Fórum - Téma


P12 - problémy s chcípáním motoru


Fórum Primera P12 P12 - problémy s chcípáním motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2008-01-24 18:28:29

Zdravím,

snad mi někdo dokáže poradit. Mám Nissana Primeru 2,0 DCI (asi, prostě P12), benzín (r.v. 2002, najeto 68.000km). Bohužel poslední dva měsíce se projevuje nepříjemná záležitost, a sice, při jízdě (když vyšlápnu spojku), mi motor "chcípne". Prostě přejde do stavu, v jakém je v momentě, kdy otočím klíčkem, ale ještě nenastartuji (rožnou se kontrolky spojky, oleje a baterie). Stane se to maximálně jednou za delší jízdu (ale vždy jindy, někdy deset minut po vyjetí, jindy po dvou hodinách jízdy). Někdy se to stane když vyřadím při jízdě z kopce, někdy když jen vyšlápnu spojku mezi řazením. Nejhorší je, že tím vypadne i posilovač řízení a když se to stane při vjezdu do prudké zatáčky, je to celkem nepříjemné. Obvykle znovu nastartuju zařazením rychlosti a puštěním spojky, auto se chytne a dál jede vše bez problémů.

Už jsem objednaný v servisu Nissanu, rád bych měl nějakou představu, čím to je.

Jinak auto bylo koupeno po první majitelce v CZ, nějaké doktorce, mělo původně nalítáno 51000km a už je za mnou výměna předních ramen, protože neprošly přes STK a zámek v pravých zadních dveřích při zamykání "řve"

2008-01-24 21:15:16

V servise to musia napichnut na Consult a ''nahrat skrtiacu klapku'' to je kalibtacia lamda sondy prietokomeru a skrtiacej klapky.Ak to nepojde moze byt znacne znecistena skrtiaca klapka,pripadne vadna pripadne vadny prietokomer.Su to uplne bezne poruchy nie moc lacnych komponentov ..Dalsim priznakom tejto poruchy je znacne zakolisanie otacok po nastartovani/az sa zda ze motor zhasne /

Na a co povedat k tomu zamku... -je na nom logo Renault

2008-01-24 21:59:22

Pozdravujem Vas , sice na mojej P12 nemam tieto zmienovane problemy ale obdobne som mal na Felicii 1.6. Tak isto pri prudsiom pribrzdeni, ci uz nakrizovatke alebo ak som sa napajal na dialnicu alebo prechod pre vlaciky.... tak otacky prudko padli a pokial som stacil podradit a pridat plyn tak motor zhasol. Posilovac v cudu, brzdy mimo a plno stresoveho hormonu v mojom v tele a k tomu x stresmenov a starsne arogantnych a neohladuplnych "kolegov" za vami. Takto sa mi to zopakovalo asi 10 krat a nakoniec to zhaslo uplne , starter tocil, baterka mala stavu ale auto nie a nie chytit a motor dostat iskru.

V servise to napojili na Consult a nic nevypisalo. Vravel som im, ze som citil akoby tam aj nieco zhorelo, plast a podobny smrad - ani sa nekukli na to miesto odkial som citil vtedy intenzivny smrad a videl slabsi dym.

Nakoniec som siel - odtiahli ma do ineho Skoda servisu a tam uz "asi iny Consult" zial nevyznam sa do toho vypisal ze odisiel, dufam ze si to este pamatam spravne menic vysokeho napatia , zridekava to vraj chyba ale na Feliciu nova suciastka stala stalo cca 5000,-Sk.

Snad to pomoze , clovek nikdy nevie kedy a kde motyka vystreli.

2008-01-25 09:36:48

moc by som diesel nestartoval na rychlosti pustenim spojky a hlavne ked nevies v akom stave su rozvody,moze ti preskocit remen a moze to dopadnut dost zle.

2008-01-25 13:02:13

díky všem za reakce - není to diesel, benzíňák. A nic jiného mi nezbývá, když mi to chcípne při 90ce na sjezdu z dálnice a ještě v zatáčce, kde přestane fungovat posilovač řízení, nebo při 120ce v prudkém klesání. P12 jsem to označil, protože je to stejná karoserie, nevím, jestli značení P12 znamená Diesel. Je to dvoulitr benzín (spotřeba příšerná, ale naštěstí benzín firemní

2008-01-25 13:06:53

Ještě jedna věc - nemyslím si, že by se jednalo o problém s otáčkami, chcípne to i když zpomaluji na dálnici (na sjezdu z dálnice), tam bych to bral, že mohou poklesnout otáčky. Ale stalo se mi to už i v prudkém stoupání, kdy jsem měl otáčky vyhnané docela vysoko. A je dost zvláštní, že se to stává tak nepravidelně, nikdy ne ve stejné situaci (no, je to častější, když si vyřadím a jedu z kopce na neutrál, to uznávám).

Snad to v servisu nějaka vyřeší a já se s tím snad do pátku někde na silnici nezabiju.

P.S. Ty zámky jsou od Renaultu? Ehm, slyšel jsem, že Renaulty jsou na to, co mají ve znaku (doufám, že mě nebudou lynčovat)

2008-01-25 13:46:06

... mne sa v poslednej dobe stava to iste - zmacknem spojku,otacky zidu velmi dole(pod 500)a auto zdochne ... este nebolo casu na to pozriet ... klapka cista,rovnako vaha vzduchu,mam podozrenie na palivovy filter ... len aj mna stve ze to nieje pravidelne ... horsie sa to diagnostikuje .... a k tomu DCi - takto sa oznacuju naftaky - to mas vazne takto oznaceny benzin ??

2008-01-25 15:58:56

Nemám, proto je v závorce u toho to (asi, prostě p12) - sem hledal na tipcars stejný model jako mám já a ten s DCi byl vizuálně nejpodobnější, proto jsem to tam napsal (bez toho označení DCi sem tam našel jenom P11). Takže se omlouvám za mystifikaci.

Takže abych to uvedl na pravou míru - (sem překonal lenost a zašel pro malý techničák)

NISSAN 2.0 WAGON TCAP12, palivo BA 95 B

2008-02-01 15:24:42

Takže zkušenost ze servisu (může se to někomu hodit, pokud by se mu přihodilo to samé) - opravdu to byly ty nízké otáčky, při zkušební jízdě technik říkal, že jsou docela dole (na volnoběh kolem 500). Tak to vyčistil, nějak zvýšil otáčky (při volnoběhu na neutrál jsou kolem 1500) - ovšem říkal, že jsou zatím mimo normu, že se to reguluje nějakou škrtící klapkou, která ale u mého Nissanu nereaguje na povely počítače - takže výměna. Nová kolem 50litrů, nějaká opravená za 5000.

2008-02-05 02:15:47

... ja som klapku vycistil,takisto vahu vzduchu,otacky OK,uz nezdochne ani ked pustim nohu z plynu pri vyssich otackach,spotreba pred tym 9,8 a dnes 7,4 .... takisto som na hodinku odpojil baterku ...

2008-02-05 22:20:23

For-lorddrizzt .Pokial P12 skapina aj po vycisteni klapky a nieje mozne ju nahrat ,treba skontrolovat ci nieje prasklina na uchyteni prednej lambda sondy.Byva tam prasklina .Potom niesu korekne udaje z lambdy a nejde ju nahrat.Pokial je to v poriadku ,treba vyskusat vymenit vahu vzduchu a skusit nahrat.Ak to nepomoze ,tak klapka.

2008-02-07 17:46:24

Ahoj nechci tady dělat nějakého machra. To, že motor občas chcípne je velice nepříjemná věc, ale proč z kopce vyřazuješ a projíždíš zatáčky se sešlápnutou spojkou nějak nechápu a už vůbec koleje jak tady někdo napsal. Z kopce se vyřazovalo na starých autech kde byl karburátor pro nižší spotřebu u vstřikování je úspornější jen pustit plyn. Zatáčky se projíždějí s rychlostí a mírně akceleruje. Přední náhon táhne auto správnou stopou. Spojku vymáčknu jen při smyku. Na závěr. 500otáček je málo,ale 1500 je zas moc. Myslím, že chybu nenašli a jen improvizují.

2008-02-07 21:37:34

Viem presne o com hovori lorddrizzt .To zhasnutie sa stava ,ked ma motor poruchu .Napr.,ked dochadzas ku krizovatke na neutral,alebo napr.chces zatocit do garaze ,zmacknes spojku a motor chcipne.je to velmi neprijemne a niekedy aj nebezpecne.Stvrdne pedal aj riadenie a clovek sa moze aj zlaknut.Taka 50 kg blondina je rada,ze zatoci so servom .

2008-02-08 07:43:21

No to snad ne? To by bylo první auto, které má posilovač brzd a po zdechnutí ti ztvrdne brzda. Ještě jsem takové auto neviděl. Pokud vím, tak všechny - zdůrazňuji všechny!! auta, co mají posilovač brzd po zhasnutí motoru ještě cca 2x a některé i vícekrát zabrzdí úplně stejně jako by byl motor nastartovaný. Takže pokud ti to tak u tvé P12 nefunguje tak je tam něco pokaženýhoa to ne jen ten motor!! Řízení ztvrdne hned, to je pravda.

2008-02-08 10:29:17

Pajdami: prostě sem byl zvyklý dojíždět s vyšlápnutou spojkou/vyřazením. To samé při brždění - ale už jsem si trochu odvykl (pro jistotu). Jinak mi to udělalo i při stoupání do kopce, při 90ce, když jsem si potřeboval přeřadit a za tím účelem jsem vyšlápnul spojku. V servisu mi sehnali repasovanou součástku (škrtící klapka či co to je), tak to firmu bude stát pět trojnulek. Uvidíme, co se bude dít pak.

Jinak padesátikilová blondýna nejsem, spíš naopak - ale když vypadne posilovač řízení, jde to opravdu ztuha - a mě se to stalo na sjezdu z dálnice, kde se cesta točí 270 stupňů. Brzda jela, podle toho co říkal technik, i když to takhle vypadne, tak v brzdách je pořád dost kapaliny na jedno dvě dobrždění.

2008-02-08 12:52:10

lo...,to o tych brzdach pri vypadku motora/vlastne podtlakoveho posilovaca brzd/,je trochu inak .Brzdy neprestanu brzdit nikdy,akurat pri vypadku posilovaca musis vyvinut radovo vyssiu silu na pedal.Takze ten technik vravel ze v posilovaci je podtlak este na dve zabrzdenia ,to keby tam nebola kvapalina to by bol iny pruser

2008-02-09 21:33:22

Jsne,ze je to tak ako pise RS955,len sa mi to nechcelo dopodrobna rozepisovat.

2008-02-11 07:49:05

Přesně tak je tam vzduch na 1-2 dobrždění stejné jakos p osilovačem, a pak tobrzdí úplně normálně bez posilovaša - větší síla na pedál musí být!

2008-02-11 10:15:03

Asi to tak myslel - jenom já to pochopil špatně. V pátek jdu vyměnit tu součástku, tak pak dám vědět, jak to dopadlo - co mi zvýšili ty otáčky, tak se zatím žádné chcípání nekonalo.

2008-02-13 07:40:30

Znamy mal tie iste problemy s P12 2.0l benzin, ani v servise mu nevedeli odstranit zavadu, stale sa to opakovalo.

predal a kupil si radsej Mercedes


Odpovědět

1  2