Fórum - Téma


P12 klima nejde:-(


Fórum Primera P12 P12 klima nejde:-(

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2010-06-09 14:39:52

Zdarec,tak konečně první pořádnej problém:-/Začalo být nádherně a klima šla do řitěChci se zeptat..asi před 14 dny jsem nechal měnit klínovej řemen,může to mít něco společného s tím že přestala fungovat klima??Kompresor sepne,ale vzduch je teplej-fakt je že ani předtím to nechladilo nějak extra dobře-no teď už vůbec..na pojistky jsem koukal a vypadaj ok..každá rada dobrá...díky P12 103kw 2002 Benzin

2010-06-09 14:45:21

Tak se ješte podívej ,jestli ti běží ventilátor na chladiči . Bude jednat nejspíš o ubytek chladícího media a tím ti to nechladí. Ale ještě jednou zkontroluj,že ti spojka kompresoru sepne

2010-06-09 14:52:25

Honzikuh:No,asi se zeptam jak pitomec,jak to mam zkontrolovat???Já to zkoušel tak že když zapnu klimu tak se trošku zvednou otáčky..

2010-06-09 15:27:20

Zapni klimatizaci,otevři kapotu motoru.Nastartuj auto, a podívej se kde máš kompresor klimatizace. Jeho pohon je složen ze 2 částí. Z řemenice a z elektromagnetické spjoky. Když motor běží bez zapnuté klimatizace,je vidět jak funguje pouze řemenice.Když zapneš klimatizaci,musí sepnout elektrognetická spojka na kompresoru a roztočí kompresor. Prostě okem se podívej,jestli je unášená i přední část spojky

2010-06-09 15:35:40

Ak to tam nieje dobre vidieť dá sa to rozpoznať aj podla zvuku ktorý to vidá ked sa zopne kompresor,proste také cvaknutie + zvýšenie otáčok+ sahary

2010-06-09 15:42:05

Pánové děkuji a Tobě Honzo dvakrát(za obrázek),večer na to mrknu.Jestli to správně chápu tak když to sepne a bude se to točit tak stačí nechat doplnit klimu a mělo by být vše ok..

2010-06-10 07:52:20

Pokud je slabý tlak klimy tak se ani neroztočí je tam pojistka, ale jinak je to tak jak píše. Asi ti nezbude než zajet na doplnění klimy a oni rovnou vyzkouší těsnost okruhu klimatizace. Jinak spuštění klimatizace se nejlépé zkouší ve dvou lidech, protože při tom sepnutí klimy a roztočení kompresoru je slyšet při zvednuté kapiotě a hlavou nad mtoorem zřetelné cvaknutí té elektoprmagnetické spojky na kompresoru dle obrázku Hozíkauh. Ono klimatizace není nikdy těsná na 100% a píše se že každy rok ujde minimálně 10 % plynu a mělo by se pravidelně po 2 (nebo 3) letech chodit na doplnění a vyčištění. Jinak velmi často se nám stává že přijede majitel ze starším autem, terý koupil z druhé ruky a stěžuje si že to málo chladí a stačí vymontovat a vyměnit pylový filtr, protože ten býva tak zasranej, že se přes něj ten vzduch nemůže pořádně dostat. takže bych začal tím filtrem. Doporučuju si přečíst někde na netu nějaký obecný článek o funkčnostia údržbě klimatizace.

2010-06-10 15:13:37

Ještě drobnost, na straně chladiče je tlakový spínač klimatizace,ktzerý reaguje na dostatečný tlak klimatizace.Pokud toklesne,rozpopjí elektrický obvod a spojka nesepne

2010-06-10 16:05:56

Tak včera jsem to večer zkoušel a vypadá to že sepne...Ten pylovej filtr rovnou objednám a příští týden jsem objednaný na vyčištění a doplnění..tak snad to bude ok.Kde najdu ten pylovej filtr?že bych na něj mrknul předem..

2010-06-10 22:11:08

Pylový filtr je nad schránkou před spolujezdcem. Myslím, že tu schránku musíš vyndat a pak už to najdeš.

2010-06-10 22:48:44

Mám podobný problém. Před měsícem jsem nechal naplnit klimu nově koupenýho jetýho auta. Byla tam jen třetina náplně.

Teď mi připadá,že to zase nechladí. Spojka sepne a roztočí se, ale hadice od kompresoru je jen trochu chladná a ne úplně studená. Filtr mám novej. Když spojka sepne, tlak asi v potrubí je,ale jakto že to teda nechladí? Ještě doplním. Oba větráky se po zapnutí klimy roztočej a houpnou i otáčky.

2010-06-11 08:06:44

Toto mne robilo po zrážke so srnkou. V klíme ako taký tlak bol a zopla, ale náplne bolo málo a nestíhala chladit ... Našli mi netesnosť na kondenzátore a za 5€ vymenené tesnenie a nové uchytenie celeho kondenz. - pohol sa po náraze. Odvtedy mám kľud a šlape ako má. Nevravím, že máš naisto netesnosť, ale je to jedna z možností.

2010-06-11 08:46:17

Asi ti ušlo medium .Je mnoho způsobů jak to zkontrolovat

2010-06-11 11:18:48

Tak jsem byl v servisu - kompresor a okolí obarvený od kontrastní látky, objednali mne na bližší ohledání, prý buď asi O kroužky nebo netěsnost kompresoru. Uvidí se. Tlak prý může stračit na sepnutí tlakového spínače, ale může být už tak málo náplně,která to neuchladí a díky menšímu tlaku už neuniká. Dám pak vědět.

2010-06-11 12:00:00

Honzikuh zase musím nesouhlasit - konektor a tlakový spínač je na levé straně chladiče (leví strana auta je vždy před řidičem) to jen tak pro upřesnění. Prosím tě u strších těchto snímačů byla 2 piny - dráty, u novějších už jsou 3, co hlídá ten třetí? dřív když jsem to chtěl vyzkoušet, tak jsem to odpojil, spojil kouskem drátu a tím se to vyzkoušelo krátkodobě, ale který 2 z těch 3 mám psojit teď. Díky za vysěvtlení.

2010-06-11 14:26:40

Když si pořádně přečteš co jsem napsal, tak možná zjistíš, že jsem neuváděl žádnou stranu m a tudíž mne nemusíš opět trapně opravovat a přitom nevím v čem mne opět opravuješ. Už je to trapné

2010-06-12 10:52:52

Pánové nehádejte se mi tady!! Tak dneska jsem byl na doplnění a klima stále nejdeKUUUWWWAAAZa 14 dní jedu na dovčukompresor sepne,vrtule se točí...a nic...No doplňoval mi to známej ve škodovce...říkal že se to má naplnit na 600(nevim čeho a je mi to i jedno)ale že tam dostanejen 300...ale že by to stejně mělo chladit ...pánové co s tím?? ?Je možný že to dělal blbě???Nandal to na nějaký přístroj,zapnul ,trvalo to asi 15 min. a prostě nefungujeon říkal že to může být kompresor...

2010-06-12 17:15:50

Tak nove info,ta přední čast se netoci= nesepne to Sahara jede otacky se zvednou,pojistky ok a kabelem do kompresoru proud jde...

2010-06-12 17:45:54

Tak to máš v háji magnet(přerušené vinutí).je uložen pod řemenicí kompresoru a přitahuje přítlačnej talíř kompresoru k řemenici.

2010-06-12 18:02:52

Hmm a to je dobře nebo špatně ? Myšleno cenově ,stačí nechat nějak vyměnit ten magnet nebo zrepasovat??a přibližná cena? díky...


Odpovědět

1  2