Fórum - Téma


P12 - Nissan Primera 2,0 103kW - ako funguje AC?


Fórum Primera P12 P12 - Nissan Primera 2,0 103kW - ako funguje AC?

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2015-06-09 21:47:57

Zdravim pani.

Chcel by som sa spytat ako ma spravne fungovat logika automatickej klimatizacie v tomto aute. Ke dkliknem na pravy otocny volic zapne sa klimatizacia do rezimu Auto. Otocenim si navolim hodnotu teploty aku chcem mat vo vnutri vo vozidle. ked si aj navolim hodnotu teploty nizsiu ako je vonku kompresor A/C sa sam automaticky nezopne. Len zacne ventilator fukat vzduch z vonku na plne otacky do kabiny. Ked kliknem na tlacidlo A/C zapne sa kompresor a co mi je divne - k nemu hned chladiace ventilatory vpredu na chladici auta. Ani by mi to neprislo moc divne keby sa tocili na 15-20% vykonu ked auto stoji, ale huccia na plne otacky. Takisto urcite aj za jazdy aspon to neprerusi aerodynamicky hluk isto idu. Viem ze Condenser sa zapnutim kompresora zohreje, ale hadam nie je nutne ho az tolko chladit.

Ked navolim o dost vyssiu teplotu ako je vonku tak aj pocut na zvuku a citit na chode motora ako kompresor vypne (asi odlahci spojku), ale chladiace ventilatory stale hucia.

Mam taky pocit ze takto by to asi byt nemalo. Skuste dat vase postrehy prosim k problemu, ci mate aj vy taky chod, alebo mozem patrat po novom probleme. Klima inak chladi ako ma. Dakujem.

2015-06-09 21:59:18

kladivoo: Zdar!Podla mna funguje všetko ako má.Mne to tiež takto funguje.

2015-06-10 07:08:39

Rovnako to funguje aj u mna.

2015-06-10 10:53:03

Moc sa mi nepaci takato logika A/C. Je to take dost otravne ked chodim po meste s autom co huci vetrakmi ako vrtulnik

Asi otvorim kapotu, pozriem ci zopne iba jeden alebo oba ventilatory. Dufam ze zopne iba jeden. Potom mu predradim rezistor na znizenie otacok na polovicku a nech si tisko pradie ked s zapne A/C (original rezistor na velku zataz co sa dava do inych aut na HI/LOW otacky tychto vrtuli).

2015-06-10 17:10:02

kladivoo: Mne sa zapnu obe.....čiže predpokladám že aj tebe.....

2015-06-10 19:38:58

kladivoo: nespekuluj! Tie vetraky su dvojrychlostne.Ak moc hucia su pred smrťou. Kompresor klímy je spinany podla tlaku v okruhu .Takze ked pri zapnutej klime zrovna nebezi to neznamena ze klima nechladi a na druhej strane sa neohrieva kondenzator.

A dalsia podmienka ak sa prehrieva motor ECU nedovoli zopnut kompresor klímy.

Ale ak si potrebujes komplikovat zivot znizuj otáčky vetrakov...

2015-06-11 07:17:40

rs955i: ak su tie vetraky dvojrychlostne tak kde su umiestnene rezistory na znizene LOW otacky? Lebo ako privod do oboch ventilatorov su natiahnute iba 2kable (+12V a -), tieto kable idu z motora dole vo zvazku smerom pod bateriu a dalej som este nehladal.

Vetraky vsak nehucia na loziskach ako keby boli pred smrtou, ale ich zopne hned na FULL otacky. Ten hluk co je pocut teda nie je z vetrakov pred smrtou ale je to velky aerodynamicky hluk vzduchu ktory prudi cez condenzer a chladic motora. Oba ventilatory nemaju ani nejake zvysene vibracie (pri chode netrasu ked to chytis rukou, cize iba malo vibracii ide do karoserie).

Ak by bol motor prehriaty tak vetraky by boli zopnute uz pred zopnutim A/C, to sa vsak nedeje.

Ak maju tie ventilatory regulaciu tak by som ju rad nasiel a prisiel by som na to preco nereguluje.... asi pojdem postudovat manuela

2015-06-11 10:01:51

Pozeral som servisny manual. Podla neho to auto nema ziadnu regulaciu HI/LOW otaciek chladiacich ventilatorov. Ma len dva logicke stavy a to je Zapnuty a Vypnuty. Cize tieto ventilatory nie su urcite dvojrychlostne.

Chladiace ventilatory zopina z dvoch dovodov:

1 - motor je prehriaty

2 - A/C je zopnute (tam zalezi este aky je tlak chladiva v systeme)

Ventilatory sa pocas jazdy automobilu vypnu v zavislosti na dosiahnutej rychlosti.

Prikladam screen z manualu ohladom podmienok pre stav zapnutia a vypnutia ventilatorov. Ten beh na plne otacky si mohli konstrukteri odpustit. Aj korejci to maju veru zvladnute lepsie....skoda.

2015-06-11 11:49:00

Oba větráky jedou společně na plný kotel. Žádná regulace tam není.

NO_HITS  
Laďa
2015-06-11 12:12:35

Je to normalni musi jet naplno na miste aby se to co nejrychleji ochladilo

2015-06-11 15:10:18

kladivoo: pripustam ze sa mylim.

V aktivnom teste cez consult sa dala testovat hi a lo rychlost vetrakov ktore sa spustali v zavislosti na teplote.Ale mozno to bol iny model, predsa je to uz zo päť rokov co s tym nerobim...

2015-06-11 15:40:34

kladivoo: manu je ku QG a dvoj liter je tusim QR

Nemam P 12 manu k dispozicii,ale ked je v T30 motor QR tak jeden z vetrakov je dvojrychlostny

2015-06-11 21:56:01

kladivoo: Mne to hučalo dost tiež,dnes som vyčistil kondenzátor/chladič/,vlastne vystriekal s vodou a už to nehučí ide to dost ticho...

2015-06-28 17:14:00

kladivoo: ahoj,

pokud ti vadí zvuk = hluk,stačí pouze snížit rychlost ventilárorů-s teplotou nemusíš hýbat. Taky mi vadily ty zvuky, takže ..přitlačím na pravý knoflík a na displeji se mi objeví nabídka se 6ti čísly, mačkám 5 a snížím tím rychlost ventilátoru na dvě zelená políčka, která se zobrazují pod teplotou, pak mě to neruší a přesto to uchladí . To vychytáš, taky jsem se trápila a připadala si jako neandrtálec , ale už se pomalu sžíváme. Jen to rádio a telefon to mi nechce rozumět

2016-04-05 21:56:18

Ahoj chalani! Dnes som zapol klimatizáciu a netlači studeny vzduch do kabíny.Kompresor zopol,rurka tenšia je ladová ale nejako do kabíny sa mi nedostane chlad.....môže to byt klapkou alebo s čym?

2016-04-05 22:48:34

zolee1981: Hm,tenšia trubka musi byt tepla,hruba musi byt studena

2016-04-05 22:53:26

sjaro: A co bude problém že to je opačne?

2016-04-06 20:53:44

Nikto nič? Nestretol sa s takymto?

2016-04-06 21:08:30

zolee1981: stretol ,nemaš tam chladivo

2016-04-06 22:43:11

sjaro: Akurát pozerám na ostatnych forách a píšu že to môže byt aj iná príčina.....nejaky ventyl a vysušač to tiež može robyt.

Pojdem k opravárovy a dám potom vediet.....


Odpovědět

1  2