Fórum - Téma


P12 - pomoc při rozhodnutí


Fórum Primera P12 P12 - pomoc při rozhodnutí

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

2mato  
Mato
2009-12-10 20:31:23

Jifo uplny suhlas ford ma neschopne motory a o diesle sa zas stara PSA...si spominam na stare 2,3 D haha...ale robime dobry OT ja koncim radsej

2009-12-10 21:22:00

Do nafty od fordu bych nešel, zvlášť starej 1.8 tdci byl hroznej,měl ho známej a málem se vyvrátil. Ten rok 2005-06 se týká spíš dvojky focuse a tam jednoznačně benzín, ač je prý slabý, ale jsou tam dvě varianty. 1.8 a 2.0 to nevím, že by se do dvojky vůbec dávaly. A abych do nafty přikupoval ještě aditiva, co budou mazat vstřiky, tak to se mě ta nafta moc nevyplatí. Zlatej benzín. Když pominu Almeru N16,kterou lidi moc nechválí, tak se nedá srovnávat Primera P12 s Focusem. Dvě naprosto odlišná auta a to ve všem-prostor, jízdní vlastnosti, výbava atd. Chce to zkusit oboje, co ti bude vyhovovat.

2009-12-10 21:46:44

Rek bych ze P12 je spis konkurent mondea nez Focuse.

2009-12-11 08:16:20

No ano to nehovorim ze su v rovnakej triede-skor to ze tieto dve auta sa mi pacia-aj ked mam dojem ze vy moc P12-ku nemusite .

2mato  
Mato
2009-12-11 10:35:30

ach jo zlaty renault

2009-12-11 21:42:11

Mě se třeba zrovna líbí a uvažuju o ní. Uvidím,co přinese příští rok a co udělají ceny aut. Líbí se mi netradiční tvary jako Seat Altea nebo P12. Okoukanou a na každém rohu stojící jedničkovou oktávku teda nechci, ikdyž tdi v 66 kW je snad nejpovedenější motor a jediná nafta,do které bych šel.

2mato  
Mato
2009-12-12 00:13:08

jedine co na p12 vyslovene neznasam su ukazovatele v strede palubky... inac 81kw tdi bolo naj podla mna...vlastne to iste co 66kw akurat ma vgt turbo a ine naladenie

2009-12-12 17:37:50

Přesně tak, ale načipovaná 66 jela taky parádně a méně starostí s regulací VGT a možná i lepší spotřeba. Jinak 81 díky VGT byla od spodu bezkonkurenční na svou dobu. Ty ukazatele jsou otázka zvyku, já jsem si asi půl hodiny hrál s n-formem a stejně jsem to nějak nepobral. Není nad to, když ti to někdo zkušený vysvětlí, ale samostudium v tomto případě selhalo. Že bych si s tím hrál při řízení si neumím představit. Jinak se do té kosmické palubky hodí, ale trocha jednoduchosti v ovládání by neškodila. Taky mi tam chybí čeština, jde tam vůbec dát? Nejsem úplnej blbec, ale taky ne génius.

2009-12-12 20:29:27

Doporučil bych Focus s benzínovými motory 1,8 nebo 2,0, které se sice špatně shání, ale jinak Almeru předčí skoro ve všech ohledech, i když ani ta není špatná. Jediný motor, s kterým docela jede, je totiž 2,2 dCI a ten má u ojetého auta svá rizika. Primeru P12 bych nedoporučil vůbec, už je to zcela jinak zaměřené auto.

2009-12-12 20:44:41

forda nebrat, to by byla lepšé třeba Cordoba, nebo ještě něco jiného, ale rozhodnutí je jen na tobě

2009-12-12 20:49:11

.. možná by názor přidal i Powerflow ...

2009-12-12 21:50:38

Se mi to dost hodí.

Mám obě dvě.

Ford Focus kombi1,6 benzín 100 koní 2009 výroba.

Nissan Primera P 12 2,2 nafta 125 koní 2003 výroba.

Forda mám na ničení - déšt, sníh, sůl, bahno a garážuju ho venku

Primeru mám hezky v garáži, jezdím s ní jen když je suchá silnice, prostě je to mazel

Proč ?

Protože Primera je o něčem jiném.Svezení v ní je zážitek

Focus není špatný, ale je to takový hravý autíčko, takový neklidný.

Primera je tank, mám v ní větší pocit bezpečí a abych řekl pravdu jezdím v ní mnohem radši.

Tím samozřejmě Focuse neodsuzuju, kdybych neměl Primeru, byl bych moc spokojen.

Jenže mám přímé srovnání a na celé čáře vyhrává P12.

Jo a ještě ke spotřebě.

Focus dlouhodobá ( zatím najeto cca 9 800 km je 8,3l benzínu /100 km )

Ty samé trasy zvládá Primera ( 77 000 km ) dlouhodobě za 6,7 l nafty/100km

Nechci tě lámat, je mi to vlastně jedno, pro co se rozhodneš, ale za sebe říkám P12 je lepší než Focus

2009-12-12 22:01:02

Konečně srovnání někoho, kdo má zmáknutý obě auta.

2009-12-12 23:50:00

Svůj souhlas přidávám i já Nic méně Focus má nejlepší motor pouze 1.6L a to co tu někdo psal 1.8 nebo vejš je jen past na peněženku nemluvě o zadní nápravě která jak se začne sypat tak je vystaráno.

Ale to sem nepatří protože at koukám jak koukám tak jsem pořád na NISSAN Clubu a né na Ford Clubu tak že jakožto zapřísáhlej fanda japonské automobilové kvality nechápu jak se tu může prezentovat (odpad)

Jinak řečeno, at si koupíš jakékoliv Japonské auto tak s ním budeš sto- pro spokojenej ..

2009-12-13 12:37:26

Já si tě dovolím trošku poopravit: ať si koupíš jakékoliv dobré auto v bezvadném stavu, tak s ním budeš spokojený. Není podmínkou brát zásadně Japonce. Kup si takové, jaké se ti líbí a padne ti do ruky. K čemu ti bude v garáži Japonec, se kterým si nerozumíš?

2009-12-13 14:01:23

Ford Focus 2005 není odpad, stejně jako jeho větší bratr ..... Mondeo ... naopak, jízdními vlastnostmi a celkovou úrovní výrazně převyšuje své předchůdce ... což se o Primeře a Almeře 2005 bohužel (třikrát podtrženo) říci nedá, tak je trend opačný ... benzínový 2,0 společný s Mazdou je jeden z nejlepších motorů své kategorie ...

Věc pohledu.

Na podzim jsem sháněl novější vůz kolem roku výroby 2006 .... Mondeo byl jeden s kandidátů (ST220), nakonec ale zvítězilo BMW E90 ...

A to se považuji za ortodoxního Nissanistu, bohužel nové auto v Evropě pro mě aktuálně neexistuje.

2009-12-13 14:16:55

Souhlasím, že Focus a Mondeo po roce 2000 byly úplně něco jiného než předchůdci a opravdu zdařilá auta. Měl jsem možnost tato auta vyzkoušet a mluvit s majiteli a krom nafty paráda. Pro tuto automobilku to byl krok k zákazníkovi, u Nissanu dle prodejních statistik ne. Je blbost tvrdit o této automobilce, že je to odpad. Abychom se z těch Japonců taky ne .

Jo a ještě k tomu BMW. Chápu tě, otáčím se za každou pěknou e-46-kou. Jsem snad škaredou ještě ani neviděl....

2009-12-13 16:50:24

NAZDAR FRANTA

na jar prisla zmena z P11GT na Focus combi 1.8 benzin (r.v. 2008. - 125 ps) bolo to tazke rozhodnutie (predat GT) , a este tazsie si najst vhodneho nastupcu (nove auto do cca. 18 tis.eur)

Focus ma momentalne najazdenich necelich 5 tis. km.(da sa povedat ze je este v zabehu) - dlhodoba spotreba vychadza na 8,4 L (podla palubneho pocitaca aj v reali podla dotankovavania ) to je hodnota ktoru mi ukazovaval aj display na Gt-ku, ale v reali to uz bola vyssia hodnota najmenej o liter. Auto pouzivam denne vacsinou do prace a vozim este dalsich troch kolegov zo sebou (dokopy cca.350 kg) - takze si myslim, ze na tu trasu 16 kilometrovu vacsinou v kolonach a obsadenost je to velmi,velmi priazniva hodnota.

V nizsich otackach sa mi zda ze 1,8 je pruznejsia ale potom uz ma HODNE navrch SR20DE ( v Gt boli ostre vacsky) 1,8 sa neoplati vytacat nad 5 tis. - nejak sa mu tam nechce - SR20DE bol pravy opak. (s kazdym najazdenim kilometrom sa to ale meni k lepsiemu )

Jazdne vlastnosti: tazko porovnat : seriovy podvozok FoFo oproti nadupanemu podvozku GT-ka vylepseni s komponentmi Koni+H&R. O komforte teraz nebudem pisat, lebo by bolo nefer voci Gt. Jediny vacsi rozdiel co clovek hned zbada: Focus nema taku tendenciu tlacit nostek von zo zakruty pri ostrej jazde ako Gt.

Focus je robustne auto a mladsie o 10 rokov ako P11, a je to poznat - skelet ma pevnejsie! S podvozkom to bude asi naopak, tam mala primera navrh - ovela pevnejsia-odolnejsia konstrukcia! Focus ma ale vynikajuce brzdy, lepsie ako GT

V FoFo interieri v hornej polovici su kvalitne plasty, spodna polovica dveri je oblozena z plastov "made in P.R.C" , a ked sme uz pri interieri tak tu Ford predci vsetkych svojich konkurentov v sirke interieru, vzadu pohodlne usadia traja chlapy ( musim to trosku poopravit Dacia Logan ma podobne siroky interier )

V aute mam priplatkove sedacky, su velmi pohodlne, a co je hlavne ze maju velmi dobre bocne vedenie + nastavitelnu bedrovu opierku.

Bezpecnost : 6 airbagov v zaklade (podla ADAC 5 hviezdiciek oproti 4 u P12) a uz spominane spickove brzdy.

Nakolko v P12 ani v almere som este nesedel neviem ich ohodnotit - ale myslim si, ze focus je ovela lepsia volba ako almera, P12 je uz o niecom inom - ina kategoria - krasne auto, ale tam by ma odradzovalo to, ze je to renault - najst si spolahlivu jazdenku je ako ruska ruleta.

Ford je spolahlive auto (DUFAM) podla TUV, nepatria medzi oblubene znacky lopkarov a tym padom su na tieto auta aj nizsie sadzby havarij. poistenia.

2mato  
Mato
2009-12-13 19:44:40

co mam kamosov s focusmi tak si na tie 1,8 stazuju ze su zrave a pod 8,5 litra s tym nevedia ist.... ale inac aj ja myslim, ze focus je lepsi nez almera a to ze je neutralny dost a menej nedotacavy to sa vie, jazdi skvele...inac brzdy maju vsetky novsie auta stale lepsie

2009-12-13 22:04:27

Ok, Powerflow .. díky, Tvoje volba mi přišla velmi logická, ten Focus je totiž podle mne dost dobrý a Tvoje zkušenost to potvrzuje.

Bohužel, v Evropě se nedá koupit Fuga, Lafesta, Sentra nebo G35/G37, takže pokud někdo nechce jezdit v 10 let starém autě, tak je nucen měnit značku. Ford není špatná alternativa. P12 je natolik vzdálena od P11, že nemůže její bývalé majitele oslovit.

Také jsem podlehl argumentům, že můj 2 letý syn by měl jezdit v něšem novějším a bezpečném. Podobnost P11-144 a BMW E90 je však až zarážející (ovládání, celkový projev) a tak snad nejsem úplně mimo. Zajímavost ..... upravená P11-144 si s neupraveným (zatím) BMW 320i vytře v podstatě kdekoliv ... i když u BMW je ten potenciál vozu cítit ...

...jinak BMW jen těsně porazilo ST220 ...


Odpovědět

1  2  3