Fórum - Téma


P12 - padání nafty


Fórum Primera P10 P12 - padání nafty

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2010-01-15 00:27:35

Nazdar všecia. Na mojej starej P10 som si všetko robil sám. Teraz som k nej prikúpil P12 1,9 Dci a išiel som k naozajstnému mechanikovi pomeniť náplne a filtre, aby som sa aj pozrel čo a ako. Všetko OK, ale po výmene palivového filtra sa začal problém so "spadúvaním nafty". Funguje to presne ako na embéčkach, kde sme museli meniť tie hadičky od nádrže po AC pumpu a potom ďalej do karburátora. Tu síce nie je AC pumpa, ale je taký balónik na hadici, ktorým keď pripumpujem, tak motor naštartuje, resp. aj to sa už horší. Práve na tejto hadici sú také rýchlospojky s vnútormým tesnením a nakoľko spomímané auto asi tak 2 roky stálo, pohýbaním pri výmene filtra to prestalo tesniť. Do čerpadla tak prichádza veľa mikročiastočiek vzduchu a nejde to natočiť. Keď ho potom natočím a ohreje sa, tak som žiadne problémy nespozoroval. Ide ako hodinky, žerie 5,0 a ak ho idem naštartovať tak do 3 - 4 hodín, tak aj naštartujem. Aj v -16 stupňoch. Ale potom zas spadne nafta ako v embéčke benzín a je problém.

Alebo mi prosím poraďte, či problém nemôže byť aj inde. Opakujem, že sa to začalo diať až po výmene palivového filtra.

2010-01-15 06:26:28

...niektoré filtre majú spätnú klapku alebo také nejaké podobné "udělátko" v puzdre filtra ... (na "embéčkach" bola AC pumpa na karburátory, to čím sa pumpovalo, bolo dopravné čerpadlo) ...

2010-01-15 07:08:56

Skus tam miesto tych rychlospojok dat klasicke spony na srobovanie.

Ked Ti mechanik menil palivovy filter, odvzdusnil system? DIesle su na to haklive, ten vzduch tam stale nejaky ostane a zvykne sa to prejavovat ako to opisujes. Takze ja by som vymenil tie rychlospojky a potom este raz poriadne odvzdusnil, prip. sa poizrel, ci sa Ti niekde nenatahal voda, ked to auto dlhsie stalo a precistil cely palivovy system.

2010-01-16 10:47:05

To odvzdušnenie by sa predsa po 300 km jazdy malo urobiť aj samo, nie ? Mne to ten vzduch chyta neustale niekde pred filtrom, lebo tam ešte nieje tlak a teda ani nevidím nikde slzenie alebo iné presakovanie nafty. Inak hadice už sú vymenené, tie okolo filtra za klasické čierne hrubé dvojplášťové uchytené kovovými eskapáskami. Štartovanie sa zlepšilo, ale nie je to ono. Do rána bolo -10 a celkom (asi na 3 pokus) pekne chytilo. Nechal som ho bežať na voľnobeh a asi po 4 minútach zdochol. Problematickejšie, ale predsa som ho nakopol a na voľnobehu zdochol po 3 minútach. Potom som sa šiel previesť, či to bude mať nejaké chúlostivé miesto, ale nie. Ťahá perfektne pri všetkých otáčkach, žiadny zvláštny zvuk. Bomba vozenie. 5 minút jazdy a štartuje perfektne - na prvú otočku motora. Len uvidím zas do zajtra rána, či tá nafta spadne, alebo nie, lebo celý deň každé 2 hodiny idem skúšať štartovať a 5 minút nechám pobežať voľnobeh.

Nemáte niekto skúsenosť s čerpadlom umiestneným na 1,9 Dci v nádrži ? Keď zapnem kľúčik, tak by sa malo ozvať, a ja som skúšal položiť naň ruku a tam žiadny zvuk ani šum. Pozrel som poistku pod volantom a tá je OK. A nafta do motora jednoducho nejde. Nerobili ste niekto niečo také ešte ?

2010-01-23 20:57:51

U 1.9 ho pocut nebudes,lebo tam nieje.Najcastejsia zavada u 1.9 je ten balonik na pumpovanie nafty.

2010-01-23 21:17:38

A ba veruže je. Na konektore sú 4 káble. 2 patria meraču paliva a 2 napájaniu motorčeka čerpadla. Dnes som stiahol servisný manuál Jak na to Renault Laguna II, čo viem, že montujú rovnaký koncept - motor do nich od roku 2004. Ten má aj presne tú pumpičku aj presne taký filter aj presne také čerpadlo. Zajtra ráno mám ísť ku kamošovi do dielne, ideme tam pustiť 12 Volt do tých konektorov, či sa čerpadlo rozťahá. Ale iné sa mi voľačo podarilo teraz. Som pohýbal káblovačkami okolo motora a pri zahýbaní takým rozdvojením vpredu za chladičom chcel motor zdochnúť, keď sme to pustili, tak išiel ďalej. Ako keby vo viazanici káblov bol studený spoj - to ma ale zaráža, nikde na blízku nieje žiadna svorkovnica ani zásuvka, čo by sa mohla pohnúť. Po viacnásobnom prehmataní a pomykaní spletencov káblov sa toto prestalo prejavovať. Tie káble som hýbal preto, lebo som hľadal pripojenie k nejakému senzoru tlaku paliva v systéme - na dosť nelogickom mieste, ale hľadal som všade. Nakoniec mi z toho vyšlo, že najpravdepodobnejšie miesto senzorovania takéhoto tlaku bude konektor na vrchu palivového filtra, tak som ho vytiahol, pohýbal káblami, dobre poobzeral a zasunul späť. Motor začal štartovať na prvý ťuk, ako v lete. Teraz je -10, boli sme sa s deťmi pokĺzať na jazere - cca 1 hod prestávka, štart na prvý ťuk, potom 5 km ku starej mame - cca 2,5 hod prestávka - štart na prvý ťuk.

Ja som z toho jeleň. Uvidím, ako to naštartuje ráno, má byť -20.

2010-01-24 21:49:09

Ano su tam styri kable a aj styri kontakty na konektore na plavaku.Je to ,tak isto aj u 1.5 almera diesel renault motor.Pokial vyberies plavak su zapojene ,len dva kable do plavaku.Este ma napadlo dost casta zavada bol kontakt na SCV ventile vysokotlakeho cerpadla.Kontakt vyzeral ako zapojeny ,ale byval dost casto povytiahnuty.niekedy sa sam od otrasov odistil a povysunul

2010-01-24 23:02:35

To je dosť možné. Ako vyzerá SCV ventil ? Možné je to preto, lebo aj dnes ráno. V noci bolo -15 - -20, ráno, keď som išiel štartovať tak ako z fabriky. Na prvý škrt. Potom som bol v robote a teraz večer pred robotou o cca 21,00 hod, vonku -12 štart na prvý škrt. Prišiel som 5 km domov a 50 metrov pred domom motor skapal a nie a nie nakopnúť. Tak som zavolal suseda, čo sme spolu odhalili tie káble, že ja budem štartovať a on s tou viazanicou pomyká a čuduj sa svete, len ich popotiahol a brnk, motor išiel. Kvôli rannému úspechu som ani do dielne dnes nešiel, ale zajtra pôjdem a pozriem, kam vedú tie káble.


Odpovědět