Fórum - Téma


P12- skapinanie, SCV ventil, P1273


Fórum Primera P12 P12- skapinanie, SCV ventil, P1273

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2016-10-01 16:03:08

Ahojte,

mam Primeru P12 r.v.2004 - 2,2 dCi 100kW - 136PS a mam tyakýto problem:

Pred cca tyzdnom mi komplet odislo turbo, po vymene turba (repasovaneho) sa zdalo byt vsetko OK.

No hned pri prvej jazde auto okolo 2400ot/min trhlo, ako keby na chvilu stratilo výkon. Potom som este najazdil cca dalsich 40 km bez problemov.

Na druhy den, to trhalo coraz viac a viac az sa to (asi) preplo do nudzoveho rezimu (nesvietila kontrolka motora), ale autu neslo vobec pridat plyn, len do max 1500ot/min.

Na diagnostike sa zistila zavada cislo P1273 - Palivove cerpadlo (bez svietacej kontrolky motora). Poradili mi vymenit SCV ventil. Je tam len jeden (taky chromovo leskly).

SCV ventil som vymenil za novy.

A problem sa nevyriesil, motor na Neutrali ide vytocit aj do 4000ot/min, chova sa pekne.

Len akonahle sa pohnem, trhne 1-2x a skape, motor ide nastartovat az na cca 5x.

Ziadna zavada na diagnostike (nestihlo sa prepnut do nudzoveho rezim.)

Preto sa chcem spytat ci nemate nejaky typ alebo radu....

Podtlak na turbe pracuje spravne

Vzduchovy a palivovy filter je novy.

V prilohe Vam prntscrn udajova nameranych na volnobeznych otackach.

Ako keby nieco zablokovalo privod paliva.

Treba novy SCV ventil nejak nakodovat cez origo. diagnostiku..?

Skusal som uz aj navod 3,5,7,10

3,5,7,10 zapmut kluce do kontrolek pockat 3 sekundy 5x rychle zoslapnut pedal pockat 7 sekund zoslapnut pedal a mat zoslapnuty cca 10 sekund pokial sa nerozblika kontrolka.pustit pedal

Ale nepomohlo...

Dakujem za kazdu radu a pomoc...

2016-10-01 17:50:14

Diagnostika,ked sa kontrolka rozblikala bolo treba znovu pedal stlačit a držat stlačeny cca 20 sekund tym sa to vymaže a urobi reset.

2016-10-01 17:52:14

de ti do turba olej? nemáš náhodou ucúpaný přívod oleje?

2016-10-01 18:35:20

Ahoj. Měl jsem podobný problém a vše vyřešila výměna váhy vzduchu.

Měj se fajn Vráťa

2016-10-01 18:38:59

tych 20s - zopakoval som to opat (cely postup) a nepomohlo to, ale dik za radu

a ano, do turba mi olej urcite ide (ak by nesiel, urcite by mi odislo uz aj toto)

to stare povodne neviem preco odislo, cela oska - vrtulka sa vyvaklala s velko volou, ale auto ma uz 250 000km tak mozno uz aj malo dovod.

No len teraz ma skor trapi ten problem vysie, ktory si myslim ze s turbom nema ziadnu spojitost, aj ked clovek nikdy nevie

2016-10-01 19:54:59

staky1: Možeš mat pripchaty privod od nadrže,alebo natankovanu vodovu naftu.

K ventilu-ak bol stary 006 tak nebolo čo riešit,bolo ho treba vymenit,všetky boli vadne,novy musi byt 066.

to cukanie by mohlo byt aj od vysokeho tlaku turba(zle nadstavena variabilita),(pripadne problem s niektorou tryskou)

Napoj diagnostiku a vytiahni si na monitor tlak vzduchu a tlak paliva,pozeraj čo sa udeje ked prestane ist,či zakoliše tlak paliva alebo pojde vysoko tlak vzduchu.

Aby si vylučil privod nafty od nadrže daj si do pet flaše čistu naftu,odpoj filter a hadice privod a prepad nafty napoj do flaše a chod sa odviezt.

Tiež sa mohlo stat že si pri vymene SCV cvikol gumičku a chyta falošny vzduch.

2016-10-01 20:00:09

sjaro: Tiež sa mohlo stat že si pri vymene SCV cvikol gumičku a chyta falošny vzduch.

jaký falošný vzduch svc je regulátro v tlakové části kde je až 1000 at to by ti stříkala nafta

2016-10-01 20:08:32

slovacek.milos: Rad by som keby si sa do toho nemiešal lebo nemaš o tom šajn.SCV ventil neni na vysokotlakej časti čerpadla,taky ventil neexistuje čo by dokazal regulovat 1000 at.

SCV ventil je na vstupe do vysokotlakej časti

Edit skratka SCV "suction control valve"(saci regulačny ventil)

2016-10-01 22:18:06

a na liště pak máš jaký tlak ? zatočíš motorem hodí ti to 2OO atm a máš start pak ti skočí 37O atm, pak jedeš a lítá ti to až na tisíc

tak nevím jak tomu rozumíš

2016-10-01 23:04:09

Už to nekomentujem pozri si obrazok.

2016-10-02 11:16:00

sjaro: sjaro: já jen zkusil do jaké míry tomu rozumíš

cviknout gumku při výměně SCV je svým způsobem umění a čerpadlo by teklo, případný vzduch co by se nasál přes čerpadlo do lišty minimálně prodlouží start, spíš nenanatočíš, protože nedocílíš 200 atm, co se týče 2.2 dci 100 kW tak ani neznám 2.2 je 102

2016-10-02 12:34:31

slovacek.milos: Trošku ti to opravim,s 200 atm sa ten motor naštartovat neda.To by možno len kašlal a kychal,ale nenaštartoval.Na to aby to chytlo pekne na 4 valce musi tlak pri štarte vyskočit na cca 500 a okamžite po naštartovani klesnut na 320-340,teply-studeny

2016-10-02 12:50:14

slovacek.milos: Miloši, promiň, ale jestli testuješ Jarovy znalosti okolo Nissanů, tak zbytečně - on se jejich opravami živí a vsadím dost, že mu jich prošlo rukama víc, než tobě, i když taky opravuješ auta.

A že neznáš 100 kW verzi 2,2? http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2004_5/

2016-10-02 17:10:09

sjaro: myslim ze naftou to nebolo, mam tam natankovanu naftu, ktora bola este pred poruchov turba a vtedy sa auto chovalo v poriadku.

A co sa tyka tlaku turba: uz som aj odpojil nasavaciu hadicu hned za intercoolerom a isiel som sa vozit... A skapalo mi to tak isto, pritom turbo netlacilo vobec nic.

A aktualne data (tlaky) som uz na diagnostike za jazdy pozrel... Vsetko sa chova spravne a ako nahle to skape, tak vsetko klesne co je uplne normalne... Za jazdy som ziadne vykyvy tlakov nezbadal. Preto je to cele cudne aj mne...

A ano moze to byt aj 102kW... Len v TP mam zapisanych 100... Ale asi je to myslene to iste.

Diik za kazdu radu

2016-10-02 21:11:58

staky1: Napoj si to z flaše a uvidiš.Treba ist na to postupne vylučovacou metodou,inak to nenajdeš.

2016-10-04 08:15:37

Ahojte,

tak to mame...

problem bol v jednej hadici medzi cerpadlom a palivovom filtry, dotiahnuta bola az moc, ale paska uz bola dost prerezana do hadici a bolo tam vidiet jemne slzenie nafty.

Tak zatial do frčí ako ma, Dakujem vsetkym za rady


Odpovědět