Fórum - Téma


P12 - jazdné vlastnosti


Fórum Primera P12 P12 - jazdné vlastnosti

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2015-09-29 22:12:14

Zdravím všetkých,

v tejto téme chcem požiadať najmä majiteľov Primery P12 o príspevky o tom aké má toto auto jazdné vlastnosti hlavne z hľadiska reakcií prednej nápravy. Moja 2,2 di je nejaká moc citlivá na nerovnosti, hlavne priečne ktoré sa dosť prenášajú do karosérie a aj do volantu. Vymenil som všetky ramená a komponenty stabilizátora a repasol som tehlice, čím sa rázy do auta dosť stlmili ale stále som sa ich nezbavil. Je to vlastnosť modelu alebo problém? Budem vďačný za všetky prezentované vecné príspevky.

2015-09-30 08:47:42

Řeším víceméně to samé jen s tím rozdílem, že já vyměnil také úplně všechno vč. ložisek v těhlicích a stále při přejíždění nerovností slyším ťukání a celkově auto je nestabilní i když všechny ramena, silentbloky jsou buď ok nebo nové, a to ať už na přední nebo zadní nápravě, zezadu tedy nic neslyším.

No a mechanik mi řekl, že celý problém tkví v KO řízení, pravdou je, že teče, ale říkal mi, že je v něm obrovská vůle, takže se to vše přenáší na nerovnostech do vozidla. Takže řízení budu repasovat v průběhu října a pak dám echo co a jak.

Jinak ale můžu kriticky říct, že auto má do zatáček tendenci spíš držet stopu, čili je neutrální než aby bylo přetáčivé či nedotáčivé...

Jinak mám tedy P12 2.0 103kW benzín...

2015-09-30 09:09:39

timo: Mam prpblem s motorom,písal som o tom na tomto fore a nik nereagoval.Mám vysokú spotrebu oleja/pol litra na 300km/ aj chladiacej vody.potrebujem diagnostiku,aby sa dalo určiť pred demontažou,či ide o tesnenie pod,hlavou alebo je prasknutá hlava,vieš poradiť.Ak budú vybehané piesty,ten motor nemá vložky a treba vraj meniť celý blok.Ďakujem za odpovede.

2015-09-30 09:43:49

Smolak: Odpověděl jsem Ti v druhém tématu

2015-09-30 20:38:48

timo: Mne navyše jemne vibruje volant, hlavne pri zatočení doľava, po vyvážení kolies chvíľu OK a potom vibruje zase. Inak to isté, auto drží stopu.... potreboval by som skôr nasmerovať či riešiť riadenie alebo tlmiče alebo ešte niečo iné a ak riadenie tak kto mi ho zrepasuje kvalitne..

Čiže tu by som uvítal pre nás oboch príspevky od ľudí ktorí už toto riešili

2015-10-04 23:05:19

cau smolak, ako tak citam tak si tiez laik ako ja. uz som jeden motor rozobral qr2ode, piesty by som moc neriesil pretoze tie vydrzia velmi velmi dlho. ak si chces byt isty tak daj zmerat tlaky vo valcoch zapis hodnoty a potom pekne nalej trochu oleja cez sviecku do valca a meraj zas. ak sa tlaky nemenia mozes ich vylucit. a zabudni na tu diagnostiku lebo ta ti neukaze nic. radsej poriadne skontroluj vizualne cely motor a ak nic nenajdes tak daj dole hlavu a uvidis.

2015-10-05 12:46:39

mafi: Dobrá rada.Vieš o tom viac ako ja.Dozvedel som sa,že tie motory žerú olej ako vodu všeobecne a vraj ani výmena krúžkov veľmi nepomôže, skôr výbrus resp.oceľ.vložky by pomohli,len je to o prachoch,dať či sa zbaviť,len ako..Návrh merať tlaky je užitočný,kiež by boli tlaky ok.../zbožné prianie/ Ten môj motor Primery berie teraz 1.5l na tisícku km,nemám chuť pchať doň prašule, ale cez emisku by som s tým normálne asi neprešiel,tak musím s tým niečo urobiť.Dík za radu a všetko dobré želám.

2015-10-05 20:53:27

to je fakt dost oleja. mam kamarata a jemu tiez p12 2,0 papkala olej ale povedal ze to dal prekruzkovat cca 4500sk teda niakych 150e a uz najazdil 60000km a ani kvapku. mne to trosku oleja zoberie tiez ale iba na dialnici vo vysokych otackach ale to je bezne aj u noveho auta. a neboj timi valcami si myslim ze to nieje. pretoze to niesu obycajne valce, predstav si ze tie valce su sucastou bloku takze su z hlinika a zvnutornej strany je asi 2mm vrstva niakeho zeleza ktore je pevne jak svina. fakt neviem co to je za zliatinu ale 3 dni som tu vrstvu obijal zo sekacom aby som to dal do srotu. ale naozaj najskor tlaky s tym olejom a uvidis co s tym. ja mam teraz hlavu na repase koli tomu ze som to pretocil az daleko za 8500ot/min. to vies ked podradis z trojky vytocenej na maximum do dvojky tak... buum. repas bude stat asi 200e.

2015-10-06 08:44:02

Ešte k tomu meraniu tlakov v motore:je potrebné vypnúť palivové čerpadlo, aby pri pretáčaní motora nedodávalo palivo, ale nemám schému P12 2.0 benz.103kW, r.v.2002, aby som mohol vybrať poistku a tým odstaviť čerpadlo,nemá poistnú schému niekto, aby ju preposlal?Ďakujem.V návode k obsluhe nič také nie je.Ďakujem za odozvy.

2015-10-06 08:46:06

Ad repas hlavy za 200ečiek je dobrá cena:nedáš kontakt,aby som mohol servis osloviť/stačí telefon/Vdaka.

2015-10-06 23:21:44

zdar smolak. nic nemusis odpajat, ono tu trosku benzinu fukne do vyfuku a to mu neuskodi. horsie by bolo ako ja som na tej mojej behal na tri valce asi pol roka a prepalelo mi uplne keramiku katalizatora ktori potom upchal 2 katalizator. za ten cas pri testovani sa poriadne nestihne katalizator ani zohriat. zajtra by som mal ist pre tu hlavu tak si vypitam cislo. ja ho nemam bo mi tam hlavu odniesol mechanik. urcite ti ho zozeniem.

2015-10-08 09:19:05

mafi: Ok,počkam na to číslo.Pri hlave,možno to čaka aj mna,zaleží na kompresii,kt.by mala niečo ukazať,Servis mi tvrdí,že tlakovú skúšku motora robia len na sucho,tj.bez oleja.Olejovú skúšku spodku motora robia až po demontáži hlavy,a to ide moc do prachov,keď sa zistí,že treba vybrus valcov atd., lebo tieto motory sa vraj nedajú vložkovať...najlepšie by bolo zohnať komplet motor,ale tých je málo a väčšinou sú demontované z búračiek a nedajú sa odskúšať pred kúpou....TakTi držim palce s novou hlavou,najlepšie ju odskúšať stlačeným vzduchom,aby tesnila , asi maš dôveryhodneho mechanika,bez toho to dobre nejde.S.

2016-04-07 16:07:02

mafi: S motorom si mal pravdu,chcelo to zrovnať hlavu nové tesnenia pod hlavu,nové krúžky.Urobím pár tisíc km ,budem múdrejší.Pri naštartovaní motora/ jedno studený, zahriaty,to robilo už pred opravou/ je počuť zaklepať ako by ventily., potom ide motor ako má, bez klepania aj studený, len pri štarte zaklepe.Jeden mechanik radí opraviť štartér,druhý nastaviť ventily-sú tam variabilne časovanie sacích ventilov.Poradte, čo s tým.Vraj tie Primery dvojlitre benzín 103kW, QR20DE od r.2002,nemajú hydroštely a treba po čase ventily nastavovať...poraďte ako to je..Ď

2016-04-07 20:06:35

no,to klepanie by zaujmalo aj mna. mne to robi takisto. ale mozem ti povedat ze aj po go hlavi a nastavenie vole to nepomohlo. robi to stale aj ked menej. mozno olejove cerpadlo alebo nieco z tlakom oleja.ale to uz je za moje chapanie. qr20de ma mechanicke hrncekove zdvihatka ktore sa nedaju stelovat ani ziadnimi podlozkami. jedine nove, alebo zabrusit na stojanovej vrtacke. origo nissan stoja 1120e. a to bez srandy. daju sa aj objednat z ameriky alebo azie kde je cena za kus asi 15e. ale krat16,

2016-04-08 09:57:55

mafi: ďakujem za expres odpoveď, a nie hocakú ,ale odbornú.Ten benziňák Nissanu je riadny nechcemsavyjadriť,chcel som to dať do poriadku, ale ako vidím je to beh na dlhé trate...nádejal som sa, že sa to bude týkať len zdvihátok na výfuk.ventily, keďže sacie majú variabilne nastavovanie, žiaľ nie je to tak a oprava je za riadne prachy ,ešte raz ďakujem.S.

2016-04-08 10:06:09

smolak: A ešte by ma zaujímalo,vidím, že sa vyznáš,čo jazda s takýmito hrkotajúcimi zdvihátkami/aj keď len pri každom štarte/ znamená.... či sa tej oprave aj tak časom nevyhnem...ďakujem za odpoveď.S.


Odpovědět