Fórum - Téma


P12 - Spojka


Fórum Primera P12 P12 - Spojka

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3  4  5

2011-11-18 17:51:32

Ani ja to uz neriesim. Dajte si tam co len chcete, ja mam lepene aj dosticky aj lamelu, a nemal som to len na P12 a poznam vela ludi co to ma tiez, a zatial velka spokojnost.

2011-11-21 07:40:28

Dobře když nebudeme mluvit o veteránech, tak mě ještě řekni v čem je to horší třeba an motorce, nebo ve favoritecha feliciích, ty taky jedou těch 130 a někdy i víc. Tkaže to neděl an veterány a nová auta. Prostě pokud je vše OK a je vadné jen obkložení (spojka, brzdy) tak proč nenalepit Já už viděl i originál brzdy odlepený po delší době cca 10 let. Záasdní věc ej kvalita. Ty nmyslíš že lepidlo ve fabrice není stejně kvalitní, než lepidlo určené k novému nalepení? (samozřejmě netvrdím, že si to lepím sám, jsou specialisté!!)

2011-11-21 08:28:52

Na motorke? Teraz mám deliť alebo nemám??? Je rozdiel dať nalepiť obloženie na J350 príp. dosky a dať prelepiť dosky na R1 alebo Hayabusu A ak nieje rozdiel v lepidle tak je určite rozdiel v tachnológii a určite najväčší rodiel bude v kvalite samotného obloženia (neviem si spomenúť ako sa to konkrétne volá ten materiál)...

OK teraz berme že kvalita je úplne rovnaká, aj tak mi je to nejako proti srsti najprv auto rozobrať, potom behať s doskami na lepenie - to určite nebude na počkanie! Jednak nepustí technológia a jednak počet zákazok lepiča...

No a potom sa pre to zase trepať a všetko montovať a až tak spojazdniť auto...

Berme do úvahy bežného človeka, ktorý má povedzme jedno auto a nemá žiadne prednostné právo pri lepení/oprave a nerobí to bežne. Ten bude pár dní bez auta a garantujem že to neposkladá - raz to nevedel kamoš poskladať za sekundu ako sa mu rozpadli čeľuste...

Tak či onak mne je ľahšie lepšie, jednoduchšie a teda aj lacnejšie objednať nové veci s výraznou zľavou a prehodiť to zákazníkovi na počkanie v prípade brzd a v priebehu dňa v prípade spojky a mať to ihneď hotové. Zákazník má na diel taktiež zľavu oproti pultu, má to hotové na počkanie/cez deň a ja mám volný zdvihák na iné veci...

2011-11-21 16:43:28

no tak v technologii určitě rozdíl není, možná je rozdíl v kvalitě materiálu. Rozdíl v kvalitě lepidla taky nebude. Technologie je jednoduchá. pečlivé očištění obou lepených ploch, nanesení lepidla, a sevření pod lisem nebo do přípravku tvaru bubnu (když jsou to pakny). Takže kvalita je stejná. A jaký je rozdíl mezi brzdama na jawu 350 a suzuky apod. Já v tom nevidím rozdíl. Je snad úplně jedno jestli si rozbiješ kokos ve 130 na jawě, nebo ve 130 na suzuki apod... Samozřejmě se nebavím o čase, jen se snažím tady vyvrátit něco, co je v našem národě zakořeněno, že to co je originál je lěpší než to co je replika. Jaký je rozdíl mezi neznačkovýma díláma thaivan a dílama vyrobených (nalepených) u nás. Vsadáím se že ty co budou ui nás nalepeny ve firmách které se tím zabývají budou kvalitnější než ty 'Tongťong!!. A teď to nemyslím jen u těch brzd, ale třeba i u plechařiny. Myslíte si že je stejně+ pevný přední čelo na almeru, primeru apod. koupené v Nisanu original, nebo třeba v autokely, apod... Stačí se podívat na tloušťku plechu, a taky to namontujete jen proto že je to 2x levnější a tady je kvalita jednoznačně horší Totéž motory. proč originál motory 1,8 N16 nevydrží a když si necháš u nás udělat výbrus, tak ti vydrží věčnost. Že by písty vyráběné u nás (např. Ahra Hradec Králové) byly horší jen proto že se vyrábí česká firma? Ne jsou podstatně lepší. A tak by se dalo pokračovat nejen v automobilovém průmyslu. Akle správně jsi napsal tu část o čase a s tím s tebou jen a jen souhlasím!! Takže pokud má někdo čas tak klidně lepte, já si taky dávám lepený na své auto.

2011-11-21 19:49:00

Na čo sa tu o tom dohadujete P12 nema odpruženu spojku tam mate fotku ako dopadla lepena lamela nity čo držia stred utrhlo! Kto nema peniaze na novu nech si da nalepit ale rozhodne by som sa na takom aute daleko od domu nepuštal aby odtah nebol 10x drahši ako nova lamela

Honzo N16 1,8 nevydrži lebo orginal kružky Nissan su Made in Germany a nemaju na sebe ani chrom takže nevydržia nič

2011-11-22 08:01:16

To vím že nevydrží, já jen chtěl ukázat na to že tady obhajujete originální nalepený brzdy a jiný věci ne. Ale je to úplně stejný. Je úplně jedno kdo to lepí, zda nějakej taivanec a na závěr se na to natiskne lobo Valeo, nebo Luk aúp od. Nebo se na závěr to zabalí do krabic bez označení a koupíš to jako neznačkový. A totéž je i u nás. Takže je opravdu jedno z hlediska kvality zda koupíš originál nalepený brzdy nebo si necháš nalepit nové obložení. Já se bavím jen o kvalitě A ta je stejná!!

2012-02-11 15:40:01

Ahojte. Mozete mi niekto poradit. Mam p12 2,2 (tu starsiu) a stava sa mi taka vec ze ked na studeny motor nastartujem a pohnem sa tak priblizne o minutu (ked videm z parkoviska) mi zacne pyskat z motora. Byva to vacsinou na dvojke a trva cca 5-10 sekund a potom prestane a do dalsieho startovania sa neprejavi. Ak vyslapnem spojku tak prestane, ale potom zase zacne, pyska tych 5 sekund a prestane. Moze to byt spojka?

2012-02-15 20:54:25

Pro: heatley1 - Napsáno 2011-11-08 19:31:07 (99 dní)

Zkusím přidat moje zkušenosti, pokud jsou mylné tak mě někdo opravte.

Zjednodušeně:

Spojka zabírá nahoře - sjetá lamela

Spojka zabírá dole - unavený přítlačák.

A ještě jedna možná závada, kterou jsem měl na Renaultu 19 (nevím jestli to lze přenést i na Nissan).

Spojka se chovala velmi podobně jak bylo popsáno. Vypínala až na podlaze, někdy nešlo vůbec zařadit. Navíc však šla velmi těžce, až praskalo spojkové lanko.

Nakonec jsem zjistil, že byla opotřebená umělohmotná čepička čepu, o který se opírala páka ke spojkovému ložisku, tudíž se páka neopírala o tento čep, ale o hranu převodovky.

2013-01-29 21:35:39

Ok zacnem takto pri 210tis km mi odisiel na vecne loviska dvojhmotak spolu so spojkou. Dal som to kompletne vymenit vyslo ma to 1600E skoro ma porazilo dal sa tam novy dvojhmotak Valeo pretoze stary bol kaput a novy pritlacak a komplet spojkova sada Nipparts. Pri 214tis km som siel na lyzovacku na Martinky. Istu chvilu som siel na 1ke mal som nahodene retaze hore kopcom po asi 1,5km som zistil ze nejde zaradit 1ka iba s tazkostami.Nejako som ju tam dal ,pohol sa hodil 2ku vonku bola zima a prevodovka mala aj komplet vnutornu napln novu po 3km som zastal uz neslo vobec zaradit! Musel som vypnut motor a hodit rychlost a takto sa to opakovalo az kym som nezaparkoval. Pred tyzdnom som stal 20min auto na neutrale ked som odchadzal zase som mal problem zaradit stupne a o spiatocke ani nehovorim ledva ju tam narvem viete mi poradit kde moze byt problem? Dakujem....cakam este na nejake dolezite diely na zadnu napravu z nissanu a idem to reklamovat dufam ze to nebude chybna prevodovka.

2013-01-30 12:38:07

Pokud je převodovka tichá a jde řadit s vypnutým motorem, tak ej to vadná spojka. Pokud nejde zařadit při vypnutém motoru je vadná převodovka

2013-01-30 14:31:53

Dakujem za odpoved ano radit ide v pohode pri vypnutom aute. Cize Nipparts sklamal kvalitou mozem to reklamovat.

2013-01-30 15:17:49

Not omu moc nevěřím, za dobu co ho používáme nepamatuju že by sklamal, spíš bych to viděl že sklamal někdo kdo to skládal, ale to se uvidí po rozebrání.

2013-01-30 15:33:12

No inak aj to je dost mozne a ak to pototo v servise tak ja im nezaplatim ani fuk!

2013-01-30 21:17:22

kľudne môže byť problém vo valčekoch - sú buď zavzdušnené alebo sa roztiekli... Môže byť aj zle nastavený chod na pedáli...

2013-01-30 21:49:30

hej dam to cele kuk v servise ved bude mat co robit komplet vymena ramien silentblokov stabilizatorov led denne svietenie montovat a este chcem vymenit v serve kvapalinu lebo v zime mi huci tak uvidim no ci to pomoze inak netecie.

2013-01-31 22:10:49

tak ty teda pekne zainvestuješ ;)

Skoro by vyšlo na druhé auto ;)

2013-02-01 10:28:08

Noo troška šak to auto jedine za tie roky videlo iba nový olej a filtre :)

Predok všetko komplet Nipparts Spodné rameno , stabilizátory , čapy riadenia 272E

Zadok som zohnal silentblok hliníkový z vrakáča , ale uloženia a gumičky stabilizátora budú nové (možno aj uloženia tlmičov)

Musí kuk čo tam robí neplechu či tá nová spojka alebo ako ste už písali možno aj zle prednastavený pedál

Ide nainštalovať led denné svietenie

Dám novú náplň do serva lebo v zime hučí inak netečie.

A na leto asi dynamat extrem dám na dvere ,podbehy podľa toho koľko financií budem mať.Plus vyčistím svetlomety sú už dosť zašlé a doprajem mu raz aj kozmetickú úpravu dám naňho Plastic Dip matnú čiernu kolesa , kapota ,strecha kufrové dvere :) Hádam nato budem mať peniaze do leta :)

2016-07-23 08:23:18

Patrí to k spojke, tak to dávam sem. Pri jazde do Bulharska toho roku mi na diaľnici tesne pred dojazdom začalo pri zvýšenom ťahu vydávať taký rezonančný zvuk od motora. Bolo to veľmi tiché a pri zvolnení ťahu sa to počuť nebolo. V meste som si povšimol, že idú ťažšie radiť rýchlosti. Tak som to tu zaniesol mechanikovi tu v BG a ten objednal spojkovú sadu. Lenže včera to rozobral a upozornil ma, že by vymenil aj dvojhmoťák. Ukazoval mi nový na iné auto a ten mal taký "loker" tak cca 2 mm do strán a 2 mm akoby pootočenie. Môj je úplne nehybný. Bez toho "lokeru". Ale to by mohlo byť aj zaseknuté. Z prejavov dovjhmoťáka - rezonancie pri voľnobehu alebo nadmerné trasenie pri štarte a vypínaní motora alebo rezonácií pri preraďovaní som nezaznamenal ani len náznak. Chcem to dať poskladať bez výmeny dvojhmoťáka, len neviem, či tá porucha spojky mohla byť spôsobená vadou dvojhmoťáka. Stálo by ma to tu nejakých 450 eur navyše za dvojhmoťák. Najazdené mám 171 tis km. Náš úsudok bol, že porucha spojky bola už únavou materiálu na prítlačáku, že sa vyosila lamela a tá vydávala ten divný zvuk. Môže sa dvojhmoťák rozpadnúť ? Je to 1,9 DCi.

2016-07-23 16:45:55

vinco: Chlape ty to po ceste do bulharska priebežne opravuješ,minule si mal rozvody myslim,bacha na mechanikov su tam pekne kurvy tak ako v chorvatsku dokažu to využit,koleginy odišiel homokineticky klb cena 400eur za pouzity.

2016-07-23 18:28:47

Bulhari nie su chorvati. Vlani mi diely zohnal lacnejsie ako o nas. Teraz je to trocha narocnejsie. Sadu lamela, tanier, lozisko a pumpa s robotou za 300 eur, coz je mozno ako u nas. Ale mechanik ma upozornil na dvojhmotak zotrvacnik - absolutne zadrety bez pohybu. Nakolko ten je za 450 eur tak som to dal zlozit a spojka samozrejme nefunguje. Pri vypnutom motore pekne naslapanim odvzdusni a vytlaca, ked nastartujem, tak netlaci a pedal padne. A mechanik tam zapocul klepkanie a vibrovanie. O chvilu pride dvojhmotak a ide ho vymenit. Uvidime. Este som tu tyzden a dufam ze tych 1300 km domov pojdem na dobrom aute.


Odpovědět

1  2  3  4  5