Fórum - Téma


P12 oprava "zblázněných" budíků


Fórum Primera P12 P12 oprava "zblázněných" budíků

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2013-01-31 08:50:50

Jde o P12 2005, 1.9 DCi, oranžový svítící budíky.

Po startu přes kabely se mi zbláznila palubka: tachometr začal ukazovat přesně dvojnásobnou rychlost a ujetou vzdálenost, svítí trvale kontrola čidla tlaku v pneumatikách (které není vůbec v mém autě nainstalováno ) ,svítí ABS, které je naprosto v pořádku a z palubního počítače beze stop zmizela stránka se spotřebou paliva..

V Nissanu nezjistili žádnou závadu v autě a stav přisuzují poruše celého bloku budíků s kontrolkami.

Ten se mi podařilo na vrakáči za 1800 koupit (novej je bratru za 28 000) a budu ho měnit.

Stalo se to někomu z Vás???? v Nissanu v Ml. Boleslavi tohle údajně viděli poprvé.

Netušíte, jestli je někdo schopný tenhle vadný blok opravit (jinak zachovalý, funkční všechno, abych si ho mohl nechat, nebo ho střelit?)

Díky

2013-01-31 11:06:09

taky jsem to nikdy neviděl, spíš bych to typnul na vadnou kostru a uzavíra se to přes všechno možné.

2013-01-31 11:17:01

takže předpokládám, při vadný kostře závada s výměnou budíků nezmizí???

to bude případně fajn hledání, vzhledem k tomu, kolik jich P12 má

2013-02-01 07:21:00

je to jen můj tip, uvidíš.

2013-02-01 09:07:17

Honzo, priklanel bych se take k vadne kostre, ale nesedi mi, ze by se to objevilo po nastartovani pres kabely..leda nahoda..

2013-02-03 19:45:17

Tak, závada skoro vyřešena :) ... byl to opravdu blok budíků, po výměně to chodí, jak má, všechny funce vč. palivové stránky jsou zpět!

bohužel, ty co jsem koupil na vrakáči byly asi z auta bez tempomatu a ESP, protože ani jedno ta přístrojovka nezasignalizuje :( nicméně tempomat funguje a přežít se to dá..

i když, kdyby někdo věděl, kde a za kolik by ty mý původní budíky šly spravit, tak sem s tím..:)

2013-07-05 20:56:15

Zdar chlapi. Ráno nastartuji Nissana P12 benzin 1,8 a frčím za prací. Budíky na teplotu a spotřebu benzinu najednou začali lítat cik cak nahoru a dolu. Tak jsem zastavil a od té doby už zůstali zapíchlé úplně nahoře. Jinak bylo vše úplně vpořádku.... Tak jsem ten den dojezdil v tomhle stavu. Druhý den jsem zkontroloval pojistky, proměřil kostry mínus polů od baterky, napětí, vše v pořádku. Pak jsem si ale všiml, že po otočení klíčkem (jen na zapnutí radia, ne startování) se rafičky obou budíků trochu posunuli dolů. No, abych to zkrátil, asi po dvacátémpátém otočení klíčkem se rafičky obou budíků dostali na správnou,původní spodní úroveň. A drží a zdá se být všechno zase v pořádku, budíky se chovají správně.. Máte stím někdo zkušenosti? Elektrice trochu rozumím, dělám sice silnoproud, ale tohle mně hlava nebere. Dík za každou zkušenost a tip.

2013-07-08 09:40:06

asi jediná šance je kontrola ukostření, jestli se nepletu, tak palubka má 2 kostry okolo volantu, je to v servisním manuálu, kde je hledat.

Zkus ještě spustit autodiagnostiku palubky, třeba to něco ukáže..

Jinak já ty budíky měl komplet rozebraný, vůbec nic tam není, jen velkej SMD tišťák,samej integráč, úplně jak MB z nějakýho notebooku, 4 nerozebíratelný miniaturní pohony ručiček, repráček a 2 sběrnice. I kontrolky jsou (krom blinkrů a dálkáčů) SMD diodky..takže podle mě šance na opravu mizivá..

2013-07-08 16:09:52

biologie: Díky za příspěvek. Ukostření jsem kontroloval jako první, na kostrách bylo všude plné napětí , no na budíky jsem pravda nešel. Spíš si myslím, že se nějak spustila autodiagnostika budíků (ani jsem o ní nevěděl až z videa na YouTube). Ale pak mi není jasné, proč zůstali ručky nadoraz nahoře. Údajně každý budík má převodník napětí z 12V na 8V, nevím, někde jsem to na foru četl. Tak jsem myslel, že bude chyba tam. Podle těch nahoře zaražených ruček budíků je předpoklad, že tam šlo vyšší napětí než má. Zůstali tak i po vypnutí klíčku, kdy budíky měli ztratit napětí a zůstat dole. ( Možná tam šlo pořád napětí z baterky, třeba kouslé relé, nebo nějaká panika v elektronice.....)

Ale jak jsem už minule psal, pomohlo postupné zapínání a vypínání klíčkem,až se ručky dostali do normal polohy. Teď jsem vyzkoušel autodiagnostiku budíků , ručky si zajezdili nahoru a dolů a vše je v pořádku. Tak nevím. Nissana moc neznám, zatím jsem neměl potřebu řešit problémy, ale vidím že japončíci se vyřádili.

2013-07-08 18:58:26

Nevím ja u nissana, ale kdysi mi tohle děla ford,vyměnil jsem kde co, a nakonec se ukázalo,že alternátor dával větší napětí, než měl, vadné nějaké relé.

NO_HITS  
Laďa
2013-07-08 19:10:37

je to špatná kostra, toto je jedna z častých závad u fiatů a v 95% to je právě některým kostřícím bodem. To že měřákem jsi něco změřil nic neznamená, kontakt to může ztratit, po nastartování - vibrace , případně třeba zahřátím od podsvětlení, chce to ideálně rozpojit, očistit a zas spojit každej kostřící bod


Odpovědět