oddám čištění klapky.Dík

2010-07-22 19:16:58

Sme na tom asi rovnako klapku som vycistil vcera, vysledok: auto ide trosku lepsie do otacok ale inak ziadna zmena, stale "kucka" pri studenom starte. Mimochodom aky mas v tom motor? Ako dlho ti to robi? Ja sa len obavam, ze ma to zradi cez zimu Ak by si na nieco prisiel, prosim daj vediet kde bol zakopany pes

2010-07-23 07:51:21

Motor mám taky QG18DE. Ještě jsem někde zahlédl zmínku o nějakým ventilu volnoběhu studenýho motoru. Zkusím ho najít (měl by snad být na škrtící klapce) a zjistit, jestli se dá nějak přeměřit, odzkoušet. JInak uvidím, jestli nepomůže ta nová váha vzduchu. Dám vědět, pokud by něco pomohlo. Už to zlobí tuším od podzimu (09). Nejdřív jen drobný kolísání otáček, postupem se to zhoršovalo. Jestli si dobře vzpomínám, tak když byl v zimě větší mráz, tak to bylo v pohodě...

2010-07-23 19:27:17

Hmm tak dnes ma nissan nemilo prekvapil. Ked sa zohrial tak uz otacky kolisali v kuse aj na plyne a je citit, ze miestami vynechava. Ked prepnem na benzin aj pri teplom motore tak ide velmi nepravidelne a nejde ani pridat plyn skoro vobec. No ten ventil by malo byt pohanany servomotorcekom a mal by byt ako pises zo spodu skrtiacej klapky. Zacina sa mi to skor javit ako chyba v dodavke paliva, pripadne zapalovani

2010-07-26 10:23:57

Tak jsem si před víkend hrál s autem. Trochu jsem vyčistil škrtící klapku (zdála se být ok), na volnoběh za studena to nepomohlo. Přeměřil jsem 2. lambda sondu (kvůli svítící kontrole MI) a ejhle, kontrolka už nestíví, asi špatný kontakt v konektoru. Alespoň to, protože tím jsem zřejmě ušetřil za novou lambdu, kterou mi chtěli v servise vyměnit. Ale volnoběh za studena nic. Pak jsem ještě pro jistotu vymazal záznamy o jízdách (jízdní mapy, či jak se to přesně jmenuje), taky nic. Teď ještě zkusím pootočit šroubkem pro nastavování volnoběhu, resp. volnoběhu za studena. Zdá se mi, že je tam velká vůle a při studeným startu se škrtící klapka nepootevře. Tak uvidíme další studený start.... Alesoň ta porucha lambdy, že se povedla odstranit. Jo a ta koupená váha vzduchu je špatná, protože ačkoli mám auto v provozu od května 2000, je tam motor s novější váhou vzduchu (od 10/2000). Kdybych si býval alespoň přečetl na starý váze kód, ale když to někdo objednává od počítače takže snad mi ji v obchodě vezmou zpět, když není použitá....

2010-07-26 11:32:09

no tomu se nedá věřit v kelly se mi kolikrát stalo, že mi dali uplně jinou věc (ale zpátky to vždycky vzali) - asi vyloženě chybama v systému a co mi řikal kamarád automechanik tak prý podle roku už neobjednává nic vždycky to vymontuje a bere si to sebou. chyby jsou i v info systémech automobilek

2010-07-26 11:58:05

Pri studenom starte sa skrtiaca klapka otvarat ani nema pokial viem. Ked si si vsimol, tak na skrtiacej klapke je obtok, ktory je ovladany servomotorcekom a tym padom vzduch prudi tadialto a nie cez skrtiacu klapku. Vcera som to mal zas na diagnostike a nevyhodilo mi absolutne ziadnu chybu ale motor skapina stale aj za studena aj za tepla a plyn nejde pridat na benzine skoro vobec.

2010-07-26 13:53:31

hm, podle roku výroby už taky radši nic objednávat nebudu. Čert ví, jestli je tam měněný motor, nebo jestli je tam jinej díl, než má být... Trochu moje chyba, měl jsem si pořáděně přečíst číslo na původní váze. Moc mi to zpátky vzít nechtějí (v obchodních podmínkách mají "vhodnou" definici), max vyměnit za jinou (správnou) váhu.... Ta je ale bohužel skoro dvakrát tak drahá

2010-07-26 13:56:55

Taky si nemyslím, že by to bylo jen špatně nastavenou zarážkou na klapce... Ještě by mě zajímalo, jestli ve fázi zahřívání motoru pracuje ta váha vzduchu pořádně a jestli vůbec pracovat v této fázi má. Viz můj dotaz na http://www.nissanclub.cz/..._id=73164&lang=eng&kols=3 Nerad bych vyhodil 6 litrů jen tak na zkoušku

2010-07-26 15:27:37

Dobrý, práci váhy vzduchu za studena jsem asi vyřešil, tak to ještě proměřím. A asi zkusím proměřit a zkontrolovat i ten IACV a AAC ventil, jestli se k nim dostanu

2010-07-26 15:27:40

Dobrý, práci váhy vzduchu za studena jsem asi vyřešil, tak to ještě proměřím. A asi zkusím proměřit a zkontrolovat i ten IACV a AAC ventil, jestli se k nim dostanu

2010-07-26 17:00:07

No som celkom zvedavy na vysledok merania


Odpovědět

1  2