Fórum - Téma


P12 - nádržka ostrekovacej kvapaliny


Fórum Primera P12 P12 - nádržka ostrekovacej kvapaliny

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2011-04-18 14:50:37

Náhodne som si všimol, že mi v nádržke ostrekovacej kvapaliny pláva plastový valček (resp. rúrka) s priemerom cca 2,5 cm a dĺžkou cca 7 cm, na jednom konci úplne otvorený, na druhom konci sú tie otvory delené. A ešte jeden menší (priemer cca 2 cm a dĺžka cca 2,5 cm), ktorý pripomína akýsi plavák - dutý, s malým otvorom cez celú jeho os a medzi otvorom a vonkajšou stenou vzduchová komora, v ktorej vidno tenký čierny prstenec. Pokúšal som sa ich z nádržky vytiahnuť bez jej demontáže - pomocou "vyťahováka" do fľaše vtlačených korkových zátiek, ale podarilo sa mi zatiaľ vytiahnuť len ten menší. Väčší valček som už takmer dostal von, ale nepodarilo sa. Čo to môže byť? Podotýkam, že ostrekovanie čelného a zadného skla aj svetlometov funguje normálne. A ešte jedna vec - nádržka vyzerá inak než v servisnom manuáli, pozeral som sa na ňu zatiaľ síce len cez malý otvor v plastovom podblatníku, ale zdá sa, že je tam len jedna pumpa na kvapalinu a je schovaná dnu v nádržke. V manuáli sú dve (resp. s ostrekovačom svetiel tri), nakreslené akoby na vonkajšej strane nádržky

2011-04-18 19:21:05

Pravdepodobne sa ti rozpadol plavák, ktorý signalizuje hladinu ostrekovacej kvapaliny - resp jej nedostatok... Takže ak vystriekaš všetkú kvapalinu z ostrekovača a nebude ti svietiť kontrolka vieš kde je chyba...

2011-04-18 20:42:11

Ďakujem, tiež som mal tušenie, že to bude plavák na el. signalizáciu nedostatku kvapaliny. Mne to hlásenie ani nikdy nefungovalo, ale zase nie všetky Primery P12 tým boli vybavené (tak je aspoň uvedené v návode na obsluhu), tak som si myslel, že je to normálne. Už pracujem na odmontovaní nádržky, akurát jedna z troch skrutiek je zapečená, tak tam musím nastriekať nejaký uvoľňovač

2011-05-11 01:50:06

Už som to chcel nechať tak, hlavne keď mi v servise povedali, že ten senzor nízkej hladiny sa nedá len tak vymontovať a ani sa samostatne nepredáva. Ale minulý víkend som sa do toho pustil a nakoniec som to opravil. Spodnú časť senzora som musel vytlačiť zvnútra nádržky, zvonka to bolo bez šance. Teda presnejšie povedané vytĺcť za pomoci tyče s gumovou násadou na konci, aby som plast čo najmenej poškodil. Spočiatku to vyzeralo na márnu snahu, ale po stupňovaní sily úderov postupne išiel von. Na plaváku našťastie nebolo nič polámané, kryt plaváka bol len vyskočený zo západky, možno v dôsledku zamrznutia vody v nádržke - v Belgicku, odkiaľ je auto kúpené, si asi s nemrznúcou zmesou starosti nerobia. Potom už bez problémov - vyskúšanie skúšačkou, zloženie dohromady, vyskúšanie na aute po zapojení a zatlačenie do nádržky (tým smerom to ide ľahko), kontrola tesnosti a funkčnosti po naliatí kvapaliny.


Odpovědět