Fórum - Téma


P12 - přestane jet v rozmezí otáček


Fórum Primera P12 P12 - přestane jet v rozmezí otáček

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2014-05-08 15:40:03

Zdravím vás, a obracím se s prosbou o radu.

Mám Primeru P12 Traveller, 2.2 dci. Mám ho půl roku, najeto asi 10 tis.km. Jinak je to rok výroby 2003, najeto 190 tis.km.

Auto je super, nikde mě nenechalo, bezvadně chytá a se s ním výborně jezdí. V paměti závad není žádná chyba. Na autě funguje na pohled úplně všechno, od vyhřívání sklel zrcátek po osvětlení interiéru a zámky dveří -jsem bývalý majitel Passata, takže pro mě trochu šok

Auto má ale jeden nepříjemný problém, při plném plynu(hlavně tedy předjíždění), je citelně znatelný výpadek výkonu od 2100 - 2300 ot./min. Prostě jak když bych při předjíždění sundal nohu z plynu, občas možná i trochu přibrzdil.

Pročet jsem zdejší forum, i spoustu zahraničních, ale problém jsem nevyřešil.

Naklápění lopatek turba se jeví nezatuhlé, váhu vzduchu jsem vyměnil, stejně jako všechny filtry, zkontrolovat hadice palivové, vzduchové i podtlakové. Všechny příznaky (až na kolísání otáček) mi přišly jako závada tlaku paliva, tudíž jsem se rozhodl k výměně SCV. Bohužel i po resetu palivové pumpy a chování beze změny.

Máte někdo nějaký nápad, čím by to mohlo být? Popř. není někdo, kdo něco podobného s tímhle autem řešit z Plzně nebo okolí.

Díky, Jirka

2014-05-08 18:27:05

Zkus ještě prohlédnout hadice k mezichladiči vzduchu, je k tomu blbý přístup musíš odmontovat vnitřní plastový blatník u levého předního kola a ještě plasrový kryt pod předkem auta.Já měl podobnou závadu a měl jsem děravý nátrubek u chladiče.

2014-05-08 20:41:52

Mně to dělá už od koupě ,ale není to tak hrozné tak to neřeším.

2014-05-08 22:45:52

rené74: Mě to právě taky dělá už od koupě, neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale prostě si myslím, že auto by mělo být stoprocentní a dost mě štve, že na to nemůžu přijít a nějakou tu tisícovku už jsem do toho investoval. Ty si to nijak neřešil nebo už si to řešit přestal?

bruttus: Dík, na to mrknu, budu v garáži až za 14 dní, sakra....

2014-05-08 22:51:04

luc20: Sposobuje to pravdepodobne regulacia turba.

Maš 102 kw alebo 93

2014-05-08 23:04:31

sjaro: mam 102 kW, je to vlastně dCi, ale ještě předtím, než se začal na autě značit dCi a má ještě nějaké díly z Di. Jako třeba nemá olejový filtr, ale filtrační vložku....

2014-05-08 23:28:37

luc20: DCI je aj 93 kw neviem prečo použivali značenie DI ked aj to je commonrail ale to je jedno.Ta noha sa da vymenit a možeš mat tiež filter a nie vložku.

Ked maš 102 tak chladič nehladaj v podblatniku ,maš ho vpredu v strede.

K tej diere vykonu-.Boost sensor reguluje cez R.J.el.magneticky ventil ktory podtlakom ovlada variabilitu turba.Boost sensor ta vypina lebo je tam v tej chvili vysoky tlak v sacom potrubi.Asi tam niekto menil turbo a je zle nadstavena regulacia.Stačilo by ovladaciu membranu milimeter pritlačit smerom k turbu.Nie vela lebo potom strati vykon.

Keby si ho od turba odtiahol tak ta v tych otačkach vypne uplne a musel by si prešlapnut plynovy pedal aby sa znovu chytilo

Edit.Tiež možeš mat činsku nahradu boost senzoru a ta by to mohla robit tiež

2014-05-11 13:05:41

Mám podobnou zkušenost (motor 93kW). Pokud cítím, že motor najednou netáhne, tak trochu uberu na plynovém pedálu - to se motor chytne (cítit zrychlení) a potom zase přidávám. Vnímám to tak, jako bych motor zalil palivem a on neměl dostatek vzduchu k úplnému-dokonalému spálení směsi a tudíž nemá výkon. Berte to jako pocity laika.

S vysmekáváním hadic stlačeného vzduchu jsem měl problém při brždění motorem z dlouhého kopce. Po vyčištení ventilu se situace neopakuje - pro jistotu překontruluji i na jiných místech, zda nedošlo k vysmeknutí.

2014-06-28 12:49:53

sjaro: A nevíš náhodou nějaké číslo té čínské náhrady? Já jsem nikde nenašel nic jiného než Hitachi nebo ještě jednoho výrobce, na jméno si teď nemůžu vzpomenout. Třeba tu váhu vzduchu jsem zkusil čínskou a zatím naprosto v pořádku. Za cenu asi 550 Kč.

2016-03-28 20:36:36

Zdravim Vas ja mam problemy tiez s tymto motorom 2,2 93KW Di

1. Ked zohrejem motor a pridam tomu poriadne tak sa mi zda ze ide horsie auto ako volakedy a pri plnom plyne mi zvykne cuknut a viac auto nejde( 3-4tis ot ) pomaha len pustit plyn a pridat znova co je dost zle lebo uz sa mi to stalo pri objehani ineho auta co je dost nebezpecne.

2. minule sa mi na 5ke nechcelo dostat do otacok pocul som taky zvuk ako keby motor nedostaval palivo alebo co proste triasol troska a nie a nie sa dostat do otacok cez 2tis ot pomohlo podradenie a znova zaradenie 5st .

3. ked idem pomalsie a zrazu chcem pridat sa mi stava ze proste ako keby auto nemalo turbo proste nic nic nic a zrazu sa zobudi alebo musim pustit plyn a pridat znova popripade podradit.

4. ked pridam a pustim plyn pocut ako keby som mal odfuk turba skontroloval som hadice jedine co som nepozeral spodnu hadicu co ide do intercoolera a ten sa mi zda ze je od oleja su tam priesaky ale nie velke takze tazko sa rozlisuje ci je to cerstvy alebo stary olej.

viete mi poradit co to moze byt? Moze to by ze je upchaty medzichladic alebo ze odchadza turbo skor?

PS : Sanie + egr bol cisteny minuly rok predtym troska trhal motor pri akceleracii po vymene hadiciek podtlakovych a vycisteni egr+sania sa mi zacala prejavovat postupne tato chyba a teraz uz zacinam citit ze ten motor nejde tak ako by mal.

2016-03-28 22:00:41

lucifer_sz: dupni na mieste na plyn,ak sa bude dusit tak je problem s retazou.Ak sa normalne roztoči,tak je problem s jednym SCV ventilom.

2016-03-28 22:28:14

sjaro: cau sjaro retaz bola menena v nissane pri 120tis km teraz ma auto 250tis km

To sme skusali nedusi to skusali sme aj stlacat hadicu co ide do turba tak ju stlacim nie uplne ale stlacim ked sa pridava plyn co by sa nemala dat podla mna.

Myslis ze to bude svc ventil ? lebo je to take divne to chovanie auta aj minuly stvrtok idem na sekundu sa mi zdalo ako keby chytilo vykon a potom znova slabsie celkovo to pocitovo slabsie taha ako zvyklo auto a co ma stve je to cuknutie a proste mozem mat nohu na podlahe a nejde viac auto a raz to spravi raz nie.

Inak ako auto ide aj 180 ale akceleracia je mizerna a vsimla si to aj priatelka minule hore kopcom dlhsim jej tiez cuklo auto a troska sklbalo mne na 5ke pri 2tis nechcelo zrychlit a ked som stlacil na podlahu tak troska taky klepotavy zvuk ako vyslovene ze sa trapi motor pomohlo len podradenie a zrazu ako keby ozilo a islo ale aj tak nema taky tah ako ma mat .

2016-03-28 23:02:37

lucifer_sz: nestlačaj hadicu,pozeraj na tyčku čo ide od membrany ovladania variability na turbe.ked naštartuješ musi ist tyčka ihned hore,pri pridani plynu klesne(zakoliše) a znova sa vrati hore,ked zhasneš motor spadne dolu.ked ju dvihne hore skontroluj či je nadoraz hore.skontroluj či drži membrana či nie je derava.hadičku odpoj a skus ustami urobit v nej podtlak,zalom hadičku a pozeraj či nepada tyčka dolu..

2016-03-28 23:06:20

diky vyskusam to hned ako sa mi bude dat a napisem ze ako som dopadol ale vidim to najskor az na vikend.

sjaro v sobotu som cekol vsetky hadice vsetky su ok ani jedna nie je derava.

Tak som odpojil vahu vzduchu pojazdil tak auto malo mierne nizsi vykon (lenivejsie) od 2-3tis ot ale mal som pocit ze menej auto dymy a co je dolezite auto nerobilo hluposti. Ako som napojil vahu vzduchu na 5-6st auto zase ako keby pridieralo nechcelo sa rozbehnut triaslo nechcelo ist s vahou 150km/h bez vahy 140km/h a viac horko tazko takze jednoznacne ani s napojenou vahou to nie je ziadna slava. Co som si vsimol ako je intercooler mam to dost potecene od oleja presne kde su napojene hadice na intercooler ale nemyslim si ze by to mal byt problem priesaky pri 250tis km uz zaiste neake su na kazdom aute.

2016-04-10 20:56:47

lucifer_sz: Odpoj hadice z intercoolera bude tam diera v tom natrubku

2016-04-10 22:03:58

Postnem sem neake foto som nafotil tie hadice hadam tam nieco bude vidiet

Je to dost potecene neviem ci aj ine Primeri pri 251 tis km taketo od oleja kazdopadne pri preradeni pocuj aj ako keby malo auto odfuk a po odpojeni vahy nerobi tie hore vyssie popisane problemy ale vykon je mensi.

2016-04-17 14:15:36

Sjaro takze vaha vzduchu je kaput uplne po vycisteni odisla uz nacisto ale ako je ta mala masina co vytvara podtlaky a z nej ide vypada to ako filter a ide to do turba tak vybrali sme to fukli do toho a skusili potiahnut s5 do seba co by sa asi nemalo dat spatne takze to je asi spatne nevies ci sa to da zohnat mimo nissan resp kolko by to stalo diky .

2016-04-17 19:58:39

lucifer_sz:to je filter,tam keby bola spetna klapka tak by turbo nefungovalo


Odpovědět