Fórum - Téma


P12 - okamžitá spotřeba


Fórum Primera P12 P12 - okamžitá spotřeba

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

2010-11-21 23:57:59

tak pokud si to vysvětluju správně, tak rspeed psal, že se s kamarádem naháněli cestou do Brna (200km) a že měl spotřebu 6,1

jestli jsem si to špatně vyložil, tak pardon

jinak s tebou, rspeede, souhlasím - samozřejmě nejde jezdit na spotřebu sportovně :D (to jsen nikdy nenapsal)

jezdím si myslím podobným stylem jako ty - plyn po rozjezdu ubírám dokud to drží zvolenou rychlost, dojíždím na brzdění motorem (ale nedávám tam 2ku v šedesáti aby si to dobrzdila, to mi přijde zbytečný zatěžování hnacího ústrojí, krom toho že i brzdy je potřeba občas probudit...)

nejezdím brzda plyn, ale snažím se předvídat situaci, ... jen výjimečně to trochu vytočím, protože tyhle motory si o to říkaj :))

nicméně - otázka i na jagyho jakožto znalce - mám P11 SR20DE půl roku (najeto mnou cca 8tis), spotřeba z původních 8 pomalu klesá ale stále asi 7,8l

přijde mi to na 2litr ok, protože jezdím kombinaci - bydlím na kraji PRahy, takže občas do centra, občas naopak ven z města, ale sto a více km trasy jezdím výjimečně. Myslíte že by něco mohlo být KO?

auto vypadá v pohodě, ale nezdá se mi, když vy jste schopní jezdit za 6, to si na svým prostě neumím představit.

A to navíc máte asi i GT, který jak jsem se tu dočet žerou o cca 0,5l víc.

2010-11-22 00:24:26

Podle me je motor v poradku. Opravdu hodne zalezi na tom, jake trasy jezdis. Ja pod tech 6l zajel na cca 500km trase, vesmes okolo 90km/h, sem tam to protahnuti, ale taky v Sunny GTI, coz je cca 1100kg + dva lidi vevnitr.

Kdyz jsem jezdil se seriovym GTi i upravenym (170HP), tak jsem jezdil prumer okolo 7l a to 50km trasy. Cim kratsi trasy, tim vic to bude zrat, nez se to zahreje. Pokud je v tom i mesto, tak to zase leze nahoru. Ja jezdim ve meste minimalne a ty nase mesta/vesnice jsou takove, ze bud jedu ustalene cca 55km/h 2000otacek na 4ku a snad 2 krizovatky, jinak nic. Ten prumer do 8l mi prijde v poradku. Snad jen sledovat stav beznych veci jako jsou svicky, kabely, lambda, kat... a bude to OK. Hodne dulezita je taky geometrie, rozdil muze byt i v litrech.

Jinak takovy maly tip na zaver: mozna to nekdo nevi, ale motor ma mnohem nizsi spotrebu, kdyz ma zarazenou rychlost a bez plynu (jakekoliv otacky motoru), nez vyrazenou rychlost a volnobeh. Takze kdo rad brzdi motorem, tak i usetri.

2010-11-22 08:35:54

... potvrdim jaggyho - 7.8 mal dlhodobo foter ked bolo auto nove.... do brna sme isli s clenom Inode po jeho auto takze tam na mojom aute - on soferoval asi 20 minut nech si zvikne,a spat uz na dvoch - nema toho tolko odjazdene a prechadzal na dvojnasobny objem takze aj ked to bol zrychleny presun tak mi to dlhodobu spotrebu na celej trase neovplivnilo .... ked pojdes najblizsie mimo mesta tak si vynuluj palubak,chyt co najnizsie pve cislo a snaz sa ho udrzat - uvidis ze na 6 L zides ..... a este pri podradzovani uz nase auta cez podtlaky pribrzduju brzdami same - prave koli odlahceniu motora, takze brzdy prebrzdovane su akurat spotreba je nizsia a tento zvyk pri nutnosti sportovejsej jazdy zaisti rychlejsi prejazd zakrut ....

ps:mal som tvrdeho ucitela - otec od 17 r. jazdil rally,a bol automechanik,pri jazdach s nim kde som ja soferoval a nepoznal som trasu ma stale navigoval stylom " horizont,prava 3 , 200 m rovinka plny kotol ,prava štyri " .... este mam jeho itinerare schovane .... boli to super zaciatky ...

2010-11-22 11:54:35

jagy:

dík, to s nulovou protřebou vím, ale nevíte někdo na kolik maj nastavený P11 (příp. N15) obnovení vstřikování? Slyšel jsem obecně, že když to klesne pod 1500 ot, že to začne znova vstřikovat, ale nevím jak to maj tyhle auta. A pak to asi vstřikuje stejně jako na volnoběh, ne?

rspeed:

tak to máš stylovej nickname ) já měl školu opačnou - plynulý, bezpečný styl

(tím nemyslím, že jezdíš nebezpečně, ale že projíždět zatáčky svižně se teprv učím... )

to s tím vynulováním PC před okreskama vyzkouším a dám vědět

btw. palubák mi kecá cca o 0,5l

2010-11-22 12:08:55

pokud mas zarazenou rychlost nevstrikuje vubec at mas otacky jaky chces vstrikovani se aktivuje pri seslapnuti spojky nebo zarazeni neutralu... od toho tam mas clutch switch a neutral switch (teda krom jinych f-cí)

vyrazovani muze byt taky vyhodne... je to dle podminek dlouhy tahly kopec vyradis a jedes porad +- stejne spotreba minimalni nebrzdis atd,... obecne je nejlepsi na spotrebu plynula jizda zadna prudka akcelerace at...

jednou sem na trase praha brno zkousel stremovat za kamionem byl prazdnej a frcel porad 110-115 tak sem se schoval za nej a spotreba sla o dva litry dolu ale je to teda o držku... nicmene je pak nadmiru jasny ze aerodynamika je zaklad nosice na kola vselijaky tuzing kridla vdechy a vydechy to je brzda jako krava no a pak dobre nafoukany kola dobra geometrie a nevaznouci brzdy...

2010-11-22 14:40:40

... prave som sa vratil s mojou 11 mesacnou dcerou od lekarky,pred starou nemocnicou v KE som vynuloval palubak,2xsemafor - mesto a dediny 50 km/h na stvorke,mimo mesto 80-90 na patke,18 km po moj dom a pred domom fotka :

2010-11-22 14:47:05

petagne: pred najazdom do zatacky podradis,po zacati zatacania zacnes tlacit na plyn tak aby si na vyjazde mal plny knedlik ....

2010-11-22 16:26:20

rspeed:

díky :D taková lekce sportovní jízdy přes net :))

s tou spotřebou čumím - na takoýhle trase si myslím že bych se nedostal na takovou hodnotu při sebevětším snažení (teda ne takovýty šílenosti jako vozit se za náklaďákem apod...)

tak jedině - gratulace

napadlo mě, jestli ty 103 kW motory nejsou trochu úspornější než starší 96 kW

jinak k tomu vštřikování - myslím že jsme se to učili a i jsem to tak četl na několika místech - že pokud otáčky klesnou pod určitou hodnotu, tak motor zase začne vstřikovat v rámci zabezpečení hladkýho běhu (a vůbec chodu) motoru

btw. - když necháš zařazenou rychlost, tak rychlost (pohybu) spadne na odpovídající volnoběžný otáčky (na 1.,2. možná i 3.rychl.stupeň) a ta se drží - kdyby to nevstřikovalo, tak to přeci chcípne

2010-11-22 18:34:22

to ano ale pri poklesu pod volnobezne otacky... ale vyuzivam pri popojizdeni v kolone pomalu pustim spojku bez plynu a ono se to na volnobeh courá podle rychlosti kolony davam 1 nebo 2 ale pri brzdeni motorem se nemas sanci na tuto hodnotu dostat...

2010-11-22 20:24:47

Petagne: Pokud chci usetrit a brzdim motorem, tak se urcite nedostanu pod 1000otacek. To uz ten motor pak ani nebrzdi..

2010-11-22 22:24:24

jagy:

to já vím, ale zajímalo mě, jak je to s tím vstřikováním...

2010-11-23 10:22:40

... velmi jednoducho - na volnobeh zarad troju - ides bez pridania plynu dajme tomu 40 km/h - teda ak sa pri brzdeni motorom na trojke dostanes pod tuto rychlost prestane motor brzdit a zas len ides na volnobeh teda s davkovanim paliva .... je to len inak napisane to co napisal jagy - motor pod 1000 otacok uz v podstate nebrzdi .... do tohto momentu nieje dovod davkovat palivo - to by sa nedalo motorom brzdit (a asi by sme ani nepotrebovali dorabat tempomat )....

2010-11-24 15:10:09

tady je zajímavý odkaz, kde to někdo popisuje (nevím kdo, ale přijde mi, že není úplně mimo) ...

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2008040602

jinak 3ka bez plynu - dejme tomu že jede 40km/hod - tak točí určitě víc než 1000 ot., ale přesně to vyzkouším až pojedu

2010-11-24 16:00:28

rychlosti som dal len ako priklad .... inak ta spotreba na fotke je pri 15 stupnoch v dazdi na pneu barum bravuris 2 predpisanych rozmerov,geometria bola robena pred dvoma mesiacmi - prave na geometriu a obutie sa casto pri porovnavani spotreby zabuda .....

2010-11-24 17:08:00

Celkom zaujímavá stránka je aj tu (neviem či to tu bolo už spomínané)

http://www.spritmonitor.d...xactmodel=P12&powerunit=2

a celkom ma to upokojilo takže nie som na tom až tak najhoršie a už viem že pod 7 sa ja asi nedostanem

2010-11-24 19:18:57

petagne - clanok popisuje len zakladne moznosti,napr primca nema riadeny kat takze aj ked pri brzdeni motorom nam kat ochladne tak pri naslednej akceleracii motor viac paliva koli znovuzohriatiu katu nedoda ..... brzdenie motorom vyuzivam namiesto slapania na brzdy pri nutnom dobrzdovani napr pred zakrutou,zalezi to vsak na danych okolnostiach ci ho pouzit aj pri dojazde na urcite miesto alebo radsej dojst na volnobeh .... ak vezmeme ze vacsina z nas pocas jazdy udrzuje motor okolo 2000 otacok tak pri naslednom podradeni a brzdeni motorom sa pod 1800 velmi nedostaneme .....

2011-04-14 12:16:09

ukazuje, ale udaj ????mil/galon, napr. 33,4/gal


Odpovědět

1  2  3