Fórum - Téma


P12 - Nestartuje


Fórum Primera P12 P12 - Nestartuje

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

2009-07-01 17:47:43

Ahojte. Mam problem, ci maly alebo velky snad poradite. Moja Primera P12 1.8 benzin strajkuje. Sadnem do auta startujem a nic, kontrolky mazania a ostatne sa rozsvietia, taky kratucky zvuk akoby to chcelo nastartovat na kartucku dobu zaznie a nic. Proste kontrolky svietia, auto nestartuje a nieco tam zacvaka + pocut cvakanie v zamkoch , ako ked zamykam auto.

Kde moze byt problem?

Zeby starter, alebo snad iny problem. Potrebujem poradit piatok odchadzam na dovcu a auto musi byt fit.

Vdaka, ak sa to uz niekde riesilo pleas odkazy.

2009-07-01 17:54:09

Jestli jsem to dobře pochopil, starter se tedy vůbec netočí? Mně se stalo asi něco podobného, když jsem měl skoro vybitý akumulátor. Jen se rozsvítily kontrolky, starter netočil. Cvakání zámků ale nebylo. Tak jsem dobil, a pak to bylo OK.

2009-07-01 18:18:42

no idem to dat dobit , nejak poistka to nemoze byt?

2009-07-02 06:51:36

Poud cvaká v zámcích, tak je to většinou příznak vybité baterky - velký pokles napětí při požadavku na startování - velký odběr elektřiny.

2009-07-02 07:55:30

HonzaBK a Moris mali ste pravdu. Dik.

Strajk auta bol ukonceny po tom co bateria obdrzala potrebnu stavu pocas 12hod nabijaciej kury.

Problem docasne vyrieseny ale pricina zatial nie, radsej co najskor kupim novu bateriu (uz ma 5rokov).

Mate typ na dobru spolahlivu znacku -vyrobcu baterii, alebo je to jedno?

2009-07-03 06:50:18

je to jedno baterie se vyrábí v něěkolika fabrikách v evropě a jen se na stejné baterie lepí různé štítky dle objednávky zákazníka.

2009-07-04 12:05:18

HonzaBK dik za info, na 1.8 P12 kolko amperovu akumulator potrebujem? Staci 45 alebo radsej nieco viac? Brat mi ponuka novu 45A, no na tom mojom starom , made in UK to je dajako dive pisane raz 47 aj 63 tak neviem teraz co plati. Dik

2010-08-02 12:56:30

Zdravím, v současné době řeším podobný problém. Vůz - Nissan Primera WP 12, 1.8, r.v. 2004, 125 000km.

Zastavil jsem u benzinky, natankoval, po zaplacení sednu do auta, otočím klíčkem a nic. Kontrolky svítíly, vše se zdálo v pořadku ale při otočení klíčku do startovací pozice ticho. Druhý den jsem se vrátil k odstavenému vozu a normálně nastartoval. Vytáhnul jsem baterii (Akuma 12V/55Ah 480A), dolil litr destilky a přez noc nabil. Následovaly 2-3 jízdy ok, poté opět auto nenastartovalo. Koupil jsem tedy novou baterii (Bosch S4 60Ah). Následovaly 2-3 jízdy ok, poté opět konec.

Po výměně obou baterií při prvním nastartování cvakaly zámky u vozu. Při startování jsem měl pocit jako by pomalejšího náběhu než to chytlo ani ne tak čas startování, ale spíše zvuk při startovaní. Pokud auto nechám delší dobu stát (např. přez noc), tak ho nastartuju. Při otáčení klíčku je z motoru slyšet mechanické cvakání, kontrolky na palubovce svítí normálně.

Přiznám se že s auty moc zkušeností nemám, 15 let jsem jezdil ve služebních a do značkového servisu jsem jezdil skoro i při chybějící kapalině v ostřikovačích . Nissana jsem kupoval nedávno ojetého, (cca 3 měsíce), až do této chvíle bezproblémový.

Skusím ještě dobít novou baterii ale nevím tada. Byl by tu někdo ochoten poradit, kde by mohl být zádrhel či případné další možnosti?

Také pokud má někdo šikovný servis či automechanika v Brně, velmi by mi píchl případný kontakt vzhledem k mé naprosté neznalosti terénu . Předem děkuji.

2010-08-02 14:40:31

no já bych aspoň při tom startování měřil napětí na baterce nebo nechal puštěný třeba světla a koukal jestli budou zhasínat - pokud napětí neklesne(nebo jenom minimálně) a neděje se vůbec nic tipoval bych to na spínač startéru nebo případně závadu jinde v elektroinstalaci

2010-08-03 07:20:55

nepíšeš základní informace: kolik má auto najeto a jezdilo krátký trasy nebo dlouhý?? Při startování zhasínají kontrolky? Pokud má hodně najeto a ve startéru cvakne, tak vyndat startér a vyčistit případně vyměnit uhlíky - zásadně doporučuju originál i když jsou dražší! Pokdu se neděje nic, zkusil bych uzemnění baterie - ten velkej tlustej kabel, hlavně šroub kterým je připevněn k převodovce.

2010-08-03 10:50:00

Zakladní info mám hned v úvodu dotazu - Nissan Primera WP 12, 1.8, r.v. 2004, 125 000km. Vůz mám teprve 3 - 4 měsíce a jezdí spíše po městě. Kontrolky při startování svítí, jediný co se vypíná je středová obrazovka s rádiem a climou.

2010-08-03 11:30:07

zkontroloval bych to zapojení (ukostření) baterky a v případě, že se vybíjí (změřit aspoň to napětí) - bych zkontroloval v rámci možností elektriku jestli jí tam něco nevybíjí - jestli tam nemáš třeba dodatečně dělaný alarm, vyhledávací zařízení atd. atp., v případě, že baterka ok a to je na startéru tak to zkusit zapojit "přímo" (nemyslím natvrdo-startér má velký příkon) zkontrolovat jestli spíná spínací cívka, startér se točí atd.

2010-08-04 08:08:03

Já ti snad vypsal jaký základní informace v dotazui chybí - základní informace u starotování není co máš za auto, ale základní informace u jakékoli závady je jakse závada projevuje. Bohužel jsi zase neodpověděl na všechny tři zásadní informace, na který jsem se ptal. Tak to je pak těžký radit. To ej to samý jako by jsi napsal, auto nejde nastartovat a tečku a nic víc.

2010-08-04 08:10:17

Takže moje odpověď na základě tvé otázky je: Objednej si odtahovku, zavez do značkovýho servisu a pak jen zaplať!!. To je styl odpovědi na styl otázky. Takto ale nechci odpovídat, ale u tvé otázky mě nic jiného než tuto odpověď dát bezbývá

2010-08-04 10:34:34

S největší pravděpodobností to tak dopadne, ale přiznám se že opravdu neroumím tomu nezodpovězení 3 zásadních otázek, když jsem je zodpovědně zodpověděl o post dříve .

1. Dotaz: Kolik má auto najeto?

1. Odpověď: 125 000km

2. Dotaz: Jezdilo krátký trasy nebo dlouhý?

2. Odpověď: Vůz mám teprve 3 - 4 měsíce a jezdí spíše po městě => netuším jak dlouhé trasy jezdil před koupí, teď jezdí převážně ve městě což nevypadá na nejaké 600km štreky, ne?

3. Doraz: Při startování zhasínají kontrolky?

3. Odpověď: Kontrolky při startování svítí, jediný co se vypíná je středová obrazovka s rádiem a climou.

Jsem sice laik co se aut týče, ale netuším jak lépe odpovědět na tyto 3 dotazy.

2010-08-04 12:29:42

dyk se nehádejte - v zásadě bych fakt skouknul to základní spojení (přerušení kabelů) čistotu kontaktů a pevnost uchycení a případně vybíjení baterie. Pokud to nepujde nastartovat - změrit baterii zda je skutečně vybitá nebo je závada jinde.

Ono je asi uplně jedno a ani nevíš - ty otázky - a hlavně co ty víš když to auto máš 4 měsíce co v tom je třeba vůbec za startér jestli tam neni už pátý, jaký případně umělci se v tom vrtali atp.

Skoukni prostě ty základní věci snaž se přijít na to čím to je a pokud dospěješ k tomu že to je ve startéru zkus ho na zkoušku vyměnit v případě že nebudeš mit tuhle možnost a máš nějaký ty prachy tak servis no

2010-08-04 13:44:43

U tvého typu Primery se rádo přerušila kostra u převodovky.

Pak u benzínů byl problém v předních dveří prodření kabeláže ovládání stahování okna o železné madlo na otevírání dveř.Uvidíš to po demontáži polstrování

2010-08-04 16:23:12

No vidíš, takže moc km to nemá, ale vzhledem k tomu že nevíš zda jezdilo po městě nebo ne (počet strtování) tak bych napřed zkontroloval to uzemnění, pokud bude OK, tak bych to typl na uhlíky startéru, když nezhasínají kontrolky. Počet km a to kde jezdilo má vliv an opořebení uhlíků ve startéru, proto se ptám ny ty otázky. Čím vícekrát strtuješ, tím více optřebení.

2010-08-04 21:33:48

To ukostření baterie vypadá v pohodě (pokud to tedy je ten tlustý kabel od baterie připevněný k převodovce (pokud ten železný kus uprostŕed motoru je převodovka )).

U těch uhlíků mě mate jedna věc. Vždy to startovalo v pohodě, nikdy ani náznak zhoršení. Pokud se jedná o opotřebení logicky mi z toho plyne že by mělo dojít k postupnému zhoršování, nebo ne?

2010-08-04 22:51:12

ty uhliky muzou treba i odskakovat atp. takze nejde jenom a proste o opotrebeni, muze byt i excentr (vybehany lozisko) atd. jde o konstrukci starteru - chce to vyloucit proste postupne mozny zavady v pripade kdy to nejde nastartovat zmer proste napeti na starteru pokud tam bude vic jak 12 V je to urcite zavada starteru (spinac nebo pripadne ty uhliky atp.)

pak muzes zvlast zkontrolovat spinac a postupovat dal.

(jinak to ukostreni a svorky - mozna by bylo dobry to rozpojit a oskrabnout a znova utahnout - jenom pohledem toho moc nepoznas.)


Odpovědět

1  2  3