Fórum - Téma


P12 - regulacia podtlaku pred turbom.


Fórum Primera P12 P12 - regulacia podtlaku pred turbom.

Informace o modelu: Nissan Primera P12

Diskuze o vozidlu

2003 Primera P12 1.9

1 fotek  |  27 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 900 ccm (116 cui).

1,9 Dci, aj keď má poruchu tak ide aj po bruchu.


1  2

2013-10-21 15:16:10

Už asi 3 mesiace, viac ako 6000 km jazdím s jednou závadou. Motor musí byť aspon mierne zohriaty a auto zaťažené - naložené (ale niekedy to dokážem aj s prázdnym). Ak motor potlačím z nižších otáčok do záťaže, alebo mu vykúrim na viac ako 4000 otáčok na viac sekúnd, rozsvieti sa červená kontrolka motora a ten prejde do toho núdzového stavu, vypne turbo a idem pomaličky. Stačí motor vypnúť a znovu naštartovať a všetko je OK. Bez takéhoto rozsvietenia dokážem ísť aj 1000 km, ale napríklad v kopcoch v Rumunsku mi to robilo takmer vždy, keď som sa vybral predbiehať kamióny. Pri kľudnej jazde žiadny problém. U známeho na diagnostike prečítal najprv len nejakú staršiu chybičku EGR, tú vymazal a išli sme sa povoziť. A chyba, ktorú prečítal hovorila niečo o podtlaku. Hneď sa toho chytili aj dvaja mechanici s veľmi konkrétnymi a vlastnými skúsenosťami, ako menili trubo, ktoré vôbec nebolo závadné. V jednom prípade vymenili len tú spleť hadičiek pri saní, čo sa musí robiť prasprostým spôsobom meniť kus po kuse za obyčajné z gufero obchodu a pri druhom menili taký podtlakový ventil, ktorý v Nissane nevedeli ani identifikovať a stojí cca 270 eur. Nemáte s tým niekto skúsenosti ?

vinco, 2013-10-21 15:16:10 napsal:

Už asi 3 mesiace, viac ako 6000 km jazdím s jednou závadou. Motor musí byť aspon mierne zohriaty a auto zaťažené - naložené (ale niekedy to dokážem aj s prázdnym). Ak motor potlačím z nižších otáčok do záťaže, alebo mu vykúrim na viac ako 4000 otáčok na viac sekúnd, rozsvieti sa červená kontrolka motora a ten prejde do toho núdzového stavu, vypne turbo a idem pomaličky. Stačí motor vypnúť a znovu naštartovať a všetko je OK. Bez takéhoto rozsvietenia dokážem ísť aj 1000 km, ale napríklad v kopcoch v Rumunsku mi to robilo takmer vždy, keď som sa vybral predbiehať kamióny. Pri kľudnej jazde žiadny problém. U známeho na diagnostike prečítal najprv len nejakú staršiu chybičku EGR, tú vymazal a išli sme sa povoziť. A chyba, ktorú prečítal hovorila niečo o podtlaku. Hneď sa toho chytili aj dvaja mechanici s veľmi konkrétnymi a vlastnými skúsenosťami, ako menili trubo, ktoré vôbec nebolo závadné. V jednom prípade vymenili len tú spleť hadičiek pri saní, čo sa musí robiť prasprostým spôsobom meniť kus po kuse za obyčajné z gufero obchodu a pri druhom menili taký podtlakový ventil, ktorý v Nissane nevedeli ani identifikovať a stojí cca 270 eur. Nemáte s tým niekto skúsenosti ?

2013-10-22 02:51:06

Ahojky,, takýto istý problém mám teraz aj,ja,, ja som mala nedavno menene komplet cele servo,, bo mi vytekal olej zo serva,, pak mi alternator nepohanal dobre baterku a musela som kupit nove a co s atýka,, ja tiž,, ked pridam rýchlejsie tak mi auto spomalíz 80km za h na 40km akoby mu dochadzala štava a mam pocit akoby mi umierala nafta,,, ide asi o turbo a zajtra ho idem dať na DIAGNOSTIku mapichnúť bo som z toho nervozna,, ked vypnem motor a znova ho nastartujem, tak mi ide rýchlo a nic ma nespomali do akoby nudzoveho režimu a asi naozaj budem mat to ,,co ty píšeš :((( neviem,, uvidim zajtra :)

2013-10-22 11:15:34

No, som zvedavý, čo povedia. Inak ja som myslel, že tam budem mať problém s dodávkou paliva, lebo mi hrozne zanášalo palivový filter. Niekde som tu čítal o vyčistení nádrže a prefúknutí trubiek kompresorom. Som to rozobral a dosť som sa čudoval, kade tá nafta vôbec tečie. Ten segment v nádrži bol absolútne upchatý. A čuduj sa svete, po jeho vyčistení som spozoroval, že mi klesla dymivosť pri podradení, keď sa hrám na pretekára. Ale problém s podtlakom nezmizol. A neviem taký ventil nájsť na nete. Keby tak dakto mal také auto a stretli by sme sa, len to skúsiť prehodiť na skúšku - to je tak 30 minút práce horedole.

2013-10-22 19:22:48

zuzanočka: trebe všetko riešiť cez servis. Niektoré nápady, typy atd. nemajú žiadny význam. Nevravím že treba ísť priamo do nissanu pretože tam nechá veľa peňazí. Ale niekedy jeto nutnosť.

vinco, 2013-10-22 11:15:34 napsal:

No, som zvedavý, čo povedia. Inak ja som myslel, že tam budem mať problém s dodávkou paliva, lebo mi hrozne zanášalo palivový filter. Niekde som tu čítal o vyčistení nádrže a prefúknutí trubiek kompresorom. Som to rozobral a dosť som sa čudoval, kade tá nafta vôbec tečie. Ten segment v nádrži bol absolútne upchatý. A čuduj sa svete, po jeho vyčistení som spozoroval, že mi klesla dymivosť pri podradení, keď sa hrám na pretekára. Ale problém s podtlakom nezmizol. A neviem taký ventil nájsť na nete. Keby tak dakto mal také auto a stretli by sme sa, len to skúsiť prehodiť na skúšku - to je tak 30 minút práce horedole.

2013-10-24 01:33:28

vinco: Ahojky,, tak bolo moje napichnuté na diagnostiku a niečo tam ukazalo ako podtlak a pak ako z.ventil,, včera mi to urobilo 2x a dnes na dlhsie trasy ako 10km mi to spraví ,, že idem rýchlejsie a tie otacky auta nevládzu zdvinut ,,, viac výkonu,, idem ho dat aj do servisu.. no uvidime,, na diagnostike ukazoval nieco s 5valcom, ja mam NISSAN PRIMERA P12 štvor valec a určite mam z ventilom niečo,, uvidim,zajtra ide mechanikovi na diagnosstiku a uvidím akú chybu tam zaznamená,, turbo mam zaliate ale mam ho dobre,, je v poriadku,,, ved uvidime :) ale som z toho smutna,, dnes mi v kopci zdochol,, ked som davala prednost a bojim sa aby mi uplne neodislo,, :(

2013-11-13 00:56:27

ahoj ahojm,, no tak som zvedava,, na diagnostike mi ukázalo,, 5x tá istá chyba ventil trysky a ja sa bala,,,, že turbo,,, no dam, to za mesiac spravit bo auto potrebujem a je to hrozne,,, ked vas to spomali do nudzoveho režimu a mate pocit akoby auto nevladalo a dochadzali mu všetky sily :(

djmj  
Michal
2014-05-13 23:17:32

Rád by som vedel ako to dopadlo. No najhoršie je, že čakáte na rady od ľudí z clubu. No ani jeden nemáte v profile uvedený typ motora. Preto sa tam také informácie udávajú aby ste ich nemuseli stále písať do príspevkov alebo keď zakladáte tému. Ešte keby sa do P12 dával iba jeden typ naftového motora tak nič nepoviem. No dávala sa 2,2 od Nissanu a aj 1,9 dCi od Renaultu. Ja mám 2,2 v Almere, je to na pár vecí identický motor čo je v P12, preto ma to zaujalo. Prosím ak chcete aby vám niekto napísal nejaký názor tak uveďte o aký motor ide.

2014-05-14 08:54:41

Motor je 1,9 Dci. Celá chyba bola v jednej hadici, je to tá najdlšia a najhrubšia za intercoolerom (chladičom turba). Naprázdno nevykazovala žiadnu chybu ani netesnosť, ale bol deravá. A vymieňal som aj EGR ventil, lenže to treba pripojiť na PC a správne nastaviť aby to malo význam.

djmj, 2014-05-13 23:17:32 napsal:

Rád by som vedel ako to dopadlo. No najhoršie je, že čakáte na rady od ľudí z clubu. No ani jeden nemáte v profile uvedený typ motora. Preto sa tam také informácie udávajú aby ste ich nemuseli stále písať do príspevkov alebo keď zakladáte tému. Ešte keby sa do P12 dával iba jeden typ naftového motora tak nič nepoviem. No dávala sa 2,2 od Nissanu a aj 1,9 dCi od Renaultu. Ja mám 2,2 v Almere, je to na pár vecí identický motor čo je v P12, preto ma to zaujalo. Prosím ak chcete aby vám niekto napísal nejaký názor tak uveďte o aký motor ide. ..

2014-05-14 13:56:33

moj motor 2.2 dci :) a musim doplnit nejake uz udaje o mojom nissane,,len nebolo casu :)

2014-05-14 17:39:50

zuzanočka: A ještě doplň něco o sobě: jsi vdaná?

vinco, 2013-10-21 15:16:10 napsal:

Už asi 3 mesiace, viac ako 6000 km jazdím s jednou závadou. Motor musí byť aspon mierne zohriaty a auto zaťažené - naložené (ale niekedy to dokážem aj s prázdnym). Ak motor potlačím z nižších otáčok do záťaže, alebo mu vykúrim na viac ako 4000 otáčok na viac sekúnd, rozsvieti sa červená kontrolka motora a ten prejde do toho núdzového stavu, vypne turbo a idem pomaličky. Stačí motor vypnúť a znovu naštartovať a všetko je OK. Bez takéhoto rozsvietenia dokážem ísť aj 1000 km, ale napríklad v kopcoch v Rumunsku mi to robilo takmer vždy, keď som sa vybral predbiehať kamióny. Pri kľudnej jazde žiadny problém. U známeho na diagnostike prečítal najprv len nejakú staršiu chybičku EGR, tú vymazal a išli sme sa povoziť. A chyba, ktorú prečítal hovorila niečo o podtlaku. Hneď sa toho chytili aj dvaja mechanici s veľmi konkrétnymi a vlastnými skúsenosťami, ako menili trubo, ktoré vôbec nebolo závadné. V jednom prípade vymenili len tú spleť hadičiek pri saní, čo sa musí robiť prasprostým spôsobom meniť kus po kuse za obyčajné z gufero obchodu a pri druhom menili taký podtlakový ventil, ktorý v Nissane nevedeli ani identifikovať a stojí cca 270 eur. Nemáte s tým niekto skúsenosti ?

2014-05-14 18:01:34

Nie nie son vydatá

2014-05-14 18:30:45

zuzanočka: Škoda

2014-05-14 18:32:58

alesh: Ty seš vůl.

Alesh, 2014-05-14 18:30:45 napsal:

zuzanočka: Škoda .. .. ..

2014-05-14 18:35:11

alesh: tvoja skoda moja nie trdlo 😈😈😈😂😂😂

2014-05-14 18:37:13

zuzanočka:

2014-05-14 18:39:00

alesh: A máš to.

2014-05-14 18:40:30

Z: doufám, že ses neurazila. Kdo mě zná, ví svý

B: manželku z nissanclubu už jsem měl, teď je na řadě daciaclub

2014-05-14 19:14:43

alesh: Nebo Gertruda z Trabantklubu.

2014-05-14 19:42:09

brouček: Jestli obsluhovala na oktobrfestu, tak jo

vinco, 2013-10-21 15:16:10 napsal:

Už asi 3 mesiace, viac ako 6000 km jazdím s jednou závadou. Motor musí byť aspon mierne zohriaty a auto zaťažené - naložené (ale niekedy to dokážem aj s prázdnym). Ak motor potlačím z nižších otáčok do záťaže, alebo mu vykúrim na viac ako 4000 otáčok na viac sekúnd, rozsvieti sa červená kontrolka motora a ten prejde do toho núdzového stavu, vypne turbo a idem pomaličky. Stačí motor vypnúť a znovu naštartovať a všetko je OK. Bez takéhoto rozsvietenia dokážem ísť aj 1000 km, ale napríklad v kopcoch v Rumunsku mi to robilo takmer vždy, keď som sa vybral predbiehať kamióny. Pri kľudnej jazde žiadny problém. U známeho na diagnostike prečítal najprv len nejakú staršiu chybičku EGR, tú vymazal a išli sme sa povoziť. A chyba, ktorú prečítal hovorila niečo o podtlaku. Hneď sa toho chytili aj dvaja mechanici s veľmi konkrétnymi a vlastnými skúsenosťami, ako menili trubo, ktoré vôbec nebolo závadné. V jednom prípade vymenili len tú spleť hadičiek pri saní, čo sa musí robiť prasprostým spôsobom meniť kus po kuse za obyčajné z gufero obchodu a pri druhom menili taký podtlakový ventil, ktorý v Nissane nevedeli ani identifikovať a stojí cca 270 eur. Nemáte s tým niekto skúsenosti ?

2014-05-14 20:04:59

ja a uraziť ??hahah čo si ?? :) nie


Odpovědět

1  2