Fórum - Téma


P12 - špatný start, nepravidelný chod


Fórum Primera P12 P12 - špatný start, nepravidelný chod

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2010-02-08 18:58:10

Zdravím všechny zkušené a prosím o radu:

Nissan Primera P12 2.0.CVT Wagon, motor QR20-benzín, r.v. 2003, najeto 175tis., 1 majitel.

Kromě jiných závad, se kterými jsem se snad už smířil (popis by byl na celkem dlouhý článek) se peru s následující závadou: Jednoho krásného rána jsem nenastartoval. Auto se chová tak, že startér točí a sem tam je slyšet chabý pokus 1-2 dvou válců, ale to je všechno. Motor nenaskočí. Skončilo to odtahem do servisu. Po připojení na počítač výpis závad – 0. Podle vyjádření zkontrolovali všechno možné a podle nich byl jen motor ulitý, ale neví proč. To je ale podle mne spíš důsledek ne příčina) A že je vše O.K. Tak jsem odjel a závada se opakovala. V podstatě téměř každý start je sázka do loterie, ať je motor studený nebo teplý. Pokud je start problematický, následně je chod motoru chvíli nepravidelný a to i ve vyšších otáčkách. Od té doby to bylo v servisu 2x a výsledek stále stejný – u nich se to chová normálně, pouze 1x v otáčkách kolem 2.000 byl chod nepravidelný ale zase nic nového nezjistili. Domluvili jsme se, že budu zkoušet za jakých podmínek se to vyskytuje. Tak jsem to pár dní zkoušel a závěr je: Pokud startuji tak jak jsem byl zvyklý tj. velmi krátce a rychle po otočení klíčkem z polohy OFF, tak to startuje špatně a pokud to nastartuji, chod je nepravidelný. Pokud počkám déle tj. minimálně 10 sec po zhasnutí všech kontrolek a v průběhu startu přišlápnu plyn, tak motor nastartuje a jde více-méně pravidelně (žádný zázrak).

Shrnutí - vždy se ulijí svíčky a pokaždé jiné. Vyloučili (snad) čidlo teploty. Baterka je nová, svíčky nové, benzín (snad) kvalitní. Horní lambda sonda nová (minulá mne opustila za jízdy po dálnici do kopce odlétnutím včetně uchycení – nevydržel svar, zůstala viset na kablíku). Tlak ve válcích O.K., jeden nižší ale v normě. Startovací proud O.K. Servis jsem změnil, není to NISSAN ale Bosch servis. Jejich diagnostika údajně funguje stejně jako Consult. Po zkušenostech s jedním původně autorizovaným servisem NISSAN už asi žádný servis nemůže být horší. Tady se mi podle mého laického pohledu zdají šikovní.

Máte pro mě nějakou radu, nebo to mám shodit ze skály?

2010-02-08 19:08:33

.... mám síce P11 ale vždy pred štartom počkám až ked čerpadlo dočerpá šťávu, zhruba 3-4 sekundy a neprišlapujem. ...

* asi 1/2 minuty nechám tak a potom vyrážam, podla návodu .. ináč si spomínam, že podobný problém som mal na yamyhe virágo, vymenil som baterku a bolo po probléme ...

* edit

2010-02-08 19:10:55

Díky za tip, ale tak rychle zase nestartuji, na čerpadlo počkám :o)

2010-02-08 21:17:53

SKus si vyblikat chyby a nestartuj s stacenym pedalom a ked ti to chyti tak nestlac

a nedrz pedal ale pridaj uber pridaj uber auto sa skorej dostane do otacok a fakt mas kvalitne sviesky do primery jedine nkg alebo denso a mozno zle ukostrena riadaca jednotka....

a este by som skusil ci cerpadlo je funkcne pustit don 12 v na priamo a ci bude tlacit benzin....

2010-02-08 21:39:33

Nevím co znamená "vyblikat chyby" - prosím o info co to je a jak na to. Jediné co mě napadá je servisní mód přes INFO a VOLUME - je to ono? Po připojení na počítač to žádné chyby nehlásí. Za normálního stavu by mě ani nenapadlo šlapat při startu na plyn, ale teď je jediný způsob jak to natočit začít startovat a v zápětí prošlápnout plyn. Jinak to nechytne vůbec a uleje se to. Svíčky nové dle doporučení servisu, ale dělalo to i se starými. Ukostření řídící jednotky - abych řekl pravdu, nevím kde je a jak vypadá, ale někde to zkusím najít a zkontrolovat. Dík za tip.

Čerpadlo je slyšet a podle toho že se to uleje to vypadá že benzínu je spíš víc než míň...

2010-02-08 21:49:27

vyblikat chybu jde z diagnostiské zásuvky : http://www.nissanclub.cz/...44033791a6da78ee85&kols=1

video postup : http://www.youtube.com/watch?v=WmoXdxRFBNU

2010-02-08 22:19:45

Díky za vysvětlení, ale je to asi zbytečné, protože to bylo připojené v servisu a ve výpisu chyb nic není. Taky si nejsem jistý, jestli lze postup použít u P12, příklady jsou tam pro P10, P11 a jiné ale P12 nevidím (možná jsem jen slepý - a to jsem) Díky

2010-02-08 22:23:07

Predem pisu ze nejsem zadny odbornik!Ale presne to co popisujes, vcetne servisu, napojeni na pc a zadna chyba...Tohle mi delalo jiny auto a byla to jen posrana civka!

2010-02-08 22:35:23

Na tu jsem se jich taky ptal a řekli že by to mohla dělat. Ráno tam jedu, zeptám se znovu. Zatím dost tápou a to už je to tam potřetí. Ale těch možných příčin je zatím hodně, moc se jich zatím nevyloučilo. Díky za tip

2010-02-08 23:04:10

Me to delalo hlavne kdyz bylo vlhko,mokro..a v servisu jsou snad vsude blazni..3xme tam musel nekdo odtahnout ze jsem uz nenastartoval..vzdy jsem to tam tahnul vecer a oni ze jdou rano spravovat..klasika auto vzdy chytlo hned...tak menit svicky..kabely..vse k hovnu a porad dokola!pak jsem to uz nevydrzel a rekl druzce at startuje a ja koukal do motoru...no co nevidim okolo civky slehaj jiskrypo 3/4 roce jsem na zavadu prisel ja kterej ma obe ruce levy!jak ja nemam rad tyhle Menice dilu!Hodne stesti at to odstranis!!jinak ja mam ted stejny auto jak Ty najeto pres 300tis a pohoda...

2010-02-08 23:16:35

No ,ale P12 ma civku na kazdem valci a ze by byli vsechny spatne nevim to by chytal i na 3 .

Ja bych to zavezl do Nissanu nez k timhle dat jim 1 pokus treba na to prijdou. Maj plany co a jak ma delat a tak si muzou ruzne promerit.

2010-02-09 00:00:04

Ja chodim za kamaratom do Renaultu ked mam nejaky problem kedze v LIptovskom Mikulasi nemame Nissan a tam si to napojim na PC a dokazem si pozriet v podstate celkom dost udajov, ale sam viem, ze to nieje ani zdaleka take podrobne ako ked ti auto zdiagnostikuju priamo v Nissane. Asi by som skusil ten Nissan a ked ti tam na nic nepridu tak potom mozes riesit dalej.

2010-02-10 12:30:24

Díky všem za rady. Do NISSANu jsem jezdil, ale po zkušenosti s tragickou úrovní odbornosti mechaniků jsem zjistil, že ať pojedu kamkoli, nemůže to být horší. No však už ani ten servis není autorizovaný (a dost dlouho mi to ani neřekli). V tomhle (BOSCH) mi několikrát pomohli s jinými auty - ochotně, rychle a ne draho. Tak jsem to zkusil. Domluva byla, že když to dnes nenajdou tak to zítra odvezu do jiného (osvědčeného) NISSAN servisu.

Takže vývoj:

  • po demontáži svíček a odvětrání benzínu (dvě svíčky hnědé suché, dvě mokré černé) znovu montáž, pokus o start.
  • znovu demontáž a vysušení a pokus o start s odpojenými vstřiky. Svíčky znovu ulité - tj. vypadalo to že zlobí vstřiky a "dávají" i bez signálu z ŘJ.
  • Pak sundali sání a zjistili, že je plné oleje a tedy na svíčkách + ve válci je směs benzínu a oleje. Oleje bylo fakt hodně, normálně ho vylili. Tj. podezření na poškození přepážky a demontáž vrchního krytu. Zároveň zjištěn velký úbytek oleje - výměna před 5 tis a nedávno kontrolován.
  • Po rozebrání na přepážce nezjistili zádné poškození.
  • Domluvili jsme se, že to vyčistí a složí a nenapojí hadičky k sání, ale dají tam buď průhledné nebo to svedou do nějaké nádobky.
  • Takže "ulití" má na svědomi asi olej v sání, jen teď vědět jak se tam dostává, když přepážka vypadá O.K.

Máte někdo zkušenost nebo nápad čím by to mohlo být ???

Tak dnes složeno, průhlené hadičky. Nic se v nich neobjevuje, startuje to dobře, chod je klidný. Co je ale příčinou zatím nevíme. Mě jen napadá, že pokud by se z jakéhokoli důvodu ucpalo sání, tak by to mohlo sát tudy a tedy s olejem. Ale v sání nic není. Taky nevím, jestli by to ŘJ nějak poznala. Je to vůbec možné, má někdo zkušenost?

Díky za tipy.

2010-02-14 16:50:11

Já ti asi moc neporadím, ale myslím že olej do sání se může dostat přes odsávání zpod ventilového víka. Nedokážu si teď vybavit co se musí stát, aby to takhle bylo, ale změny poměrů tlaků v sání a pod víkem to mohou způsobit, když sání není třeba úplně těsné. Dej vědět, jak dopadneš.


Odpovědět